remus81
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2009
- Mesaj Privat
nu am facut poze,dar iti explic: deci incepi prin scoaterea ornamentului cromat din stanga volanului, desfaci suruburile apoi comuti butonul de la faruri in pozitia"pozitii-de mijloc" si aposi butonul. O sa auzi un clanc dupa care tragi si iese tot modulul de lumini. Apoi mai ai cam 10 surubele pe sub volan si in laterale(cam unde vin genunchii sub volan). Sper sa te descurci..nu e complicat,e treaba de o ora,dar trebuie sa ai rabdare si sa cauti suruburile ca sunt destul de bine ascunse. Si pe mine m-a ajutat un coleg forumist alex-pavel,foarte de treaba baiatul lasa-i un mesaj privat poate iti explica el mai in detaliu.
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
- 26mad
- **
- 453 mesaje
- din 17 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Bucuresti
26mad
- Mesaje scrise: 453
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2008
- Mesaj Privat
t_john87 a scris:Ok...in momentul cand apare in bord volanul cu semnul exclamarii...sau becul de esp/abs....si cateodata cad toate ceasurile...sau numai porneste masina...toate lumea sare la concluzia ca este modulul cim....dar rezolvarea este mult mai simpla..in programul AUTODATA...exista descrisa exact problema asta la modelul vectra c din 2002-2005 ....cauza? :CONTACT PROST LA MUFA ABS...nu zice absolut nimik de modulul CIM!!!...aveti atasata o poza unde gasiti mufele respective ca sa dati cu antioxidant pe ele..si tot odata un print screen cu AUTODATA...sper sa scapati fara sa dati cei 23 de milioane pentru inlocuirea modului cim ..pentru cei care incearca si merge va rog sa ziceti pe forum.
salut. cum scot mufele? am tras un pic de el si nu ies
multumesc
- danieel
- **
- 297 mesaje
- din 27 Dec 2008
- Vectra 2007 19cdti
- Cluj
danieel
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2007 19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2008
- Mesaj Privat
Dupa cum vezi si in poza am facut 2 sageti cu rosu acolo sunt mufele ....La jumatatea mufelor exista o clema cu striatii care culiseaza pe orizontala tragi de ea spre tine(depinde cum stai ) dar pe orizontala si o sa vezi ca iasa singura .....daca tragi pe verticala nu iasa pana nu tragi clema pe orizontala ,,,,,sper sa te descurci eventual o sa mai fac poze
- 26mad
- **
- 453 mesaje
- din 17 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Bucuresti
26mad
- Mesaje scrise: 453
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2008
- Mesaj Privat
- 26mad
- **
- 453 mesaje
- din 17 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Bucuresti
26mad
- Mesaje scrise: 453
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2008
- Mesaj Privat
- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
- 26mad
- **
- 453 mesaje
- din 17 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Bucuresti
26mad
- Mesaje scrise: 453
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2008
- Mesaj Privat
- dumitru florin
- ***
- 742 mesaje
- din 11 Jul 2008
- Vectra 2004 Y22DTR
- Alta tara
dumitru florin
- Mesaje scrise: 742
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
Biju
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea,
Am postat aceiasi problema dar intr-o sectiune gresita, asa ca postez aici din nou.
Sunt un posesor de Vectra C (an 2002, motor Z18XE) dublu climatronic si am o problema ce a aparut odata cu venirea gerului. Pornesc motorul dimineata si totul e bine si frumos. Pornesc dezaburirea parbrizului precum si cea a lunetei pentru a le curata mai usor de gheata de peste noapte. Dupa aproximativ 30-40 de secunde se aude un beep (asemanator celui de la centura sau celui de deschidere a usilor desi masina inca se misca) si turometrul cade la 0. Toata treaba dureaza mai putin de 1 secunda, turometrul isi revine dar se aprinde becul de ESP. Desi turometrul cade la 0 motorul NU se opreste, nu "da in gat", nu vibreaza, nimic. Odata cu repornirea turometrului si aprinderea becului de la ESP se stinge martorul de la dezaburirea lunetei. Ca sa continui dezaburirea trebuie sa apas butonul din nou. Martorul ESP sta aprins in permanenta dar totul functioneaza perfect.
Ca treaba sa fie si mai imputita, din cand in cand, la acel beep nu cade turometrul doar o fractiune de secunde ci complet, impreuna cu toate acele. Se aprind toate becurile in bord (ca si cum motorul nu ar fi pornit ci doar pus contactul), se opreste radioul, se inchide display-ul (Triplu Info Display), daca, cumva, era pus semnalul, acesta ramane blocat in pozitia respectiva si nu mai poate fi oprit. ATENTIE ! Toate astea se intampla in timp ce eu merg cu masina fara nici o problema. Motorul merge, ventilatia merge, directia e in continuare servo, abs-ul merge...totul pare a functiona absolut normal mai putin bordul care e aprins ca pomul de craciun.
Dupa ce opresc motorul si-l repornesc, toate acele becuri se sting si totul este normal. Dupa 30-60 de secunde totul se repeta, cateodata doar martorul de la ESP iar cateodata toate becurile. Dupa ce masina s-a incalzit problemele dispar, complet, ca si cum niciodata nu am avut nimic.
In postul lui t_john87 exista o poza cu 2 cuple de la ESP dar ceva ma face sa cred ca ala e un motor diesel iar al meu este pe benzina. Am fost in stare sa gasesc doar una din cele 2 mufe (cea de sus) pe care am curatat-o cu un spray de contacte dar problema n-a disparut.
Cum remediez problema fara sa dau acea caruta de bani pe acel CIM (daca, intr-adevar, de acolo este problema) ?
Am postat aceiasi problema dar intr-o sectiune gresita, asa ca postez aici din nou.
Sunt un posesor de Vectra C (an 2002, motor Z18XE) dublu climatronic si am o problema ce a aparut odata cu venirea gerului. Pornesc motorul dimineata si totul e bine si frumos. Pornesc dezaburirea parbrizului precum si cea a lunetei pentru a le curata mai usor de gheata de peste noapte. Dupa aproximativ 30-40 de secunde se aude un beep (asemanator celui de la centura sau celui de deschidere a usilor desi masina inca se misca) si turometrul cade la 0. Toata treaba dureaza mai putin de 1 secunda, turometrul isi revine dar se aprinde becul de ESP. Desi turometrul cade la 0 motorul NU se opreste, nu "da in gat", nu vibreaza, nimic. Odata cu repornirea turometrului si aprinderea becului de la ESP se stinge martorul de la dezaburirea lunetei. Ca sa continui dezaburirea trebuie sa apas butonul din nou. Martorul ESP sta aprins in permanenta dar totul functioneaza perfect.
Ca treaba sa fie si mai imputita, din cand in cand, la acel beep nu cade turometrul doar o fractiune de secunde ci complet, impreuna cu toate acele. Se aprind toate becurile in bord (ca si cum motorul nu ar fi pornit ci doar pus contactul), se opreste radioul, se inchide display-ul (Triplu Info Display), daca, cumva, era pus semnalul, acesta ramane blocat in pozitia respectiva si nu mai poate fi oprit. ATENTIE ! Toate astea se intampla in timp ce eu merg cu masina fara nici o problema. Motorul merge, ventilatia merge, directia e in continuare servo, abs-ul merge...totul pare a functiona absolut normal mai putin bordul care e aprins ca pomul de craciun.
Dupa ce opresc motorul si-l repornesc, toate acele becuri se sting si totul este normal. Dupa 30-60 de secunde totul se repeta, cateodata doar martorul de la ESP iar cateodata toate becurile. Dupa ce masina s-a incalzit problemele dispar, complet, ca si cum niciodata nu am avut nimic.
In postul lui t_john87 exista o poza cu 2 cuple de la ESP dar ceva ma face sa cred ca ala e un motor diesel iar al meu este pe benzina. Am fost in stare sa gasesc doar una din cele 2 mufe (cea de sus) pe care am curatat-o cu un spray de contacte dar problema n-a disparut.
Cum remediez problema fara sa dau acea caruta de bani pe acel CIM (daca, intr-adevar, de acolo este problema) ?
remus81
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2009
- Mesaj Privat
Biju
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2010
- Mesaj Privat
Din cele 2 mufe mari din exterior eu am gasit numai una, cea de sus, care intra intr-o mare cutie metalica pe care scrie ESP, mufa pe care am si curatat-o, adica am dat cu spray de contacte atat pe mufa tata cat si pe mufa mama. Asta a fost ieri. Dupa cum am spus, durerea apare doar dimineata cand e motorul rece. Dupa ce s-a incalzit nu mai am probleme. Am dat cu spray, am lasat-o sa se usuce, totul bine si frumos, am pornit, nu se aprinde martorul si nici nu cad ceasurile...dar asta s-a intamplat peste zi. Azi de dimineata...la fel...s-a aprins, au cazut ceasurile.
Acea mufa din bord despre care vorbesti...unde se afla ? Cum dau de ea ?
Acea mufa din bord despre care vorbesti...unde se afla ? Cum dau de ea ?
R4zzW4n
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2009
- Mesaj Privat
O problema asemanatoare am avut si eu ... la un opel astra h .
Am rezolvat prin curatarea contactelor din cutia din spate .. undeva in spatele stopului din stanga . Eu aveam o mufa verde cu multi pini , care a format coroziune ... si contact imperfect . Acum totul este ok .
Nu stiu daca si la acest model ca al tau exista acea cutie .
O zi faina.
Am rezolvat prin curatarea contactelor din cutia din spate .. undeva in spatele stopului din stanga . Eu aveam o mufa verde cu multi pini , care a format coroziune ... si contact imperfect . Acum totul este ok .
Nu stiu daca si la acest model ca al tau exista acea cutie .
O zi faina.
remus81
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2009
- Mesaj Privat
Mufa din bord este mufa care leaga modului CIM de bord si se afla in spatele ceasurilor din bord(deci trebuie desfacut bordul sa poti scoate ceasurile). Verifica intai daca ai claxon,semnalizare si daca iti functioneaza comenzile de pe volan,daca da apuca-te si desfa bordul cum am explicat mai sus,nu e greu dar sunt multe surubele ascunse deci iti trebuie rabdare sa le gasesti,eu am fost ajutat de un coleg forumist care mai facuse operatiunea asta si la alte vectre. Daca nu iti functioneaza claxonul si restul s-ar putea sa fie modulul CIM si acolo nu pot sa te ajut.Succes!
Biju
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2010
- Mesaj Privat
Claxonul functioneaza acum, ca de altfel toate celelalte, pentru ca a apucat sa se incalzeasca. Pana maine dimineata, cand probabil o sa patesc la fel, nu mai pot testa treaba cu claxonul. In orice caz, in situatia de avarie completa (adica sunt aprinse toate becurile, au cazut toate acele, s-a oprit radio-ul), semnalizarea nu mai merge. Am observat asta pentru ca beleaua a intervenit in timp ce faceam undeva stanga, cu semnal. Am terminat de virat dar semnalul nu s-a oprit. Am dat din maneta de semnalizare...nimic...am incercat sa aprind avariile...teapa. In situatia de avaria incompleta (e aprins doar martorul de la ESP) totul functioneaza bine, inclusiv comenzile de pe volan.
Ca sa fiu sincer, sunt tare circumspect la ideea de a-mi da jos bordul pentru ca, din pacate, nu am amandoua mainile pe dreapta (adica nu sunt un tip foarte tehnic din fire).
Ca sa fiu sincer, sunt tare circumspect la ideea de a-mi da jos bordul pentru ca, din pacate, nu am amandoua mainile pe dreapta (adica nu sunt un tip foarte tehnic din fire).
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
in mufa de la ABS sunt 4 contacte care reprezinta un nod de comunicatie pe high speed CAN-BUS. Probabil o proasta sertizare duce la defectele enumerate. In 2003,2004 a fost un recall in privinta asta. Se repara cu un kit de reparatie dar in prealabil trebuie citite codurile de defect u2105,u2108 .... sunt mai multe care fac obiectul recall-lui Abia dupa aceea schimbi CIM-ul daca mai trebuie
Biju
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2010
- Mesaj Privat
Pentru a vedea acele coduri de eroare ar trebui sa ma duc intr-un service si sa-mi faca cineva o diagnoza iar in urma acelei diagnoze sa-mi dea si codurile de eroare. Ca sa fiu sincer, am o mare sila sa merg in service pentru ca ma astept sa fiu tratat cu o mare "superioritate" si sa-mi spuna diverse povesti, care mai de care mai groase, dupa care sa-mi zambeasca larg si sa-mi spuna ca se poate repara daca platesc nu stiu cate zeci de milioane.
Saptamana viitoare (pentru ca azi nu mai am sanse) o sa ma duc intr-un service pentru o diagnoza. O sa revin si o sa postez codurile de eroare.
Saptamana viitoare (pentru ca azi nu mai am sanse) o sa ma duc intr-un service pentru o diagnoza. O sa revin si o sa postez codurile de eroare.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
U2105 - ECM Message Range/Performance (Engine Control Module) sau Invalid Data from ECM (Engine Control Module) si
U2108 - ABS (Anti-Lock Brake System) Wheel Speed Signal Circuit Range/Performance
nu prea par sa aiba treaba cu SAS.
insa:
Field Remedy: 1460
Subject: Colum Integration Module (CIM) - Misfunction of the Steering Angle Sensor (SAS)
Models: Engines: Option:
Vectra-C 2002... All ESP
Complaint: Telltale lamp of the Electronic Stability Programm illuminates during driving, on the display of the tachometer appears the telltale sign of the Electrical Hydraulic Power Steering and the Turn signal light does not switch-off automatically.
Cause: Breakdown of the Steering Angle Sensor due to a wrong part assembly
Remedy:
In the case of a customer complaint the Column Integration Module has to be checked. If the trouble codes B1012 and B1020 are stored as present or as history then the Column Integration Modul has to be changed against a new one with the latest status of manufacturing and software.
The part-/catalog number has not changed. Modules of the latest status are marked with a blue dot.
The latest software status is OP94/12, this can be read out with TECH2.
The new parts are detectable in the second row of the coding under the DELPHI logo - e.g. 020506 0005 with the meaning part number 5 on
production date 06. 05. 2002.
All parts with 020501 0001 and higher are all right.
FunctionalGroup: N - Electrical Equipment
Complaint Group: 04 - Electrical failures,06 - Failure Code Setting by Control Unit,13 - No/Poor Function
Trouble Code: B1012 - Steering Angle Sensor Not Calibrated, B1020 - SRS Steering Angle Sensor Signal Circuit Range/Performance
U2108 - ABS (Anti-Lock Brake System) Wheel Speed Signal Circuit Range/Performance
nu prea par sa aiba treaba cu SAS.
insa:
Field Remedy: 1460
Subject: Colum Integration Module (CIM) - Misfunction of the Steering Angle Sensor (SAS)
Models: Engines: Option:
Vectra-C 2002... All ESP
Complaint: Telltale lamp of the Electronic Stability Programm illuminates during driving, on the display of the tachometer appears the telltale sign of the Electrical Hydraulic Power Steering and the Turn signal light does not switch-off automatically.
Cause: Breakdown of the Steering Angle Sensor due to a wrong part assembly
Remedy:
In the case of a customer complaint the Column Integration Module has to be checked. If the trouble codes B1012 and B1020 are stored as present or as history then the Column Integration Modul has to be changed against a new one with the latest status of manufacturing and software.
The part-/catalog number has not changed. Modules of the latest status are marked with a blue dot.
The latest software status is OP94/12, this can be read out with TECH2.
The new parts are detectable in the second row of the coding under the DELPHI logo - e.g. 020506 0005 with the meaning part number 5 on
production date 06. 05. 2002.
All parts with 020501 0001 and higher are all right.
FunctionalGroup: N - Electrical Equipment
Complaint Group: 04 - Electrical failures,06 - Failure Code Setting by Control Unit,13 - No/Poor Function
Trouble Code: B1012 - Steering Angle Sensor Not Calibrated, B1020 - SRS Steering Angle Sensor Signal Circuit Range/Performance