Mephysto
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut,
M-am gandit sa schimb bujiile, fisele de bujii si capacul de la Delcou si am niste intrebari.
1) Ce bujii sa cumpar (adica de 21mm sau de 16mm)?
2) Mai trebuie sa schimb ceva inafara de ce am mentionat mai sus?
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile primite.
Numai bine!
Subscriu:
Masina pentru care ma intereseaza un raspuns este Opel Vectra A cu motorul C16NZ despre care eu unul nu consider ca am gasit ceva relevant pe aceasta tema in alte topicuri deschise pe acest forum.
Ultima modificare făcută de Mephysto la Dum 29 Nov, 2009 10:13 pm
M-am gandit sa schimb bujiile, fisele de bujii si capacul de la Delcou si am niste intrebari.
1) Ce bujii sa cumpar (adica de 21mm sau de 16mm)?
2) Mai trebuie sa schimb ceva inafara de ce am mentionat mai sus?
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile primite.
Numai bine!
Subscriu:
Masina pentru care ma intereseaza un raspuns este Opel Vectra A cu motorul C16NZ despre care eu unul nu consider ca am gasit ceva relevant pe aceasta tema in alte topicuri deschise pe acest forum.
Ultima modificare făcută de Mephysto la Dum 29 Nov, 2009 10:13 pm
Mawerick
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2009
- Mesaj Privat
Mephysto
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
- cuby
- **
- 286 mesaje
- din 30 Mai 2008
- Vectra 1992 c16nz
- Neamt
cuby
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2008
- Mesaj Privat
merg si de 21 si de 16. la urma urmei difera doar dimensiunea hexagonului. eu am de 16 de vre-o doi ani. acum am bujii cu sigla GM si cod bosch care nu-s chiar pentru motorul meu, dar merge fff. bine cu ele.
@Mawerick mai bine lasa-le pe alea de oltcit pentru un oltcit... totusi avem Opel, nu?
de la bosch merg W7DC, WR7DC, WR8DC, WR78X hexagon de 21; FR7DC, FR8DC, hexagon de 16; de la alti producatori nu cunosc
@Mawerick mai bine lasa-le pe alea de oltcit pentru un oltcit... totusi avem Opel, nu?
de la bosch merg W7DC, WR7DC, WR8DC, WR78X hexagon de 21; FR7DC, FR8DC, hexagon de 16; de la alti producatori nu cunosc
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
Mephysto
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Va multumesc mult pentru raspunsuri. Am rezolvat problema, mai exact am cumparat bujii de la BOSCH, am schimbat si capacul de la delcou si fisele de bujii. Totul merge foarte bine, mai ales acum ca am vazut cat de praf erau bujiile pe care le foloseam. Va multumesc inca o data pentru ajutor.
Numai bine!
Numai bine!
CORAZ
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1992 1.8nz 66KW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2008
- Mesaj Privat
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
se recomanda atata vreme cat sunt intregi si in stare buna de functionare. o calitate proasta a bujiilor ( si nu vorbesc de sinterom care trebuia sa iei 5 seturi sa alegi 4 bujii ) duce la defectare prematura, adica ori se uzeaza electrozii prea repede, ori se modifica de la sine distanta intre ei, ori scanteia nu e destul de puternica etc.
bosch e o firma buna, insa laconsumabile mai dau chix. am patit-o cu bujii diesel de bmw. din 4 cumparate, 3 erau inutilizabile. treaba nasoala este si de unde sunt facute. diverse piese...diverse natiuni.
bosch e o firma buna, insa laconsumabile mai dau chix. am patit-o cu bujii diesel de bmw. din 4 cumparate, 3 erau inutilizabile. treaba nasoala este si de unde sunt facute. diverse piese...diverse natiuni.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Da BOSCH e o firma buna,din pacate si cea mai piratata la fel patesc toate numele celebre iar eu am renuntat de mult sa mai recomand asemenea marci tocmai din acest motiv ,de mult se recomanda verificarea la 5.000km sa fim seriosi nu sta nimeni sa demonteze toata ziua la bujii 10.000 pare mai acceptabil ,referitor la inlocuire ori de cate ori motorul incepe sa mearga intrerupt..... tot atunci tensiunile erau de aprox 7kv si multe erau inlocuite datorita uzurii electrozilor acum media e 12-14kv (unii dau 15-20kv)deci mai mare descarcarea pe ele si tot ce inseamna fise,lulele,...etc.Motoarele moderne mananca bujiile mult mai repede si in general se strapunge izolatia ceramica si te trezesti cu scantei din ce in ce mai anemice si data fiind importanta in functionare (inclusiv noxe)dar si in consum eu recomand inlocuirea lor mai des pentru ca se amortizeaza investitia in medie 100-150 ron relativ repede.Daca mai amintim si ca o bujie noua cu distanta bine reglata va avea o tensiune de amorsare a scanteii mai mica decat una aproapre intrerupta ori cu distanta intre electrozi marita de uzura e clar ca de aici sarim cu problemle si la fise ori mai rau te trezesti cu modulul de pe un piston cu izolatia strapunsa si singura varianta de remediere va fi schimbarea pe langa bujiile cu problema si bobinele,asadar alti bani alta distractie.
Mephysto
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
xenon88- Suspendat
- 224 mesaje
- din 13 Nov 2009
- Vectra 2002 z18xe
- Caras-Severin
xenon88- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2009
- Mesaj Privat
CORAZ
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1992 1.8nz 66KW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2008
- Mesaj Privat
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
nu multam...nu folosesc decat NGK.
poate mai vrea cineva sa schimbe bujiile:
http://www.ngk.de/index.php...p;lmf=&h=OPEL direct de la sursa.
poate mai vrea cineva sa schimbe bujiile:
http://www.ngk.de/index.php...p;lmf=&h=OPEL direct de la sursa.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
ba da, insa nu am dat mare importanta acestui fapt...
ca sa rectific gresala, pun pagina buna :
http://www.ngkpartfinder.co.uk/partfinder.php
ca sa rectific gresala, pun pagina buna :
http://www.ngkpartfinder.co.uk/partfinder.php