Asa dar, dragi colegi, VICTORIE! Am comenzi pe volan pentru Sony.
Hai sa va povestesc cum.
- se demonteaza volanul cum am aratat in postul anterior;
- se demonteaza corpul comenzilor de pe volan, au cate doua suruburi fiecare, se extrag firele din mufele comenzilor din corpul volanului;
- desfaceti corpul comezilor pentru a ajunge la placa de baza; se indeparteaza butoanele (cele 6 butoane) pe rand, cu grjia, sunt prinse prin presare, pe o specie de balamale;
- aveti in fata placa de baza, nelaterata, ca in imaginea de mai jos, imi pare rau ca nu este focalizata bine, dar va faceti o idee;
- sunt 9 rezistente SMD, mici cam de 1x2mm, noi trebuie sa inlocuim 3 dintre ele, restul sunt folsite pentru leduri;
- scule: am folosit in ledcon, un aparat de masura, o surubelnita micuta si rezitente confom schemei Sony RM-X2S de la inceputul topicului; rezistentele le-am luat de la un magazin, am gasit si smd dar pe niste placi diverse luate din dezmembrari (multumesc prietenilor mei electronisti);
- am hotarat sa folosesc butoanele
Source
Mute (Att)
seek +
seek -
vol +
vol -
in consecinta am grupat rezitentele ca sa ajung la valorile
2k2
4k4
8k8
12k1
16K8
23K6
pentru asta am folosit mai multe 2k2, una 4k7 si una 6k8, nu stiu de cati Wati, stiu ca m-au intrebat la magazin si eu am zis cat mai mici 😊
- urmariti cu mare atentie schemele de la inceputul topicul si circutul de pe cele doua placi de baza ca sa intelegeti ce trebuie facut, ele sunt tot secretul; trebuie sa scriu un roman ca sa descriu munca colegului care m-a ajutat 😊...
- iata cum arata dupa operatie, o poza face cat o mie de cuvinte
- acum, la apasarea butoanelor ar trebui sa aveti la iesire (doua din cele 4 fire cu care se termina comenzile de pe volan) valorile mentionate de mine mai sus pentru fiecare buton in parte;
- daca da, asezati rezistentele in asa fel incant sa intre butoanele, este loc destul, montati tot inapoi cum era, volan, comenzi...
- trecem la mufele din spatele head unitu-lui;
- ideea este sa ajungem cu o mufa jack de 3.5mm in fundul HU-ului nostru Sony, precum in schema telecomenzii RM-X2S;
- pentru asta, firul cald (din varful jackului) tre sa il infingem in mufa SWC (steering wheel control) din ansabmlul de mufe pentru head unit de la Opel, vedeti imaginea asta
(la mine mufa Opel nu e exact ca in imagine asta, este cam in oglinda dispusa) apoi firul rece (masa) o ducem in GND din mufa Opel.
- acum, daca masurati pe jack, la apasarea comenzilor de pe volan ar trebui sa aveti rezistentele de rigoare. O data ce ati conectat tot ar trebui sa aveti comenzi pe volan functionale.
Cam gata.
Multa munca, bani putini 😛
Mentionez ca ordinea butoanelor de pe comenzile de pe volan nu mai iese ca in fabrica, la mine a iesit ceva de genu:
3 butoane stanga: (in ordine, de sus in jos)
seek-
vol+
vol -
3 butoane dreapta:
mute (att)
source
seek +
Ori te obisnuiesti cu ele asa, ori faci mai multe artificii cu rezistentele pe placa de baza si ti le asezi cum vrei tu.
Spor.