- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Problema e simpla: nu imi place unitatea originala (HU = HeadUnit) CAR x00 sau CDR x00, asa ca imi cumpar alta pe placul meu. Insa noua unitate nu este compatibila cu comenzile de pe volan!
Realizezi cat de utile iti erau comenzile de pe volan abia cand nu le mai ai...
Eh, rezolvarea nu e chiar asa simpla: iti cumperi un adaptor (care e scump rau) sau iti construiesti unul (vreau sa vad un roman care a facut asta). Si mai exista o posibilitate... cu putina dibacie, un pic de rabdare si minime cunostinte de electronica iti adaptezi volanul la noua unitate
Am gasit pe net un suedez (cred) care a descoperit pe un site polonez schema comenzii RM-X2S pentru Sony:
Iar pe site-ul polonez am gasit si schema comenzilor de pe volan Opel:
Parca se simplifica situatia, nu? Cel putin pentru Sony... (pentru HU de alta marca, ramane de aflat in ce mod primeste comenzi - aici ne-ar prinde bine un cunoscator de limba poloneza, site-ul acela contine informatii foarte valoroase)
Ce ne ramane de facut este sa desfacem volanul si sa adaptam cablajul si rezistentele conform cu cerintele unitatii - de exemplu, daca apas Vol+, unitatea sa vada o rezistenta de 16.8 kΩ, si nu una de 82Ω.
Sperand ca v-am trezit interesul, merg si eu la culcare...
Ultima modificare făcută de maiandrei la Sam 15 Nov, 2008 2:48 pm
Realizezi cat de utile iti erau comenzile de pe volan abia cand nu le mai ai...
Eh, rezolvarea nu e chiar asa simpla: iti cumperi un adaptor (care e scump rau) sau iti construiesti unul (vreau sa vad un roman care a facut asta). Si mai exista o posibilitate... cu putina dibacie, un pic de rabdare si minime cunostinte de electronica iti adaptezi volanul la noua unitate
Am gasit pe net un suedez (cred) care a descoperit pe un site polonez schema comenzii RM-X2S pentru Sony:
Iar pe site-ul polonez am gasit si schema comenzilor de pe volan Opel:
Parca se simplifica situatia, nu? Cel putin pentru Sony... (pentru HU de alta marca, ramane de aflat in ce mod primeste comenzi - aici ne-ar prinde bine un cunoscator de limba poloneza, site-ul acela contine informatii foarte valoroase)
Ce ne ramane de facut este sa desfacem volanul si sa adaptam cablajul si rezistentele conform cu cerintele unitatii - de exemplu, daca apas Vol+, unitatea sa vada o rezistenta de 16.8 kΩ, si nu una de 82Ω.
Sperand ca v-am trezit interesul, merg si eu la culcare...
Ultima modificare făcută de maiandrei la Sam 15 Nov, 2008 2:48 pm
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Nu am pus in practica solutia prezentata mai sus, pentru ca aveam alte planuri pentru comenzile pe volan.
Vin acum cu o noua provocare, si sper ca voi fi primul cu o astfel de realizare:
Tempomat (sau Cruise Control, CRC, Pilot automat) SI comenzi pentru Headunit.
Cele trei butoane din stanga vor inlocui cu succes pe cele trei de pe maneta tempomat, iar cele 3 din dreapta vor avea urmatoarele functii:
(+),(-) = Volum up/down
(O)(+),(O)(-) = Next/Prev
(+)(-) = Seek up
Adica in total 5 functii
Pentru asta este nevoie de:
- suplimentarea benzii spiralate de pe coloana de directie cu 4 fire (3 tempomat + 1 shift (O))
- o rezistenta SMD de ~16.8 kΩ
- o rezistenta SMD de ~23.6 kΩ
- curaj si rabdare
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mie 31 Mai, 2006 4:56 pm
Vin acum cu o noua provocare, si sper ca voi fi primul cu o astfel de realizare:
Tempomat (sau Cruise Control, CRC, Pilot automat) SI comenzi pentru Headunit.
Cele trei butoane din stanga vor inlocui cu succes pe cele trei de pe maneta tempomat, iar cele 3 din dreapta vor avea urmatoarele functii:
(+),(-) = Volum up/down
(O)(+),(O)(-) = Next/Prev
(+)(-) = Seek up
Adica in total 5 functii
Pentru asta este nevoie de:
- suplimentarea benzii spiralate de pe coloana de directie cu 4 fire (3 tempomat + 1 shift (O))
- o rezistenta SMD de ~16.8 kΩ
- o rezistenta SMD de ~23.6 kΩ
- curaj si rabdare
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mie 31 Mai, 2006 4:56 pm
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ne-am blocat la extragerea volanului. Am tras ieri de volan impreuna cu lexxx, degeaba. Daca are cineva o presa pentru scoaterea volanului, il rog sa ma contacteze.
Intre timp am cumparat un metru de panglica de 20 fire (e posibil sa elimin cateva pentru a avea loc in caseta cilindrica), mufe de 20 pini pentru panglica, rezistente SMD de 15k, 22k, 1.8k, 1.5k.
Pe scurt, pasii sunt urmatorii:
- deconectarea bateriei
- desfacerea volanului si indepartarea airbag-ului
- inlocuirea led-urilor SMD portocalii cu unele SMD albastre
- modificarea traseelor pentru a inlocui conectarea in serie a rezistentelor cu cea in paralel
- extragerea volanului si a casetei cu panglica spiralata
- inlocuirea benzii spiralate si a mufelor
- refacerea conexiunilor
Intre timp am cumparat un metru de panglica de 20 fire (e posibil sa elimin cateva pentru a avea loc in caseta cilindrica), mufe de 20 pini pentru panglica, rezistente SMD de 15k, 22k, 1.8k, 1.5k.
Pe scurt, pasii sunt urmatorii:
- deconectarea bateriei
- desfacerea volanului si indepartarea airbag-ului
- inlocuirea led-urilor SMD portocalii cu unele SMD albastre
- modificarea traseelor pentru a inlocui conectarea in serie a rezistentelor cu cea in paralel
- extragerea volanului si a casetei cu panglica spiralata
- inlocuirea benzii spiralate si a mufelor
- refacerea conexiunilor
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
butoanele de pe volan la vectra au fiecare cate doua contacte? inteleg ca pe cele 3 din dreapta vrei sa pui 6 comenzi de fapt.
resetul tempomatului eu unul nu l-am folosit niciodata, ai putea sa-l folosesti tot pt HU, doar sa nu te incurci in butoane. oricum atentie mare daca imprumuti vreodata masina
ca tot ai facut niste precizari, in documentatie CC=check control, CRC=cruise control
resetul tempomatului eu unul nu l-am folosit niciodata, ai putea sa-l folosesti tot pt HU, doar sa nu te incurci in butoane. oricum atentie mare daca imprumuti vreodata masina
ca tot ai facut niste precizari, in documentatie CC=check control, CRC=cruise control
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
multumesc pentru precizari, am modificat postul respectiv.
E foarte bine daca pot renunta la butonul de reset, in felul asta voi avea nevoie de doar 3 fire in plus (2 la tempomat si unul la HU)
Credeam ca butonul respectiv este necesar la activare.
Configuratia finala a butoanelor va fi:
> - Increase Speed, Tempomat
< - Decrease Speed, Tempomat
^ - Shift, HU (impreuna cu + si - se obtin Next si Prev)
+ - Volume Up, HU
- - Volume Down, HU
O - Source, HU (Radio/CD/Aux)
Apasand simultan + si - , se va obtine Search Up (am uitat sa precizez pana acum, eu am gandit rezistentele in paralel si nu in serie, cum e schema originala)
PS. Imi dau seama ca nu am dat chiar toate detaliile. Voi face asta intr-un tutorial, cand va fi terminata treaba. Daca intre timp are cineva nevoie de informatii suplimentare, i le ofer cu placere.
E foarte bine daca pot renunta la butonul de reset, in felul asta voi avea nevoie de doar 3 fire in plus (2 la tempomat si unul la HU)
Credeam ca butonul respectiv este necesar la activare.
Configuratia finala a butoanelor va fi:
> - Increase Speed, Tempomat
< - Decrease Speed, Tempomat
^ - Shift, HU (impreuna cu + si - se obtin Next si Prev)
+ - Volume Up, HU
- - Volume Down, HU
O - Source, HU (Radio/CD/Aux)
Apasand simultan + si - , se va obtine Search Up (am uitat sa precizez pana acum, eu am gandit rezistentele in paralel si nu in serie, cum e schema originala)
PS. Imi dau seama ca nu am dat chiar toate detaliile. Voi face asta intr-un tutorial, cand va fi terminata treaba. Daca intre timp are cineva nevoie de informatii suplimentare, i le ofer cu placere.
mid17
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
Nici nu am venit bine pe forum ca deja mai am o intrebare. pana acum la prima intrebare am primit exact raspunsul de care aveam nevoie asa ca va multumesc stimati colegi de forum.
Problema mea este urmatoarea:
Masina mea e smekera si are comenzi pe volan, dar nu merg pt ca am un mp3 player sony (deci nu mai e cd playerul original).
Pot sa fac ceva sa pot folosi butoanele de pe volan? (nu de alta, dar se aprind foarte fain seara si ma enerveaza ca nu le pot folosi.) [/b]
Problema mea este urmatoarea:
Masina mea e smekera si are comenzi pe volan, dar nu merg pt ca am un mp3 player sony (deci nu mai e cd playerul original).
Pot sa fac ceva sa pot folosi butoanele de pe volan? (nu de alta, dar se aprind foarte fain seara si ma enerveaza ca nu le pot folosi.) [/b]
- Bogdan Armencea
- *
- 17 mesaje
- din 15 Jan 2007
- Corsa 2004 Z12XE
- Bucuresti
Bogdan Armencea
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2007
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Bine ai venit!
Te rog ca pe viitor sa folosesti functiile de cautare.
Nu uita sa recitesti regulamentul si sa il respecti
Iata 3 topice care dezbat problema comenzilor pe volan tocmai pentru Sony:
https://www.clubopel.com/vie...omenzi+volan+Sony
https://www.clubopel.com/vie...omenzi+volan+Sony
https://www.clubopel.com/vie...omenzi+volan+Sony
Rog sa se lipeasca acest topic la unul deja existent.
Te rog ca pe viitor sa folosesti functiile de cautare.
Nu uita sa recitesti regulamentul si sa il respecti
Iata 3 topice care dezbat problema comenzilor pe volan tocmai pentru Sony:
https://www.clubopel.com/vie...omenzi+volan+Sony
https://www.clubopel.com/vie...omenzi+volan+Sony
https://www.clubopel.com/vie...omenzi+volan+Sony
Rog sa se lipeasca acest topic la unul deja existent.
- popeye
- **
- 153 mesaje
- din 17 Oct 2006
- Astra 2003 Y17DT
- Tg-Jiu
popeye
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Tg-Jiu
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2006
- Mesaj Privat
- pystha
- **
- 222 mesaje
- din 16 Aug 2006
- Astra 2000 Y20DTH
- Brasov
pystha
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2006
- Mesaj Privat
@popeye: spune-mi si mie te-rog ce tip de adaptor ai folosit si de unde l-ai luat pentru alpine?
merge sa schimbi melodiile cu comenzile de pe volan? eu am avut car400 inainte si nu schimba numai posturile la radio. bine, era normal sa nu schimbe melodia cand dadeam pe cass dar tocmai de asta sunt curios daca face la mp3.
mersi
merge sa schimbi melodiile cu comenzile de pe volan? eu am avut car400 inainte si nu schimba numai posturile la radio. bine, era normal sa nu schimbe melodia cand dadeam pe cass dar tocmai de asta sunt curios daca face la mp3.
mersi
- popeye
- **
- 153 mesaje
- din 17 Oct 2006
- Astra 2003 Y17DT
- Tg-Jiu
popeye
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Tg-Jiu
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2006
- Mesaj Privat
Au si la CARAUDIOSHOP , mai scump (cica e original...vreo 3 mil) si la TORNADOTRADE, de unde am luat eu cu vreo 2,3 mil.
Acum cauta pe siteul de la Alpine Romania nr de tel (www.alpine.ro), da un telefon si discuta cu ei...Intreba-i daca se pastreaza si afisajul de pe display si cat costa tot kitul. daca adaptorul pt comenzi si display e 3 mil eu zic ca merita. Daca doar comenzile fac 3 mil lasa-i si suna la TORNADO si ia-le mai ieftin..
Merge sa schimbi melodia, posturile de radio, cautare radio, schimbare de pe cd pe radio
Bafta si sa ne tii la curent!
Acum cauta pe siteul de la Alpine Romania nr de tel (www.alpine.ro), da un telefon si discuta cu ei...Intreba-i daca se pastreaza si afisajul de pe display si cat costa tot kitul. daca adaptorul pt comenzi si display e 3 mil eu zic ca merita. Daca doar comenzile fac 3 mil lasa-i si suna la TORNADO si ia-le mai ieftin..
Merge sa schimbi melodia, posturile de radio, cautare radio, schimbare de pe cd pe radio
Bafta si sa ne tii la curent!
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Eu mi-am scos volanul, a iesit usor, sigur a mai fost scos inainte pentru ca aveam panglica carpita cu banda izoler (s-a rupt si a fost reparata in stil tiganesc dupa care s-a rupt iar )
Iata poze.
O problema mi s-a parut la butoanele de la comenzile pentru player: nu am reusit sa desfac carcasa de plastic a butoanelor ca sa ajung la circuit sa vad cum sunt puse rezistentele, mi-a fost frica sa nu crap plasticul butoanelor... nu prea vor sa se lase desfacute.
Astept pareri la obiectul acestui topic.
Iata poze.
O problema mi s-a parut la butoanele de la comenzile pentru player: nu am reusit sa desfac carcasa de plastic a butoanelor ca sa ajung la circuit sa vad cum sunt puse rezistentele, mi-a fost frica sa nu crap plasticul butoanelor... nu prea vor sa se lase desfacute.
Astept pareri la obiectul acestui topic.
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Asa dar, dragi colegi, VICTORIE! Am comenzi pe volan pentru Sony.
Hai sa va povestesc cum.
- se demonteaza volanul cum am aratat in postul anterior;
- se demonteaza corpul comenzilor de pe volan, au cate doua suruburi fiecare, se extrag firele din mufele comenzilor din corpul volanului;
- desfaceti corpul comezilor pentru a ajunge la placa de baza; se indeparteaza butoanele (cele 6 butoane) pe rand, cu grjia, sunt prinse prin presare, pe o specie de balamale;
- aveti in fata placa de baza, nelaterata, ca in imaginea de mai jos, imi pare rau ca nu este focalizata bine, dar va faceti o idee;
- sunt 9 rezistente SMD, mici cam de 1x2mm, noi trebuie sa inlocuim 3 dintre ele, restul sunt folsite pentru leduri;
- scule: am folosit in ledcon, un aparat de masura, o surubelnita micuta si rezitente confom schemei Sony RM-X2S de la inceputul topicului; rezistentele le-am luat de la un magazin, am gasit si smd dar pe niste placi diverse luate din dezmembrari (multumesc prietenilor mei electronisti);
- am hotarat sa folosesc butoanele
Source
Mute (Att)
seek +
seek -
vol +
vol -
in consecinta am grupat rezitentele ca sa ajung la valorile
2k2
4k4
8k8
12k1
16K8
23K6
pentru asta am folosit mai multe 2k2, una 4k7 si una 6k8, nu stiu de cati Wati, stiu ca m-au intrebat la magazin si eu am zis cat mai mici
- urmariti cu mare atentie schemele de la inceputul topicul si circutul de pe cele doua placi de baza ca sa intelegeti ce trebuie facut, ele sunt tot secretul; trebuie sa scriu un roman ca sa descriu munca colegului care m-a ajutat ...
- iata cum arata dupa operatie, o poza face cat o mie de cuvinte
- acum, la apasarea butoanelor ar trebui sa aveti la iesire (doua din cele 4 fire cu care se termina comenzile de pe volan) valorile mentionate de mine mai sus pentru fiecare buton in parte;
- daca da, asezati rezistentele in asa fel incant sa intre butoanele, este loc destul, montati tot inapoi cum era, volan, comenzi...
- trecem la mufele din spatele head unitu-lui;
- ideea este sa ajungem cu o mufa jack de 3.5mm in fundul HU-ului nostru Sony, precum in schema telecomenzii RM-X2S;
- pentru asta, firul cald (din varful jackului) tre sa il infingem in mufa SWC (steering wheel control) din ansabmlul de mufe pentru head unit de la Opel, vedeti imaginea asta
(la mine mufa Opel nu e exact ca in imagine asta, este cam in oglinda dispusa) apoi firul rece (masa) o ducem in GND din mufa Opel.
- acum, daca masurati pe jack, la apasarea comenzilor de pe volan ar trebui sa aveti rezistentele de rigoare. O data ce ati conectat tot ar trebui sa aveti comenzi pe volan functionale.
Cam gata.
Multa munca, bani putini
Mentionez ca ordinea butoanelor de pe comenzile de pe volan nu mai iese ca in fabrica, la mine a iesit ceva de genu:
3 butoane stanga: (in ordine, de sus in jos)
seek-
vol+
vol -
3 butoane dreapta:
mute (att)
source
seek +
Ori te obisnuiesti cu ele asa, ori faci mai multe artificii cu rezistentele pe placa de baza si ti le asezi cum vrei tu.
Spor.
Hai sa va povestesc cum.
- se demonteaza volanul cum am aratat in postul anterior;
- se demonteaza corpul comenzilor de pe volan, au cate doua suruburi fiecare, se extrag firele din mufele comenzilor din corpul volanului;
- desfaceti corpul comezilor pentru a ajunge la placa de baza; se indeparteaza butoanele (cele 6 butoane) pe rand, cu grjia, sunt prinse prin presare, pe o specie de balamale;
- aveti in fata placa de baza, nelaterata, ca in imaginea de mai jos, imi pare rau ca nu este focalizata bine, dar va faceti o idee;
- sunt 9 rezistente SMD, mici cam de 1x2mm, noi trebuie sa inlocuim 3 dintre ele, restul sunt folsite pentru leduri;
- scule: am folosit in ledcon, un aparat de masura, o surubelnita micuta si rezitente confom schemei Sony RM-X2S de la inceputul topicului; rezistentele le-am luat de la un magazin, am gasit si smd dar pe niste placi diverse luate din dezmembrari (multumesc prietenilor mei electronisti);
- am hotarat sa folosesc butoanele
Source
Mute (Att)
seek +
seek -
vol +
vol -
in consecinta am grupat rezitentele ca sa ajung la valorile
2k2
4k4
8k8
12k1
16K8
23K6
pentru asta am folosit mai multe 2k2, una 4k7 si una 6k8, nu stiu de cati Wati, stiu ca m-au intrebat la magazin si eu am zis cat mai mici
- urmariti cu mare atentie schemele de la inceputul topicul si circutul de pe cele doua placi de baza ca sa intelegeti ce trebuie facut, ele sunt tot secretul; trebuie sa scriu un roman ca sa descriu munca colegului care m-a ajutat ...
- iata cum arata dupa operatie, o poza face cat o mie de cuvinte
- acum, la apasarea butoanelor ar trebui sa aveti la iesire (doua din cele 4 fire cu care se termina comenzile de pe volan) valorile mentionate de mine mai sus pentru fiecare buton in parte;
- daca da, asezati rezistentele in asa fel incant sa intre butoanele, este loc destul, montati tot inapoi cum era, volan, comenzi...
- trecem la mufele din spatele head unitu-lui;
- ideea este sa ajungem cu o mufa jack de 3.5mm in fundul HU-ului nostru Sony, precum in schema telecomenzii RM-X2S;
- pentru asta, firul cald (din varful jackului) tre sa il infingem in mufa SWC (steering wheel control) din ansabmlul de mufe pentru head unit de la Opel, vedeti imaginea asta
(la mine mufa Opel nu e exact ca in imagine asta, este cam in oglinda dispusa) apoi firul rece (masa) o ducem in GND din mufa Opel.
- acum, daca masurati pe jack, la apasarea comenzilor de pe volan ar trebui sa aveti rezistentele de rigoare. O data ce ati conectat tot ar trebui sa aveti comenzi pe volan functionale.
Cam gata.
Multa munca, bani putini
Mentionez ca ordinea butoanelor de pe comenzile de pe volan nu mai iese ca in fabrica, la mine a iesit ceva de genu:
3 butoane stanga: (in ordine, de sus in jos)
seek-
vol+
vol -
3 butoane dreapta:
mute (att)
source
seek +
Ori te obisnuiesti cu ele asa, ori faci mai multe artificii cu rezistentele pe placa de baza si ti le asezi cum vrei tu.
Spor.
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Felicitari, Laurentiu! Ma bucur ca in sfarsit sapaturile mele au fost de folos.
Eu nu am prea avut cu ce sa ma laud, asa ca nu am mai scris in acest topic.
Am reusit sa extragem volanul, dar a trebuit sa apelam la o presa hidraulica:
Trebuie sa ma credeti ca, pana a ajunge la solutia asta, am incercat toate posibilitatile descrise mai sus in topic.
Acum sa incheiem cu off-topicul, discutii despre extragerea volanului doar pe PM.
Dupa aceasta, alta provocare s-a ivit: nu am gasit o panglica de 9 fire suficient de lunga (cea originala cu doar 6 fire are 3 metri) si suficient de subtire (cea originala este exact ca o panglica de cap de imprimanta). Panglica de tip cablu IDE 80 este muuuult prea groasa.
Rezolvarea vine de la un coleg, Dan Panamarenco: comanda radio
Da, se foloseste un emitator (in volan) si un receptor (in spatele HU) si ai la dispozitie oricare 6 din functiile telecomenzii originale.
Avantajul major al acestei solutii este functia SHIFT: practic vom avea pe volan, cu doar 6 butoane, toate comenzile necesare: Source, Seek +/-, Volume +/-, Next/Prev.
Am testat cu succes aceasta solutie in urma cu aproape o luna, la Polivalenta. Asadar, cine doreste comenzi pe volan pentru Sony si nu vrea mari batai de cap, sa vina la Polivalenta sa vada cum e cu radio-comanda si sa discute cu Dan.
Insa proiectul nu se opreste aici, stiti ca vreau si Cruise Control cu 2 din cele 6 butoane. Trebuie sa discut mai mult cu Dan pe schemele radio-comenzii, sa vedem cum se poate face. Va trebui sa modificam un pic schemele, comenzile catre Sony se fac cu rezistente la masa iar cele pentru CRC cu rezistenta 0 la plus.
Eu nu am prea avut cu ce sa ma laud, asa ca nu am mai scris in acest topic.
Am reusit sa extragem volanul, dar a trebuit sa apelam la o presa hidraulica:
Trebuie sa ma credeti ca, pana a ajunge la solutia asta, am incercat toate posibilitatile descrise mai sus in topic.
Acum sa incheiem cu off-topicul, discutii despre extragerea volanului doar pe PM.
Dupa aceasta, alta provocare s-a ivit: nu am gasit o panglica de 9 fire suficient de lunga (cea originala cu doar 6 fire are 3 metri) si suficient de subtire (cea originala este exact ca o panglica de cap de imprimanta). Panglica de tip cablu IDE 80 este muuuult prea groasa.
Rezolvarea vine de la un coleg, Dan Panamarenco: comanda radio
Da, se foloseste un emitator (in volan) si un receptor (in spatele HU) si ai la dispozitie oricare 6 din functiile telecomenzii originale.
Avantajul major al acestei solutii este functia SHIFT: practic vom avea pe volan, cu doar 6 butoane, toate comenzile necesare: Source, Seek +/-, Volume +/-, Next/Prev.
Am testat cu succes aceasta solutie in urma cu aproape o luna, la Polivalenta. Asadar, cine doreste comenzi pe volan pentru Sony si nu vrea mari batai de cap, sa vina la Polivalenta sa vada cum e cu radio-comanda si sa discute cu Dan.
Insa proiectul nu se opreste aici, stiti ca vreau si Cruise Control cu 2 din cele 6 butoane. Trebuie sa discut mai mult cu Dan pe schemele radio-comenzii, sa vedem cum se poate face. Va trebui sa modificam un pic schemele, comenzile catre Sony se fac cu rezistente la masa iar cele pentru CRC cu rezistenta 0 la plus.
- florianu
- **
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
referitor la schema comenzilor pe volan....stie cineva unde se pot masura aceste valori la masinile care au CAN BUS, tinand cont ca semnalul este preluat de CIM, transmis la GID si retransmis la CD?
inainte de CIM sau dupa CIM?
cred ca dupa GID nu se poate pentru ca este deja transformat in semnal Digital
inainte de CIM sau dupa CIM?
cred ca dupa GID nu se poate pentru ca este deja transformat in semnal Digital
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Ma bag si eu in discutie !
Eu vreau sa imi mut comenzile de la tempomat pe cele de pe volan , am desfacut volanul comenzile de pe el , maneta de tempomat si pot face in felul urmator : pot muta comanda + (pilot) pe butonul + (volan) si - (pilot) pe - (volan) dar nu pot muta comanda de anulare deoarece este un contact continuu iar la decuplarea acestuia se anuleaza functia pilotului automat .
Vreau sa fac un cablaj nou si simplu doar cu acele doua butoane de activare , circuitul nu necesita nici o rezistenta, condensator, etc . Ce ma sfatuiti sa fac in privinta butonului de dezactivare ?
Cablajul initial al masinii cu , comenziile din fabrica nu vreau sa le modific ca poate vreao data voi revenii la ele !
In ultima instanta as recurge la pastrarea comenzii de anulare pe maneta dar as vrea sa o pot muta pe volan .
Cine se pricepe la electronica imi poate recomanda vreo metoda ? Imi trebuie un contact care la apasare sa intrerupa si apoi la eliberare sa conecteza exact ca cel de la pedala de ambreiaj !
Multumesc anticipat !
Eu vreau sa imi mut comenzile de la tempomat pe cele de pe volan , am desfacut volanul comenzile de pe el , maneta de tempomat si pot face in felul urmator : pot muta comanda + (pilot) pe butonul + (volan) si - (pilot) pe - (volan) dar nu pot muta comanda de anulare deoarece este un contact continuu iar la decuplarea acestuia se anuleaza functia pilotului automat .
Vreau sa fac un cablaj nou si simplu doar cu acele doua butoane de activare , circuitul nu necesita nici o rezistenta, condensator, etc . Ce ma sfatuiti sa fac in privinta butonului de dezactivare ?
Cablajul initial al masinii cu , comenziile din fabrica nu vreau sa le modific ca poate vreao data voi revenii la ele !
In ultima instanta as recurge la pastrarea comenzii de anulare pe maneta dar as vrea sa o pot muta pe volan .
Cine se pricepe la electronica imi poate recomanda vreo metoda ? Imi trebuie un contact care la apasare sa intrerupa si apoi la eliberare sa conecteza exact ca cel de la pedala de ambreiaj !
Multumesc anticipat !
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Diseara o sa pun si poze cu maneta de tempomat desfacuta !
Tocmai de aceea vreau sa fac o placutza noua cu contacte simple , contacte ca cele de pe placa originala !
M-am gandit , de ex. contactul de la faruri ceatza are activ/dezactiv dar nu stiu daca aceasta operatiune il face doar el pe care l-as putea pune pentru dezactivare iar cellelalte doua simple de ex. cum este cel de schimbat programul la tv !
Nu rade de mine )
Tocmai de aceea vreau sa fac o placutza noua cu contacte simple , contacte ca cele de pe placa originala !
M-am gandit , de ex. contactul de la faruri ceatza are activ/dezactiv dar nu stiu daca aceasta operatiune il face doar el pe care l-as putea pune pentru dezactivare iar cellelalte doua simple de ex. cum este cel de schimbat programul la tv !
Nu rade de mine )
B-61-MPJ
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2007
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
B-61-MPJ a scris:fratilor ati abandonat subiectul? devenise destul de interesant . app cine si-a mai adaptat comenzile de pe volan prin radio transmitatorul acela de care zice maiandrei? ca sunt si eu curios si dispus sa fac aceasta investitie:)
starter666 are un adaptor (daca asta vrei sa spui prin transmitator) de la comenzi volan opel la HU Sony + afisaj pe TID. Il vinde, asa spunea la intalnirea de la Durau.
Tot lui poti sa ceri pareri despre utilizarea lui.