Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Ce se intimpla daca pui DOT 3 in loc de DOT 4?
In documentatia TIS la unele modele scrie ca trebuie folosit doar DOT 4.
in cartea masinii spune ca poate fii folosit DOt 3 sau DOT 4 in functie de specificatii.
pe cine sa crezi? unde sunt specificatiile?
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu DOT 3/4 sunt coeficientele la lichidul de frana.A fost nevoie sa completez lichidul de frana si cei de acolo mi-au recomandat DOT 3 pentru o masina din 93. Daca masina e mai noua poti pune linistit DOT 4.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
daca te intereseaza, la Astra F din 93, in OPEL-TIS zice NUMAI DOT 4.
din cita stiu eu cele 2 nu se amesteca, si de aici incep problemele.
tatal meu are o Astra 1,6/93. si nicio data nu mi-a placut cum tine frina.
am schimbat si servo si tulumba si placutele dar tot nu-mi place.
nu este eficienta .
trebuie sa apesi f. tare pe pedala.
studiind documentatia am constatat ca trebuie DOT 4.
acum o sa schimb tot lichidul sa vad ce se intimpla
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
diferenta este la temperatura de fierbere a lichidului,dot4 o are mai mare.
in timp lichidul de contamineaza cu vapori din aerul atmosferic si temp
de fierbere scade.la zonele fierbinti-etrier sau cilidru spte-pot apare fierberi locale ,vapori si frina este ineficienta.de asta se schimba lichidul
la 2-3 ani.

dot3 a cam iesit din uz-se poate inlocui cu dot4 sau dot5.

dot=department of transportation,adica ministerul transporturilor in state.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Puneti DOT 5 peste tot, cu schimbarea complecta a lichidului si schimbati-l din 2 in 2 ani... Wink
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
subscriu...
puneti dot5 (se gaseste la orice statie OMV) iar bidonelul de 250 ml este vreo 80-90 mii lei vechi...
dot 5 e compatibil cu cele din urma (4 si respectiv 3)
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
mikhai a scris:diferenta este la temperatura de fierbere a lichidului,dot4 o are mai mare.
in timp lichidul de contamineaza cu vapori din aerul atmosferic si temp
de fierbere scade.la zonele fierbinti-etrier sau cilidru spte-pot apare fierberi locale ,vapori si frina este ineficienta.de asta se schimba lichidul
la 2-3 ani.

dot3 a cam iesit din uz-se poate inlocui cu dot4 sau dot5.

dot=department of transportation,adica ministerul transporturilor in state.

lichidul de frana chiar fierbe!?? Shocked c'mon!!!!
eu presupun ca dot4 are densitatea mai mare si se adreseaza masinilor facute dupa o alta tehnologie/sistem de franare decat cele facute anterior la care se folosea dot3, sa zicem. de asemenea, mai oresupun ca daca pui in loc de dot3, dot4-n-are nimic insa invers s-ar putea sa fie probleme.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
n-o sa-ti vina sa crezi dar chiar fierbe...
una din caracteristicile care fac diferenta intre Dot 3 4 sau 5 este punctul de fierbere (alta ar fi compresibilitatea...).
La DOT 5 e mai mare cu vreo 30 de grade si este pe la 330 parca...
sint masini care inrosesc discurile de frina.... (asta daca imi mai aduc aminte ar fi pe la citeva sute de grade...) ceea ce inseamna in mod evident ca bietul lichid fierbe rau.... Wink
si da, la o masina mai veche (la care in standard este recomandat dot 3) bineinteles ca poti pune dot 4 sau dot 5
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
citisem undeva ca DOT5 nu e potrivit pt masinile vechi. mananca garniturile si tot ce prinde, si o sa iasa pe langa pistonashe pe la etrier.
altfel de ce sa fabrica inca si dot4 si dot5?
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
...sunt masini carora le "iau foc" discurile de frana, vezi McLaren CLR.
Dar bine, ca ce frane are masina aia... cu dicuri de ceramica si etrieri cu 4 pistoane... Sad ala ce dot o folosi!??? Very Happy dot10? Twisted Evil
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
nu vorbim de masini super sport...
a fost un documentar cu un drum de munte in DE unde fabricantii testeaza frinele masinii....
pun n-shpe senzori pe ele urca in virf si p-orma coboara un drum mai dur (sau la fel de dur) ca Transfagarasanul...
Si coboara intr-un timp determinat, nu ca noi care am lua-o batrineste ca sa menajam masina...
Am vazut de toate masinile (reno, pejo, opel, ford, erau si niste porsche cu discuri ceramice...)
Toate ajung cu discul rosu...

ealex, tot ce se poate dar sa nu fie doar folclor... ma gindesc dpdv al producatorului de garnituri... ce face, schimba de fiecare data reteta pastei de cauciuc care se toarna in forme? pune "d-aia pt dot 3" sau "d-aia mai rezistenta, pt dot 5" ... Laughing Wink
(un posibil raspuns ar fi ca 3 si 4 au la baza glicol iar dot 5 are silicon)

nu stiu ce sa-ti raspund de ce se mai fabrica dot 4 concomitent cu dot 5..
poate ca o fi ca la uleiuri API/SJ... acum sint si API/SJ/SL care e mai performant zice-se si care e compatibil cu cele din urma....
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nu stiu de unde va informati voi, mai nou se fabrica doar DOT5 (sau 5+) si de catava vreme este miscibila cu lichidele corespunzatoare vechilor norme, stiind bine ca oricum, lichidul se schimba integral...
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
zafiru: am invatat sa respect recomandarile. am patit-o cu antigelu. am bagat d-ala pe baza de silicon si cu pompa de apa si distributie noua, a inceput sa-mi scuipe apa incinsa pe la pompa direct pe curea.

fiecare pe pielea lui. dar la frane e cel mai bine sa le ai ca la carte fara abatere. (sau sa le schimbi cu d-alea brembo 4/6pot cu discuri de 380mm care nu incap decat sub jante de 19 in sus; dar fiecare dupa buget)
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Nu stiu de unde va informati voi, mai nou se fabrica doar DOT5 (sau 5+) si de catava vreme este miscibila cu lichidele corespunzatoare vechilor norme, stiind bine ca oricum, lichidul se schimba integral...


de pe un raft al magazinului unde prestez:ferodo dot4 dot5.1 rs-semicompetitie.

aral dot4 dot5

coresct,se schimba odata tot.este si scula one man show-adica al doilea om nu e necesar.
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
love4cars a scris:
mikhai a scris:diferenta este la temperatura de fierbere a lichidului,dot4 o are mai mare.
in timp lichidul de contamineaza cu vapori din aerul atmosferic si temp
de fierbere scade.la zonele fierbinti-etrier sau cilidru spte-pot apare fierberi locale ,vapori si frina este ineficienta.de asta se schimba lichidul
la 2-3 ani.

dot3 a cam iesit din uz-se poate inlocui cu dot4 sau dot5.

dot=department of transportation,adica ministerul transporturilor in state.

lichidul de frana chiar fierbe!?? Shocked c'mon!!!!
eu presupun ca dot4 are densitatea mai mare si se adreseaza masinilor facute dupa o alta tehnologie/sistem de franare decat cele facute anterior la care se folosea dot3, sa zicem. de asemenea, mai oresupun ca daca pui in loc de dot3, dot4-n-are nimic insa invers s-ar putea sa fie probleme.



man it just does the thing!am si o scula luata de la delphi care se alimenteaza la baterie si masoara temp de firebere a lichidului.dureaza
cam 10-15 sec!

in rest,intra pe standardele lichidelor de frina si vei vedea care sint
diferentele.le stiu ca sint in meserie...de vreo 22 de ani.

acum,nu o lua personal,assuming is the mother of all fuck-ups.
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
In incercarile mele de a schimba placutele de frana, am pierdut ceva lichid si la o frana mai tare mi se aprindea martorul in bord.Am dat fuga pe balcon Very Happy la butoiul cu lichid dot3. Cand citesc pe masina: dot4 Evil or Very Mad Am cumparat dot4 si am pus. Puteam sa mai comentez!? Daca-i ordin, cu placere.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
off topic:
bre mikhai zi-ne si noua de unde esti Wink
ca vaz ca toate raspunsurile tale sint foarte la obiect si se vede ca le cam stii...
poate mai intrebam, mai facem un test ceva... mai schimbam o piesa...

Laughing Laughing Laughing
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
zafirul a scris:off topic:
bre mikhai zi-ne si noua de unde esti Wink
ca vaz ca toate raspunsurile tale sint foarte la obiect si se vede ca le cam stii...
poate mai intrebam, mai facem un test ceva... mai schimbam o piesa...

Laughing Laughing Laughing


maritat in timisoara.nascut bv,stat destul bz,cam toate neamurile din buc.

in buc va pot ajuta sa luati la pret de en-gros de la depozitul cu care lucru
eu,ca distribuitor-daca preturile sint ok.dar nu de asta sint eu aici.depozitul
e in incinta fostului pionierul,aia cu papucii.care vrea ,striga.

cit despre ce stiu,vine un timp cind nu e zi de la d-zeu sa nu mi-o traga
meseria,aia de ma tzin ca as cam sti-o.
  • dorum76

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salutare. Stie cineva pentru schimbare cit lichid de frina si de care tip(DOT 4/5) intra intr-un astra G caravan 17 dti?....multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR