Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La toate astrele G cand dai pe stropitor intai porneste stergatorul si apoi jetul de apa, caci la mine asa face si mi-am zgariat parbrizul soi luneta


Ultima modificare făcută de popescu iulian la Dum 20 Jan, 2008 8:35 pm, modificat de 2 ori în total
Skip ads

  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
deci suntem 2 ... pana cum Sad
  • Vinti

  • Mesaje scrise: 886
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
si la vectra A e la fel
  • styx

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
trebuie "amorsata" pompitza - apasat de cateva ori scurt shi o data luuung (pana sa plece shtergatoarele) shi o sa mearga aproape bine
  • AcidMan

  • Mesaje scrise: 641
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
la mine nu face asa. din fericire si pana acum. intai intra pompa in functiune si apoi si stergatoarele
  • Florin_

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2006

  • Mesaj Privat
La mine e la fel ca si la AcidMan, deci celor la care intai va sterge si apoi stropeste...ceva u este in regula!

Nu stiu ce sa zic..dar am avut mai demult probleme cu stergatoarele la o astra F, ..un electrician o rezolvat problema Very Happy
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Si la Vectra B la fel face - se aude pompa, pornesc stergatoarele si dupa aproximativ o cursa vine si jetul.
Daca stropesc mai des, durata scade. Cu cat trece mai mult timp de la ultima stropire, durata de asteptare creste.

De cand am pus maneta pt BC (e pentru Hatch sau Caravan), m-am invatat sa dau de maneta mai intai in fata, astept sa vina jetul si abia apoi actionez stergatoarele.

Solutia ar fi un circuit de intarziere...
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
si la F-ul meu e la fel...concomitent cu pornirea stergatoarelor porneste si pompa...face aproape o cursa(dus) si vine apa...e normal zic eu, avand in vedere ca nu exista un temporizator care sa intarzie actionarea stergatoarelor pana la jetul de apa de pe parbriz...verificati etanseitatea furtunashelor si daca pompa e amorsata corespunzator, sau nu e defecta partial si mai trage aer fals pe la furtunashele din interiorul rezervorului( atunci cand rezervorul nu este full)
  • dancraciun

  • Mesaje scrise: 274
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2006

  • Mesaj Privat
si la mine la fel face! dar chiar nu inteleg ce zicei cu amorsatul pompei pentru ca imediat ce dau in fata de maneta pleaca stergatoarele oricat de mica ar fi cursa
  • stk
  • **
  • 56 mesaje
  • din 07 Nov 2005
  • Astra 2006 Y19DT
  • Ploiesti
  • stk

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2006 Y19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2005

  • Mesaj Privat
eduard33 a scris:si la F-ul meu e la fel...concomitent cu pornirea stergatoarelor porneste si pompa...face aproape o cursa(dus) si vine apa...e normal zic eu, avand in vedere ca nu exista un temporizator care sa intarzie actionarea stergatoarelor pana la jetul de apa de pe parbriz...verificati etanseitatea furtunashelor si daca pompa e amorsata corespunzator, sau nu e defecta partial si mai trage aer fals pe la furtunashele din interiorul rezervorului( atunci cand rezervorul nu este full)


In fine dc nu se rezolva prin metoda descrisa se tine, un temporizator se poate realiza destul de usor cu cateva piese usor de procurat si cunostinte minine de electronica, sau prieteni care se pricep un pic...oricine si-ar dori o bere rece pe caldurile astea, nu ? Razz

Se intrerupe firul cald (+); partea dinspre instalatia electrica se conecteaza in punctul A, partea care duce inspre motorasul stergatorului in punctul B. Trebuie sa aveti grija ca releul sa suporte curentul consumat de motoras. Din semi-reglabilul de 47K se regleaza intarzierea dupa bunul plac....apoi in general e bine sa se masoare valoarea acestuia si sa se inlocuiasca cu un rezistor fix pentru a evita 'decalibrarea' accidentala.

Daca are cineva chef sa-si rezolve problema in acest mod ii stau la dispozitie cu lamuriri si alte detalii.

Schema ar fi ceva de genul asta:



Spor la treaba Laughing
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
10X Wink

involuntar am venit cu o idee buna Wink ...sa vedem cine o pune in practica, ca eu Rolling Eyes
  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 519
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2004

  • Mesaj Privat
eu din cate stiu e din cauza düzelor care nu "inchid" si astfel nu ramane presiune pe conducta...
  • rudareanu

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2006

  • Mesaj Privat
eu am gasit o alta solutie:
am dat cu repellent de ploaie RainX si nu mai imi zgarie geamul, chiar daca stergatoarele pornesc inainte sa vina apa
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Idea cu un montaj electronic este buna, dar:
Primul tranzistor 2N3904 este in plus, din C 100uf direct in baza la 2N3904 care cu 2N3053 sunt in motaj darlington. Sau in loc de cei doi un singur tranzistor Si-NPN-Darlington 35V min, si A in functie de releu. Nu cauta chiar tranzistorii aia, baga ceva de pe toate drumurile:
2N3904 - BCXXX, 107, 171,174.....
2N3053 - BDXXX, 135,137,139,235,237...

Mai rapida este varianta mecanica. Vezi ca la Daewoo ei au pus pe furtun o mica valva, un arc cu o biluta, care impiedica scurgerea lichidului de spalat inapoi in vas. Cumperi una sau doua, de tico ca e ieftin, tai furtunul si le montezi cit mai aproape de iesire. Grija la sensul de montare, sufla si ai sa-ti dai seama.
In acest mod lichidul de spalare va fi in iesire tot timpul si pina se va misca angrenajul stergatoarelor el este deja pe geam, nu vei mai astepta sa vina tocmai din vas pe 1m de furtun.
Succes!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cali..v6 a scris:
eu din cate stiu e din cauza düzelor care nu "inchid" si astfel nu ramane presiune pe conducta...
_________________
V6, C25XE , '95

Are dreptate dar duzele sunt cele prin care iese lichidul, de obicei nu au valve care sa inchida, asa ca pune 1-2 valve de tico sau cielo ca la astia pisele sunt de pomana la pret. Vezi numai diametru conductei sa se potriveasca, preferabil sa intre foarte greu. Incalzesti furtunul cu bricheta usor sau apa fiebinte si le pui foarte usor!
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Uite o metoda desteapta si ieftina daca vrei sa scapi de acest stres.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mersi PIF,
Idea este ca tot ce este complicat este prost si mari sanse sa se defecteze.
Incercati tot timpul ceva simplu si daca vi se pare cumva complicat sa stiti ca ati luat-o pe un drum gresit. In productia de masa se aplica numai chestii simple nu incercati ca reinventati roata.
Dan
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai mare dreptate DAne. Sa stii ca am sa fac chestia cu valvele de daewoo.
merci mult
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca tot va dau idei hai sa continui

Curatati si vasul cu tot cu circuit pina la duze
Datorita folosirii in timp a tot felul de lichide pe peretii vasului si a conductelor veti avea depuneri care pot obtura duzele si bloca valvele.
Exista detartrant (recomand cif cilit) care il diluati si il puneti in vas. Cititi cu atentie compozitia, sa nu aiba decit surfactanti ionici nonionici si acizi organici. Lasat sa-si faca reactia max 2ore min 15min dupa anii masinii si km si apoi dati-o afara cu jetul pe lateral (curata si duzele) sau scoateti furtunul de la duze si lasati sa curga jos. Ridicati stergatoarele! Sa nu fie jetul spre masina! Clatiti cu apa curata. Pe urma la fel cu un detergent adevarat SGRASSA&BRILLA de la Madel sau altceva dar fara hidroxid de sodiu. Jetul poate fi pe geamuri acum.
La sfirsit s-ar putea sa mearga si vechea valva ? !
Nu are sens sa demontati vasul ca de obicei ele stau in aripi cu tot cu pompa si valva.

Cu aceleasi substante se curata si vasul de expansiune si arata ca nou. Pe fundul lui se fac depuneri care isi mai dau drumul si reintra in circuit
Despre racire mai vorbim altadata
Dan
  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 519
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ateptam cu drag rezultatul montarii valvelor...nu uitati sa scrieti Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR