Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
La masinile mai cu pretentii exista un sistem de incalzire al apei pentru spalarea parbrizului.
Am cautat pe forum dar nu am gasit nimica in acest sens.
Deci propun sa ne gandim impreuna la realizarea unui astfel de sistem, care se poate dovedi util pe temperaturi joase.
Incep eu :
1. o serpentina de CU intercalata pe furtunul ce duce apa calda in caloriferul din habitaclu. Serpentina ce va trebui legata cu furtunele ce duc lichidul la parbriz.
Skip ads

  • mihalceanu_marian

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
la vectra c exista duze cu incalzire a apei
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Si ce sistem au ? Apa este incalzita local la iesirea din duze ?
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
La vechea Dacie facusem un sistem de incalzire al benzinei : pe o teava de Cu de 32 mm am sudat o serpentina (spirala) de CU de 8 mm . Teava de 32 era intercalata pe furtunul de apa calda ce ducea la calorifer.
  • mihalceanu_marian

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
ddf a scris:Si ce sistem au ? Apa este incalzita local la iesirea din duze ?

EXACT, pe duze
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Deci un sistem electric ?
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
zic eu ca se poate face mai elegant si mai profesional, cu o bujie incandescenta plasata cu varful in recipient. bujia are filet pe ea si se pot pune doua piulite cu saibe si garnituri, apoi, printr-o gaura in recipient se face etansarea. pentru a fi mai explicit, este ceva asemanator cu prinderea rezistentei de incalzire la masina de spalat. De retinut ca am facut un test, o bujie incandescenta fierbe o cana de apa (o FIERBE) in cca 6 minute. se poate adapta un termostat se boiler de baie cu plaja reglabila, reglat pe 25-30-50 grade astfel incat sistemul sa fie protejat. Totul se alimenteaza numai prin contactul masinii + releu.
este o sugestie. Eu am testat acest sistem cand am fost nevoit sa astpt in ger aproape jumatate de zi si am vrut sa imi fac un ceai. Operatiune reusita cu ajutorul unei bujii din portbagaj si a doua fire.

atentie, atat bujia cat si cititorul termostatului, se vor fiza pe cel mai jos punct al recipientului pentru a nu ramane fara lichid!
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,196
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Se gaseste un furtun prin care circula apa calda, se taie si sa leaga la el o spirala sau un U din cupru care se baga in vasul pt lichid parbriz. Practic se prelungeste traseul acelui furtun prin vasul de lichid parbriz.
Eu am avut un Mercedes din 1994 (W124) si avea ceva de genul acesta.


Ultima modificare făcută de Paulll la Mar 29 Dec, 2009 10:16 am, modificat de 2 ori în total
  • AdryanX

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 16DA :))
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
eu vad treaba asemanator cu invest20042001 , dar cred ca cel mai bine ar fi de pus bujia aproape de ramificatia furtunului de lichid ce duce spre luneta fata si bujia sa se incalzeasca in acelasi timp cu pompa de lichid de parbriz , astfel lichidul s-ar incalzi chiar inainte de iesire , incalzirea lichidului ar fi mai locala si randamentul ar fi mai ridicat intrucat nu ai incalzi tot vasul de 3-4 l cand e plin si care nu e izolat deci in conditii de frig bujia ar lucram 50% din timp ( asa estimez eu la -10 grade ), asa nu ar mai necesita nici senzor de temperatura
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Solutia propusa de invest este buna. Insa nu ar crapa geamul daca as pulveriza apa fierbinte pe un parbriz inghetat de -15 grdC ?
Cred ca o sa gauresc vasul de lichid , operatiune pe care o voi face oricum in primavara pentru marirea capacitatii de la 1 litru actual la cel putin 3-4 litrii.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
de acord insa in cazul asta ar trebui 2-3 bujii deoarece nu cred ca ar face fata una singura fluxului de apa.
eu am sa fac chiar azi acest lucru, nu am altceva de facut si in plus, este o zi superba pentru mesterit la masinutza.
va tin la curent.
La multi ani.
P.s.: totul va fi asezonat cu tuica fiarta si cu sorici. Smile
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
ddf a scris:Solutia propusa de invest este buna. Insa nu ar crapa geamul daca as pulveriza apa fierbinte pe un parbriz inghetat de -15 grdC ?
Cred ca o sa gauresc vasul de lichid , operatiune pe care o voi face oricum in primavara pentru marirea capacitatii de la 1 litru actual la cel putin 3-4 litrii.

sa nu crezi ca apa aia va ajunge pe geam la mai mult de 6-7 grade. Caldura este pentru a nu ingheta duzele si pompa. Pe traseu se raceste deoarece nu circula tot timpul apa calda.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Daca bujia cu incandescenta functioneaza ore in sir , cat masina merge ?
Nu se va topi plasticul din jurul ei ?
Imi venise si o alta idee : o teava de cupru intercalata pe furtunul ce duce la duze. Pe aceasta teava este pus un strat izolator de mica si pe teava o rezistenta de nichelina .
Ca un amanunt amuzant: la vechea Dacie aveam incalzire in oglinizi . Prima data cu nichelina, a doua oara cu rezistente ceramice de TV 8 ohmi 16 W. Ambele experiente esuau lamentabil din prima. Se spargeau oglinzile.
A 3a experienta cu un bec bagat in spate s-a dovedit ce-a mai buna. Un bec de pozitie de 5 W . Sa-i fi vazut moaca aluia caruia i-am vandut masina Laughing
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
nu se va topi plasticul!. Lichidul din vas va prelua toata caldura.
in plus, am vorbit ceva mai sus despre un termostat.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
invest20042001 a scris:de acord insa in cazul asta ar trebui 2-3 bujii deoarece nu cred ca ar face fata una singura fluxului de apa.
eu am sa fac chiar azi acest lucru, nu am altceva de facut si in plus, este o zi superba pentru mesterit la masinutza.
va tin la curent.
La multi ani.
P.s.: totul va fi asezonat cu tuica fiarta si cu sorici. Smile

La multi ani ! si astept detalii dupa montaj.
Ca o sugestie : exista in comert , folosite la centralele termice de apartament, senzori de temperatura ce declupeaza la o anumita temperatura. Arata ca niste tranzistori de putere. Ele se monteaza pe teava de tur a centralei.

O rugaminte pentru invest daca tot desface masina : ce diametru are furtunul ce duce la duzele de la parbriz? Ca sa stiu ce tv de CU sa folosesc. Laughing
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
raspuns: 6 mm exterior.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns !
Dupa ce am tot analizat solutiile posibile cred ca voi ramane la prima varianta .Avantaje :
- temperaturi de pana la 90 grd C sau mai mici daca montez pe retur ;
- nu implica nimic electric ;
-nu stric bidonul de apa, asta mai putin importa ca oricum il stric eu la primavara ;
- se intercaleaza pe traseul de incalzire habitaclu , operatiunea fiind reversibila oricand se doreste revenirea la sistemul standard ;
-pe timp de vara , incalzirea fiind oprita , mantzocaria nu functioneaza ;

Acum fiecare face cum doreste.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Dar daca iti ingheata apa in rezervor masina fiind parcata?
Cred ca trebuie tinut cont de supra incalzire la modul serios..
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
zafira 2.0 automatic a scris:Dar daca iti ingheata apa in rezervor masina fiind parcata?
Cred ca trebuie tinut cont de supra incalzire la modul serios..

La ce te referi cand spui ca trebuie tinut cont de supraincalzire ?
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
In momentul in care scade nivelul de apa si ramane rezistenta de incalzire in aer. Valabil si la gheata.Trebuie sa fie pozitionata cat mai jos sau sa fie ca o husa a rezervorului.

Ideea e frumoasa dar cred ca e destul de greu de realizat fara sa fie facuta de fabrica.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR