- vpreda2003
- OP
- 174 mesaje
- din 12 Aug 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Bucuresti
vpreda2003
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2007
- Mesaj Privat
Simptome: Uneori, mai ales cand e frig, sau in masina e foarte rece, semnalizarea stanga-dreapta nu mai functioneaza in pozitie maxima decat ca si cand s-ar apasa pe primele pozitii (in primele pozitii unde nu semnalizeaza decat de 4 ori). Mai clar, desi apasam semnalizatorul la maxim, masina semnaliza doar de 4 ori.
Am dedus ca trebuie sa fie o problema la contactele de la maneta de semnalizare, din moment ce dupa ce se incalzea un pic sau dadeam de mai multe ori semnal, functiona perfect.
Pentru a ajunge la maneta de semnalizator, va trebui sa demontezi CIM-ul (Computer Integrated Manufacturing), care se afla in spatele volanului.
Rezolvare: Nu incercati sa desfaceti nimic, daca nu va asigurati ca aveti o cheie TORX de 50, destul de solida pentru a demonta volanul de pe coloana de directie!
1. Inainte de toate, scoateti borna de minus (masa) de la baterie.
2. Demontati capacul superior si cel inferior din spatele volanului, maneta de reglaj a volanului si ornamentele de pe volan, inclusiv comenzile pt. CD. Asta nu ar trebuisa va puna probleme.
3. Pana aici e simplu, dar probelmele incep la demontarea Airbag-ului aflat in volan. Atentie: Nu demontati Airbag-ul decat dupa cel putin 1 minut de la deconectarea bateriei.
Pentru demontarea Airbag-ului, trebuie sa rotiti volanul intr-o pozitie favorabila si sa observati ca spre centrul volanului se afla doua orificii in care trebuie sa introduceti, pe rand, o surubelnita lata si sa faceti parghie deblocand o siguranta.
Atentie sa nu rupeti mufa care intra in Airbag!
4. Scoateti mufa neagra de la comenzile de pe volan (daca masina este dotata cu asaceva).
5. Scoateti mufa aflata in spatele CIM-ului prin ridicarea parghiei (sigurantei) de culoare rosie.
6. Desurubati capacul CIM-ului.
7. Scoateti cu grija placa electronica a CIM-ului.
8. Scoateti maneta de semnalizare, indepartand partea mobila din spate.
9. Indepartati parghiile de plastic pentru a ajunge la contacte.
10. Curatati bine contactele metalice. Personal am folosit un glaspapir (smirghel )foarte fin, apoi am aplicat o vaselina alba, pe baza de silicon, peste contacte si peste partile de plastic aflate in miscare. Nu frecati foarte tare. Aveti grija ce vaselina folositi, s-ar putea ca in perioadele reci sa fie prea vascoasa, sau in timp sa se usuce.
11. Reasamblati maneta de semnalizare.
12. Puneti la loc placuta electronica; aveti grija ca toti pini sa intre in conectori (aveti grija sa nu-i strambati). Atentie la rotita zimtata de le senzorul de roatatie al volanului, in spatele ei este un arc si trebuie sa intre in locasul sau.
13. Puneti capacul CIM-ului la loc si strangeti suruburile!
14. Pozitionati ansamblul mobil asa cum se arata in imagine (sageata la sageata). In cazul in care sagetile nu sunt aliniate, intre puctul galben desenat pe capacul CIM-ului si mufa Airbag-ului se afla o siguranta care se apasa usor, dandu-va posibilitatea de a alinia sagetile. Nu rotiti de ansamblu fara sa apasati siguranta, riscati sa iasa din locas si sa pierdeti un arculet mic din spatele ei.
Pentru aliniere urmati instructiunile scrise pe capacul CIM-ului. La mine sunt scrise si in germana si in engleza.
Daca nu se aliniaza bine, e posibil ca dupa revenirea volanului la pozitie dreapta, semnalizarea sa nu se decupleze (ca in cazul meu )
15. Montati volanul pe colana de directie, respectand semnele marcate pe ax si pe volan. Nu rotiti de volan decat dupa ce strangeti ferm surubul mare din mijloc, altfel riscati sa rupeti acea siguranta de care amiteam mai sus.
16. Montati mufa de la comenzile de pe volan si pe cea de la Airbag (impingeti la loc siguranta galbena).
17. Inpingeti ferm Aribag-ul in locas pana este "agatat in sigurante"
18. Faceti o proba, montand borna de la baterie (recunoasteti ca o sa va cam tremure mana )
19. Asigurati-va ca toate comenzile functioneaza si ca semnalul se opreste la revenirea volanului in pozitie normala. Personal am probleme la revenirea volanului din partea dreapta, insa mi-e cam lene sa-l redesfac .
Nu imi asum in niciun caz raspunderea pentru eventuale accidente provocate prin aceasta procedura. V-am relatat exact cum am procedat eu; nu sunt profesionist, sunt doar un pasionat de mecanica si de electronica in acelasi timp. Astept eventuale comentarii, obiectii si sesizari.
Izbanda!
Am dedus ca trebuie sa fie o problema la contactele de la maneta de semnalizare, din moment ce dupa ce se incalzea un pic sau dadeam de mai multe ori semnal, functiona perfect.
Pentru a ajunge la maneta de semnalizator, va trebui sa demontezi CIM-ul (Computer Integrated Manufacturing), care se afla in spatele volanului.
Rezolvare: Nu incercati sa desfaceti nimic, daca nu va asigurati ca aveti o cheie TORX de 50, destul de solida pentru a demonta volanul de pe coloana de directie!
1. Inainte de toate, scoateti borna de minus (masa) de la baterie.
2. Demontati capacul superior si cel inferior din spatele volanului, maneta de reglaj a volanului si ornamentele de pe volan, inclusiv comenzile pt. CD. Asta nu ar trebuisa va puna probleme.
3. Pana aici e simplu, dar probelmele incep la demontarea Airbag-ului aflat in volan. Atentie: Nu demontati Airbag-ul decat dupa cel putin 1 minut de la deconectarea bateriei.
Pentru demontarea Airbag-ului, trebuie sa rotiti volanul intr-o pozitie favorabila si sa observati ca spre centrul volanului se afla doua orificii in care trebuie sa introduceti, pe rand, o surubelnita lata si sa faceti parghie deblocand o siguranta.
Atentie sa nu rupeti mufa care intra in Airbag!
4. Scoateti mufa neagra de la comenzile de pe volan (daca masina este dotata cu asaceva).
5. Scoateti mufa aflata in spatele CIM-ului prin ridicarea parghiei (sigurantei) de culoare rosie.
6. Desurubati capacul CIM-ului.
7. Scoateti cu grija placa electronica a CIM-ului.
8. Scoateti maneta de semnalizare, indepartand partea mobila din spate.
9. Indepartati parghiile de plastic pentru a ajunge la contacte.
10. Curatati bine contactele metalice. Personal am folosit un glaspapir (smirghel )foarte fin, apoi am aplicat o vaselina alba, pe baza de silicon, peste contacte si peste partile de plastic aflate in miscare. Nu frecati foarte tare. Aveti grija ce vaselina folositi, s-ar putea ca in perioadele reci sa fie prea vascoasa, sau in timp sa se usuce.
11. Reasamblati maneta de semnalizare.
12. Puneti la loc placuta electronica; aveti grija ca toti pini sa intre in conectori (aveti grija sa nu-i strambati). Atentie la rotita zimtata de le senzorul de roatatie al volanului, in spatele ei este un arc si trebuie sa intre in locasul sau.
13. Puneti capacul CIM-ului la loc si strangeti suruburile!
14. Pozitionati ansamblul mobil asa cum se arata in imagine (sageata la sageata). In cazul in care sagetile nu sunt aliniate, intre puctul galben desenat pe capacul CIM-ului si mufa Airbag-ului se afla o siguranta care se apasa usor, dandu-va posibilitatea de a alinia sagetile. Nu rotiti de ansamblu fara sa apasati siguranta, riscati sa iasa din locas si sa pierdeti un arculet mic din spatele ei.
Pentru aliniere urmati instructiunile scrise pe capacul CIM-ului. La mine sunt scrise si in germana si in engleza.
Daca nu se aliniaza bine, e posibil ca dupa revenirea volanului la pozitie dreapta, semnalizarea sa nu se decupleze (ca in cazul meu )
15. Montati volanul pe colana de directie, respectand semnele marcate pe ax si pe volan. Nu rotiti de volan decat dupa ce strangeti ferm surubul mare din mijloc, altfel riscati sa rupeti acea siguranta de care amiteam mai sus.
16. Montati mufa de la comenzile de pe volan si pe cea de la Airbag (impingeti la loc siguranta galbena).
17. Inpingeti ferm Aribag-ul in locas pana este "agatat in sigurante"
18. Faceti o proba, montand borna de la baterie (recunoasteti ca o sa va cam tremure mana )
19. Asigurati-va ca toate comenzile functioneaza si ca semnalul se opreste la revenirea volanului in pozitie normala. Personal am probleme la revenirea volanului din partea dreapta, insa mi-e cam lene sa-l redesfac .
Nu imi asum in niciun caz raspunderea pentru eventuale accidente provocate prin aceasta procedura. V-am relatat exact cum am procedat eu; nu sunt profesionist, sunt doar un pasionat de mecanica si de electronica in acelasi timp. Astept eventuale comentarii, obiectii si sesizari.
Izbanda!
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Roly
- **
- 430 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Insignia 2014 1.6 SIDI
- Germania
Roly
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Kamob
- ***
- 864 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
Kamob
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul..
dar tu nu ai ESP la masina..
daca ai fi avut ESP! dupa ce montai la loc CIm-ul se decalibra senzorul ESP..
asa ca cei care aveti ESP pe masina nu demontati CIM-ul, ptr. ca decalibrati senzorul ESP,
si nu il puteti recalibra cu orice tester , va trebuie unul gen tech2, +carpass-ul masini,
la reprezentanta C-ta costa 210 lei recalibrarea senzorului..
toate bune..
dar tu nu ai ESP la masina..
daca ai fi avut ESP! dupa ce montai la loc CIm-ul se decalibra senzorul ESP..
asa ca cei care aveti ESP pe masina nu demontati CIM-ul, ptr. ca decalibrati senzorul ESP,
si nu il puteti recalibra cu orice tester , va trebuie unul gen tech2, +carpass-ul masini,
la reprezentanta C-ta costa 210 lei recalibrarea senzorului..
toate bune..
- vpreda2003
- OP
- 174 mesaje
- din 12 Aug 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Bucuresti
vpreda2003
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2007
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri, insa, kamob, nu am stiut ca se poate demonta doar maneta de semnalizare. Pote ne explici tu cum se demonteaza usor si rapid. Am pus acest tutorial pe site in primul rand pentru ca mi s-a parut destul de greu sa demontezi pentru prima data Airbag-ul de pe volan si poate mai sunt si altii nevoiti sa o faca.
- vpreda2003
- OP
- 174 mesaje
- din 12 Aug 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Bucuresti
vpreda2003
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2007
- Mesaj Privat
mariani, cine a zis ca nu am ESP si ca nu a ramas becul aprins in bord? Acest topic ramane deschis si astept in continuare sugestii si pareri despre ceea ce mi s-ar fi putut intampla mie si altora care vor incerca sa-si demonteze CIM-ul.
Deci sa clarificam: 1.Intr-adevar, ledul de la ESP a ramas aprin, insa sigur veti gasi pe cineva cu un tester ca sa vi-l recalibreze. 2. Probabil ca senzorul de rotatie nu e pozitionat bine, pentru ca dupa ce pun semnalul pe partea dreapta, semnalizarea se anuleaza doar daca iau destul de mult de volan spre stanga, in timp ce daca pun semnal stanga, e de ajuns sa iau foarte putin de volan spre dreapta si deja sa se anuleza semnalizarea. Daca stie cineva, ceva legat de a doua problema, il rog sa scrie. Ma gandesc ca e posibil sa se calibreze si asta tot cu testerul.
V-am spus, nu sunt mecanic si nici electrician, insa imi place sa-mi repar masina singur. Cei care stiti ca ar putea sa apara si alte probleme, scrieti, pentru ca nu cumva cei care-mi vor urma procedura sa se trezeasca cu ele pe cap.
Deci sa clarificam: 1.Intr-adevar, ledul de la ESP a ramas aprin, insa sigur veti gasi pe cineva cu un tester ca sa vi-l recalibreze. 2. Probabil ca senzorul de rotatie nu e pozitionat bine, pentru ca dupa ce pun semnalul pe partea dreapta, semnalizarea se anuleaza doar daca iau destul de mult de volan spre stanga, in timp ce daca pun semnal stanga, e de ajuns sa iau foarte putin de volan spre dreapta si deja sa se anuleza semnalizarea. Daca stie cineva, ceva legat de a doua problema, il rog sa scrie. Ma gandesc ca e posibil sa se calibreze si asta tot cu testerul.
V-am spus, nu sunt mecanic si nici electrician, insa imi place sa-mi repar masina singur. Cei care stiti ca ar putea sa apara si alte probleme, scrieti, pentru ca nu cumva cei care-mi vor urma procedura sa se trezeasca cu ele pe cap.
- Kamob
- ***
- 864 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
Kamob
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Uite o speta: acum cateva luni mi-a tercut prin cap sa imi pun pilot automat (tempomat) la Vectra mea. Ce era de facut? Simplu: schimbat maneta de la semnalizare cu una cu butoanele aferente si activarea din BC. Punerea in practica? Cu o sarma, dupa ce am defacut cauciucul izolator din partea de jos a manetei (burduful), am actionat piciorusele de prindere si maneta (cu oarecare dureri de cap, totusi) a iesit singura singurica. Durata operatiunii: 5 minute.
- maramu
- **
- 304 mesaje
- din 15 Nov 2006
- Vectra 2003 Y22DTR
- Targu Mures
maramu
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Targu Mures
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2006
- Mesaj Privat
Eu nu am reusit sa dau jos airbagul, ca sa ajung la mufa comenzilor de pe volan dar in schimb am reusit sa rup o clema de la mufa si sa imi aprind becul de la airbag, in bord (nu am decuplat bateria).
Ce fac eu gresit de nu se decupleaza siguranta aia nenorocita? Dupa ce bagi surubelnita lata in orificiile alea in ce directie impingi, mie imi suna claxonul daca apas mai tare sau daca misc in orice directie.
Ce fac eu gresit de nu se decupleaza siguranta aia nenorocita? Dupa ce bagi surubelnita lata in orificiile alea in ce directie impingi, mie imi suna claxonul daca apas mai tare sau daca misc in orice directie.
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
@maramu-Nu e musai sa deconectezi bateria,dar fiind de lucru la volan,se mai intampla sa mai ai nevoie sa-l misti stg/dr.Ca sa faci asta,tb.sa-l deblochezi,si daca dai prea mult de cheie,se pune si contactul,si gata beculetu`..
Incerc sa-ti pun o poza cu respectivul resort,sa-ti dai seama cum tb.sa dai de el.In principiu,ar tb.sa nimeresti gaura respectiva,(sa nu nimeresti in cea care tine comenzile),sa bagi surubelnita pana simti ca s-a atins de ceva pe acolo,dupa care sa impingi manerul spre exteriorul volanului.In consecinta,varful se va duce spre centrul lui,(spre ax) si DACA ai nimerit pe pozitie,air-bag-ul ar tb.sa iasa..Si da,claxonezi mai tot timpul cat incerci sa-l scoti..
Se vede in poza colegului arcul pe care tb.sa-l misti spre centu.Daca te uiti atent,are si un sant facut special,pe unde sa culiseze pana elibereaza `gheara`de plastic de pe air bag,ce-l tine pe pozitie.`Gheara` de plastic alb din prim-planul pozei intra exact intre cele 2 sarme otelite,din planul secund,mai precis in patratul format de ele.
Incerc sa-ti pun o poza cu respectivul resort,sa-ti dai seama cum tb.sa dai de el.In principiu,ar tb.sa nimeresti gaura respectiva,(sa nu nimeresti in cea care tine comenzile),sa bagi surubelnita pana simti ca s-a atins de ceva pe acolo,dupa care sa impingi manerul spre exteriorul volanului.In consecinta,varful se va duce spre centrul lui,(spre ax) si DACA ai nimerit pe pozitie,air-bag-ul ar tb.sa iasa..Si da,claxonezi mai tot timpul cat incerci sa-l scoti..
Se vede in poza colegului arcul pe care tb.sa-l misti spre centu.Daca te uiti atent,are si un sant facut special,pe unde sa culiseze pana elibereaza `gheara`de plastic de pe air bag,ce-l tine pe pozitie.`Gheara` de plastic alb din prim-planul pozei intra exact intre cele 2 sarme otelite,din planul secund,mai precis in patratul format de ele.
- titro
- ***
- 686 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Wow, multa munca pt curatarea contactelor maneteie de semnalizare.
Tutorialul tau e foarte bun pentru demontarea volanului, dar daca cineva are probleme doar cu una dintre manete gasesti mai jos ceva poze ajutatoare pentru demontarea acestora
https://www.clubopel.com/vie...7341&start=20
Tutorialul tau e foarte bun pentru demontarea volanului, dar daca cineva are probleme doar cu una dintre manete gasesti mai jos ceva poze ajutatoare pentru demontarea acestora
https://www.clubopel.com/vie...7341&start=20
- danieel
- **
- 297 mesaje
- din 27 Dec 2008
- Vectra 2007 19cdti
- Cluj
danieel
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2007 19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2008
- Mesaj Privat
- maramu
- **
- 304 mesaje
- din 15 Nov 2006
- Vectra 2003 Y22DTR
- Targu Mures
maramu
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Targu Mures
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2006
- Mesaj Privat
Merci pentru explicatii.
Am reusit doar dintr-o singura parte sa deblochez siguranta iar din cealalta nu am reusit nicicum. In cele din urma m-a ajutat un prieten cu o cheie speciala. Bechuletul s-a mai stins de vreo 2 ori ieri dar de dimineata iar era aprins. Dupa ce termin toata lucrarea am sa merg si la tester sa resetez erorile.
Am reusit doar dintr-o singura parte sa deblochez siguranta iar din cealalta nu am reusit nicicum. In cele din urma m-a ajutat un prieten cu o cheie speciala. Bechuletul s-a mai stins de vreo 2 ori ieri dar de dimineata iar era aprins. Dupa ce termin toata lucrarea am sa merg si la tester sa resetez erorile.
geomiezu
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2009
- Mesaj Privat
- cornel18
- ***
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- horica
- **
- 160 mesaje
- din 05 Jul 2010
- Vectra 2004 Y22DTR
- Prahova
horica
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2010
- Mesaj Privat
- Bryan99
- ****
- 1,143 mesaje
- din 01 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,143
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
trecator
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2008
- Mesaj Privat
Eu am alta belea. (Am mai pus postul asta si la alt topic, dar cred ca asta este mai potrivit). Pilotul automat se dezactiveaza daca imping de volan in sus. Practic, la cea mai mica atingere a lui, spre directia in sus, se dezactiveaza. Am desfacut jumatate de bord, am crezut ca la impingerea volanului, coloana directiei misca in vreun fel si vreun senzor de pe ambreiaj sau de pe frana... I-am scos, i-am bandajat cu banda, deci practic aveam pilot si daca puneam frana sau daca calcam ambreiaj, dar de indata ce impingeam de volan, se dezactiva pilotul. Mentionez ca este vorba despre o impingere usoara... fara sa fortez prea mult.
O fi cumva de la CIM? Adica cred ca sigur este vreun contact imperfect pe acolo, dar unde si cum as putea remedia problema?
Mentionez ca am un Opel Signum din 2004.
Multumesc mult, cu anticipatie!
Drive safe!
O fi cumva de la CIM? Adica cred ca sigur este vreun contact imperfect pe acolo, dar unde si cum as putea remedia problema?
Mentionez ca am un Opel Signum din 2004.
Multumesc mult, cu anticipatie!
Drive safe!
- Ursu/\82
- ****
- 1,944 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,944
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salutare! Am si eu aceeasi problema ca colegul @vpreda2003 cand dau sa semnalizez dreapta, nu-mi semnalizeaza decat de 3 ori si cand activez pilotul cand semnalizez dreapta imi "sare" pilotul! ce vreau pe voi sa va intreb este: Sa calibrez senzorul esp nu se poate cu Op-Com? Daca da cum? Daca nu-l recalibrez(o perioada de timp) ce se poate intampla ? Stie cineva cum se calibreaza? Care sunt pasii? Multumesc!
- horica
- **
- 160 mesaje
- din 05 Jul 2010
- Vectra 2004 Y22DTR
- Prahova
horica
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2010
- Mesaj Privat
Se poate calibra cu OP-COM ul . Nu stiu sa-ti spun acum exact meniu unde intrii , cert este ca ai nevoie de codul de securitate al masinii . Nu cred ca se intampla nimic daca nu l calibrezi , numai ca s-ar putea sa ti apara in bord aprins martorul ESP si martorul cu Servodirectia si sa se intareasca putin volanul (directia) (asta in cazul in care ai probleme pe la unghiul de fuga , flanse amortizoare etc)