ciresel
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
tocmai ca am observat ca la mansonu ala de cauciuc se aude un fasait si mi pierde vacum....daca pun mana se opreste fasaiala si motoru pierde un pic din turatie la relanti.....furtuna iese prin locu indicat din poza si intra udeva in stg filtrului de aer...la ce ajuta el?mentionez ca nu este cel de la MAP..multumesc anticipat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Acel furtun merge intr-o valva de comanda pentru membrana vacumatica a selectorului rece/cald pentru aer,daca urmaresti traseul intra in acea valva iese alaturi ,merge pe furtunul de admisie aer si intra in carcasa filtrului.Majoritatea respectivelor capsule se deterioreaza in timp si pe la ele ori pe la racordurile de cauciuc trage aer fals,de aici probleme in functionarea motorului,ai doua variante ;
1.Verifici respectivul traseu identifici piesa defecta si o inlocuiesti.
2.Astupi respectivul stut si opresti aerul fals.
Recomand prima varianta deoarece aerul cald e bun pe perioada rece/foarte rece si la drum lung mers constant pe frig risti sa apara fenomenul de jivraj,dar si anularea e o varinta cel putin de moment si oricum mai corecta d.p.d.v. al functionarii motorului decat sa lasi asa.
Te rog totusi sa completezi modelul de OPEL pe care-l ai eventual cod motor pentru ca e mult mai usor pentru cei care vor sa te ajute cu un sfat sa foloseasca in unele cazuri si documentatii.
1.Verifici respectivul traseu identifici piesa defecta si o inlocuiesti.
2.Astupi respectivul stut si opresti aerul fals.
Recomand prima varianta deoarece aerul cald e bun pe perioada rece/foarte rece si la drum lung mers constant pe frig risti sa apara fenomenul de jivraj,dar si anularea e o varinta cel putin de moment si oricum mai corecta d.p.d.v. al functionarii motorului decat sa lasi asa.
Te rog totusi sa completezi modelul de OPEL pe care-l ai eventual cod motor pentru ca e mult mai usor pentru cei care vor sa te ajute cu un sfat sa foloseasca in unele cazuri si documentatii.
ciresel
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
selectoru pt aer cald\rece merge bine...dar motorul masinii nu prea..in sensul ca nu se mai tureaza n sarcina si nu mai trage deloc...uneori se accelereaza dupa pe perioada de timp dupa ce calc pedala.....ca sa nu mai spun ca da si in nas.....se poate sa fie legatura intre simtomele astea si faltu ca pierde are fals la racordu ala de cauciuc?
motorul este c16 nz la un opel vectra a din 92 pe injectie...
motorul este c16 nz la un opel vectra a din 92 pe injectie...
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
E normal sa mearga prost ,ai cantitate de aer mai mare decat permite pozitia clapetei de acceleratie,acel sistem de injectie se verifica periodic in functie de rulaj si uzura,consum ulei pe la stuturile de vacuum care se mai infunda mai ales cel de la epurator(furtunul mai gros care iese din capac spre distributie),poti face o curatire mai temeinica si scapi de probleme,orice concluzie despre eventuale nereguli le tragi numai dupa ce scapi de orice aer fals si stuturi infundate.Simptomele descrise de tine sunt din cele de aer fals cum si avans prea mic face la fel,filtru de benzina infundat la fel,bujie,fisa tot cam asa....scapi de primele evidente si poti continua in verificari daca mai ai chef ...vorbim.
ciresel
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
- aure.2005
- **
- 103 mesaje
- din 15 Jan 2006
- Vectra 1995 X20XEV
- Timisoara
aure.2005
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2006
- Mesaj Privat
ciresel
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
multumesc tuturor!problema a fost de la fise...un manson de cauciuc la una din ele era rupt(crapat).am pus alte fise si merge perfect.is curios daca o sa se mai aprinda becul portocaliu...este curios cum o amarata de fisa poate creea asemenea probleme...se pare ca pierdeam scanteie intre fisa si masa chiuloasei din cand in cand,si de aici probleme...
Liony
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2010
- Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Acel furtun merge intr-o valva de comanda pentru membrana vacumatica a selectorului rece/cald pentru aer,daca urmaresti traseul intra in acea valva iese alaturi ,merge pe furtunul de admisie aer si intra in carcasa filtrului.Majoritatea respectivelor capsule se deterioreaza in timp si pe la ele ori pe la racordurile de cauciuc trage aer fals,de aici probleme in functionarea motorului,ai doua variante ;
1.Verifici respectivul traseu identifici piesa defecta si o inlocuiesti.
2.Astupi respectivul stut si opresti aerul fals.
Recomand prima varianta deoarece aerul cald e bun pe perioada rece/foarte rece si la drum lung mers constant pe frig risti sa apara fenomenul de jivraj,dar si anularea e o varinta cel putin de moment si oricum mai corecta d.p.d.v. al functionarii motorului decat sa lasi asa.
Te rog totusi sa completezi modelul de OPEL pe care-l ai eventual cod motor pentru ca e mult mai usor pentru cei care vor sa te ajute cu un sfat sa foloseasca in unele cazuri si documentatii.
1.Verifici respectivul traseu identifici piesa defecta si o inlocuiesti.
2.Astupi respectivul stut si opresti aerul fals.
Recomand prima varianta deoarece aerul cald e bun pe perioada rece/foarte rece si la drum lung mers constant pe frig risti sa apara fenomenul de jivraj,dar si anularea e o varinta cel putin de moment si oricum mai corecta d.p.d.v. al functionarii motorului decat sa lasi asa.
Te rog totusi sa completezi modelul de OPEL pe care-l ai eventual cod motor pentru ca e mult mai usor pentru cei care vor sa te ajute cu un sfat sa foloseasca in unele cazuri si documentatii.
Am o mica problema si am hotarat sa scriu aici ca sa nu mai deschid alt topic.
Am un opel vectra A, `92, C16NZ, merge bine, trage bine, nu se ineaca, are mici oscilatii la relanti si consuma un pic cam mult cred eu....consum de oras: 9L la 100KM. Odata ce am citit posturile de pe acest topic am vrut sa verific la masina mea acele furtune de vacuum(la mine de culoare rosie): unul care pleaca din stanga cutiei filtrului de aer, si se duce in sus pe langa aripa si intra in capacul de la clapeta-injector(stutz-stanga), si celalalt furtun care lipseste . Stuztul din drepta de pe capacul clapetei-injector nu e lasat liber ci e astupat. Acolo inteleg ca ar trebui sa fie un furtunas care sa intre undeva sub furtunul de retur-benzina. La mine acel stutz pt vacuumul de aer lipseste. E o gaura cam de marimea unui furtun subtire de vacuum.
1. As vrea sa stiu daca lipsa acestui furtun influenteaza sau nu consumul. (Daca stie cineva sa imi explice ce rol are fiecare furtunas in functionarea corecta a motorului)
2. As vrea sa stiu daca celalalt furtun(de la cutia filtrului de aer) este introdus corect in capacul de la clapeta-injector.
Mentionez ca au am schimbat acel corp cu clapeta cu tot intr-un service. (piesa a fost luata din dezmembrari). La clapeta injector veche am un stut metalic de unde ar trebui sa plece acel furtunas.
ciresel
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
in filtru de aer ai o clabeta care dirijeaza aerul ce intra in acest acest filtru si apoi la motor....ei...iarna trage aer cald de undeva din zona galeriei de evacuare,pt a trage motorul mai bine si a merge mai rotund,iar vara aceasta clapeta dirijeaza ca aerul sa vina rece si proaspat de undeva de prin fata masinii.aceasta clapeta este dirijata de furtunelul ala de vacumm de care vb tu...daca este scos acest furtun,pp clapeta sigur este pusa manual pe una din cele 2 pozitii sau la mijloc(ca se poate)desfaci filtru de aer si sub el o sa gasesti clapeta cu pricina.acum fiind iarna e recomadat sa o dai pe pozitia in care ar veni aer cald la motor,iar vara invers..sper ca m am facut inteles...
Liony
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2010
- Mesaj Privat
ciresel a scris:in filtru de aer ai o clabeta care dirijeaza aerul ce intra in acest acest filtru si apoi la motor....ei...iarna trage aer cald de undeva din zona galeriei de evacuare,pt a trage motorul mai bine si a merge mai rotund,iar vara aceasta clapeta dirijeaza ca aerul sa vina rece si proaspat de undeva de prin fata masinii.aceasta clapeta este dirijata de furtunelul ala de vacumm de care vb tu...daca este scos acest furtun,pp clapeta sigur este pusa manual pe una din cele 2 pozitii sau la mijloc(ca se poate)desfaci filtru de aer si sub el o sa gasesti clapeta cu pricina.acum fiind iarna e recomadat sa o dai pe pozitia in care ar veni aer cald la motor,iar vara invers..sper ca m am facut inteles...
Ms pt raspuns.
Deci practic furtunele alea actioneaza o clapeta care baga aer cald sau rece spre motor.. Clapeta o gasesc in cutia filtrului de aer sa inteleg:) Influenteaza cumva consumul de carburant?
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- traianivan
- *
- 6 mesaje
- din 21 Aug 2007
- Vectra 1993 c16nz
- Olt
traianivan
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
Ca sa fim bine intelesi, exista DOUA astfel de furtunele:
- unul, mai lung, care intr-adevar comanda clapeta din filtrul de aer;
-unul mai scurt, care vine din spatele " carburatorului" si merge intr-un stut din fata lui, pe unde zicea userul de mai sus ca ii rasufla...
As dori sa stiu ce rol are acet de pe urma furtunas si care ar fi consecintele lipsei lui.
Va multumesc
- unul, mai lung, care intr-adevar comanda clapeta din filtrul de aer;
-unul mai scurt, care vine din spatele " carburatorului" si merge intr-un stut din fata lui, pe unde zicea userul de mai sus ca ii rasufla...
As dori sa stiu ce rol are acet de pe urma furtunas si care ar fi consecintele lipsei lui.
Va multumesc
- syryus2008@yahoo.com
- *
- 16 mesaje
- din 29 Jan 2011
- Vectra 1990 C16NZ
- Vrancea
syryus2008@yahoo.com
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1990 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2011
- Mesaj Privat
- sorine12005
- **
- 108 mesaje
- din 20 Oct 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Galati
sorine12005
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2012
- Mesaj Privat
salut a un c16nz si nu sta la relanti trebuie sa o tin turata ca astfel se opreste motorul, iam scos mufa care duce la senzorul de temperatura de sub galeria de admisie nu se mai opreste sta turata am dat dat jos carburatorul lam curatat ca avia niste orificii infundate lam montat tot dar nam pornito pentru ca pe furtunul acela care vine din partea dreapta intre carenajul de noroi si caroserie este ceva ca o (butelie)neagra nu stiu cum se cheama vine numai mizerie un furtun de culoare albastra ca asai la mn duce la o supapa iar de la ea se imparte in doua un furtun duce la servofrana iar celalalt la carburator,nu stiu ce sai mai fac la orice service am fost spun ca nau program pt. ea
- mecanicosu
- *
- 7 mesaje
- din 15 Feb 2013
- Astra 1993 c1,6nz
- Timis
mecanicosu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1993 c1,6nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2013
- Mesaj Privat
- nicusor_sef89
- **
- 268 mesaje
- din 02 Mai 2012
- Vectra 1992 c16nz
- Valcea
nicusor_sef89
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2012
- Mesaj Privat
caeleasi simptome le am si eu tot la vectra c16nz din 92 .ceea ce mi se mai intampla mie de la un timp este :calc acceleratia un pic mai mult ca masina sa capete viteza dar se intampla exact opusul adica isi pierde din viteza iar in mementul in care iau piciorul incet de pe pedala de acceleratie atunci ''zvacneste " si prinde viteza.intrebarea mea este urmatoarea?cu motorul pornit daca scot cate unul din acele furtunase de vacuum in mod normal corect ar fi ca merul motorului sa se schimbe daca acel furtunas isi face treaba corect?
- @dyS
- ***
- 747 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Astra 1995 C14NZ
- Valcea
@dyS
- Mesaje scrise: 747
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
Va salut.
Aceeasi problema o am si eu; acum ceva timp mi s-a retezat mansonul ce acopera acel furtun de vacuum, ce vine infipt sub Throtle Body, l-am lipit, la scurt timp s-a rupt (din alta pozitie, nu din lipitura), l-am relipit si de data asta am inversat pozitiile (fata-spate); la nici 200 m rulati, s-a retezat si mansolul celalalt, care acum se afla in pozitia din fata.
Care sa fie explicatia?
Multumesc.
P.S. deci e vorba, cum spunea si colegul traianivan, de al 2 lea furtun, mai scurt, ce inconjoara TB.
Aceeasi problema o am si eu; acum ceva timp mi s-a retezat mansonul ce acopera acel furtun de vacuum, ce vine infipt sub Throtle Body, l-am lipit, la scurt timp s-a rupt (din alta pozitie, nu din lipitura), l-am relipit si de data asta am inversat pozitiile (fata-spate); la nici 200 m rulati, s-a retezat si mansolul celalalt, care acum se afla in pozitia din fata.
Care sa fie explicatia?
Multumesc.
P.S. deci e vorba, cum spunea si colegul traianivan, de al 2 lea furtun, mai scurt, ce inconjoara TB.