- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea !
De ce toate trei ?!? Baterie + Incarcare + Alternator ?!? Pt. ca nu stiu care e "buba" De dimineata (sau nu neaparat- la prima pornire dupa ceva timp mai indelungat) pun contact si pe bordul de instrumente nu se aprinde martorul de baterie si nici cel de verificare sistem franare. Daca masor accu: 12,8V. Pornesc motorul si in cateva secunde sare la 13,5V si poate mai variaza ceva pana la 13,6 nu mai mult. Numai daca merg ceva cu masina, ajung in a-3-a si de abia atunci sare la 13,8. Opresc masina. Pun contactul si bingo: se aprind toate indicatoarele. Dupa pornire se sting pe rand. Precizare: accu este NOU, un Bosch Silver de 62Ah, inainte avand pe masina un Rombat de 55Ah, de asemenea releul de incarcare schimbat.
Intrebare: de ce nu se aprind indicatoarele de la inceput ? si o alta: de ce incarcarea nu ajunge la 13,8 imediat ? Numai dupa o accelerare foarte puternica ?
Astept sugestii, idei, concluzii ,...
Multumiri 10x.
CristianTM
De ce toate trei ?!? Baterie + Incarcare + Alternator ?!? Pt. ca nu stiu care e "buba" De dimineata (sau nu neaparat- la prima pornire dupa ceva timp mai indelungat) pun contact si pe bordul de instrumente nu se aprinde martorul de baterie si nici cel de verificare sistem franare. Daca masor accu: 12,8V. Pornesc motorul si in cateva secunde sare la 13,5V si poate mai variaza ceva pana la 13,6 nu mai mult. Numai daca merg ceva cu masina, ajung in a-3-a si de abia atunci sare la 13,8. Opresc masina. Pun contactul si bingo: se aprind toate indicatoarele. Dupa pornire se sting pe rand. Precizare: accu este NOU, un Bosch Silver de 62Ah, inainte avand pe masina un Rombat de 55Ah, de asemenea releul de incarcare schimbat.
Intrebare: de ce nu se aprind indicatoarele de la inceput ? si o alta: de ce incarcarea nu ajunge la 13,8 imediat ? Numai dupa o accelerare foarte puternica ?
Astept sugestii, idei, concluzii ,...
Multumiri 10x.
CristianTM
- deleted-2234
- *
- 24 mesaje
- din 22 Apr 2006
deleted-2234
- Mesaje scrise: 24
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
puntea de diode? pey, dak nu incarca ar trebui s astea martorul ala rosu aprins, nu?
mie cand imi incarca Fiatul sub 13V mi se aprindea martorul rosu. La astra nu mi s-a aprins cand mi-a murit puntea de diode si releul, decat dupa ce nu a mai pornit masina... am simtit doar ca nu mai merge servodirectia si se aprindea abs-ul la franare... no ideea... dak acumulatorul e nou, si releul bun, raman diodele...bafta!!!
mie cand imi incarca Fiatul sub 13V mi se aprindea martorul rosu. La astra nu mi s-a aprins cand mi-a murit puntea de diode si releul, decat dupa ce nu a mai pornit masina... am simtit doar ca nu mai merge servodirectia si se aprindea abs-ul la franare... no ideea... dak acumulatorul e nou, si releul bun, raman diodele...bafta!!!
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
.. la diode nu am ajuns. Dar dupa comportare, daca ar fi diodele, ar scadea luminozitatea farurilor, nu ar mai porni masina, ar fi niste grave disfunctiuni in circutul electric. My opinion !
Alternatoru' sa fie ? Sau faptul ca am pus baterie mai mare decat cea initiala ? Desi si cu bateria veche cand se aprindea, cand nu.
Indicatorul de incarcare acumulator, semnul acela de accu rosu, nu se aprinde la punerea contactului cum ar trebui. Numai dupa ce merg ceva cu masina. Asta-i nedumerirea cea mare. Daca ar fi o defectiune grava ar trebui sa se aprinda in timpul mersului.
Oare chiar nu poate sa ne lamureasca nimeni ?!!??
CristianTM.
Alternatoru' sa fie ? Sau faptul ca am pus baterie mai mare decat cea initiala ? Desi si cu bateria veche cand se aprindea, cand nu.
Indicatorul de incarcare acumulator, semnul acela de accu rosu, nu se aprinde la punerea contactului cum ar trebui. Numai dupa ce merg ceva cu masina. Asta-i nedumerirea cea mare. Daca ar fi o defectiune grava ar trebui sa se aprinda in timpul mersului.
Oare chiar nu poate sa ne lamureasca nimeni ?!!??
CristianTM.
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
sau fire. masina este destul de veche pentru asta.
pentru martor: de la alternator pleaca un fir care duce in bord. prin el e aprins becul ala. cind am uitat sa il infig in alternator nu se aprindea becul. poate la tine nu e bine prins, poate e putin rupt si nu face contact mereu.
pentru incarcare: verifica pierderea de curent pe cabluri (tresa de masa si cablul care duce de la +ul alternatorului la +ul bateriei). am o banuiala ca pierzi cam jumatate de volt pe acolo. tresa de masa se schimba usor. nici cu cablul celalalt nu e greu.
pentru martor: de la alternator pleaca un fir care duce in bord. prin el e aprins becul ala. cind am uitat sa il infig in alternator nu se aprindea becul. poate la tine nu e bine prins, poate e putin rupt si nu face contact mereu.
pentru incarcare: verifica pierderea de curent pe cabluri (tresa de masa si cablul care duce de la +ul alternatorului la +ul bateriei). am o banuiala ca pierzi cam jumatate de volt pe acolo. tresa de masa se schimba usor. nici cu cablul celalalt nu e greu.
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
daca becul ala nu e legat bine la alternator, nu incarca deloc. excitatia de 12v de la baterie pt a dat "juice" alternatorului sa incarce trece prin becu din bord, daca se arde becu ala, la fel, ai o problema. ala trebuie sa se aprinda ori cand ai contactul pus (la mine nu se aprinde, dar am vazut la alte opeluri), sau se aprinde cat dai la cheie si cand a pornit masina se stinge. depinde de instalatia electrica & stuff
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Sezran a scris:sau fire. masina este destul de veche pentru asta.
pentru martor: de la alternator pleaca un fir care duce in bord. prin el e aprins becul ala. cind am uitat sa il infig in alternator nu se aprindea becul. poate la tine nu e bine prins, poate e putin rupt si nu face contact mereu.
pentru martor: de la alternator pleaca un fir care duce in bord. prin el e aprins becul ala. cind am uitat sa il infig in alternator nu se aprindea becul. poate la tine nu e bine prins, poate e putin rupt si nu face contact mereu.
De facut contact face! Se aprinde sau nu la fiecare contact in functie de ceva conditii.
Sezran a scris:pentru incarcare: verifica pierderea de curent pe cabluri (tresa de masa si cablul care duce de la +ul alternatorului la +ul bateriei). am o banuiala ca pierzi cam jumatate de volt pe acolo. tresa de masa se schimba usor. nici cu cablul celalalt nu e greu.
Aici s-ar putea sa ai dreptate. Multumesc mult pentru acest pont. Este un cablu gros rosu care pleaca de la alternator (nu am urmarit unde merge exact) care e cam copt. Cu prima okazie o sa il schimb.
CristianTM.
- CristianTM
- OP
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Sezran a scris:
pentru incarcare: verifica pierderea de curent pe cabluri (tresa de masa si cablul care duce de la +ul alternatorului la +ul bateriei). am o banuiala ca pierzi cam jumatate de volt pe acolo. tresa de masa se schimba usor. nici cu cablul celalalt nu e greu.
pentru incarcare: verifica pierderea de curent pe cabluri (tresa de masa si cablul care duce de la +ul alternatorului la +ul bateriei). am o banuiala ca pierzi cam jumatate de volt pe acolo. tresa de masa se schimba usor. nici cu cablul celalalt nu e greu.
Mersi foarte mult pentru aceasta informatie. Am schimbat cablul acela care era copt rau si situatia s-a schimbat RADICAL. Acum incarcarea este impecabila.
Toate cele bune.
CristianTM.
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat