- popescu iulian
- OP
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Vinti
- ***
- 886 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Bucuresti
Vinti
- Mesaje scrise: 886
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
- styx
- **
- 276 mesaje
- din 09 Sep 2005
- Vectra 1994 C20NE
styx
- Mesaje scrise: 276
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2005
- Mesaj Privat
- AcidMan
- ***
- 641 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
AcidMan
- Mesaje scrise: 641
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Florin_
- **
- 103 mesaje
- din 19 Feb 2006
- Astra 2000 1.7 DTI
Florin_
- Mesaje scrise: 103
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Si la Vectra B la fel face - se aude pompa, pornesc stergatoarele si dupa aproximativ o cursa vine si jetul.
Daca stropesc mai des, durata scade. Cu cat trece mai mult timp de la ultima stropire, durata de asteptare creste.
De cand am pus maneta pt BC (e pentru Hatch sau Caravan), m-am invatat sa dau de maneta mai intai in fata, astept sa vina jetul si abia apoi actionez stergatoarele.
Solutia ar fi un circuit de intarziere...
Daca stropesc mai des, durata scade. Cu cat trece mai mult timp de la ultima stropire, durata de asteptare creste.
De cand am pus maneta pt BC (e pentru Hatch sau Caravan), m-am invatat sa dau de maneta mai intai in fata, astept sa vina jetul si abia apoi actionez stergatoarele.
Solutia ar fi un circuit de intarziere...
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
si la F-ul meu e la fel...concomitent cu pornirea stergatoarelor porneste si pompa...face aproape o cursa(dus) si vine apa...e normal zic eu, avand in vedere ca nu exista un temporizator care sa intarzie actionarea stergatoarelor pana la jetul de apa de pe parbriz...verificati etanseitatea furtunashelor si daca pompa e amorsata corespunzator, sau nu e defecta partial si mai trage aer fals pe la furtunashele din interiorul rezervorului( atunci cand rezervorul nu este full)
- dancraciun
- **
- 274 mesaje
- din 23 Mai 2006
- Corsa 2007
- Bucuresti
dancraciun
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2006
- Mesaj Privat
stk
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2006 Y19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2005
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:si la F-ul meu e la fel...concomitent cu pornirea stergatoarelor porneste si pompa...face aproape o cursa(dus) si vine apa...e normal zic eu, avand in vedere ca nu exista un temporizator care sa intarzie actionarea stergatoarelor pana la jetul de apa de pe parbriz...verificati etanseitatea furtunashelor si daca pompa e amorsata corespunzator, sau nu e defecta partial si mai trage aer fals pe la furtunashele din interiorul rezervorului( atunci cand rezervorul nu este full)
In fine dc nu se rezolva prin metoda descrisa se tine, un temporizator se poate realiza destul de usor cu cateva piese usor de procurat si cunostinte minine de electronica, sau prieteni care se pricep un pic...oricine si-ar dori o bere rece pe caldurile astea, nu ?
Se intrerupe firul cald (+); partea dinspre instalatia electrica se conecteaza in punctul A, partea care duce inspre motorasul stergatorului in punctul B. Trebuie sa aveti grija ca releul sa suporte curentul consumat de motoras. Din semi-reglabilul de 47K se regleaza intarzierea dupa bunul plac....apoi in general e bine sa se masoare valoarea acestuia si sa se inlocuiasca cu un rezistor fix pentru a evita 'decalibrarea' accidentala.
Daca are cineva chef sa-si rezolve problema in acest mod ii stau la dispozitie cu lamuriri si alte detalii.
Schema ar fi ceva de genul asta:
Spor la treaba
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- Cali...nV6
- ***
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
rudareanu
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Idea cu un montaj electronic este buna, dar:
Primul tranzistor 2N3904 este in plus, din C 100uf direct in baza la 2N3904 care cu 2N3053 sunt in motaj darlington. Sau in loc de cei doi un singur tranzistor Si-NPN-Darlington 35V min, si A in functie de releu. Nu cauta chiar tranzistorii aia, baga ceva de pe toate drumurile:
2N3904 - BCXXX, 107, 171,174.....
2N3053 - BDXXX, 135,137,139,235,237...
Mai rapida este varianta mecanica. Vezi ca la Daewoo ei au pus pe furtun o mica valva, un arc cu o biluta, care impiedica scurgerea lichidului de spalat inapoi in vas. Cumperi una sau doua, de tico ca e ieftin, tai furtunul si le montezi cit mai aproape de iesire. Grija la sensul de montare, sufla si ai sa-ti dai seama.
In acest mod lichidul de spalare va fi in iesire tot timpul si pina se va misca angrenajul stergatoarelor el este deja pe geam, nu vei mai astepta sa vina tocmai din vas pe 1m de furtun.
Succes!
Primul tranzistor 2N3904 este in plus, din C 100uf direct in baza la 2N3904 care cu 2N3053 sunt in motaj darlington. Sau in loc de cei doi un singur tranzistor Si-NPN-Darlington 35V min, si A in functie de releu. Nu cauta chiar tranzistorii aia, baga ceva de pe toate drumurile:
2N3904 - BCXXX, 107, 171,174.....
2N3053 - BDXXX, 135,137,139,235,237...
Mai rapida este varianta mecanica. Vezi ca la Daewoo ei au pus pe furtun o mica valva, un arc cu o biluta, care impiedica scurgerea lichidului de spalat inapoi in vas. Cumperi una sau doua, de tico ca e ieftin, tai furtunul si le montezi cit mai aproape de iesire. Grija la sensul de montare, sufla si ai sa-ti dai seama.
In acest mod lichidul de spalare va fi in iesire tot timpul si pina se va misca angrenajul stergatoarelor el este deja pe geam, nu vei mai astepta sa vina tocmai din vas pe 1m de furtun.
Succes!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
cali..v6 a scris:
eu din cate stiu e din cauza düzelor care nu "inchid" si astfel nu ramane presiune pe conducta...
_________________
V6, C25XE , '95
Are dreptate dar duzele sunt cele prin care iese lichidul, de obicei nu au valve care sa inchida, asa ca pune 1-2 valve de tico sau cielo ca la astia pisele sunt de pomana la pret. Vezi numai diametru conductei sa se potriveasca, preferabil sa intre foarte greu. Incalzesti furtunul cu bricheta usor sau apa fiebinte si le pui foarte usor!
eu din cate stiu e din cauza düzelor care nu "inchid" si astfel nu ramane presiune pe conducta...
_________________
V6, C25XE , '95
Are dreptate dar duzele sunt cele prin care iese lichidul, de obicei nu au valve care sa inchida, asa ca pune 1-2 valve de tico sau cielo ca la astia pisele sunt de pomana la pret. Vezi numai diametru conductei sa se potriveasca, preferabil sa intre foarte greu. Incalzesti furtunul cu bricheta usor sau apa fiebinte si le pui foarte usor!
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- OP
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca tot va dau idei hai sa continui
Curatati si vasul cu tot cu circuit pina la duze
Datorita folosirii in timp a tot felul de lichide pe peretii vasului si a conductelor veti avea depuneri care pot obtura duzele si bloca valvele.
Exista detartrant (recomand cif cilit) care il diluati si il puneti in vas. Cititi cu atentie compozitia, sa nu aiba decit surfactanti ionici nonionici si acizi organici. Lasat sa-si faca reactia max 2ore min 15min dupa anii masinii si km si apoi dati-o afara cu jetul pe lateral (curata si duzele) sau scoateti furtunul de la duze si lasati sa curga jos. Ridicati stergatoarele! Sa nu fie jetul spre masina! Clatiti cu apa curata. Pe urma la fel cu un detergent adevarat SGRASSA&BRILLA de la Madel sau altceva dar fara hidroxid de sodiu. Jetul poate fi pe geamuri acum.
La sfirsit s-ar putea sa mearga si vechea valva ? !
Nu are sens sa demontati vasul ca de obicei ele stau in aripi cu tot cu pompa si valva.
Cu aceleasi substante se curata si vasul de expansiune si arata ca nou. Pe fundul lui se fac depuneri care isi mai dau drumul si reintra in circuit
Despre racire mai vorbim altadata
Dan
Curatati si vasul cu tot cu circuit pina la duze
Datorita folosirii in timp a tot felul de lichide pe peretii vasului si a conductelor veti avea depuneri care pot obtura duzele si bloca valvele.
Exista detartrant (recomand cif cilit) care il diluati si il puneti in vas. Cititi cu atentie compozitia, sa nu aiba decit surfactanti ionici nonionici si acizi organici. Lasat sa-si faca reactia max 2ore min 15min dupa anii masinii si km si apoi dati-o afara cu jetul pe lateral (curata si duzele) sau scoateti furtunul de la duze si lasati sa curga jos. Ridicati stergatoarele! Sa nu fie jetul spre masina! Clatiti cu apa curata. Pe urma la fel cu un detergent adevarat SGRASSA&BRILLA de la Madel sau altceva dar fara hidroxid de sodiu. Jetul poate fi pe geamuri acum.
La sfirsit s-ar putea sa mearga si vechea valva ? !
Nu are sens sa demontati vasul ca de obicei ele stau in aripi cu tot cu pompa si valva.
Cu aceleasi substante se curata si vasul de expansiune si arata ca nou. Pe fundul lui se fac depuneri care isi mai dau drumul si reintra in circuit
Despre racire mai vorbim altadata
Dan
- Cali...nV6
- ***
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat