Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Buna seara,

Sunt si eu, de cateva zile, posesorul unui Omega Caravan 2.5TD, cutie automata, an fabricatie 1997.
Analizand motorul am observat lipsa debitmetru-lui de aer. Exista versiuni ale acestui motor care sa nu-l aiba sau o fi fost luat de pe masina?
Cat de mult afecteaza performantele motorului lipsa acestei componente?
Skip ads

  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Posteaza poze cu motorul si in special cu cutia fitrului de aer . Si vei primi raspunsul.
Pentru inceput daca este vorba de un diesel ,prezenta MAF-ului este absolut necesara !
Cuta pe langa filtrul de motorina daca nu vezi n cablu al carui capat este o mufa rotunda . Cablul are 5 fire colore.
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Am aflat intre-timp ca motorul a fost schimbat cu unul identic, cel vechi avea debitmetru (am intrat in posesia filtrului de aer complet) insa nu gasesc acea mufa cu 5 pini care se cupleaza la acesta.
O alta intrebare... cutia nu schimba din treapta a treia in a patra. Poate fi un defect sau o consecinta a faptului ca lipseste acel debitmetru?
  • laur702

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Omega 1996 y25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
pai daca nuti gasesti mufa nu ai avut asa ceva , eu am vazut una din 99 care nu avea din fabrica , amea de ex i din 95 si nu are , dute la tester si ti va zice daca a avut sau nu puate nu a avut si atunci nici nu tre sai pui , singura confirmare de acolo o primesti de la tester acolo apare tot , te costa cam 50lei si ti zice tot si atunci stii parerea mea .
  • aharpa

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salut manone .am avut omega 2.5 td din 1995 cod motor 25DT tot automata care nu era prevazut cu debitmetru de aer (de fapt mai am masina dar fara motar ca l-am vindut) iar acuma am tot omega 2.5td din 1999 cod motor X25DT care este prevazut cu debitmetru.Deci, vazi ce model de motor ai si o sa vedem cum sta treaba.Oricum eu nu cred ca daca s-a schimbat motorul cel ce a facut operatiunea a mascat asa bine mufa de nu o mai gasesti mai ales ca mai sunt si alte chestii in plus care sunt pe linga motor si asta iti spun pt ca am avut ambele variante de motoare.In consecinta eu cred ca ai 25DT fara debitmetru.La a doua problema cu cutia vezi ca trebe schimbat uleiul in cutie si filtrul de ulei din ea.Vezi ce culoare areuleiul cind il scoti. Eu cred ca daca nu schimba din a 3 in a 4 poate fi nivelul de ulei una dintre cauze adica e prea putin ulei in cutie si este si uzat. Vezi ca uleiul se schimba la 60000km.Procedura este destul de nasoala si trebe facuta de cineva care a mai facut asa ceva.La reprezentate te usca aia de bani.Sper sa fi inteles ce am zis si sper sa nu ai defecte costisitoare
  • palade radu

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 1996 x25dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2007

  • Mesaj Privat
nu am nimic cu nimeni . dar discutati niste chestii aberante . am omega 2.5 td de 2 ani jumate si nu prea inteleg ce legatura exista intre debitmetrul de aer si cutia automata. dar ma rog tre sa existe discutii si acest forum . numai bine la toti
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Verificat ! 2.5td nu are MAF montat pe capacul filtrului de aer !
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Edificat... multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Versiunea de motor care a fost schimbat este U25DT (fara debitmetru de aer). Masina a fost echipata din fabrica cu versiunea X25DT (cu debitmetru). Din fericire pompa de injectie se potriveste la ambele versiuni, asa ca schimb motorul cu cel original (pompa si capul hidraulic fiind defectul care a dus la schimbarea acestuia). Revin cu concluzii!
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Link-uri utile pentru verifcarea tipului de motor per an de fabricatie:

http://www.krausmotor.de/Opel1.htm
http://www.krausmotor.de/Opel2.htm
http://www.krausmotor.de/Opel3.htm
http://www.krausmotor.de/Opel4.htm
  • aharpa

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Omega 1999 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
La multi ani tuturor. Domnule Palade Radu daca ai citit bine ce am scris eu ai vazut ca nu am amestecat problemele debitmetru cu cutia deci nu inteleg care este discutia aberanta.Am vrut doar sa lamuresc nedumerirea lui manone si daca vezi cumva ca sintem ''bebelusi"" nu inseamna ca facem discutiii aberante.Oricum eu sper ca manone sa-si rezolve problemele si nedumeririle din aceasta discutie aberanta.No ofens domnului Palade Radu pe care l-am urmarit in mai multe topic-uri si am inteles unele chestii pe care nu le stiam
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc tuturor pentru implicare.
Am pus la loc motorul original, am schimbat pompa de injectie de pe celalalt motor si functioneaza foarte bine, inclusiv cu schimbatul treptei din a 3-a intr-a 4-a. Ciudat sau nu, se pare totusi ca exista o legatura intre debitmetrul de aer si schimbatul treptelor de viteza. Dupa cum mi-a explicat domnul de la service-ul Opel, motorul vechi nu avea destula putere pentru a schimba ultima treapta de viteza.

Singurele nedumeriri care le am sunt legate de consumul mixt afisat de BC (18.8 l/100 km) si treaba cu pornirea la cald, pe care am specificat-o si in cadrul altui topic.
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Hi manone, daca faci un drum mai intins consumul ar trebuii sa ajunga undeva la 7,2-7,7l/100Km
Acesta este afisajul sanatos! Daca totusi se tine la 18 l , atunci faci un test si verifici valuarea lui : gr/stroke care trebuie sa fie in jurul lui 3 gr/stroke . Testare cu TEC II .Reglarea lui se face din servo comanda pompei de injectie.
Daca va fi nevoie te voi intruii in continuare
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
@ Edy

Chiar am maine programat un drum mai lung.
Am sa revin cu rezultatele. Merci!
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Am revenit cu media de consum: 8.2 l/100 km, la 350 km parcursi. Citire de pe BC, la o viteza medie de 68 km/h. Motorul s-a comportat impecabil insa, in aceasta dimineata, am descoperit o problemuta:

Cutia de viteza (AT-4 trepte) are o pauza la schimbarea din R in D. Cateodata trec 5 - 6 secunde pana sa cupleze (indiferent de treapta D, 3, 2 sau 1). Exemplu: am cuplat R-ul dupa care am trecut in D dar masina continua cateva secunde miscarea inapoi iar apoi, printr-un usor sunet infundat, cupleaza pentru miscarea inainte. Din cand in cand, la plecarea de pe loc, se mai tureaza in gol in treapta D fara a afecta viteza de deplasare. Este destul de greu de descris acest fenomen insa sper sa ma puteti ajuta cu o solutie.
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Hi manone, bine ar fi sa termini intai cu motorul ca sa treci la cutia de viteze !
Intrbare de baza : a fost schimbat uleiul din cutie candva ? dar filtrul de ulei ?
Cred ca buba ta este dela electro valvele de ulei . Mai asteapta putin si termina cu motorul
apoi ia-te de cutie. Cutia are doua cartere, cel mare ascunde filtrul de ulei si cel mic cele 4 electro valve de ulei care pe la 200000 de Km ar trebuii verifcate pentru inchidere - deschidere sau inversate intre ele .
Uneori daca nu se inchid bine trebuiesc schimbate. Totul trebuie facut acolo unde au mai fost demontate cartere si ala data si in nici-un caz undeva unde sa fie o premiera la asa operatiuni.
Ai facut testul de gr/sroke ? Cat ti-a iesit ? Consumul de 8,2 arata a bine.
Tine-ne la curent cu tot ce se intampla . Succes !
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Stie cineva unde este localizata joja pentru uleiul din cutia automata (AT4, X25DT)?
Sau pe unde se verifica/completeaza nivelul acestuia?
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Hi manone, nu este joja la cutia AR25. Nivelul se verifica pe lift prin desfacerea busonului (unic) si cu motorul pornit. Desfaci busonul si daca nu da afara nimic ,tot prin acest orificiu complectezi. Oricum uleiul trebuie sa aiba culoarea VISINATEI . Daca nu e asa trebuie schimbat inpreuna cu filtrul care este sub carterul cel mare.
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Merci Edy,

Maine ma duc la service cu masina pentru o diagnosticare completa. Cutia a luat-o razna, cand e rece nu porneste de pe loc, cand e calda nu schimba treptele 3 si 4, plus ca deseori se tureaza in gol. Culoarea uleiului de transmisie nu e nicidecum visinie, ci mai degraba un maro inchis. Am sa fac si acel test de care spuneai pentru consum.
  • manone

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Omega 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Desi am intimpinat multe probleme cu Omega si ajunsesem in pragul disperarii datorita problemelor noi care se iveau in fiecare zi, a fost intr-un final fericit o experienta captivanta. Spun asta deoarece nu prea am avut tangenta cu mecanica auto iar schimbarea unui motor a fost o provocare imensa. Dar a iesit, acum totul functioneaza si pot spune, cu mana pe inima, ca am ajuns sa-mi cunosc masina.
Cutia functiona prost din cauza unei pierderi de ulei (o saiba deformata la racordul returului din radiatorul de racire) dar am schimbat-o, s-a completat nivelul uleiului iar acum schimba treptele perfect.
Motorul, am spus si in postarile anterioare, toarce ca o pisicuta dar n-am reusit sa ma edific asupra consumului care in oras ajunge la 17 - 18 l/100 km, conform BC-ului.
Mai sunt unele elemente care trebuie schimbate, in special la suspensie, dar vine si vremea lor.
Am facut acest rezumat pentru oamenii care s-au implicat si au raspuns intrebarilor mele. Pe aceasta cale va multumesc!
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
consumul in oras nu este prea indepartat de valuarea normala pt acest motor. mai conteaza si stilul de condus + faprtul ca este iarna ...etc
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR