- iulius
- OP
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
- iulius
- OP
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
daca te intereseaza, la Astra F din 93, in OPEL-TIS zice NUMAI DOT 4.
din cita stiu eu cele 2 nu se amesteca, si de aici incep problemele.
tatal meu are o Astra 1,6/93. si nicio data nu mi-a placut cum tine frina.
am schimbat si servo si tulumba si placutele dar tot nu-mi place.
nu este eficienta .
trebuie sa apesi f. tare pe pedala.
studiind documentatia am constatat ca trebuie DOT 4.
acum o sa schimb tot lichidul sa vad ce se intimpla
din cita stiu eu cele 2 nu se amesteca, si de aici incep problemele.
tatal meu are o Astra 1,6/93. si nicio data nu mi-a placut cum tine frina.
am schimbat si servo si tulumba si placutele dar tot nu-mi place.
nu este eficienta .
trebuie sa apesi f. tare pe pedala.
studiind documentatia am constatat ca trebuie DOT 4.
acum o sa schimb tot lichidul sa vad ce se intimpla
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
diferenta este la temperatura de fierbere a lichidului,dot4 o are mai mare.
in timp lichidul de contamineaza cu vapori din aerul atmosferic si temp
de fierbere scade.la zonele fierbinti-etrier sau cilidru spte-pot apare fierberi locale ,vapori si frina este ineficienta.de asta se schimba lichidul
la 2-3 ani.
dot3 a cam iesit din uz-se poate inlocui cu dot4 sau dot5.
dot=department of transportation,adica ministerul transporturilor in state.
in timp lichidul de contamineaza cu vapori din aerul atmosferic si temp
de fierbere scade.la zonele fierbinti-etrier sau cilidru spte-pot apare fierberi locale ,vapori si frina este ineficienta.de asta se schimba lichidul
la 2-3 ani.
dot3 a cam iesit din uz-se poate inlocui cu dot4 sau dot5.
dot=department of transportation,adica ministerul transporturilor in state.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
mikhai a scris:diferenta este la temperatura de fierbere a lichidului,dot4 o are mai mare.
in timp lichidul de contamineaza cu vapori din aerul atmosferic si temp
de fierbere scade.la zonele fierbinti-etrier sau cilidru spte-pot apare fierberi locale ,vapori si frina este ineficienta.de asta se schimba lichidul
la 2-3 ani.
dot3 a cam iesit din uz-se poate inlocui cu dot4 sau dot5.
dot=department of transportation,adica ministerul transporturilor in state.
in timp lichidul de contamineaza cu vapori din aerul atmosferic si temp
de fierbere scade.la zonele fierbinti-etrier sau cilidru spte-pot apare fierberi locale ,vapori si frina este ineficienta.de asta se schimba lichidul
la 2-3 ani.
dot3 a cam iesit din uz-se poate inlocui cu dot4 sau dot5.
dot=department of transportation,adica ministerul transporturilor in state.
lichidul de frana chiar fierbe!?? c'mon!!!!
eu presupun ca dot4 are densitatea mai mare si se adreseaza masinilor facute dupa o alta tehnologie/sistem de franare decat cele facute anterior la care se folosea dot3, sa zicem. de asemenea, mai oresupun ca daca pui in loc de dot3, dot4-n-are nimic insa invers s-ar putea sa fie probleme.
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
n-o sa-ti vina sa crezi dar chiar fierbe...
una din caracteristicile care fac diferenta intre Dot 3 4 sau 5 este punctul de fierbere (alta ar fi compresibilitatea...).
La DOT 5 e mai mare cu vreo 30 de grade si este pe la 330 parca...
sint masini care inrosesc discurile de frina.... (asta daca imi mai aduc aminte ar fi pe la citeva sute de grade...) ceea ce inseamna in mod evident ca bietul lichid fierbe rau....
si da, la o masina mai veche (la care in standard este recomandat dot 3) bineinteles ca poti pune dot 4 sau dot 5
una din caracteristicile care fac diferenta intre Dot 3 4 sau 5 este punctul de fierbere (alta ar fi compresibilitatea...).
La DOT 5 e mai mare cu vreo 30 de grade si este pe la 330 parca...
sint masini care inrosesc discurile de frina.... (asta daca imi mai aduc aminte ar fi pe la citeva sute de grade...) ceea ce inseamna in mod evident ca bietul lichid fierbe rau....
si da, la o masina mai veche (la care in standard este recomandat dot 3) bineinteles ca poti pune dot 4 sau dot 5
- ealex
- **
- 166 mesaje
- din 02 Nov 2005
- Calibra 1990 C20XE
- Bucuresti
ealex
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1990 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
nu vorbim de masini super sport...
a fost un documentar cu un drum de munte in DE unde fabricantii testeaza frinele masinii....
pun n-shpe senzori pe ele urca in virf si p-orma coboara un drum mai dur (sau la fel de dur) ca Transfagarasanul...
Si coboara intr-un timp determinat, nu ca noi care am lua-o batrineste ca sa menajam masina...
Am vazut de toate masinile (reno, pejo, opel, ford, erau si niste porsche cu discuri ceramice...)
Toate ajung cu discul rosu...
ealex, tot ce se poate dar sa nu fie doar folclor... ma gindesc dpdv al producatorului de garnituri... ce face, schimba de fiecare data reteta pastei de cauciuc care se toarna in forme? pune "d-aia pt dot 3" sau "d-aia mai rezistenta, pt dot 5" ...
(un posibil raspuns ar fi ca 3 si 4 au la baza glicol iar dot 5 are silicon)
nu stiu ce sa-ti raspund de ce se mai fabrica dot 4 concomitent cu dot 5..
poate ca o fi ca la uleiuri API/SJ... acum sint si API/SJ/SL care e mai performant zice-se si care e compatibil cu cele din urma....
a fost un documentar cu un drum de munte in DE unde fabricantii testeaza frinele masinii....
pun n-shpe senzori pe ele urca in virf si p-orma coboara un drum mai dur (sau la fel de dur) ca Transfagarasanul...
Si coboara intr-un timp determinat, nu ca noi care am lua-o batrineste ca sa menajam masina...
Am vazut de toate masinile (reno, pejo, opel, ford, erau si niste porsche cu discuri ceramice...)
Toate ajung cu discul rosu...
ealex, tot ce se poate dar sa nu fie doar folclor... ma gindesc dpdv al producatorului de garnituri... ce face, schimba de fiecare data reteta pastei de cauciuc care se toarna in forme? pune "d-aia pt dot 3" sau "d-aia mai rezistenta, pt dot 5" ...
(un posibil raspuns ar fi ca 3 si 4 au la baza glicol iar dot 5 are silicon)
nu stiu ce sa-ti raspund de ce se mai fabrica dot 4 concomitent cu dot 5..
poate ca o fi ca la uleiuri API/SJ... acum sint si API/SJ/SL care e mai performant zice-se si care e compatibil cu cele din urma....
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ealex
- **
- 166 mesaje
- din 02 Nov 2005
- Calibra 1990 C20XE
- Bucuresti
ealex
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1990 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
zafiru: am invatat sa respect recomandarile. am patit-o cu antigelu. am bagat d-ala pe baza de silicon si cu pompa de apa si distributie noua, a inceput sa-mi scuipe apa incinsa pe la pompa direct pe curea.
fiecare pe pielea lui. dar la frane e cel mai bine sa le ai ca la carte fara abatere. (sau sa le schimbi cu d-alea brembo 4/6pot cu discuri de 380mm care nu incap decat sub jante de 19 in sus; dar fiecare dupa buget)
fiecare pe pielea lui. dar la frane e cel mai bine sa le ai ca la carte fara abatere. (sau sa le schimbi cu d-alea brembo 4/6pot cu discuri de 380mm care nu incap decat sub jante de 19 in sus; dar fiecare dupa buget)
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:Nu stiu de unde va informati voi, mai nou se fabrica doar DOT5 (sau 5+) si de catava vreme este miscibila cu lichidele corespunzatoare vechilor norme, stiind bine ca oricum, lichidul se schimba integral...
de pe un raft al magazinului unde prestez:ferodo dot4 dot5.1 rs-semicompetitie.
aral dot4 dot5
coresct,se schimba odata tot.este si scula one man show-adica al doilea om nu e necesar.
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
love4cars a scris:
lichidul de frana chiar fierbe!?? c'mon!!!!
eu presupun ca dot4 are densitatea mai mare si se adreseaza masinilor facute dupa o alta tehnologie/sistem de franare decat cele facute anterior la care se folosea dot3, sa zicem. de asemenea, mai oresupun ca daca pui in loc de dot3, dot4-n-are nimic insa invers s-ar putea sa fie probleme.
mikhai a scris:diferenta este la temperatura de fierbere a lichidului,dot4 o are mai mare.
in timp lichidul de contamineaza cu vapori din aerul atmosferic si temp
de fierbere scade.la zonele fierbinti-etrier sau cilidru spte-pot apare fierberi locale ,vapori si frina este ineficienta.de asta se schimba lichidul
la 2-3 ani.
dot3 a cam iesit din uz-se poate inlocui cu dot4 sau dot5.
dot=department of transportation,adica ministerul transporturilor in state.
in timp lichidul de contamineaza cu vapori din aerul atmosferic si temp
de fierbere scade.la zonele fierbinti-etrier sau cilidru spte-pot apare fierberi locale ,vapori si frina este ineficienta.de asta se schimba lichidul
la 2-3 ani.
dot3 a cam iesit din uz-se poate inlocui cu dot4 sau dot5.
dot=department of transportation,adica ministerul transporturilor in state.
lichidul de frana chiar fierbe!?? c'mon!!!!
eu presupun ca dot4 are densitatea mai mare si se adreseaza masinilor facute dupa o alta tehnologie/sistem de franare decat cele facute anterior la care se folosea dot3, sa zicem. de asemenea, mai oresupun ca daca pui in loc de dot3, dot4-n-are nimic insa invers s-ar putea sa fie probleme.
man it just does the thing!am si o scula luata de la delphi care se alimenteaza la baterie si masoara temp de firebere a lichidului.dureaza
cam 10-15 sec!
in rest,intra pe standardele lichidelor de frina si vei vedea care sint
diferentele.le stiu ca sint in meserie...de vreo 22 de ani.
acum,nu o lua personal,assuming is the mother of all fuck-ups.
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
zafirul a scris:off topic:
bre mikhai zi-ne si noua de unde esti
ca vaz ca toate raspunsurile tale sint foarte la obiect si se vede ca le cam stii...
poate mai intrebam, mai facem un test ceva... mai schimbam o piesa...
bre mikhai zi-ne si noua de unde esti
ca vaz ca toate raspunsurile tale sint foarte la obiect si se vede ca le cam stii...
poate mai intrebam, mai facem un test ceva... mai schimbam o piesa...
maritat in timisoara.nascut bv,stat destul bz,cam toate neamurile din buc.
in buc va pot ajuta sa luati la pret de en-gros de la depozitul cu care lucru
eu,ca distribuitor-daca preturile sint ok.dar nu de asta sint eu aici.depozitul
e in incinta fostului pionierul,aia cu papucii.care vrea ,striga.
cit despre ce stiu,vine un timp cind nu e zi de la d-zeu sa nu mi-o traga
meseria,aia de ma tzin ca as cam sti-o.
dorum76
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2009
- Mesaj Privat