- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
... sub aripa stanga fata nu e... tocmai ce am desfacut aparatoarea din plastic si, surpriza! nu e acolo! am recunoscut locul unde ar fi trebuit sa fie (structura metalica in care ar fi trebuit sa fie prins suportul din plastic in care sa fie fixat ECU), dar nu e nimic acolo, nici acel suport de plastic, nici mufe, nici ECU...
tocmai ce ma apucasem sa pun tempomatul (CRuise Control)...
Ultima modificare făcută de ron la Vin 12 Mai, 2006 2:57 pm
tocmai ce ma apucasem sa pun tempomatul (CRuise Control)...
Ultima modificare făcută de ron la Vin 12 Mai, 2006 2:57 pm
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
multumesc, mikki, l-am gasit. am vazut cele doua mufe care au in dreptul lor notat "M" si "K", si banuiesc ca sunt in ordine X72 si X71. prima are 40 de pini din cei 64 posibili iar a doua 37 din 64. stii cumva si cum se face numerotarea lor? ce am dedus eu a fost prin compararea cu pinii folositi pe schema.
- GabiB77
- ****
- 2,356 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,356
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
uite aici... http://www.astra-g.cz/viewtopic.php?t=73
chiar daca nu e X59 eu zic ca e asemanatoare
Nu stiu exact de ce ai nevoie dar e bine sa te iei dupa culori, alea nu mint niciodata
Bafta!
chiar daca nu e X59 eu zic ca e asemanatoare
Nu stiu exact de ce ai nevoie dar e bine sa te iei dupa culori, alea nu mint niciodata
Bafta!
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
multumesc, m-am luat dupa culori si dupa cum sunt populate cu pini mufele. daca mai intereseaza pe cineva o sa fac un desen. oricum sunt 4 randuri de cate 16 pini, se numeroteaza incepand cu pinul 1 dintr-un colt si sub el pe urmatoarele randuri pinii 17, 33, 49.
chestia e ca tempomatul nu e functional... trebuie sa fac o vizita la service pentru activare cu tech2. interfata propusa de iso doar testeaza modulul tempomat, din cate mi-am dat eu seama, iar in cazul meu nu se poate conecta cu blocul respectiv.
chestia e ca tempomatul nu e functional... trebuie sa fac o vizita la service pentru activare cu tech2. interfata propusa de iso doar testeaza modulul tempomat, din cate mi-am dat eu seama, iar in cazul meu nu se poate conecta cu blocul respectiv.
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
se rezolva, dar din pacate mai dureaza cam o saptamana (o sa fiu plecat din localitate). treaba e destul de simpla, doar de tras fire, de inlocuit maneta semnalizatorului cu una pentru tempomat, de inlocuit contactul de frana cu unul dublu (daca e cazul, la mine n-a fost) si de montat contact pe ambreiaj. o sa revin cu detalii si cu poze, au fost cateva lucruri mai interesante: firele nu le-am legat direct in mufa ecu-lui ci in alta mufa cu acces mult mai bun, apoi le-am trecut din compartimentul motor in habitaclu printr-un dop de cauciuc aflat foarte aproape de conductele caloriferului. si daca tot m-am apucat, am tras toate firele si pentru MID, care astept sa vina.
cam asta e schema pentru Z16SE:
o sa revin cu ceva poze.
cam asta e schema pentru Z16SE:
o sa revin cu ceva poze.
- jonny
- **
- 483 mesaje
- din 23 Apr 2005
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj-Napoca, Romania
jonny
- Mesaje scrise: 483
- Locatie: Cluj-Napoca, Romania
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
revin in sfarsit dupa ce am reusit sa fac/refac totul. schema de care intrebi, maiandrei, am facut-o dupa schemele care se gasesc pe net din nevoia de a avea ceva sistematizat, pe o singura pagina, si pe care sa pot nota usor ce progrese am facut. sigur sunt lucruri care s-au mai prezentat, dar detaliez si eu cu cateva poze cu ce mi s-a parut mai interesant, si nu foarte bine detaliat prin alta parte, poate mai ajuta pe cineva:
* una din sculele pt extras radioul (facuta de mine din 2 cuie sudate pe o bara de fier), cu care operatia merge foarte, foarte usor
* consola centrala e prinsa in 4 suruburi, doua in partea de jos si doua la care se ajunge dupa ce se scoate sina radioului. cele de jos sunt marcate cu sageata rosie (cele cu albastru prind scrumiera, si trebuie scoase in prealabil impreuna cu aceasta)
* dupa ce se scot toate cele 4 suruburi masca se scoate tragand de ea spre interior (mai ramane prinsa doar in clema de sus)
* firele de la ecu le-am tras din mufa din figura (sageata rosie), in care se regasesc pinii necesari ce pleaca din mufa ECU. dar aici accesul e mult mai bun, capacul mufei se desface foarte usor.
manunchiul de fire care ne intereseaza se intoarce pe traseul spre mufa ECU si pleaca mai departe (sageata albastra)
* firele intra in habitaclu prin dopul de cauciuc (sageata verde) pus parca special acolo (se scoate si se gaureste in prealabil)
* mufa MID am adaptat-o si eu dintr-o mufa IDE de hard-disk din care am pastrat 32 de pini si apoi am consolidat-o cu poxi-pol. atentie la pini, ordinea in panglica este 1-17-2-18-3-19-4-... pentru adaptarea la mufa TID am folosit o bucata (12 pini) dintr-o mufa IDE tata luata dintr-o unitate floppy.
* in final asa arata MIDul alimentat
acel "Program" nu stiu ce inseamna, oricum o sa merg azi la service opel sa fac reprogramarile pt ECU si tempomat. eu ma gandeam ca ar fi trebuit sa-mi apara date (macar eronate) despre consum, daca MIDul provenea de la o masina cu alt tip de motor, dar poate e nou (nu prea stiu nimic despre el, e luat de pe ebay). voi ce parere aveti, ati mai vazut mesajul asta?
* una din sculele pt extras radioul (facuta de mine din 2 cuie sudate pe o bara de fier), cu care operatia merge foarte, foarte usor
* consola centrala e prinsa in 4 suruburi, doua in partea de jos si doua la care se ajunge dupa ce se scoate sina radioului. cele de jos sunt marcate cu sageata rosie (cele cu albastru prind scrumiera, si trebuie scoase in prealabil impreuna cu aceasta)
* dupa ce se scot toate cele 4 suruburi masca se scoate tragand de ea spre interior (mai ramane prinsa doar in clema de sus)
* firele de la ecu le-am tras din mufa din figura (sageata rosie), in care se regasesc pinii necesari ce pleaca din mufa ECU. dar aici accesul e mult mai bun, capacul mufei se desface foarte usor.
manunchiul de fire care ne intereseaza se intoarce pe traseul spre mufa ECU si pleaca mai departe (sageata albastra)
* firele intra in habitaclu prin dopul de cauciuc (sageata verde) pus parca special acolo (se scoate si se gaureste in prealabil)
* mufa MID am adaptat-o si eu dintr-o mufa IDE de hard-disk din care am pastrat 32 de pini si apoi am consolidat-o cu poxi-pol. atentie la pini, ordinea in panglica este 1-17-2-18-3-19-4-... pentru adaptarea la mufa TID am folosit o bucata (12 pini) dintr-o mufa IDE tata luata dintr-o unitate floppy.
* in final asa arata MIDul alimentat
acel "Program" nu stiu ce inseamna, oricum o sa merg azi la service opel sa fac reprogramarile pt ECU si tempomat. eu ma gandeam ca ar fi trebuit sa-mi apara date (macar eronate) despre consum, daca MIDul provenea de la o masina cu alt tip de motor, dar poate e nou (nu prea stiu nimic despre el, e luat de pe ebay). voi ce parere aveti, ati mai vazut mesajul asta?
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
dupa indelungi incercari cei de la service opel mi-au rezolvat problema tempomatului. au reusit si setarea in engleza a MIDului, dar consumul nu e cel real (0.1l/h la relanti). la tipul meu de motor gasisem pe un site index_code 023 sau 024, in functie de dimensiunea rotilor, pe care se pare ca n-au reusit sa-l introduca, cica nu accepta MIDul. poate cineva care are un EPC mai nou sa-mi confirme daca MID cu codul SIEMENS 5WK70027 merge la astra G 2003/Z16SE ? va multumesc.
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
ron, la ce service opel ai fost si cat te-a costat?
eu trebuie sa schimb din germana in engleza la unul, iar la celalalt din sistem britanic sau US in cel metric.
stiu ca esti din Cta, dar poate gasesc si eu ceva similar aici.
la mine nu arata "Program", insa consumul afisat este 0.0l/h resp. 0.0 gal/h (firul de ECU conectat, cele de turatie si rezervor neconectate).
unul va trebui setat pentru Y20DTH, celalalt pentru X18XE
eu trebuie sa schimb din germana in engleza la unul, iar la celalalt din sistem britanic sau US in cel metric.
stiu ca esti din Cta, dar poate gasesc si eu ceva similar aici.
la mine nu arata "Program", insa consumul afisat este 0.0l/h resp. 0.0 gal/h (firul de ECU conectat, cele de turatie si rezervor neconectate).
unul va trebui setat pentru Y20DTH, celalalt pentru X18XE
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
am fost la kamsas, in constanta, am rezolvat (si tempomatul) cu 50 de lei, si am ramas in bune relatii cu tipul de acolo. daca ai drum pe aici il sun si vedem varianta optima. la mine aparea "program" pentru ca midul era nou. banuiesc ca are index_code 001, si trebuie sa fie 004. consumul era 0.1l/h la relanti si 0.7l/100km in oras la mers constant, si la plecare de pe loc ajungea de-abia la 4-5l/100km (as fi vrut eu... )
cand apas select si reset imi apare:
001______________1
044__________15873
mai e si o eroare la kilometri parcursi, arata cam cu 3 la suta mai putin fata de kilometraj.
cand apas select si reset imi apare:
001______________1
044__________15873
mai e si o eroare la kilometri parcursi, arata cam cu 3 la suta mai putin fata de kilometraj.
- GabiB77
- ****
- 2,356 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,356
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Vad ca ma bag cam tarziu in discutie... Vroiam sa-ti zic ca nu e MID-ul pentru tipul tau de motor, dar sincer nici eu nu stiam ca daca iei unul nou nu e programat deloc...
Ai scris mai revreme ceva de tempomat... A trebuit sa programezi ECU si pentru TEMPOMAT? sau a trebuit activat ceva... cand l-ai conectat si nu era activat ce se intampla? nu functiona?
eu am lasat-o moarta momentan cu TEMPOMAT-ul dar am de gand sa-l pun cat de curand, numai sa trag firele... pentru ca am vazut ca am intrerupator si la frana si la ambreiaj...
De unde ai luat TEMPOMAT-ul? ce model e...? te intreb pentru ca si eu si Zafiru' am fost la Augsburg si pentru Astra G & Zafira sunt 2 modele...
Ai scris mai revreme ceva de tempomat... A trebuit sa programezi ECU si pentru TEMPOMAT? sau a trebuit activat ceva... cand l-ai conectat si nu era activat ce se intampla? nu functiona?
eu am lasat-o moarta momentan cu TEMPOMAT-ul dar am de gand sa-l pun cat de curand, numai sa trag firele... pentru ca am vazut ca am intrerupator si la frana si la ambreiaj...
De unde ai luat TEMPOMAT-ul? ce model e...? te intreb pentru ca si eu si Zafiru' am fost la Augsburg si pentru Astra G & Zafira sunt 2 modele...
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
adica vrei sa zici ca sunt MIDuri de astra dedicate pentru anumite motoare? mi-e cam teama de asta, dar o sa ma conving azi dupa o noua vizita la tech2.
am reprogramat ecu pentru tempomat, si procedura a fost destul de complicata, in sensul ca a trebuit descarcat in tech2 un modul din tis, cu nu stiu ce autorizare opel... oricum important e ca tipul de la service i-a dat de cap.
la tine cum e MIDul, ai erori la distante fata de bord? eu (deocamdata) am -3%.
si pana la urma index_code e primul numar din indicatia care apare apasand simultan select+reset?
am reprogramat ecu pentru tempomat, si procedura a fost destul de complicata, in sensul ca a trebuit descarcat in tech2 un modul din tis, cu nu stiu ce autorizare opel... oricum important e ca tipul de la service i-a dat de cap.
la tine cum e MIDul, ai erori la distante fata de bord? eu (deocamdata) am -3%.
si pana la urma index_code e primul numar din indicatia care apare apasand simultan select+reset?
- ron
- OP
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
gabi, acum vad a doua parte a mesajului.
intr-adevar, cand nu era activat nu se intampla nimic, apasam degeaba pe butoane. dar ar fi putut fi foarte bine si activat din fabrica, cum am mai citit pe alte discutii pe net (daca nu ai butoane sa-l activezi nu se intampla nimic). tempomatul l-am luat de pe ebay. e de fapt maneta cu doua contacte in capat, contacte chioare. initial ma gandisem sa-mi fac tempomat sacrificand 3 taste de pe volan de comenzile CDului, dar m-am gandit ca la un moment dat o sa vand masina...
trebuie sa va uitati pe schema pentru motorul vostru, am inteles ca ar fi niste motoare (ceva diesel peste 2l) la care ar fi niste rezistente legate la contacte.
codurile cred ca mai difera si datorita faptului ca la unele manete de semnalizare sunt cam jumatate din contacte in interior (si cam jumatate din pini activi), probabil ca doar se comanda niste relee, iar la altele (modele mai vechi) sunt mai multi pini activi si dublu contacte in interior - nu vorbesc de partea cu contactele pentru tempomat. compatibilitatea functioneaza intr-un singur sens.
intr-adevar, cand nu era activat nu se intampla nimic, apasam degeaba pe butoane. dar ar fi putut fi foarte bine si activat din fabrica, cum am mai citit pe alte discutii pe net (daca nu ai butoane sa-l activezi nu se intampla nimic). tempomatul l-am luat de pe ebay. e de fapt maneta cu doua contacte in capat, contacte chioare. initial ma gandisem sa-mi fac tempomat sacrificand 3 taste de pe volan de comenzile CDului, dar m-am gandit ca la un moment dat o sa vand masina...
trebuie sa va uitati pe schema pentru motorul vostru, am inteles ca ar fi niste motoare (ceva diesel peste 2l) la care ar fi niste rezistente legate la contacte.
codurile cred ca mai difera si datorita faptului ca la unele manete de semnalizare sunt cam jumatate din contacte in interior (si cam jumatate din pini activi), probabil ca doar se comanda niste relee, iar la altele (modele mai vechi) sunt mai multi pini activi si dublu contacte in interior - nu vorbesc de partea cu contactele pentru tempomat. compatibilitatea functioneaza intr-un singur sens.
Bogdanu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: craiova
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat