- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
textul este copiat de pe alt site si am considerat ca este f util.
"Cum verificam o masina second-hand?
sau Cumparator de mana-ntai al automobilelor "second hand" "
Am creat acest topic pentru cei care vor sa isi achizitioneze o masina second-hand si nu stiu la ce sa se uite (sau nu se pricep la masini aproape deloc).
Vedem in targuri cum oamenii sunt ademeniti de stralucirea vopselei dar defapt sub ea se ascunde un harb!
Cei care au o masina de mai mult timp sa ne spuna si noua care ii sunt punctele slabe si in caz ca vrem sa cumparam un model asemanator sa stim la ce sa ne uitam in special.
Cunoscatorii de trucuri care pot sa ascunda o defectiune momentan , poate ne dezvaluie si noua metode de depistare a acestora
Acum sa vad zic parerea mea despre cum ar trebui sa fie verificata o masina second inainte de achizitie.
Easy way :
Cadeti de acord cu proprietarul sa verificati masina intr-un service (bineinteles costurile vor fi suportate de d-voastra).
Control: - amortizoare , directie , frane , jante
-control motor pe computer ( in cazul masinilor pe injectie) , compresie (pentru masinile mai vechi)
- caroserie (constatare facuta de un expert )
In caz ca respectivul proprietar (sau asa zis proprietar) nu doreste sa se faca aceasta vezificare , nu merita sa luati in considerare acea masina.
Hard way :
In caz ca va mai pricepeti cat de cat la masini.
1. Verificare caroserie
* Dati atentie diferentelor de culoare la vopsea si resturi de vopsea pe garniturile de cauciuc de la geamuri / usi
* Atentie la punctele de rugina
* Atentie la suduri vizibile
* Daca banuiti ca masina a fost lovita verificati cu un mic magnet mai multe zone alea caroserie (se stie ca la noi se pune kit din abundenta )
* Verificati farurile si stopurile sa nu fie lovite
2. Verificare spatiu interior , bord ,etc
* Vericarea tuturor intrerupatoarelor , lumini de bord
* Atentie la cauciucul de pe pedale, scaunul murdar al conducatorului , manere usi crapate , uzura burduf schimbator de viteze (acestea duc la presupunerea unui numar mare de km rulati )
* Dati jos husele si verificati tapiteria originala
3. Motorul
* Motorul trebuie sa fie curat si uscat
* Atentie la motoare cu elemente de plastic si cauciuc noi , cu date noi imprimate
* Motorul trebuie sa porneasca imediat si sa functioneze linistit la relanti, turatia sa ramana constanta si sa se tureze fara probleme.
* Solicitati daca aveti unde un test de compresie sau macar doar masuratori directe cu compresmetrul la motorul cald.(aici ar trebui sa indice valori ridicate si uniforme)
* Deschideti usor capacul de ulei . Daca ies gaze => o posibila defectiune a segmentilor .
* Daca auziti batai ascutite ...acestea indica o eventuala defectiune motorului .
* Verificatie si radiatorul , lichidul de racire (care nu trebuie sa prezinte ulei sau rugina ). Daca radiatorul sau vasul de expansiune clocoteste => garnitura de chiulasa este defecta.
* Uitati-va si la starea bateriei...dar aceasta poate fi schimbata cu costuri relativ reduse (dar poate va ajuta la negociare )
4. Transmisia
- Cursa pedalei ambreiajului trebuie sa corespunda prescriptiei fabricantului ( ex: 10-12 mm majoritatea automobilelor ...), si sa functioneze usor.
- Treptele de viteza sa poate fi cuplate usor , fara zgomote...(in caz contrar ambreiajul nu cupleaza corect , sau este posibila o eventuala defectiune a unui pinion in cutia de viteze sau sincronizatoare(cred )
5. Elemente de rulare
* Atentie la pneuri sa aiba o aiba o adancime a profilului de cel putin 4 mm , sa fie de aceasi masrca . Atentie la profile rulate pe o singura parte ( cauza : geometria gresita a rotilor; se regleaza usor pe stand). Verificati si roata de rezerva.
* Verificarea amortizoarelor....sunt uzate daca apar prelingeri unsuroare . in orice caz trebuie facuta o verificare pe stand .
* Verificare pe stand a franelor (neaparat) sau macar demontarea unei roti fata si verificare sabotilor de frana ...sa aiba macar 5 mm. Discurile de frana sa nu fie subtiti si/sau cu santzuri.
* Atentie si la jante...cele lovite ,zgariate indica faptul ca fostul proprietar nu a prea menajat masina.
* Sa se faca si o eventuala verificare a jocului volanului etc
6. Proba de parcurs (inchideti cass-ul !)
* Efectuarea unei probe de parcurs pe un drum rau , cu pavaj stricat sau piatra cubica ..Veti descoperi (sau nu ) zgomotele si trepidatiile diverselor articulatii.
* Efectuarea unei probe de parcurs pe un drum bun ( daca gasiti ) , unde sa verificati frana , coborarea in panta etc.
-Pe timpul franarii sa nu se aud zgomote metalice.
-Eliberati volanul la 40 km/h si franati . Vehiculul trebuie sa ramana pe directie (nu incercati sa ceva in trafic aglomerat )
-Daca pe timpul functionarii scoate fum gros ...=> masina consuma ulei mult peste datele furnizate de constructor
Dupa ce verificati masina , negociati si pretul....Cumparaturi placute
"Cum verificam o masina second-hand?
sau Cumparator de mana-ntai al automobilelor "second hand" "
Am creat acest topic pentru cei care vor sa isi achizitioneze o masina second-hand si nu stiu la ce sa se uite (sau nu se pricep la masini aproape deloc).
Vedem in targuri cum oamenii sunt ademeniti de stralucirea vopselei dar defapt sub ea se ascunde un harb!
Cei care au o masina de mai mult timp sa ne spuna si noua care ii sunt punctele slabe si in caz ca vrem sa cumparam un model asemanator sa stim la ce sa ne uitam in special.
Cunoscatorii de trucuri care pot sa ascunda o defectiune momentan , poate ne dezvaluie si noua metode de depistare a acestora
Acum sa vad zic parerea mea despre cum ar trebui sa fie verificata o masina second inainte de achizitie.
Easy way :
Cadeti de acord cu proprietarul sa verificati masina intr-un service (bineinteles costurile vor fi suportate de d-voastra).
Control: - amortizoare , directie , frane , jante
-control motor pe computer ( in cazul masinilor pe injectie) , compresie (pentru masinile mai vechi)
- caroserie (constatare facuta de un expert )
In caz ca respectivul proprietar (sau asa zis proprietar) nu doreste sa se faca aceasta vezificare , nu merita sa luati in considerare acea masina.
Hard way :
In caz ca va mai pricepeti cat de cat la masini.
1. Verificare caroserie
* Dati atentie diferentelor de culoare la vopsea si resturi de vopsea pe garniturile de cauciuc de la geamuri / usi
* Atentie la punctele de rugina
* Atentie la suduri vizibile
* Daca banuiti ca masina a fost lovita verificati cu un mic magnet mai multe zone alea caroserie (se stie ca la noi se pune kit din abundenta )
* Verificati farurile si stopurile sa nu fie lovite
2. Verificare spatiu interior , bord ,etc
* Vericarea tuturor intrerupatoarelor , lumini de bord
* Atentie la cauciucul de pe pedale, scaunul murdar al conducatorului , manere usi crapate , uzura burduf schimbator de viteze (acestea duc la presupunerea unui numar mare de km rulati )
* Dati jos husele si verificati tapiteria originala
3. Motorul
* Motorul trebuie sa fie curat si uscat
* Atentie la motoare cu elemente de plastic si cauciuc noi , cu date noi imprimate
* Motorul trebuie sa porneasca imediat si sa functioneze linistit la relanti, turatia sa ramana constanta si sa se tureze fara probleme.
* Solicitati daca aveti unde un test de compresie sau macar doar masuratori directe cu compresmetrul la motorul cald.(aici ar trebui sa indice valori ridicate si uniforme)
* Deschideti usor capacul de ulei . Daca ies gaze => o posibila defectiune a segmentilor .
* Daca auziti batai ascutite ...acestea indica o eventuala defectiune motorului .
* Verificatie si radiatorul , lichidul de racire (care nu trebuie sa prezinte ulei sau rugina ). Daca radiatorul sau vasul de expansiune clocoteste => garnitura de chiulasa este defecta.
* Uitati-va si la starea bateriei...dar aceasta poate fi schimbata cu costuri relativ reduse (dar poate va ajuta la negociare )
4. Transmisia
- Cursa pedalei ambreiajului trebuie sa corespunda prescriptiei fabricantului ( ex: 10-12 mm majoritatea automobilelor ...), si sa functioneze usor.
- Treptele de viteza sa poate fi cuplate usor , fara zgomote...(in caz contrar ambreiajul nu cupleaza corect , sau este posibila o eventuala defectiune a unui pinion in cutia de viteze sau sincronizatoare(cred )
5. Elemente de rulare
* Atentie la pneuri sa aiba o aiba o adancime a profilului de cel putin 4 mm , sa fie de aceasi masrca . Atentie la profile rulate pe o singura parte ( cauza : geometria gresita a rotilor; se regleaza usor pe stand). Verificati si roata de rezerva.
* Verificarea amortizoarelor....sunt uzate daca apar prelingeri unsuroare . in orice caz trebuie facuta o verificare pe stand .
* Verificare pe stand a franelor (neaparat) sau macar demontarea unei roti fata si verificare sabotilor de frana ...sa aiba macar 5 mm. Discurile de frana sa nu fie subtiti si/sau cu santzuri.
* Atentie si la jante...cele lovite ,zgariate indica faptul ca fostul proprietar nu a prea menajat masina.
* Sa se faca si o eventuala verificare a jocului volanului etc
6. Proba de parcurs (inchideti cass-ul !)
* Efectuarea unei probe de parcurs pe un drum rau , cu pavaj stricat sau piatra cubica ..Veti descoperi (sau nu ) zgomotele si trepidatiile diverselor articulatii.
* Efectuarea unei probe de parcurs pe un drum bun ( daca gasiti ) , unde sa verificati frana , coborarea in panta etc.
-Pe timpul franarii sa nu se aud zgomote metalice.
-Eliberati volanul la 40 km/h si franati . Vehiculul trebuie sa ramana pe directie (nu incercati sa ceva in trafic aglomerat )
-Daca pe timpul functionarii scoate fum gros ...=> masina consuma ulei mult peste datele furnizate de constructor
Dupa ce verificati masina , negociati si pretul....Cumparaturi placute
- arson
- **
- 162 mesaje
- din 27 Aug 2005
- Astra 2001 Y 2.0 DTH
arson
- Mesaje scrise: 162
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2005
- Mesaj Privat
felicitari, indicatii aproape profesioniste.
as mai adauga verificarea starii amortizoarelor prin apasarea ferma cu podul palmelor pe fiecare colt al masinii: amortizoarele trebuie sa aiba cursa scurta si sa revina foarte repede la pozitia initiala. daca apar miscari ample, de genul "barca", telescoapele sunt duse sau pe cale.
as mai adauga verificarea starii amortizoarelor prin apasarea ferma cu podul palmelor pe fiecare colt al masinii: amortizoarele trebuie sa aiba cursa scurta si sa revina foarte repede la pozitia initiala. daca apar miscari ample, de genul "barca", telescoapele sunt duse sau pe cale.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am doua secunde libere si mai completez si eu cu cite ceva:
Uzura (lustruire) volan, claxon, comenzi... etc
Joc schimbator viteze
Incuietori portiere, de facut comparatie sofer si cele spate
Balama portiere, siguranta....
Discuri de frina, cit sunt de uzate, la mina sau daca aveti date cu ruleta
Capurile de surub...
Va uitati in locurile ascunse ale caroseriei poate vedeti un praf alb-gri sau la culoarea vopselei. Provine de la slefuire, matuire, polish...
Am sa mai scriu......
Dan
Uzura (lustruire) volan, claxon, comenzi... etc
Joc schimbator viteze
Incuietori portiere, de facut comparatie sofer si cele spate
Balama portiere, siguranta....
Discuri de frina, cit sunt de uzate, la mina sau daca aveti date cu ruleta
Capurile de surub...
Va uitati in locurile ascunse ale caroseriei poate vedeti un praf alb-gri sau la culoarea vopselei. Provine de la slefuire, matuire, polish...
Am sa mai scriu......
Dan
mccrya
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Kadett 1988 13 NB
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
radubalan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 2.0 t
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2006
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:textul este copiat de pe alt site si am considerat ca este f util.
* Daca banuiti ca masina a fost lovita verificati cu un mic magnet mai multe zone alea caroserie (se stie ca la noi se pune kit din abundenta )
*
* Daca banuiti ca masina a fost lovita verificati cu un mic magnet mai multe zone alea caroserie (se stie ca la noi se pune kit din abundenta )
*
e tare faza cu magnetu'.Arata-mi mie un samsar (bisnitar) care te lasa sa pui un magnet pe masina, asta daca nu vrei sa-ti iei suturi in fund.
radubalan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 2.0 t
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Exista samsari si samsari...
Pe mine m-a last unul sa o scormonesc cit vreau si pe unde vreau. Mi-a pus cheile in mina si du-te la proba singurel... Avea doua si la una mi-a spus cu gura lui ca nu baga mina in foc pentru kilometri. El cu asta se ocupa si aduce marfa mai buna ca sa nu stea cu ea sau sa aiba neplaceri gen .... stiti voi.
Si eu cind vind o masina si vad ca habar nu au decit sa intrebe anul si km imi fac de lucru si ii destept putin. Sunt foarte multi pacaliti, o cumpara dupa an si ea este varza, si caroserie si motor
Pe mine m-a last unul sa o scormonesc cit vreau si pe unde vreau. Mi-a pus cheile in mina si du-te la proba singurel... Avea doua si la una mi-a spus cu gura lui ca nu baga mina in foc pentru kilometri. El cu asta se ocupa si aduce marfa mai buna ca sa nu stea cu ea sau sa aiba neplaceri gen .... stiti voi.
Si eu cind vind o masina si vad ca habar nu au decit sa intrebe anul si km imi fac de lucru si ii destept putin. Sunt foarte multi pacaliti, o cumpara dupa an si ea este varza, si caroserie si motor
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
La motor, te poti uita dupa scurgeri de lichide (ulei, antigel, etc.). Acesta tb sa se auda bine (sa`ti gadile urechea ) si sa urce bine in ture, adica sa traga. Maneta schimbatorului de viteze sa aiba joc fff putin sau deloc. Fi atent ce m`a invatat un mecanic de raliuri: te uiti la uzura pedalelor, cat de tocite sunt. Partea de articulatii (bucse, pivoti, amortizoare etc) nu te astepta sa o gasesti buna la o masina sh, dar se pot schimba cu costuri relativ scazute.
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
@radubalan
pai fratele meu palid, daca samsarul nu te lasa sa verifici masina, eu zic sa cauti alta.
Si eu masina tot de la samsari am luat-o. dar omul m-a lasat sa o intorc pe toate partile. Daca vanzatorul nu te lasa sa o verifici, inseamana ca o stie cu bube.
daca tu gasesti samsarul sa accepte ceea ce spui tu (nu spun ca nu e bine) io il pup pe gura!
pai fratele meu palid, daca samsarul nu te lasa sa verifici masina, eu zic sa cauti alta.
Si eu masina tot de la samsari am luat-o. dar omul m-a lasat sa o intorc pe toate partile. Daca vanzatorul nu te lasa sa o verifici, inseamana ca o stie cu bube.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
andyrro
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2005
- Mesaj Privat
De vreo luna de zile imi tot caut masina (Astra G 2002-2003) si am vazut in multe anunturi ca se specifica "carte service".
Am inteles ca pe poti vedea daca nr de km sunt reali. Daca asa e, cum pot sa vad asta? Am vazut o astfel de carte service cand am fost prin Autovit, dar era in nemteste (logic), dar eu nu stiu o boaba de germana
Daca ma puteti ajuta, as fi recunoscator, pt ca vreau sa "reintru" in clubopel , dar vreau ca si masina sa fie una buna.
Mersi
Am inteles ca pe poti vedea daca nr de km sunt reali. Daca asa e, cum pot sa vad asta? Am vazut o astfel de carte service cand am fost prin Autovit, dar era in nemteste (logic), dar eu nu stiu o boaba de germana
Daca ma puteti ajuta, as fi recunoscator, pt ca vreau sa "reintru" in clubopel , dar vreau ca si masina sa fie una buna.
Mersi
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
poi faci asa...te uiti la cati km a fost ultima revizie/interventie. (te uiti care e cel mai mare nr de km scrisi ever in carte) apoi te iei si te compari cu ceea ce are in bord masina. acu apreciezi...de cand a fost scrisa ultima data cu nr maxim de km in careta de service cat timp a trecut pina in momentul actual...si vezi daac sunt reali sau nu. +10.000 km nu conteaza. n-ar avea noroc ala care a dat kilometrajul doar 10.000km inapoi
andyrro
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2005
- Mesaj Privat
andreih
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
- alexandrudicu
- **
- 303 mesaje
- din 07 Oct 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
alexandrudicu
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
Foarte bun topicul acesta, insa de multe ori in targ te duci, te uiti, iti place, iei si pleci acasa. Nu sta nimeni dupa tine sa te duci la tester, la service, la... trebuie sa ai putin habar sa nu te pacalesti, daca nu iei pe cineva care se pricepe cu tine.
As mai adauga ca conteaza mult si aspectul general. La a mea desi e din 2001, are tapiteria curata, bordul nezgariat, portbagajul curat si nepatat, etc, detalii care iti dau o prima impresie despre cum a fost exploatata masina. Si la mine era toba finala ruginita toata, dar m-am uitat pe dedesubt si restul arata impecabil. Probabil ca a avut vreo toba super smechera cromata de cate sute de euroi si schimbata.
Fiecare masina SH are mici defecte, insa daca aplici toate criteriile enuntate mai sus, nu mai cumperi masina SH deloc, ca mereu e ceva ce nu se potriveste.
As mai adauga ca conteaza mult si aspectul general. La a mea desi e din 2001, are tapiteria curata, bordul nezgariat, portbagajul curat si nepatat, etc, detalii care iti dau o prima impresie despre cum a fost exploatata masina. Si la mine era toba finala ruginita toata, dar m-am uitat pe dedesubt si restul arata impecabil. Probabil ca a avut vreo toba super smechera cromata de cate sute de euroi si schimbata.
Fiecare masina SH are mici defecte, insa daca aplici toate criteriile enuntate mai sus, nu mai cumperi masina SH deloc, ca mereu e ceva ce nu se potriveste.
alex2812
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1998 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2006
- Mesaj Privat
- sanjuro
- **
- 106 mesaje
- din 01 Sep 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Bacau
sanjuro
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2007
- Mesaj Privat
Alte criterii :
- scaune "varza" la sofer sau "al mortului", inseamna ca masina a fost folosita intensiv, poate chiar pe taxi !?!
- atentie sub presul, covorasul, cauciucul de la sofer, gradul de uzura !
- zgarieturi pe parbriz, de la stergator sau altele, parbrizul e de obicei scump, la aproape orice masina, e un subiect bun de negociere, ptr a mai "trage" putin de pret.
- colturile ascunse,din portbagaj sau sub banchete unde se poate scurge apa si sa apara rugina (am avut o masina pe care fostul "propitar" o lauda ca a stat numai in garaj, etc., iar ea era saraca gaurita de apa in unele puncte, am scazut mult la pret si pana la urma s-a meritat )
- "goanga" cu masina nespalata, nu stiu daca se poarta peste tot in tara (dom'ne, nu am spalat-o, nu am dat-o cu ceara ca arata beton, am lasat-o asa, mai prafuita, sa vada omu ce cumpara !) - asta vrea sa ascunda diferente de culoare sau alte defecte de caroserie sau vopsit
- scaune "varza" la sofer sau "al mortului", inseamna ca masina a fost folosita intensiv, poate chiar pe taxi !?!
- atentie sub presul, covorasul, cauciucul de la sofer, gradul de uzura !
- zgarieturi pe parbriz, de la stergator sau altele, parbrizul e de obicei scump, la aproape orice masina, e un subiect bun de negociere, ptr a mai "trage" putin de pret.
- colturile ascunse,din portbagaj sau sub banchete unde se poate scurge apa si sa apara rugina (am avut o masina pe care fostul "propitar" o lauda ca a stat numai in garaj, etc., iar ea era saraca gaurita de apa in unele puncte, am scazut mult la pret si pana la urma s-a meritat )
- "goanga" cu masina nespalata, nu stiu daca se poarta peste tot in tara (dom'ne, nu am spalat-o, nu am dat-o cu ceara ca arata beton, am lasat-o asa, mai prafuita, sa vada omu ce cumpara !) - asta vrea sa ascunda diferente de culoare sau alte defecte de caroserie sau vopsit
peso
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2007
- Mesaj Privat
alexandrudicu a scris:Foarte bun topicul acesta, insa de multe ori in targ te duci, te uiti, iti place, iei si pleci acasa. Nu sta nimeni dupa tine sa te duci la tester, la service, la... trebuie sa ai putin habar sa nu te pacalesti, daca nu iei pe cineva care se pricepe cu tine.
Eu am fost in targ la Suceava si ce am vazut acolo nu m-a multumit deloc (pentru masina pe care o vroiam eu - era pe vremea aia Mondeo, Passat sau Focus, in ordinea asta). La compromis am gasit o Bora arata tipla, interior crem, full electric, clima etc. Mi-a placut, era si FSI (inseamna un pic mai mult la intretinere). Totusi, nu m-am lasat dus de val si l-am intrebat pe om de un test la service. Crezand ca vreau sa il intimidez, mi-a raspuns cum ca n-ar fi nici o problema, masina e perfecta (an 2004). Ok, cand i-am zis hai sa mergem la VW, a inceput... ca are o mica pb la o sonda lambda si ca aia de la VW l-au pus sa plateasca o caruta de bani sa o repare etc etc. Si a mai iesit la iveala si faptul ca el are problema asta de 2 luni si nu a facut nimic in leg cu ea.
Totusi am zis sa ma duc la servis sa vad cat m-ar costa sa o repar si daca e singura pb. Nu mare mi-a fost surpriza sa mi se spuna ca individul a fost la ei la service si i-au gasit vreo 3 senzori dusi care trebuie inlocuiti TOTI (valoare aprox 600 euro piesele). Mai mult decat atat, au zis ca diagnoza s-a oprit acolo, deoarece nu puteau sa continue fara sa remedieze defectiunea. Nu ma pricep la mecanica, motoare etc, si am luat in considerare si ipoteza ca cei de la reprezentanta mai pot baga de la ei ca sa te impiedice sa cumperi second. Dar m-a pus pe ganduri. Si cum e vorba de "un pumn de bani", nu am vrut sa ma risc. I-=am zis individului sa isi remedieze problema si apoi mai vorbim.
Mi-am luat o Vectra C doua zile mai tarziu, in stare aproape perfecta de functionare, omul a fost cu mine la test, totul a fost ok, ba chiar m-a si ajutat cu niste chestii la inmatriculare si RAR.
Sper ca nu v-am plictisit
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ATENTIE MARE LA TESTER !
De obicei e vrajeala, ala va ia ochii cu scula si voi mai rau ca broasca la inundatie !
Am tupeu sa merg dupa "tester" si va termin si pe voi si pe "maimutele din "service"" .
Unii stiu cite ceva dar sunt putini din pacate.....
Oricum mers la Tester e o timpenie daca cel care face testul nu e al tau si nu stie ce face !
De obicei e vrajeala, ala va ia ochii cu scula si voi mai rau ca broasca la inundatie !
Am tupeu sa merg dupa "tester" si va termin si pe voi si pe "maimutele din "service"" .
Unii stiu cite ceva dar sunt putini din pacate.....
Oricum mers la Tester e o timpenie daca cel care face testul nu e al tau si nu stie ce face !