tru_astra
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2006
- Mesaj Privat
salutare, poate stiti vreunul de la ce o fi si cum poate fi remediata urmatoarea problema: cand pornesc masina dimineata sau dupa ce sta mai mult timp pe loc imi da putin fum alb pe teava de esapament iar motorul troncane putin cateodata adik merge neregulat asta mai rar decat fumul alb. acuma nu stiu cu ce se mananca aceasta problema si nici nu as vrea sa ma duc intr-un service aiurea... precizez ca este vorba despre un opel astra f din 1998 motor 1.4l x14nz cu 96.000km reali la bord, masina cumparata de ai mei de noua:D
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Fumul alb la pornire ( de fapt alb-albastrui) se datoreaza excesului de ulei pe camasile pistoanelor. Aceasta datorita in principal uzurii segmentilor de ungere, dar si a celorlalti segmenti. De asemeni acest lucru se coreleaza cu bataia de fusta a pistonului de care vorbesti. Dupa ce se incalzeste putin pistonul si se dilata se micsoreaza fanta segmentilor si dispare fumul si bataia. Acest lucru se intampla in faza incipienta. La o uzura mai avansata, dispare bataia de fusta, dar nu mai dispare fumul, motorul arzand si ulei in timpul functionarii. Apare consumul de ulei, caz in care se poate observa ca motorul trage mai bine (se stie ca un motor care "mananca" ulei fuge de rupe dar scoate si fum albastrui. Curiozitatea este alta: cam devreme sa se intample aceste fenomene la 96.000 km, a fost forjata masina?
tru_astra
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2006
- Mesaj Privat