Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 512
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Schema este aceeasi la toate. Difera doar pinii la care trebuie sa te conectezi in mufa de la ecu. In cazul tau 29, 62, 44, si eventual 23, daca vrei sa-ti montezi un led care sa-ti arate starea de cc activ.
Fire am folosit de 0.75 mmp, iar pini de la un calculator vechi (cei de la reset, power, etc.)
Cu acitvarea te poate ajuta @schumy1502, pot sa-ti dau nr. lui.
Ai, la pagina 12 daca nu ma insel, schema cu explicatii de la @maiandrei. Spor la citit.
Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ma indoiesc ca ai mufa da BC pe partea stanga:) probabil este mufa care iti trebuie ptr CC. Pe y17dt nu s-a pus niciodata BC din fabrica si daca ar fi, oricum ar fi pe dreapta coloanei de directie. Eventual pune o poza ca sa verifici.
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 512
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ai dreptate @bazare. Nici nu am remarcat ca omu' a scris pe stanga. S-ar putea sa fie cablaraia pentru cc.
  • faststorm

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2001 Motor Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Scuze baieti, am gresit eu am mufa pe partea dreapta,
in legatura cu BC, vezi ca s-a mai scris si se confirma cablarea,
BC pe ASTRA G
BC - discutia pe care am avut-o pe site cu Maiandrei
Eu am CCRT 700, cu MID cu telefon vezi poza



  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
bazare a scris:roaga la o intalnire un coleg care are OP-COM sa sa uite la starea cruise control switch. Cu masina pe loc ar trebui sa fie INACTIVE,tot pe loc cand apesi pe butonul de accelerat ar trebui sa indice I si cand apesi pe butonul de redus viteza ar trebui sa indice R. Cand apesi pe ambreiaj sau frana ar trebui sa se schimbe starea din INACTIVE in INVALID, iar daca scoti firul din f 3.38 ar trebui sa apara O. Sper sa ii dai de cap.
L.E. a fost un coleg de forum caruia nu ii mergea ptr ca a pus butoane normal inchis, poti verifica si asta, desi ma indoiesc

Am reusit!
Nu era din cauza ca am facut vreun scurt intre pinii din mufa ECU, ci de la contecarea switch-ului de ambreiaj. Testul cu OP-COM a fost relevant. Swtichu-ul meu statea tot timpul pe Active, ca si cum era calcata pedala de ambreiaj. Era din cauza ca l-am conecatat la masa in loc de plus (F3.38 ).
Urmeaza un tutorial cu multe poze.
  • florianu

  • Mesaje scrise: 269
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
[editat] a scris:am reusit sa-mi montez tempomat (cruise control,pilot automat,etc) pe Zafira mea(Z16YNG=Z16XE) .
Cam asa:
La switch-ul de la pedala frana,se taie firul comun si se trage alt fir de la pinul ramas liber si se leaga impreuna cu cel de la ambreiaj,la + contact.


poate cineva sa explice actiunea de mai sus?...adica de ce se taie firul de la switchul pedalei de frana?
pana una alta, acel fir merge la +12v, dar conform cu ce scrie aici, se taie si se leaga la ....+12v Rolling Eyes
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Prin actiunea de mai sus din ce inteleg eu se anuleaza functia de autodezactivare la apasarea franei ceea ce este destul de periculos. + contact este vorba de o siguranta --- f3.38 este la astra G.
  • florianu

  • Mesaje scrise: 269
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
bazare a scris:Prin actiunea de mai sus din ce inteleg eu se anuleaza functia de autodezactivare la apasarea franei ceea ce este destul de periculos. + contact este vorba de o siguranta --- f3.38 este la astra G.


pai nu prea...firul ala oricum era legat si inainte tot la +12v, si dupa taiere si adaugare la firel de la switchul de ambreaj...care merge tot la +12v...
prin apasarea switchului de ambreaj nu se intrerupe acel +12v....el este legat direct la alimentare
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Dupa ce am citit toate paginile ce s-au scris aici m-am apucat si eu sa imi montez cruise control la Z16XEP.
Am achizitionat o maneta noua de semnalizare avand cruise control. Si m-am apucat de lucru:
- am montat maneta in locul celei vechi . M-am asigurat ca noua maneta functioneaza ca si cea veche : semnalizare, lumini, flash ;
- am notat culoarea firelor de la mufa x41 pentru c.c. : A- gri, B- rosu etc ;
- mufa x41 am taiat-o si am folosit o regleta de prindere :


- cele 4 fire : A- C-D - si CL -Switch x71.61 le-am scos prin dopul de cauciuc de langa servofrana:


- deoarece am uitat schemele acasa Laughing nu am finalizat lucrarea. Sa legi niste fire din amintiri e totusi riscant .
Insa am desfacut mufa x71 curios fiind sa vad daca am firele trase .Si pot spune ca am avut o surpiza placuta . Firele erau trase:
x71.62 - x41.A - black red , x71.61 - CLS-gy , x71.44-x41.C - black brown, x71.29- x41.D-black yellow

Din poza se poate vedea ca sunt si pini liberi. Insa ce ma interesa pe mine era cablat.
Mai ramane sa finalizez lucrarea , sa leg firele pe cele existente si sa activez c..c- ul.
Tin sa multumesc tuturor pentru cele scrise , in special lui obysan si lui nivel1
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ddf a scris:
Insa am desfacut mufa x71 curios fiind sa vad daca am firele trase .Si pot spune ca am avut o surpiza placuta . Firele erau trase:
x71.62 - x41.A - black red , x71.61 - CLS-gy , x71.44-x41.C - black brown, x71.29- x41.D-black yellow
Din poza se poate vedea ca sunt si pini liberi. Insa ce ma interesa pe mine era cablat.

Sigur te-ai uitat la mufa X71 (aka mufa K) si nu la mufa M. La fel ca tine m-am bucurat si eu, m-am legat la ele cu firele de la maneta ca sa vad ca nu merge nimic, pentru ca ma conectasem la mufa gresita din ECU!
Benzinarele noastre au acelasi ECU. De ce crezi ca ti-ar fi tras neamtul fire din ECU pentru CC ca sa nu le duca pana in bord la maneta?
Pana acum nu imi aduc aminte sa fi auzit/vazut vreun benzinar de rand care sa aiba fire trase pentru CC. Doar la Astrele dotate, cum ar fi Bertone.
La diesel, in special cei cu Y20DTH, au firele trase pana in bord

Cauta literele stantate pe ECU ca sa afli mufa K. La Z16SE ECU este instalat ca in poza de mai sus, in pozitie verticala. La XE pare a fi si mai accesibil, in pozite orizontala la vedere.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
...
te contrazic, nu toate Y20DTH au firele trase pana in bord, si da sunt masini care au trasele firele pana la primele mufe din masina ... in cazul de fata X2 (Y20DTH) la care se ajunge foarte greu.

bafta
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 591
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
si eu am patit-o.. in ecu firele erau trase , dar nu se duceau pina la maneta. se opresc undeva pe traseu.. in pozele puse de mine la aceasta pagina se vede cum eu am facut lipituri pe firele deja existente...:
https://www.clubopel.com/vie...asc&start=300
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat

Sigur te-ai uitat la mufa X71 (aka mufa K) si nu la mufa M. La fel ca tine m-am bucurat si eu, m-am legat la ele cu firele de la maneta ca sa vad ca nu merge nimic, pentru ca ma conectasem la mufa gresita din ECU!

Nu inteleg ! Sad Pai nu la X71.62, X71.44, X71.29, X71.61 trebuie sa ma conectez ?
LPedala : in TIS scrie ca trebuie sa leg firele la X71 .
In TIS imi ara mufa X71 la Z16XEP ca fiind asta :

Gresesc undeva ?
Asa arata Z16SE ?

  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Bine, m-ati convins ca pot exista fire trase si la benzinarul de rand. Norocul lui ca nu trebuie sa mai bage pini noi.
ddf, daca asa scrie in TIS inseamna ca acolo e X71. Poti confirma prin vizualizarea literei K embosata pe carcasa ECU.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Pe mine m-a derutat expresia :
Sigur te-ai uitat la mufa X71 (aka mufa K) si nu la mufa M.

Reiese ca ar fi trebuit sa ma uit la mufa M .
Deci K = X71 = Mufa corecta ?
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
K = X71 = Mufa corecta pentru pilot automat.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Am fost si m-am uitat : mufa K e ,,sus" deci in locul indicat de TIS ca X71 si mufa M e jos adica X72.
Eu la mufa K m-am uitat si am firele trase, iar culorile firelor corespund cu cele din TIS.
Multumesc LPedala pentru cele semnalate. E totusi mai bine sa te faca cineva atent.
  • Diabolic_Alynb

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salut!

Am incercat sa trag si eu fire de la ecu pentru pilot automat. Stiam ca ecu se afla sub aripa din stanga fata, asa ca am umblat acolo si am gasit altfel de mufa fata de aceea cu multi pini.
Am pus pus poze sa va arat ce mufe erau.
Nu este acela ecu? Este in alta parte? Se poate monta tempomat si la masina mea?

Astra G, y20dth, 2001
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Ecu la y20dth e sub aripa stanga (in dreptul semnalizarii laterale)
  • Diabolic_Alynb

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu am umblat tot in stanga, langa far (langa bara fata) nu langa semnalizarea laterala.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR