cornel77
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2009
- Mesaj Privat
- mocca
- ***
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
- sagittarius_deathstar
- *
- 41 mesaje
- din 07 Jun 2008
- Vectra 1993 C18NZ
- Alta tara
sagittarius_deathstar
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1993 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2008
- Mesaj Privat
mocca a scris:Eu am Vectra din 92 cu motor C18NZ si e fara rola intinzatoare
Salut. eu am vectra a din 93 si am rola intinzatoare. de fapt am o problema majora la a mea... acum e demontata, vreau sa strang cureaua de distributie si nu stiu cum. Am nevoie urgent de manual sau de indicatii precise cum fac operatiunea. Merci. ID de mess: sagittarius_deathstar@yahoo.com
- campary
- **
- 133 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Prahova
campary
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
- campary
- **
- 133 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Prahova
campary
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
- florin66
- **
- 118 mesaje
- din 28 Aug 2007
- Calibra 1997 x20xev
- Alta tara
florin66
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Alta tara
- Masina: Calibra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2007
- Mesaj Privat
pompa de apa trebuie sa o montezi cumva sa fie mai intinsa cureaua.am schimbat distributia la a mea ,pt ca cedase pompa de apa,am inlocuit si cureua si rola intinzatoare,care erau f bune,cine a desfacut nu a facut semn la pompa care trebuia sa o dea jos de pe masina,cand a montato pe cea noua nu era pe aceesi pozitie,si cureaua era slabita chiar daca are rola intinzatoare,rola are si ea niste marcaje cat intinde cureua,dar de intins cureaua e raspunzatoare si pompa de apa
- sagittarius_deathstar
- *
- 41 mesaje
- din 07 Jun 2008
- Vectra 1993 C18NZ
- Alta tara
sagittarius_deathstar
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1993 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2008
- Mesaj Privat
campary a scris:
C16NZ, C18NZ, chiar si unele C20NE, in general cele fara aer conditionat.
cornel77 a scris:salut, sunt nou pe forum, am si eu un opel vectra a din 92.Stie cineva care sunt vectrele care nu au rola intinzatoare la distributie?multumesc
C16NZ, C18NZ, chiar si unele C20NE, in general cele fara aer conditionat.
C18NZ iti garantez ca are...pt ka am eu. motoarele de 1.6i cica nu au, si distributia e foarte simplu de pus. Eu dupa o saptamana de cand am facut segmentare si am schimbat pompa de apa , curea de distributie, rola intinzatoare, si toate alea.... azi am scos masina dint-run service danez... dupa ce am condus 3.000 km cu cureaua varza si pompa de apa care era pt modelele pana in 92. Difera ! Atentie, eu m-am ars fara sa imi dau seama. Stai cu ochii pe cel care face manopera ca .. e nasol. Eu mi-am luat-o dar promit solemn ca il bag cu capul in alternator pe dobitocul care si-a batut oc de motorul meu. Mi-a rupt 2 suruburi la galerie, unul in volanta, a uitat sa stranga baia si capacul:| de la ax. Bafta la manevra
- mocca
- ***
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
Eu am Vectra din 92 cu motor C18NZ si nu are rola intizatoare... eu am cumparat cureaua care are 111 dinti parca si mai e una cu 146..si am stat cu mecanicul meu si a schimbat distributia...poate au cele cu AC a mea nu are
111 dinti
pana la motor 142838
146 dinti
de la motor 142839
cele cu 146 ai si rola
111 dinti
pana la motor 142838
146 dinti
de la motor 142839
cele cu 146 ai si rola
- sagittarius_deathstar
- *
- 41 mesaje
- din 07 Jun 2008
- Vectra 1993 C18NZ
- Alta tara
sagittarius_deathstar
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1993 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2008
- Mesaj Privat
mocca a scris:Eu am Vectra din 92 cu motor C18NZ si nu are rola intizatoare... eu am cumparat cureaua care are 111 dinti parca si mai e una cu 146..si am stat cu mecanicul meu si a schimbat distributia...poate au cele cu AC a mea nu are
111 dinti
pana la motor 142838
146 dinti
de la motor 142839
cele cu 146 ai si rola
111 dinti
pana la motor 142838
146 dinti
de la motor 142839
cele cu 146 ai si rola
Scuze, am gresit-o! Intr-adevar. eu am rola si curea de 146 de dinti, iar pompa de apa nu are guler. La voi mi se pare ca are guler, corect am eu o pompa de aia, mi-a fost data azi jos de pe masina, mi-a rupt cureaua.... nu am stiut care e faza pana ieri cand am bagat masina in service.aici am dat aprox 15 milioane doar pe curea si pompa de apa
Mephysto
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am si eu o Vectra A cu motorul C16NZ, si as vrea sa stiu de care distributie si pompa de apa am nevoie. Am inrtat pe un site mai exact www.autokarma.ro doar ca sunt 2 tipuri de distributie si de pompe de apa luate dupa motor dar nu am inteles la acele serii de motor cum sta treaba, mai exact "pana la nr. motor 02N95447". Poate ma puteti ajuta si pe mine.
Va multumesc anticipat.
Am si eu o Vectra A cu motorul C16NZ, si as vrea sa stiu de care distributie si pompa de apa am nevoie. Am inrtat pe un site mai exact www.autokarma.ro doar ca sunt 2 tipuri de distributie si de pompe de apa luate dupa motor dar nu am inteles la acele serii de motor cum sta treaba, mai exact "pana la nr. motor 02N95447". Poate ma puteti ajuta si pe mine.
Va multumesc anticipat.
mariustart- Suspendat
- 36 mesaje
- din 07 Dec 2009
- Calibra 1995 c20ne
- Alba
mariustart- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Alba
- Masina: Calibra 1995 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2009
- Mesaj Privat
Mephysto a scris:Salut,
Am si eu o Vectra A cu motorul C16NZ, si as vrea sa stiu de care distributie si pompa de apa am nevoie. Am inrtat pe un site mai exact www.autokarma.ro doar ca sunt 2 tipuri de distributie si de pompe de apa luate dupa motor dar nu am inteles la acele serii de motor cum sta treaba, mai exact "pana la nr. motor 02N95447". Poate ma puteti ajuta si pe mine.
Va multumesc anticipat.
Am si eu o Vectra A cu motorul C16NZ, si as vrea sa stiu de care distributie si pompa de apa am nevoie. Am inrtat pe un site mai exact www.autokarma.ro doar ca sunt 2 tipuri de distributie si de pompe de apa luate dupa motor dar nu am inteles la acele serii de motor cum sta treaba, mai exact "pana la nr. motor 02N95447". Poate ma puteti ajuta si pe mine.
Va multumesc anticipat.
Doua tipuri sau 2 producatori, pt ca dupa o serie de motor nu prea are cum sa fie 2 tipuri de piese.
Mephysto
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salutare si multumesc pentru raspunsul prompt.
Ok, nu m-am exprimat eu cum trebuie. Problema stai mai simplu pus in felul urmator: am masina din '90 cu motor C16NZ si nu stiu la care distributie sa ma uit, daca la aia cu 146 de dinti sau la aia cu 111 dinti. Si ele sunt dupa tipul de motor: "pana la nr. motor 02N95447" respectiv "de la nr. motor 02J22350"
Ok, nu m-am exprimat eu cum trebuie. Problema stai mai simplu pus in felul urmator: am masina din '90 cu motor C16NZ si nu stiu la care distributie sa ma uit, daca la aia cu 146 de dinti sau la aia cu 111 dinti. Si ele sunt dupa tipul de motor: "pana la nr. motor 02N95447" respectiv "de la nr. motor 02J22350"
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
Din cate am vazut prin diverse cataloage, ar fi vreo 4 modele de distributie la c16nz (104 dinti, fara rola intinzatoare, 111 dinti cu sau fara rola, 146 dinti cu rola). Pe langa asta, ar intra in ecuatie si vreo 3 latimi ale curelei. Nu prea ai cum sa numeri dintii fara sa desfaci tot de pe acolo. Ce mai bine da jos capacul de la distributie si vezi ce curea ai (marca, serie). Eu asa am facut si am gasit:
Gates PowerGrip HTD 5310XS-40433x17mm. Cautand pe net => 111 dinti, lata de 17mm. M-am mai utat cu lanterna si am observat ca este si rola intinzatoare.
Teoretic ar trebui ca seria motorului sa-ti spuna clar ce iti trebuie. Dar practic, exista si serii mai deosebite. In loc de cifre sunt litere sau invers, si nu stii unde sa le incadrezi.
Gates PowerGrip HTD 5310XS-40433x17mm. Cautand pe net => 111 dinti, lata de 17mm. M-am mai utat cu lanterna si am observat ca este si rola intinzatoare.
Teoretic ar trebui ca seria motorului sa-ti spuna clar ce iti trebuie. Dar practic, exista si serii mai deosebite. In loc de cifre sunt litere sau invers, si nu stii unde sa le incadrezi.
reptyle1
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2011
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
reptyle1
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2011
- Mesaj Privat
marian_sro a scris:ai semn pe pinionul de la axa care trebuie aliniat cu semnul de pe carcasa.
pe fulie arbore ai semn care trebuie aliniat cu semnul de pe carcasa.un tumburus.( e in lateral cam la 45 grade).cauta pe forum ca sigur e pusa poza.
pe fulie arbore ai semn care trebuie aliniat cu semnul de pe carcasa.un tumburus.( e in lateral cam la 45 grade).cauta pe forum ca sigur e pusa poza.
ms mult marian credem ca e mai complicat si nu stiam daca sa ma mai apuc sau nu. Imi trebuie cva scule speciale?
.ro123
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2011
- Mesaj Privat
mariako
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2010
- Mesaj Privat
sagittarius_deathstar a scris:
Salut. eu am vectra a din 93 si am rola intinzatoare. de fapt am o problema majora la a mea... acum e demontata, vreau sa strang cureaua de distributie si nu stiu cum. Am nevoie urgent de manual sau de indicatii precise cum fac operatiunea. Merci. ID de mess: sagittarius_deathstar@yahoo.com
mocca a scris:Eu am Vectra din 92 cu motor C18NZ si e fara rola intinzatoare
Salut. eu am vectra a din 93 si am rola intinzatoare. de fapt am o problema majora la a mea... acum e demontata, vreau sa strang cureaua de distributie si nu stiu cum. Am nevoie urgent de manual sau de indicatii precise cum fac operatiunea. Merci. ID de mess: sagittarius_deathstar@yahoo.com
exista o ordine pt a intinde cureaua de distributie.rola intinzatoare are undeva o gaura de blocare in care se introduce o tija de diametru 4-5mm.rotesti de rola intinzatoare pana ajunge in pozitia maxima unde daca ar fi cureaua montata ar fi larga(deci in directia inversa intinderii curelei) si introduci tija de blocare(capatul unui burghiu de exemplu).montezi apoi cureaua de distributie o pui la punct apoi rotesti corpul pompei de apa(bineinteles ca trebuie slabite cele 3 suruburi,parca 3 sunt,care tin pompa)care e excentric pana se obtine o intindere maxima.In acest moment daca scoti tija de blocare din rola intinzatoare arcul acesteia va face o usoara intindere suplimentara.Daca am uitat sau gresit ceva rog sa fiu completat,corectat pentru ajutorul celor care intampina probleme la schimbarea distributiei!
PS atentie la faptul ca umbland la pompa de apa daca garnitura nu e buna e posibil sa curga ulterior.Se recomanda demontarea completa pt verificarea garniturii si evetual schimbarea acesteia.(eu am pus silicon)
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
mariako a scris:
exista o ordine pt a intinde cureaua de distributie.rola intinzatoare are undeva o gaura de blocare in care se introduce o tija de diametru 4-5mm.rotesti de rola intinzatoare pana ajunge in pozitia maxima unde daca ar fi cureaua montata ar fi larga(deci in directia inversa intinderii curelei) si introduci tija de blocare(capatul unui burghiu de exemplu).montezi apoi cureaua de distributie o pui la punct apoi rotesti corpul pompei de apa(bineinteles ca trebuie slabite cele 3 suruburi,parca 3 sunt,care tin pompa)care e excentric pana se obtine o intindere maxima.In acest moment daca scoti tija de blocare din rola intinzatoare arcul acesteia va face o usoara intindere suplimentara.Daca am uitat sau gresit ceva rog sa fiu completat,corectat pentru ajutorul celor care intampina probleme la schimbarea distributiei!
PS atentie la faptul ca umbland la pompa de apa daca garnitura nu e buna e posibil sa curga ulterior.Se recomanda demontarea completa pt verificarea garniturii si evetual schimbarea acesteia.(eu am pus silicon)
sagittarius_deathstar a scris:
Salut. eu am vectra a din 93 si am rola intinzatoare. de fapt am o problema majora la a mea... acum e demontata, vreau sa strang cureaua de distributie si nu stiu cum. Am nevoie urgent de manual sau de indicatii precise cum fac operatiunea. Merci. ID de mess: sagittarius_deathstar@yahoo.com
mocca a scris:Eu am Vectra din 92 cu motor C18NZ si e fara rola intinzatoare
Salut. eu am vectra a din 93 si am rola intinzatoare. de fapt am o problema majora la a mea... acum e demontata, vreau sa strang cureaua de distributie si nu stiu cum. Am nevoie urgent de manual sau de indicatii precise cum fac operatiunea. Merci. ID de mess: sagittarius_deathstar@yahoo.com
exista o ordine pt a intinde cureaua de distributie.rola intinzatoare are undeva o gaura de blocare in care se introduce o tija de diametru 4-5mm.rotesti de rola intinzatoare pana ajunge in pozitia maxima unde daca ar fi cureaua montata ar fi larga(deci in directia inversa intinderii curelei) si introduci tija de blocare(capatul unui burghiu de exemplu).montezi apoi cureaua de distributie o pui la punct apoi rotesti corpul pompei de apa(bineinteles ca trebuie slabite cele 3 suruburi,parca 3 sunt,care tin pompa)care e excentric pana se obtine o intindere maxima.In acest moment daca scoti tija de blocare din rola intinzatoare arcul acesteia va face o usoara intindere suplimentara.Daca am uitat sau gresit ceva rog sa fiu completat,corectat pentru ajutorul celor care intampina probleme la schimbarea distributiei!
PS atentie la faptul ca umbland la pompa de apa daca garnitura nu e buna e posibil sa curga ulterior.Se recomanda demontarea completa pt verificarea garniturii si evetual schimbarea acesteia.(eu am pus silicon)
Vin si eu cu o complectare la cum se monteaza si cum se regleaza intinderea curelei de distributie chiar daca ai rola intinzatoare. O sa fac o descriere mai amanuntita ca sa inteleaga tot omul, asa ca rog intelegere din partea celor mai "avansati" dar ma gandesc ca sunt persoane care vor sa invete si care au nevoie de informare. Asa ca incep descrierea cum am procedat eu :
Explicatie valabila pt motorul X16SZ fie ca e pe Astra, fie ca e pe Vectra. Pentru alte motoare nu ma bag pt ca nu am facut operatia.
1. se suspenda masina si se ia roata din fata dreapta jos.
2. se aparatoarea de plastic din dreptul fuliei inferioare cu o cheie de 6
3. se demonteaza carcasa filtrului de aer prin desfacerea celor doua suruburi de 10 -in spatele filtrului de aer si sub acesta- se desface tubulatura (furtunul gros) care merge la carburator/injector, se scoate furtunul subtire (de obicei rosu) care vine la filtru de aer.
4. se slabeste cureaua de la alternator cu o cheie de 15 si se roteste in sensul acelor de ceasornic. Se ia cureaua jos
4.1 pentru un acces mai usor recomand demontarea alternatorului din partea superioara (2 suruburi de 13) si slabirea surubului inferior (surub de 15 sau 17) si se roteste usor alternatorul cat permite spre vasul cu lichid de racire.
5. se desface colierul furtunului gros din dreapta jos a radiatorului si se scoate furtunul-se goleste antigelul (atentie sa nu fie fierbinte pt ca exista riscul de arsuri)
6. se cupleaza treapta 1 sau 2 si se desface fulia inferioara cu o tubulara de 19. atentie este stransa foarte tare. Daca nu se desface si se invarte cu tot cu motor, rugati pe cineva sa calce frana.
7. cu o tubulara de 10, desfaceti suruburile de la carcasa de plastic care acopera distributia apoi indepartati capacele
8. se roteste motorul pana cand semnul de pe roata de curea superioara si cea inferioara sunt aliniate cu semnele de pe carcasa. Roata de sus va avea semnul in sus iar cea de jos va avea o sageata orientata in jos.
9. se slabeste intinzatorul de la curea (rola) . Se impinge de indicatorul de pozitie a rolei pana cand cele doua gauri sunt aliniate si se introduce o tija care sa blocheze in acea pozitie (burghiu de 4 mm este ok)
10. se ia cureaua veche jos
ATENTIE: NU SE SCHIMBA POZITIA ROTII DE CUREA SUPERIOARE SI INFERIOARE DUPA CE A-TI DEMONTAT CUREAUA
[color=Font Color] [/color]
11. se desface rola intinzatoare cu o cheie de 13
12. se desfac cele 3 suruburi care tin pompa de apa cu un imbus de 4 mm
13. se scoate pompa de apa...nu va speriati daca nu iese usor. Va curge foarte mult lichid de racire. Va fi necesar desfacerea celor doua suruburi inferioare de la capacul de plastic din spatele distributiei ca sa puteti scoate pompa de apa. 2 suruburi torx
14. se ia noua pompa de apa, se da cu putin ulei pe garnitura (putin..cu simt de raspundere) si se introduce in locul celei vechi cam in aceeasi pozitie cu cea veche.
15. se pun innapoi cele doua suruburi torx ale capacului de plastic
16. se pun cele 3 suruburi ale pompei de apa si se vor strange dor cu mana pt ca pompa de apa va trebui rotita in fazele urmatoare
17. se monteaza rola noua si se are grija ca tija indoita sa intre in locasul prevazut, dupa care se strange bine surubul de 13 din mijlocul rolei si se blocheaza rola cu burghiul aferent ca la punctul "9"
18. se va pune cureaua de distributie noua . La mine sunt exact 50 de dinti intre cele doua semne, adica primul dinte dupa semnul de sus si ultimul dinte innainte de semnul de jos. Eventual marcati cei 50 de dinti cu o creta sau marker pe curea. Daca puneti cureaua si este "slabita" intre cele doua roti de curea , trebuie sa o reasezati pt ca nu va fi la punct distributia
19. este necesara o cheie de 42 mm sau o cheie reglabila cu care se va recla pozitia pompei de apa (aceasta are un profil hexagonal in spatele fuliei)
20. daca nu puteti monta cureaua, rotiti pompa de apa in sens invers acelor de ceasornic pana cand permite montarea curelei. Daca pompa nu poate fi rotita, slabiti cele 3 suruburi care tin pompa de apa, mentionate la punctul "16"
21. dupa montarea curelei va asigurati ca este ma semn (roata de curea de sus si de jos), se scoate burghiul sau ce a-ti folosit pentru blocarea rolei, dupa care se roteste pompa de apa in sensul acelor de ceasornic pana cand varful indicatorului de la rola de intindere va fi exact in centul "V" ului.
22. se strang suruburile de la pompa de apa (cele 3 suruburi cu imbus de 4)
23. se roteste motorul in sensul acelor de ceasornic, nicidecum de la roata de curea superioara pentru ca riscati sa sara cureaua un dinte sau mai multi. Eu personal am scos bujiile, am scos din viteza, am filetat surubul de la fulia de jos si am invartit cu o tubulara de 19. Se invarte motorul 2-3 rotatii complecte si se verifica daca varful sagetii mai este in mijlocul V-ului. Daca nu, se repeta pasii cu slabirea suruburilor pompei de apa, rotirea ei, in sensul acelor de ceasornic daca varful sagetii este sub "V" si in sens invers acelor de ceasornic daca varful indicatorului este deasupra "V" ului. Repetati operatia pana cand dupa rotira motorului 2-3 ture, varful indicator arata exact mijlocul "V"ului.
24. se verifica ca pompa de apa sa fie bine stransa
25. Se monteaza capacele de plactic peste cureaua de distributie, prima data cel de jos si apoi cel de sus si se strang suruburile de 10 ale capacului
25.1 se monteaza la loc alternatorul daca l-a-ti desfacut.
26. se aseaza la locul ei fulia inferioara. Atentie, aceasta are o pana metalica care trebuie sa intre la locul ei. Daca pana este deformata, verifica acest tutorial de reparatie facut tot de mine : https://www.clubopel.com/vie...sc&start=4640 .Se strange bine surubul fuliei.
27. montati cureaua de alternator
28. montati filtrul de aer inclusiv furtunele desfacute - strangeti suruburile de 10
29. montati furtunul de la radiator - strangeti colierul
30. umpleti sistemul cu apa sau antigel...aici e alegerea voastra, eu recomand amestec apa antigel 1 la 1
31. montati aparatoarea de plastic de la roata (cea pe care a-ti demontat-o la punctul 2
32. se monteaza roata si se coboara autovehicolul pe sol
33. dati cheie si complectati lichidul de racire.
Daca am omis sau gresit ceva rog sa se aduca complectari.
Scuze daca am sris ceva gresit...e 2 noaptea
Spor la treaba, drumuri asfaltate si fara evenimente neplacute.
Pt nelamuriri trimite-ti mesaje PM.