manone
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Maramures
- Masina: Omega 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2009
- Mesaj Privat
Sunt si eu, de cateva zile, posesorul unui Omega Caravan 2.5TD, cutie automata, an fabricatie 1997.
Analizand motorul am observat lipsa debitmetru-lui de aer. Exista versiuni ale acestui motor care sa nu-l aiba sau o fi fost luat de pe masina?
Cat de mult afecteaza performantele motorului lipsa acestei componente?
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
manone
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Maramures
- Masina: Omega 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2009
- Mesaj Privat
O alta intrebare... cutia nu schimba din treapta a treia in a patra. Poate fi un defect sau o consecinta a faptului ca lipseste acel debitmetru?
- laur702
- **
- 243 mesaje
- din 03 Jun 2009
- Omega 1996 y25td
- Hunedoara
laur702
- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega 1996 y25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2009
- Mesaj Privat
- aharpa
- **
- 113 mesaje
- din 13 Dec 2007
- Omega 1999 X25DT
- Bistrita-Nasaud
aharpa
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Omega 1999 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2007
- Mesaj Privat
- palade radu
- **
- 209 mesaje
- din 21 Oct 2007
- Omega 1996 x25dt
- Iasi
palade radu
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1996 x25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
manone
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Maramures
- Masina: Omega 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2009
- Mesaj Privat
Versiunea de motor care a fost schimbat este U25DT (fara debitmetru de aer). Masina a fost echipata din fabrica cu versiunea X25DT (cu debitmetru). Din fericire pompa de injectie se potriveste la ambele versiuni, asa ca schimb motorul cu cel original (pompa si capul hidraulic fiind defectul care a dus la schimbarea acestuia). Revin cu concluzii!
manone
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Maramures
- Masina: Omega 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2009
- Mesaj Privat
http://www.krausmotor.de/Opel1.htm
http://www.krausmotor.de/Opel2.htm
http://www.krausmotor.de/Opel3.htm
http://www.krausmotor.de/Opel4.htm
- aharpa
- **
- 113 mesaje
- din 13 Dec 2007
- Omega 1999 X25DT
- Bistrita-Nasaud
aharpa
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Omega 1999 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2007
- Mesaj Privat
manone
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Maramures
- Masina: Omega 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2009
- Mesaj Privat
Am pus la loc motorul original, am schimbat pompa de injectie de pe celalalt motor si functioneaza foarte bine, inclusiv cu schimbatul treptei din a 3-a intr-a 4-a. Ciudat sau nu, se pare totusi ca exista o legatura intre debitmetrul de aer si schimbatul treptelor de viteza. Dupa cum mi-a explicat domnul de la service-ul Opel, motorul vechi nu avea destula putere pentru a schimba ultima treapta de viteza.
Singurele nedumeriri care le am sunt legate de consumul mixt afisat de BC (18.8 l/100 km) si treaba cu pornirea la cald, pe care am specificat-o si in cadrul altui topic.
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
Acesta este afisajul sanatos! Daca totusi se tine la 18 l , atunci faci un test si verifici valuarea lui : gr/stroke care trebuie sa fie in jurul lui 3 gr/stroke . Testare cu TEC II .Reglarea lui se face din servo comanda pompei de injectie.
Daca va fi nevoie te voi intruii in continuare
manone
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Maramures
- Masina: Omega 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2009
- Mesaj Privat
manone
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Maramures
- Masina: Omega 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2009
- Mesaj Privat
Cutia de viteza (AT-4 trepte) are o pauza la schimbarea din R in D. Cateodata trec 5 - 6 secunde pana sa cupleze (indiferent de treapta D, 3, 2 sau 1). Exemplu: am cuplat R-ul dupa care am trecut in D dar masina continua cateva secunde miscarea inapoi iar apoi, printr-un usor sunet infundat, cupleaza pentru miscarea inainte. Din cand in cand, la plecarea de pe loc, se mai tureaza in gol in treapta D fara a afecta viteza de deplasare. Este destul de greu de descris acest fenomen insa sper sa ma puteti ajuta cu o solutie.
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
Intrbare de baza : a fost schimbat uleiul din cutie candva ? dar filtrul de ulei ?
Cred ca buba ta este dela electro valvele de ulei . Mai asteapta putin si termina cu motorul
apoi ia-te de cutie. Cutia are doua cartere, cel mare ascunde filtrul de ulei si cel mic cele 4 electro valve de ulei care pe la 200000 de Km ar trebuii verifcate pentru inchidere - deschidere sau inversate intre ele .
Uneori daca nu se inchid bine trebuiesc schimbate. Totul trebuie facut acolo unde au mai fost demontate cartere si ala data si in nici-un caz undeva unde sa fie o premiera la asa operatiuni.
Ai facut testul de gr/sroke ? Cat ti-a iesit ? Consumul de 8,2 arata a bine.
Tine-ne la curent cu tot ce se intampla . Succes !
manone
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Maramures
- Masina: Omega 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
manone
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Maramures
- Masina: Omega 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2009
- Mesaj Privat
Maine ma duc la service cu masina pentru o diagnosticare completa. Cutia a luat-o razna, cand e rece nu porneste de pe loc, cand e calda nu schimba treptele 3 si 4, plus ca deseori se tureaza in gol. Culoarea uleiului de transmisie nu e nicidecum visinie, ci mai degraba un maro inchis. Am sa fac si acel test de care spuneai pentru consum.
manone
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Maramures
- Masina: Omega 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2009
- Mesaj Privat
Cutia functiona prost din cauza unei pierderi de ulei (o saiba deformata la racordul returului din radiatorul de racire) dar am schimbat-o, s-a completat nivelul uleiului iar acum schimba treptele perfect.
Motorul, am spus si in postarile anterioare, toarce ca o pisicuta dar n-am reusit sa ma edific asupra consumului care in oras ajunge la 17 - 18 l/100 km, conform BC-ului.
Mai sunt unele elemente care trebuie schimbate, in special la suspensie, dar vine si vremea lor.
Am facut acest rezumat pentru oamenii care s-au implicat si au raspuns intrebarilor mele. Pe aceasta cale va multumesc!
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat