- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Sunt curios daca e ceva caracteristic ptr Calibra Pana acum am deja vreo 5 victime din randul pasarilor... nu mi s-a mai intamplat cu nici o masina pana acuma--parca nu au sanse sa scape odata ce trec prin fata masinii par atrase brusc spre caroserie --ieri am mai scos niste picioruse din imbinarile spoilerului vi s-a intamplat?
- alex_z0ne
- **
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- alex_z0ne
- **
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Cali...nV6
- ***
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
mi-au placut raspunsurile dar eu vorbeam chiar pe bune.Zilele astea ma gandeam sa-mi pun o plasa in spoiler ptr ca mi-e frica sa nu intre in radiator sau in vreo conducta si sa am mai mult de lucru dupa aia fiindca momentan nu am nimic acolo in fatza.Poate e vreo coincidentza dar nu mi s-a mai intamplat--aproape fiecare pasare care a trecut razant prin fatza masinii...s-a transformat in victima (dupa care binentzeles m-am oprit si le-am desenat conturul pe asfalt ca in filmele politiste ) sunt pasionat de aerodinamica pentru ca prima mea pasiune este aviatia(sunt pilot sportiv,parapantist,parasutist etc) si ma gandeam ca ar putea avea legatura cu designul masinii (desi nu prea se explica)si eram curios daca proprietarii de Calibre au mai patit asa ceva
alex102
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2005
- Mesaj Privat
- alex_z0ne
- **
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
...sa va explic un pic(scuze la cei ce stiu deja)-la deplasarea masinii printr-un fileu de aer,capota are un unghi de incidetza negativ(asa se numeste in aviatie-la avioane acest unghi este pozitiv si creeaza portanta adica forta de ridicare)din aceasta cauza fatza masinii se apasa pe sosea iar spatele are tendintza sa se ridice direct proportional cu viteza de deplasare(rolul de a o reapasa pe sosea il are eleronul spate).Acest unghi creeaza insa la deplasare niste turbioni care tot proportional cu viteza de deplasare cresc in anumite zone ale masinii(in special fata si spate) in acesti turbioni aerul are o miscare circulara (nu mai este laminar-fenomenul este intalnit si la crestele muntilor problematic ptr avioanele in trecere) unde daca o pasare ar intra nu se mai poate mentine in zbor planat.Despre asta era vorba daca e ceva diferit la calibra (sau posibil si din cauza unor modificari neavizate la spoilerul fatza)
Ultima modificare făcută de parasutistul la Mar 04 Jul, 2006 3:08 pm
Ultima modificare făcută de parasutistul la Mar 04 Jul, 2006 3:08 pm
- Cali...nV6
- ***
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
De exemplu la avioanele supersonice(atunci cand se depaseste viteza sunetului-sau ''spargerea zidului sonic'' in termeni tehnici) acesti turbioni impiedica foarte mult deplasarea si solicita ''bordul de atac'' de la aripa ,botul avionului ,in asemenea masura incat se produce un zgomot foarte puternic asemanator cu o explozie cunoscut drept ''bangul sonic'' insa acolo vorbim deja de viteze mult mai mari.In schimb si la masini la viteze mult mai mici,130-150 km la ora apar fenomene asemanatoare la scara mult mai reduse care in functie de desenul caroseriei sunt diferite de la un model la altul.Sa stiti ca in afara de puterea motorului cea mai importanta piedica ptr atingerea vitezelor de peste 200 km la ora este aerodinamica masinii pentru ca la vitezele astea forta de rezistentza la inaintare pe care o dezvolta aerul si pe care masina trebuie sa o invinga este foarte mare.Am vazut pe undeva un calcul cu caii putere necesari in plus ptr acelasi tip de masina ca sa atinga viteze maxime din ce in ce mai mari si ati fi surprinsi pe masura ce creste obiectivul(viteza propusa) de cati cai este nevoie ptr cativa km pe ora in plus (repet--pe aceeasi caroserie) si mai ales de reproiectarea eleronului spate pentru stabilitate (eleron care asazisii ''tuneri'' il pun aproape imediat pe orice masina de multe ori aiurea urmarindu-se doar impresia artistica).
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
A!Si inca ceva!Coeficientul de aerodinamicitate in lumea aerodinamicii se noteaza cu ''Cx'' atat in aviatie cat si in auto si poate putini dintre posesorii de Calibra stiti ca masina asta are Cx-ul 0.26 care este destul de bun in lumea automobilistica. D = Cx (1/2*d*V2*A) D - rezistenta aerodinamica, Cx - coeficient de aerodinamicitate, d - densitatea aerului, V - viteza vehiculului, A - aria sectiunii transversale maxime. (v2este v patrat dar nu am stiut cum sa-l scriu )
- alias
- **
- 206 mesaje
- din 04 Jan 2006
- Calibra 1997 C 20 LET
- Bucuresti
alias
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1997 C 20 LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2006
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Acum am mai vazut o discutie pe forum despre Cx si cineva zicea ca la formula 1 din cauza cauciucurilor Cx-ul e mare!Asa e!Insa doar pentru ca aceste cauciucuri sunt in contact direct cu fileul de aer (adica nu sunt carenate) pe cand la o masina de strada rotile sunt ''ingropate'' de obicei in caroserie si atata timp cat nu ies in afara nu influenteaza deloc acest coeficient oricat ar fi de late.Pragurile laterale,prelungirile spoilerului fatza si spate in schimb imbunatatesc acest coeficient (pana si oglinzile laterale pot crea probleme) pentru ca la o masina ''ridicata'' de pe sosea ,sub ea se creaza o asa numita perna de aer.In tunelele de vant scurgerea fileului de aer pe diferitele tipuri de caroserii este urmarita de obicei cu un fluid colorat diferit fata de mediul inconjurator si acolo se pot vedea formele pe care le ia aerul in jurul masinii si se pot vedea clar zonele turbionale insa de obicei ce se da publicitatii nu prea este real pentru ca si aici se mentine un pic de secret ptr reusita marcii.Inca odata- eu eram curios daca acest 0.26 al Calibrei este de vina pentru zgarieturile mele din spoiler sau prelungirea pe care o am eu in fatza de cand am luat masina este facuta cam aiurea si vroiam sa vad daca ati mai patit...
Alias - nu ai dreptate! totul a inceput de la vreo 5 pasarici!
Alias - nu ai dreptate! totul a inceput de la vreo 5 pasarici!
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
parasutistul a scris:In cel mai serios mod posibil....azi am luat iar o zburatoare in freza... de data asta mi-a impis putin o conducta de la AC.Nu stiu ce se intampla!!!!!Ghinion?
Mah baiatule....tu ai o problema , sincer iti zic....trag pasaricile la tine mai ceva ca la Tarkan (ca am inteles ca vine in Ro).
Mare noroc cu nevasta ca a pus gheara pe tine
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat