mariusd87
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 1,7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2009
- Mesaj Privat
Salut, de ceva vreme pierd antigel pe la etanseitatea conductelor care intre in caloriferul habitaclului. Am inteles ca trebuie demontat bordul ca sa se ajunga acolo. Intrebarea mea este daca cineva a facut asta acasa si daca da, are rost sa ma compic? ce scule imi trebuie? este compicat? Sau sa ma duc la un service specializat, voi ce ma sfatuiti?
TudorP
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut
Ordinea operatiilor ar fi cam asta :
- Golesti instalatia de racire de antigel, pe la radiatorul mare din fata, in partea stg cum te uiti la masina, sub radiator, are un robinet. Sa fie caldura deschisa in habitaclu si busonul de la vasul de expansiune desfacut.
- Demontezi "tunelul" dintre scaune - are 4 suruburi pe laterale - 2+2, torx; demontezi scrumiera - 2 torx, sub plasticul de sub frana de mana (unde se baga mufa OBD), mai are un torx.
- Desfaci husele de la schimbator si frana de mana si dai tunelul afara.
- Desfaci cele doua piese metalice care tin bordul prins de podea - 4 buc., torx.
- Desfaci clemele care tin inchisa cutia radiatorului de caldura - radiatorul este paralel cu podeaua, deci orizontal.
- Acum, dupa ce ai scos capacul cutiei o sa ai acces la radiator; de aici incepe partea de "circ" ... pozitia in care trebuie sa stai ca sa desfaci clemele care tin prinse radiatorul de conducte este una foarte incomoda, trebuie sa te bagi cu capul pe sub bord ...
- Cu un cleste cu cioc lung scoti clemele (2buc) care prind radiatorul, prin tragere. O clema este la sofer, una la pasager, ambele se trag in lateral. La 1,7 dti cu instalatie behr, la partea pasagerului, la intrarea in radiator exista un "robinet" electric, o valva unisens care atunci cand schimbi pe aer rece inchide conducta de caldura. E, "robinetul" asta are o mufa cu un fir. Scoti firul din mufa dupa care poti da afara radiatorul ... sa ai la indemana o carpa sau un burete pt. ca o sa mai curga putin antigel din el.
Dupa ce ai scos radiatorul, desfaci cele doua piese de jonctiune intre radiator si conducte, scoti o-ringurile vechi afara si le pui pe cele noi. spala radiatorul in prealabil cu apa + detergent si clateste-l bine.
La mine, pe langa o-ringuri am pus si pasta "gasket" marca 2+2, pentru siguranta ...
Te sfatuiesc sa cumperi o-ringuri originale, un set complet costa ~50 lei.
Dupa ce ai terminat toata treaba si ai montat la loc radiatorul, inainte sa montezi carcasa de la radiator, fa o proba doar cu apa distilata in motor, nu cu antigel , sa vezi daca mai curge. Daca nu mai curge, scoti apa si pui antigel; deoarece o sa-ti mai ramana apa distilata in blocul motor, pune antigelul intr-o concentratie mai mare (o sa mai ramana in bloc ~1,5 l. apa, deci mai pui 4 l. antigel si inca 1,5 apa)
Succes !
Daca mai ai nevoie de informatii, da-mi un PM ...
Ordinea operatiilor ar fi cam asta :
- Golesti instalatia de racire de antigel, pe la radiatorul mare din fata, in partea stg cum te uiti la masina, sub radiator, are un robinet. Sa fie caldura deschisa in habitaclu si busonul de la vasul de expansiune desfacut.
- Demontezi "tunelul" dintre scaune - are 4 suruburi pe laterale - 2+2, torx; demontezi scrumiera - 2 torx, sub plasticul de sub frana de mana (unde se baga mufa OBD), mai are un torx.
- Desfaci husele de la schimbator si frana de mana si dai tunelul afara.
- Desfaci cele doua piese metalice care tin bordul prins de podea - 4 buc., torx.
- Desfaci clemele care tin inchisa cutia radiatorului de caldura - radiatorul este paralel cu podeaua, deci orizontal.
- Acum, dupa ce ai scos capacul cutiei o sa ai acces la radiator; de aici incepe partea de "circ" ... pozitia in care trebuie sa stai ca sa desfaci clemele care tin prinse radiatorul de conducte este una foarte incomoda, trebuie sa te bagi cu capul pe sub bord ...
- Cu un cleste cu cioc lung scoti clemele (2buc) care prind radiatorul, prin tragere. O clema este la sofer, una la pasager, ambele se trag in lateral. La 1,7 dti cu instalatie behr, la partea pasagerului, la intrarea in radiator exista un "robinet" electric, o valva unisens care atunci cand schimbi pe aer rece inchide conducta de caldura. E, "robinetul" asta are o mufa cu un fir. Scoti firul din mufa dupa care poti da afara radiatorul ... sa ai la indemana o carpa sau un burete pt. ca o sa mai curga putin antigel din el.
Dupa ce ai scos radiatorul, desfaci cele doua piese de jonctiune intre radiator si conducte, scoti o-ringurile vechi afara si le pui pe cele noi. spala radiatorul in prealabil cu apa + detergent si clateste-l bine.
La mine, pe langa o-ringuri am pus si pasta "gasket" marca 2+2, pentru siguranta ...
Te sfatuiesc sa cumperi o-ringuri originale, un set complet costa ~50 lei.
Dupa ce ai terminat toata treaba si ai montat la loc radiatorul, inainte sa montezi carcasa de la radiator, fa o proba doar cu apa distilata in motor, nu cu antigel , sa vezi daca mai curge. Daca nu mai curge, scoti apa si pui antigel; deoarece o sa-ti mai ramana apa distilata in blocul motor, pune antigelul intr-o concentratie mai mare (o sa mai ramana in bloc ~1,5 l. apa, deci mai pui 4 l. antigel si inca 1,5 apa)
Succes !
Daca mai ai nevoie de informatii, da-mi un PM ...
mariusd87
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 1,7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2009
- Mesaj Privat
Ms mult pentru cat ai scris, banuiesc ca ai avut aceeasi problema. Boon, deci tu zici ca fisura este de la unul dintre elementele de etansare dintre conducte si calorifer (ringuri). De pierdut pierde aprox 200 ml la 400 km parcursi.. o sa ma apuc de treaba si daca o sa ma impotmolesc undeva o sa las ceva id d mess ca sa mai vorbim. Sal
TudorP
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2007
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
Acelasi lucru l-am patit si eu ,si sa lasat cu schimbarea oringurilor de la caloriferul de incalzire din habitaclu.am vazut antigel pe pres sub pedala de acceleratie.
este adevarat ce a zis tudor acestia sunt pasii ,dar in momentul cand vrei sa dai jos capacul de protectie de la caloriferul de incalzire tb sa ai rabdare maxima pt ca este prins in 2 suruburi f lungi (unde se gasesc aceste suruburi---deschizi capota de la motor si cum te uiti pe centrul masini in partea din spate mai sus de caseta de directie si mai jos de conductrele de a/c sunt acele 2 suruburi exact pe centrul peretelui jos care elibereaza cutia de protectie a radiatorului..iti tb canal sau sa ridici masina de partea din fata ceva mai sus sa ai accea mai usor sa desfaci acele suruburi. Mult succes.Daca nu te poti descurca imi poti trimite un pm si vb mai in detaliu.
este adevarat ce a zis tudor acestia sunt pasii ,dar in momentul cand vrei sa dai jos capacul de protectie de la caloriferul de incalzire tb sa ai rabdare maxima pt ca este prins in 2 suruburi f lungi (unde se gasesc aceste suruburi---deschizi capota de la motor si cum te uiti pe centrul masini in partea din spate mai sus de caseta de directie si mai jos de conductrele de a/c sunt acele 2 suruburi exact pe centrul peretelui jos care elibereaza cutia de protectie a radiatorului..iti tb canal sau sa ridici masina de partea din fata ceva mai sus sa ai accea mai usor sa desfaci acele suruburi. Mult succes.Daca nu te poti descurca imi poti trimite un pm si vb mai in detaliu.
mariusd87
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 1,7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2009
- Mesaj Privat
TudorP
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2007
- Mesaj Privat
Corect, am uitat sa spun ce a zis gabiopel ... cele doua suruburi de la carcasa de plastic a radiatorului ... tot torx, cel mai bine te bagi sub masina si le desfaci; sunt langa caseta de directie, o sa le recunosti imediat - intre ele este o mica conducta de cauciuc - pe acolo se scurge condensul de la A/C .
bybycu2
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
vali70
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Maverick78
- *
- 14 mesaje
- din 16 Mar 2009
- Zafira 1999 X16XEL
- Bacau
Maverick78
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2009
- Mesaj Privat
[quote="lpedala"]foloseste granituri originale si n-o sa-ti mai curga
Salut... spune-mi si mie te rog unde gasesc setul de o-ring-uri, ca eu am cautat pe la toate mag de piese auto din Bacau si nu l-am gasit. Evenntual daca stii unde gasesc si piesa de legatura , H-ul acela din plastic , cu servomotor pe ea, ca la mine cred ca s-au bulit dintii care imi actioneaza robinetul de apa si mi-a ramas pe inchis Sau daca stie cineva ce as putea face in situatia asta?
Salut... spune-mi si mie te rog unde gasesc setul de o-ring-uri, ca eu am cautat pe la toate mag de piese auto din Bacau si nu l-am gasit. Evenntual daca stii unde gasesc si piesa de legatura , H-ul acela din plastic , cu servomotor pe ea, ca la mine cred ca s-au bulit dintii care imi actioneaza robinetul de apa si mi-a ramas pe inchis Sau daca stie cineva ce as putea face in situatia asta?
Pol13
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2011
- Mesaj Privat
E un magazin Autoa http://www.autoa.ro/index.php am facut comanda si mi le-a adus in 4 zile costa 40ron
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Maverick78
- *
- 14 mesaje
- din 16 Mar 2009
- Zafira 1999 X16XEL
- Bacau
Maverick78
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2009
- Mesaj Privat
lorika84
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
Maverick78 a scris:
Merci pt indrumari. Problema rezolvata! Am comandat "H"-ul din plastic si mi-a venit si setul de O-ringuri.
GL10PEL a scris:Maverick78, dute la mai multe magazine de piese auto, trebuie sa nimeresti un vanzator competent la unul din ele macar. Codul il ai in poza de mai sus.
Merci pt indrumari. Problema rezolvata! Am comandat "H"-ul din plastic si mi-a venit si setul de O-ringuri.
Cat ai dat pe toate si de unde?
- Maverick78
- *
- 14 mesaje
- din 16 Mar 2009
- Zafira 1999 X16XEL
- Bacau
Maverick78
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2009
- Mesaj Privat
lorika84
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
Maverick78 a scris:Cat ai dat pe toate si de unde?
Am dat 150 ron pe "H" fara servomotor, cu tot cu setul de O-ringuri de la un magazin din Bacau.[/quote]
eu l-am reparat pe al meu ,ca mecanicul a cerut 600 ron pentru "H"cu motoras si manopera. Acuma astept o-ringurile comandate de pe revizieopel..ro 35 ron
Si ieri am observat ca s-a ridicat nivelul la ulei, asa ca trebuie sa schimb si garnitura de chiuloasa
- Maverick78
- *
- 14 mesaje
- din 16 Mar 2009
- Zafira 1999 X16XEL
- Bacau
Maverick78
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2009
- Mesaj Privat
La mine a fost alta poveste. In mijlocul iernii trecute mi-a ramas blocat pe rece. Cum nu prea stiam cum arata piesa si ce s-a intamplat, vazand ca e destul de greu accesibil locul, m-am dus la un "mecanic" bun de Opel. Mi-a zis in mare despre ce este vorba, ceea ce banuiam si eu de altfel si l-am intrebat daca nu se poate lasa servomotorul lasat pe pozitia deschis pentru totdeauna, urmand ca vara sa beneficiez de aer rece doar prin actionarea clapetei de aer. Mi-a zis ca nu se poate etc. etc.. Cand am fost sa caut piesa cei de la magazin mi-au zis ca cea cu servomotor e vreo 7 mil, dar nu o pot comanda pt ca softul ii trimitea pe piesa fara servo care era la 1.5 mil . In fine, nici nu eram dispus sa dau 7 mil pe piesa, si m-am hotarat sa iau piesa fara servo si am demontat eu masina. Bineinteles ca atunci cand am dat piesa jos, am observat ca se putea lasa pe deschis , ceea ce am si facut, pt ca "H" fara servo face aceeasi treaba, lasa sa treaca lichidul prin calorifer tot timpul, deci am considerat ca nu este nici o problema si am schimbat doar O-ringurile, astfel ramanand cu piesa noua pe stoc . Vara asta nu am avut nici un fel de problema in a raci masina cu aerul conditionat, asa ca nu ma deranjeaza faptul ca lichidul trece in permanenta prin calorifer, amestecul de aer cald-rece facandu-se prin actionarea clapetei de aer.
lorika84
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
Eu am desfacut servomotorasul, si am observat ca jumate din roata dintata cea spirala era mancata. Ce sa fac?! Am zis ca desfac de tot si incerc sa-l repar, daca pot, daca nu il arunc. Am scos motrasul de tot si am bagat o saiba de cauciuc , ca sa-l traga mai jos roata dintata si sa prinda pe restu de dinti ce o mai ramas. Am cautat ceva suruburi mai lungi sa prind inapoi motorasul (cat era saiba de gros) si l-am montat inapoi, am pus un pic de vaselina si.... VUOLLA Inca si acuma merge servomotorul (de trei ani l-am facut). Acuma astept o-ringurile, ca alea nu le-am schimbat niciodata, desii l-am luat jos de vreo 5 ori inainte sa-l fac, si astept programarea la mecanic pentru garnitura de chiuloasa . (760 ron piesele si 300 ron manopera)
camelia26
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2010
- Mesaj Privat