- Blackwater
- OP
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
Salutare tuturor posesorilor de Opel
Citesc de citeva luni acest forum si abia acum am considerat ca e cazul sa apelez la experienta si cunostintele voastre.
Am o Astra G hatchback din 2002 cumparata prin septembrie 2005. Pina acum nu am avut folosit climatronicul decit pentru aer cald, dar acum au venit caldurile si incep sa constat lacunele mele uriase in folosirea eficienta a instalatiei si totodata problemele pe care le am cu climatronicul. Am rascolit tot forumul in cautarea raspunsurilor la intrebarile mele dar nu m-am lamurit. Prin urmare am sa va innebunesc cu o sumedenie de intrebari.
Intii am sa va rog daca imi poate explica cineva sau imi puteti indica un link sau un manual unde pot sa citesc ce face fiecare buton de pe consola climatronicului. Consider ca am probleme cu climatronicul pt ca nu imi baga aer rece, el sufla ceva dar senzatia de rece cred ca se datoreaza doar curentului de aer. Pentru a avea aer rece procedez in felul urmator: setez temperatura pe 16 grade, scot butonul ECO si stabilesc un nivel (sa zicem 3) la viteza ventilatoarelor. Inafara curentului respectiv nu simt ca imi baga aer rece, sau dupa cit timp ar trebui sa simt fluxul de aer racit ? Mentionez ca nici dupa citeva minute de mers nu simt ca s-ar intimpla ceva.
O alta problema ar fi: pentru a avea aer rece trebuie sa am butonul de recirculare a aerului din habitaclu activat ? zic asta in ideea ca el incearca sa imi raceasca in permanenta aerul cald care mi-l preia din exterior si nu face fata...
Am incercat cu butonul AUTO si temperatura setata pe 16 grade: ventilatoarele pornesc la maximum, il las in felul acesta timp de 2 minute dar nu simt nici un efect (apoi il inchid ca ma enerveaza zgomotul... ).
Spunte-ti-mi cum as putea sa imi dau seama daca functioneaza compresorul: in momentul in care am temperatura setata pe 16 grade si scot butonul ECO si ar trebui sa porneasca compresorul, se simte o scadere in turatia motorului ? Pot sa verific daca se raceste vre-o conducta si care ar fi aceea ?
Cei care au climatronic, spuneti-mi cum ar trebui sa se comporte si cum anume procedati voi. Vreau un raspuns inainte de a merge in service sa ma abureasca aia de tot si sa ma puna sa schimb vaporizator, compresor si toate alea...
Multumiri anticipate
Citesc de citeva luni acest forum si abia acum am considerat ca e cazul sa apelez la experienta si cunostintele voastre.
Am o Astra G hatchback din 2002 cumparata prin septembrie 2005. Pina acum nu am avut folosit climatronicul decit pentru aer cald, dar acum au venit caldurile si incep sa constat lacunele mele uriase in folosirea eficienta a instalatiei si totodata problemele pe care le am cu climatronicul. Am rascolit tot forumul in cautarea raspunsurilor la intrebarile mele dar nu m-am lamurit. Prin urmare am sa va innebunesc cu o sumedenie de intrebari.
Intii am sa va rog daca imi poate explica cineva sau imi puteti indica un link sau un manual unde pot sa citesc ce face fiecare buton de pe consola climatronicului. Consider ca am probleme cu climatronicul pt ca nu imi baga aer rece, el sufla ceva dar senzatia de rece cred ca se datoreaza doar curentului de aer. Pentru a avea aer rece procedez in felul urmator: setez temperatura pe 16 grade, scot butonul ECO si stabilesc un nivel (sa zicem 3) la viteza ventilatoarelor. Inafara curentului respectiv nu simt ca imi baga aer rece, sau dupa cit timp ar trebui sa simt fluxul de aer racit ? Mentionez ca nici dupa citeva minute de mers nu simt ca s-ar intimpla ceva.
O alta problema ar fi: pentru a avea aer rece trebuie sa am butonul de recirculare a aerului din habitaclu activat ? zic asta in ideea ca el incearca sa imi raceasca in permanenta aerul cald care mi-l preia din exterior si nu face fata...
Am incercat cu butonul AUTO si temperatura setata pe 16 grade: ventilatoarele pornesc la maximum, il las in felul acesta timp de 2 minute dar nu simt nici un efect (apoi il inchid ca ma enerveaza zgomotul... ).
Spunte-ti-mi cum as putea sa imi dau seama daca functioneaza compresorul: in momentul in care am temperatura setata pe 16 grade si scot butonul ECO si ar trebui sa porneasca compresorul, se simte o scadere in turatia motorului ? Pot sa verific daca se raceste vre-o conducta si care ar fi aceea ?
Cei care au climatronic, spuneti-mi cum ar trebui sa se comporte si cum anume procedati voi. Vreau un raspuns inainte de a merge in service sa ma abureasca aia de tot si sa ma puna sa schimb vaporizator, compresor si toate alea...
Multumiri anticipate
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
pai in primu rand atunci cand apesi butonul ECO aerul conditionat nu este pornit ... porneste doar ventilatorul.
la mine ... se raceste destul de repede in masina ... cc 2-3 minute ... pe o temperatura de 25-30 de grade afara.
butonul de recirculare a aerului din habitaclu nu e recomandat sa fie folosit odata cu aerul conditionat pentru ca "abureste" geamurile.
ca sa-ti faci o idee ... vara trecuta cand erau afara 35-40 de grade ... foloseam aerul conditionat pe 16 grade ... iar viteza ventilatorului pe 5 din maximul de 7 si facea fata cu brio.
bafta
la mine ... se raceste destul de repede in masina ... cc 2-3 minute ... pe o temperatura de 25-30 de grade afara.
butonul de recirculare a aerului din habitaclu nu e recomandat sa fie folosit odata cu aerul conditionat pentru ca "abureste" geamurile.
ca sa-ti faci o idee ... vara trecuta cand erau afara 35-40 de grade ... foloseam aerul conditionat pe 16 grade ... iar viteza ventilatorului pe 5 din maximul de 7 si facea fata cu brio.
bafta
- Blackwater
- OP
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Tu ai procedat bine ("scot butonul ECO" = ledul stins).
Pe Auto si temperatura joasa, ar fi trebuit sa porneasca ventilatoarele la turatie mare, sa sufle aer foarte rece (sa simti ca iti ingheata mana), apoi turatia ventilatoarelor sa scada treptat.
La relanti, cand comuti ECO ON -> ECO OFF trebuie sa vezi acul turometrului coborand foarte putin si revenind (se simte si motorul ca trage un pic mai greu)
Daca ai computer de bord, trebuie sa observi o crestere a consumului instantaneu.
Eu cred ca nu mai ai freon (compresorul nu mai cupleaza daca nu mai ai freon, parca), exact la fel a patit si fratele meu - cine poate recomanda o firma cu preturi rezonabile e binevenit.
Pe Auto si temperatura joasa, ar fi trebuit sa porneasca ventilatoarele la turatie mare, sa sufle aer foarte rece (sa simti ca iti ingheata mana), apoi turatia ventilatoarelor sa scada treptat.
La relanti, cand comuti ECO ON -> ECO OFF trebuie sa vezi acul turometrului coborand foarte putin si revenind (se simte si motorul ca trage un pic mai greu)
Daca ai computer de bord, trebuie sa observi o crestere a consumului instantaneu.
Eu cred ca nu mai ai freon (compresorul nu mai cupleaza daca nu mai ai freon, parca), exact la fel a patit si fratele meu - cine poate recomanda o firma cu preturi rezonabile e binevenit.
- Blackwater
- OP
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
Nu ma asteptam sa-mi mai raspunda cineva la ora asta atit de tirzie (1:30 noaptea)...
multumesc mult pentru raspunsuri
avind in vedere ca la relanti nu simt nici o scadere de turatie a motorului cind dau drumul la clima, deduc ca compresorul nu porneste si asta inseamna ca pt mine incep belelele...
in cazul in care nu scap doar cu un plin de freon (care am inteles ca ar trebui sa fie in jur de 900g) si mi se spune ca trebuie schimbat compresorul sau vaporizatorul cum pot verifica sau depista o eventuala tzeapa ?
multumesc mult pentru raspunsuri
avind in vedere ca la relanti nu simt nici o scadere de turatie a motorului cind dau drumul la clima, deduc ca compresorul nu porneste si asta inseamna ca pt mine incep belelele...
in cazul in care nu scap doar cu un plin de freon (care am inteles ca ar trebui sa fie in jur de 900g) si mi se spune ca trebuie schimbat compresorul sau vaporizatorul cum pot verifica sau depista o eventuala tzeapa ?
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Foarte interesante urmatoarele:
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=freon
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=freon
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=freon
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=freon
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Totusi poti sa faci manevrele de mai sus si sa verifici cu un termometru temperatura?
In mod normal, proband cu mana, nu se poate sesiza exact temperatura. La momentul in care ECO e stins si se aprinzi AUTO porneste AC. Se simte modificarea turatiei si a consumului instantaneu odata cu venirea pe teava a aerului rece. Conteaza mult si directionarea suflantelor de aer precum si filtrul de polen sa nu fie murdar.
In mod normal, proband cu mana, nu se poate sesiza exact temperatura. La momentul in care ECO e stins si se aprinzi AUTO porneste AC. Se simte modificarea turatiei si a consumului instantaneu odata cu venirea pe teava a aerului rece. Conteaza mult si directionarea suflantelor de aer precum si filtrul de polen sa nu fie murdar.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
eu zic ca s-a pierdut freonul pt. ca nu a fost folosita instalatia, si in cel mai bun caz scapi cu 1-2 mil pt. reumplere, in cel mai rau caz ti s-a spart o conduca, vaporizator, condensator, garnituri, compresor, etc.
eu zic sa mergi la o firma specializata, e clar ca e ceva stricat la partea de racire pt. ca in maxim jumate de minut ar trebui sa iti de aer rece gheata, la mine am reumplut cu 650g (se pare ca mai putin decat capacitatea maxima) si totusi dupa 20 de secunde, cu masina lasata in soare (cald in masina, toate conductele de aer calde), incepe sa dea aer rece rece
eu zic sa mergi la o firma specializata, e clar ca e ceva stricat la partea de racire pt. ca in maxim jumate de minut ar trebui sa iti de aer rece gheata, la mine am reumplut cu 650g (se pare ca mai putin decat capacitatea maxima) si totusi dupa 20 de secunde, cu masina lasata in soare (cald in masina, toate conductele de aer calde), incepe sa dea aer rece rece
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
... iar ca sa verifici daca ai freon in instalatie poti sa desfaci bushonul de umplere de linga grila fata si cu un pix sa apesi scurt pe valva de cauciuc .
Compresorul NU "cupleaza" daca presiunea freonul in instalatie este prea mica sau prea mare .
Atentie ! pixul trebuie sa fie mai lung sa nu'ti "arda" mina freonul sub presiune .
Compresorul NU "cupleaza" daca presiunea freonul in instalatie este prea mica sau prea mare .
Atentie ! pixul trebuie sa fie mai lung sa nu'ti "arda" mina freonul sub presiune .
- Blackwater
- OP
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
Multumesc pentru reply-uri
Singur nu ma bag la verificat presiunea freonului din instalatie mai ales ca presupune oarece risc fizic...
Chiar azi dimineata am verificat din nou si sunt sigur ca compresorul nu cupleaza. Cind pornesc climatronicul se simte o scadere aproape insesizabila de turatie a motorului la relanti, fara a-mi afecta acul turometrului de pe bord. Scaderea turatiei o pun pe seama faptului ca am mai pornit un consumator electric. Totusi l-am lasat pe AUTO mai bine de 2 minute si nu am simtit nici un curent de aer rece.
Mentionez ca nu am computer de bord ca sa vad o crestere a consumului instantaneu.
Daca-mi poate spune cineva totusi care e conducta care ar trebui sa fie rece cind am AC pornit. Unde se afla si cum o identific.
@sandumbogdan vad ca suntem amindoi din Iasi. Zi-mi te rog la ce service ai fost tu pentru incarcarea cu freon. Sincer nu m-as duce la Gold&Platin.
Singur nu ma bag la verificat presiunea freonului din instalatie mai ales ca presupune oarece risc fizic...
Chiar azi dimineata am verificat din nou si sunt sigur ca compresorul nu cupleaza. Cind pornesc climatronicul se simte o scadere aproape insesizabila de turatie a motorului la relanti, fara a-mi afecta acul turometrului de pe bord. Scaderea turatiei o pun pe seama faptului ca am mai pornit un consumator electric. Totusi l-am lasat pe AUTO mai bine de 2 minute si nu am simtit nici un curent de aer rece.
Mentionez ca nu am computer de bord ca sa vad o crestere a consumului instantaneu.
Daca-mi poate spune cineva totusi care e conducta care ar trebui sa fie rece cind am AC pornit. Unde se afla si cum o identific.
@sandumbogdan vad ca suntem amindoi din Iasi. Zi-mi te rog la ce service ai fost tu pentru incarcarea cu freon. Sincer nu m-as duce la Gold&Platin.
- Blackwater
- OP
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
Gata, am rezolvat azi cu clima.
Pentru cine e din Iasi, am fost la Sermecom, m-a costat 1.5 milioane lei vechi incarcare freon plus verificare instalatie. Pareau cam rudimentari adica mi-au facut presiune in instalatie cu un motor de firgider nenorocit dar mi-au zis ca nu am pierderi pe nicaieri. Nu stiu cum si-a dat seama pt ca s-a uitat destul de scurt. In fine, mi-a incarcat instalatia cu freon si mi-a pus numai 600 grame desi eu i-am zis ca in instalatie intra 900g. Degeaba am insistat, mi-a zis ca la modelul meu nu baga mai mult de 600. De fapt putea sa puna si 200 ca nu aveam cum sa-mi dau seama. Avea 2 manometre acolo care fiecare indicau altceva dar nici una vre-o cifra aproape de 6.
In fine, conducta respectiva nu s-a racit atit de mult ca la sandumbogdan dar in masina era bocna. Am setat climatronicul pe 20 de grade si am condus si eu multumit inapoi.
Cel mai important e ca am scapat ieftin fara a fi nevoie de a schimba vre-o piesa.
Pentru cine e din Iasi, am fost la Sermecom, m-a costat 1.5 milioane lei vechi incarcare freon plus verificare instalatie. Pareau cam rudimentari adica mi-au facut presiune in instalatie cu un motor de firgider nenorocit dar mi-au zis ca nu am pierderi pe nicaieri. Nu stiu cum si-a dat seama pt ca s-a uitat destul de scurt. In fine, mi-a incarcat instalatia cu freon si mi-a pus numai 600 grame desi eu i-am zis ca in instalatie intra 900g. Degeaba am insistat, mi-a zis ca la modelul meu nu baga mai mult de 600. De fapt putea sa puna si 200 ca nu aveam cum sa-mi dau seama. Avea 2 manometre acolo care fiecare indicau altceva dar nici una vre-o cifra aproape de 6.
In fine, conducta respectiva nu s-a racit atit de mult ca la sandumbogdan dar in masina era bocna. Am setat climatronicul pe 20 de grade si am condus si eu multumit inapoi.
Cel mai important e ca am scapat ieftin fara a fi nevoie de a schimba vre-o piesa.
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Blackwater
- OP
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
@BAC - am de la sandumbogdan manualul masinii in limba engleza si m-am lamurit intr-o oarecare masura. Zi-mi daca ai altceva, oricum sunt interesat de orice documentatie.
In manual am descoperit ca o poti porni clima chiar daca ai motorul oprit. Asta nu mi-ar fi trecut prin cap. Daca apesi butonul AUTO iti porneste clima. La mine chiar baga aer rece, acum nu stiu daca din cauza faptului ca avusesem clima pornita si era rece instalatia (caci nu se auzea nici un compresor functionind) sau raceste prin alte metode ???. Am sa verific dupa ce o las in soare citeva ore.
@sandumbogdan - intr-adevar, la sermecom zero aparatura dar tipul parea ca stie ce face plus ca m-a rezolvat foarte repede, in 20 min deja eram inapoi spre casa. Nu am stat la rind, nu am facut programare. Oricum, prefer Sermecom decit Gold&Platin despre care umbla niste vorbe naspa prin oras.
In manual am descoperit ca o poti porni clima chiar daca ai motorul oprit. Asta nu mi-ar fi trecut prin cap. Daca apesi butonul AUTO iti porneste clima. La mine chiar baga aer rece, acum nu stiu daca din cauza faptului ca avusesem clima pornita si era rece instalatia (caci nu se auzea nici un compresor functionind) sau raceste prin alte metode ???. Am sa verific dupa ce o las in soare citeva ore.
@sandumbogdan - intr-adevar, la sermecom zero aparatura dar tipul parea ca stie ce face plus ca m-a rezolvat foarte repede, in 20 min deja eram inapoi spre casa. Nu am stat la rind, nu am facut programare. Oricum, prefer Sermecom decit Gold&Platin despre care umbla niste vorbe naspa prin oras.
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- Blackwater
- OP
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat