grasutzu
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1995 2.5 tds bmw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2006
- Mesaj Privat
AM MARI PROBLEME LA RACIRE NU MAI PLECA VENTILATOARELE AM SCHIMBAT TERMOCUPLA AM SPALAT RADIATORUL DAR NIMIC, CAND LE PUN PE DIRECT PORNESC CELE DOUA VENTILATOARE SI CEL DE LA CALCULATOR AM TESTA CUPLA IN CASA MERGE DESCHIDE LA 87 SI AL 95 DAR PE MASINA NU CE SA FAC CA VINE VARA SI NU POT SA MERG ASA CU EA. TERMOSTATUL UNDE SE AFLA.MAI AM O PROBLEMA DIN SPATELE SERVO FRANEI IESE O MUFA CU DOI PINI DE LA CE IE CA NU IMI ADUC AMINTE DACA A FOST CEVA ACOLO MASINA A STAT IN SERVICE CAM 3 SAPTAMANI SI CRED CA A DISPARUT ACOLO.ROG A BINE VOI SA MA AJUTATI SI PE MINE.MULTUMESC ANTICIPAT
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Din pacate nu stiu exact unde este situat termostatul la motorul tau insa citind cele scrise de tine nu reusesc sa gasesc o logica si asta deoarece electroventilatoarele pornesc pe direct iar termocupla isi face treaba...
verificarea a fost facuta cu contactul pus sau pe direct? Se prea poate sa ai o siguranta arsa...
P.S. incearca sa nu mai postezi cu majuscule (se considera ca tipi in gura mare)
verificarea a fost facuta cu contactul pus sau pe direct? Se prea poate sa ai o siguranta arsa...
P.S. incearca sa nu mai postezi cu majuscule (se considera ca tipi in gura mare)
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Chiar daca motoarele diesel nu intra in zona mea de interes , incerc sa-ti ofer cateva informatii.
Racirea la Omega cu motor X25DT nu este asigurata de electroventilatoare ci de un ventilator antrenat de motor prin cureaua de transmisie. Functionarea acestuia la diferite regimuri de temperatura se face printr-un viscocuplaj care este adesea defect.
Electroventilatoarele sunt motate pe condensatorul instalatiei de aer conditionat avand in primul rand rolul de a asigura un schimb cat mai bun de caldura la acest nivel. Pornirea acestora e conditionata si de alti factori cum ar fi presiunea din instalatia de climatizare si functionarea sistemului.
Eventual vino cu mai multe detalii despre ceea ce se intampla.
Racirea la Omega cu motor X25DT nu este asigurata de electroventilatoare ci de un ventilator antrenat de motor prin cureaua de transmisie. Functionarea acestuia la diferite regimuri de temperatura se face printr-un viscocuplaj care este adesea defect.
Electroventilatoarele sunt motate pe condensatorul instalatiei de aer conditionat avand in primul rand rolul de a asigura un schimb cat mai bun de caldura la acest nivel. Pornirea acestora e conditionata si de alti factori cum ar fi presiunea din instalatia de climatizare si functionarea sistemului.
Eventual vino cu mai multe detalii despre ceea ce se intampla.
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
Senator are dreptate !!!!!
Pornirea celor doua ventilatoare are loc la punerea in functie a AC in felul urmator: la pornirea AC indiferent de temp. motorului porneste si ventilatorul stang. Cel din dreapta ajuta la racire daca este nevoie fiind comandat de de un termostat montat pe circuitul de condensare.
La ce temperatura ajunge motorul (Diesel) in functionarea normala ??
Pornirea celor doua ventilatoare are loc la punerea in functie a AC in felul urmator: la pornirea AC indiferent de temp. motorului porneste si ventilatorul stang. Cel din dreapta ajuta la racire daca este nevoie fiind comandat de de un termostat montat pe circuitul de condensare.
La ce temperatura ajunge motorul (Diesel) in functionarea normala ??
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
victor
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Omega 1996 u25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2006
- Mesaj Privat
am schimbat viscocuplajul cu tot cu elice pt ca modelul vechi nu se mai fabrica si nu se mai potriveste elicea pe cel nou. ca sa vezi daca asta e defect astepta sa se incinga motorul, opreste-l si incearca sa inverti cu mana elicea mare. daca poti sa o invarti inseamna ca viscocuplajul nu mai e bun. costa aprox 7 mil cu tot cu elice.cele 2 elice din fata sunt de la aer conditionat, nu ai treaba cu ele. termostatul nu cred ca e daca pana acum cat a fost mai frig nu s-a incins
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
Pentru cei cu Diesele am o intrebare!!!!!!!
La ce temperaturi ale motorului ajungeti?
Cum verific ca garnitura de chiulasa nu-i buna in cazul temperaturilor inalte dar fara pierderi de apa,fierbere,bolborosire in vasul de expansiune,urme de ulei pe apa din vas sau presiune pe furtunele de apa .
Cum se realizeaza o sporire a coeficientului de racire ?
Stie cineva ?
La ce temperaturi ale motorului ajungeti?
Cum verific ca garnitura de chiulasa nu-i buna in cazul temperaturilor inalte dar fara pierderi de apa,fierbere,bolborosire in vasul de expansiune,urme de ulei pe apa din vas sau presiune pe furtunele de apa .
Cum se realizeaza o sporire a coeficientului de racire ?
Stie cineva ?
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
victor
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Omega 1996 u25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
victor
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Omega 1996 u25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2006
- Mesaj Privat
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
victor
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Omega 1996 u25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2006
- Mesaj Privat
sal manfred. i-am facut turbina, filtre noi si tot degeaba. cu apa si la mine e la fel si nimeni nu-i da de cap! as vrea sa vad cum merge masina ta, daca e diferenta majora ca putere intre a mea si a ta, sau doar mi se pare. daca esti dispus scrie-mi pe mail victor_stanciulescu@yahoo.com nr tau de tel si te sun eu. poate e bine sa ne intalnim sa mai vedem si alte probleme. mersi!
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
Victor, ai afirmat ca ai schimbat VASCO mecanic cu tot cu elicie .
Si ??????????????????????????????????????????????????????????
Tot la 95-98 gC sta ? Si pentru Manfred adaug ca asta este ,SE PARE , temperatura lor de functionare dar mie nu mi se pare normala . Nu trec vreo data pe langa o Diesel sa nu intreb pe cel de la volan la ce temperatura ajunge. Toti afirma ca sta infipta la 90 gC . Asa ca si eu lucrez intens la coborarea temperaturi ce-i drept fara succes pana acum. Am facut mai multe incercari dar in conditii de trafic intens ajung pana dupa 100.
La urcusuri cu inca altii in masina si AC se aprinde becul rosu si sunt nevoit sa trag pe dreapta si o las sa se racoreasca cu motorul pornit ca nu avem ventilator electric.
Va voi tine la curent cu cele ce fac si ce rezultate obtin .Pentru mine acest Opel a ajuns deja o obsesie!!!!!!!!!
Manfred nu ai pe cineva pe langa Stutgart care sa ne dea ceva indicatii ????
Sau poate poti citi un forum nemtesc care spune cate ceva despre asta ?
Stiu ca in de sunt multe firme care fac tuning si poate ca au o solutie la aceasta problema .
Rog putina rabdare am ceva idei dar trebuie sa gasesc timpul necesar concretizarii lor.
Numai bine tuturor.
Si ??????????????????????????????????????????????????????????
Tot la 95-98 gC sta ? Si pentru Manfred adaug ca asta este ,SE PARE , temperatura lor de functionare dar mie nu mi se pare normala . Nu trec vreo data pe langa o Diesel sa nu intreb pe cel de la volan la ce temperatura ajunge. Toti afirma ca sta infipta la 90 gC . Asa ca si eu lucrez intens la coborarea temperaturi ce-i drept fara succes pana acum. Am facut mai multe incercari dar in conditii de trafic intens ajung pana dupa 100.
La urcusuri cu inca altii in masina si AC se aprinde becul rosu si sunt nevoit sa trag pe dreapta si o las sa se racoreasca cu motorul pornit ca nu avem ventilator electric.
Va voi tine la curent cu cele ce fac si ce rezultate obtin .Pentru mine acest Opel a ajuns deja o obsesie!!!!!!!!!
Manfred nu ai pe cineva pe langa Stutgart care sa ne dea ceva indicatii ????
Sau poate poti citi un forum nemtesc care spune cate ceva despre asta ?
Stiu ca in de sunt multe firme care fac tuning si poate ca au o solutie la aceasta problema .
Rog putina rabdare am ceva idei dar trebuie sa gasesc timpul necesar concretizarii lor.
Numai bine tuturor.
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salut Edy,
Din pacate nu am pe nimeni in Germania si nici germana nu sriu...din pacate.
Am vorbit cu Victor si a lui face la fel cu apa.
Toti mecanicii mi-au spus ca asa trebuie sa stea...dar nu cred pt ca termostatul deschide la 80 grade....mi se pare o diferenta mult prea mare
La viteze mai mari de 150km/h incepe si urca spre 100de grade, iar pe la 190-200 km/h fierbe si o arunca afara din vasul de expansiune.
La tine cum e la viteza?
Tine-ne si pe noi la curent.
P.S. Poate ne spune Grasutzu cum a rezolvat problema......daca a rezolvat-o?
Multa Bafta!
Din pacate nu am pe nimeni in Germania si nici germana nu sriu...din pacate.
Am vorbit cu Victor si a lui face la fel cu apa.
Toti mecanicii mi-au spus ca asa trebuie sa stea...dar nu cred pt ca termostatul deschide la 80 grade....mi se pare o diferenta mult prea mare
La viteze mai mari de 150km/h incepe si urca spre 100de grade, iar pe la 190-200 km/h fierbe si o arunca afara din vasul de expansiune.
La tine cum e la viteza?
Tine-ne si pe noi la curent.
P.S. Poate ne spune Grasutzu cum a rezolvat problema......daca a rezolvat-o?
Multa Bafta!
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat