Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Asadar, stimati forumisti, dupa cum am promis, avem aici un tutorial despre subiectul mentionat in titlu. Tutorialul nu este exhaustiv, poate fi imbunatatit si orice adaugiri sunt binevenite. Punct si de la capat…

Se incepe cu:
1. masina cu frana de mana trasa la maxim, capota motor ridicata, pusa pe cric, roata data jos si pusa ca in poza in spatele cricului cu 1 sau 2 scanduri ca sa nu se juleasca janta, cricul slabit din sarcina.



2. se foloseste cheia de 19 pentru a desuruba piulitele de la capul de bara (cap bieleta de directie) si pivot (inferior). NU exista pivot superior, deoarece acesta este inlocuit de ansamblul flansei din capatul amorizorului, flansa ce are in compunere si un rulment ce preia rolul de pivot. Nu intrebati de ce, ca nu stiu. E unu’ McPershon care ar fi inventat tipul asta de suspensie…cred… Mda, si mai trebuie sa folositi si o presa pentru a scoate pivotul si capul de bara. Daca nu aveti, too bad, cumparati o presa sau folositi o teava pentru “mangealic” si o sa iasa pana la urma. Mai dati si cu spray din ala minune care deblocheaza ruginiturile…daca aveti rugina pe acolo…
3. se foloseste un patent pentru a scoate splintul de blocare al piulitei de la arborele planetar, apoi o cheie tubulara de 32 (parca…) si se desface aceasta piulita.
4. se foloseste un imbus de 10 pentru a desface doua (2) suruburi in care se prinde etrierul de frana de fuzeta. E putin tricky, trebuie pornit motorul si rotit stanga sau dreapta (functie de roata la care lucrati) de volan pt. ca surubul sa fie la indemana, nu sa bagi mana in spatele etrierului si sa nu poti folosi o teva prelungitoare pentru imbus, daca surubul merge greu.



5. acum, ca in poza de mai sus, se foloseste o presa pentru a impinge planetara afara din fuzeta. Ca sa iasa usor, se misca stg/dr. pentru ca planetara sa iasa in lateral, daca se tine drept, planetara nu are spatiu de iesire pt. ca celalat capat al ei este in cutia de viteze si nu are unde sa intre mai departe…(omg, ce explicatie, nici eu nu mai inteleg asa bine…)
6. daca nu ati inteles pana aici, nu cititi mai departe, e si mai complicat…hehehe
7. se folosesc cheia de 11 si de 22 pentru a desuruba capatul amortizorului, si se scoate toata “jamba” adica tot ansamblul amortizor suspensie (ca in poza)



8. acuma vine partea mai interesanta si unde se cere indemanare si “fler” … iar debitez aiureli, oricine poa’ sa faca operatia asta… Dupa cum se vede in imagine, asa arata fuzeta pe partea cealalta, pe care nu o vedem decat cand se schimba rulmentii, nu? Aici se vede o siguranta rotunda cu doua gauri unde tre’ sa intre un cleste special cu ajutorul caruia se strange siguranta si se scoate afara, daca aveti si o surubesnita dreapta si mai lata, cu atat mai bine. Atentie la siguranta, e din otel si poate sa sara in mana, cap, ochi, etc. Puneti o carpa peste ea la momentul cand este aproape sa cedeze, sa iasa de tot. Tot aici se vede port fuzeta, cea care intra pe diametrul interior al rumentului.



9. mai departe…….trebuie depresata port-fuzeta de pe interiorul rulmentului cu o presa ca in imaginea urmatoare. Rulmetul este dublu pe interiror (are doua camasi si doua randuri de bile) iar pe exterior are o camasa.



10. in fotografie se vede cum se depreseaza port-fuzeta cu o presa si o cheie tubulara de 24.
11. Jumatate din camasa interioara va ramane fixata pe port-fuzeta si va fi taiata prin polizare si apoi cu un ciocan si o dalta se sparge peretele subtiat.



12. Se scoate camasa interioara de pe port-fuzeta, ca in poza de mai jos, se curata si se unge cilindrul acesteia si se baga in congelator. Tot in congelator tebuie pus si rulmentul (rulmentii). Intra mai usor in fuzeta pt ca se racesc si isi micsoreaza un pic diametrul…nu cine stie ce, dar conteaza ….



13. Rulmentul vechi se scoate cu ajutorul unei tevi sau o camasa veche exterioara de rulment. Se pune camasa veche peste rulment, si se foloseste un ciocan de 1 kg sau 1,5 kg si se bate cu partea laterala a acestuia pt. ca rulmentul sa iasa drept. Daca se bate circular cu ciocanul, adica pe stanga, dreapta, sus, jos, rulmentul iese foarte greu. Fiind de acelasi diametru cu rulmentul, camasa veche apasa in mod uniform pe toata circumferinta rulmentului si iese usor. Na, ca nu am facut poze la operatia asta! Pfff…. ce uituc sunt, me bad, me bad!

14. In pozele de mai jos se vede deja rulmentul montat si detaliile scrise pe fotografii sunt, cred, de ajuns. Daca mai doriti detalii, schimbati si voi rulmentii singuri si o sa vedeti ce si cum…Ah, se vede si clestele ala minune pt. desfacut siguranta circulara. Atentie – sunt doua sigurante, cate una pe fiecare parte a rulmentului.





15. Acuma scoateti din frigider si port-fuzeta si trebuie presata pe interiorul rulmentului, ca in poza urmatoare.



Mai sunt si alte minunatii scrise pe acolo prin fotografie, vedeti si voi ce mai intelegeti…

Dupa toata chinuiala asta, se pune totul la loc pe masina, in ordine inversa ca la inceput.

Si mai am si alte treburi de facut asa ca:

SUCCES! Cool
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nota zece, stiam ca nu ne vei dezamagi.
Tutorialul se poate folosi pentru mai multe modele de masina Kadett Astra... numai ca difera un pic la prinderea din partea superioara a flansei de amortizor pe caroserie.
Obs. mai exista si o tabla (aparatoare de noroi) fixata in trei suruburi m6 -cap in cruce- banuiesc ca a fost scoasa in prealabil la tine.
Este neaparat nevoie de un degripant atunci cand se scot sigurantele alea mari, eu m-am chinuit mai demult la a mea ca erau ruginite in fuzeta.
Nu este obligatoriu sa folosesti presa pentru impins/tras capul planetarei.
La modelele cu discuri de frana ventilate pentru a desface piulita planetarei care se strange "foarte tare frate" se poate introduce un dorn care sa fixeze discul de frana este recomandat sa fie desfacute suruburile m6 care fixeaza discul sa nu se rupa in locul acestora sa fie fixate la loc prezoanele rotii... detalii in pozna urmatoare
  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
roBERT a scris:
La modelele cu discuri de frana ventilate pentru a desface piulita planetarei care se strange "foarte tare frate" se poate introduce un dorn care sa fixeze discul de frana este recomandat sa fie desfacute suruburile m6 care fixeaza discul sa nu se rupa in locul acestora sa fie fixate la loc prezoanele rotii...


sau sa rogi pe cineva sa stea in masina si sa apese cu incredere pe frana pana se slabeste piulita
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Se poate face si daca pui roata inapoi, bagi in viteza si tragi si frana de mana...
  • radzxx

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2005

  • Mesaj Privat
se poate pune vaselina pe rulment fara sa dai totul jos?????? unii zic ca nu pentru ca este capsat ...eu am o problema si ma gandeam sa-l ung putin.
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Nu.
Si acum o sa intrebi "De ce?"...
  • Xperiment

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
foarte bun tutorialul... doar ca as vrea sa stiu daca am vro sansa de reusita fara presa... sau daca nu de unde pot face rost de una Sad

ah si un tutorial si pt rulmentii spate ar fi foarte bun. mai ales ca am de schimbat toti rulmentii Rolling Eyes
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Fara presa... nu prea cred sa mearga cum trebuie. Prese gasesti poate in targ, duminica sau cand este in Brasov.

Tutorial pt rulmentii spate nu este necesar. Rulmentii spate sunt conici si se mai ajusteaza, adica se pot strange piulitele care ii blocheaza pe butuc. Atentie sa nu fie stranse prea tare, proba o faci cu roata pusa si trebuia sa se invarta usor, lin, fara sa se opreasca dintr-o data sau prea rpd.

Dai roata jos, dupa ce ridici masinutza pe cric, iei o bucata paralelipipedica de lemn (mai tare asa, nu de brad), o pui pe buza tanburului si lovesti usor cu ciocanul pe lemn. Incet, incet iese tamburul.
Hei pe urma e usor...hai pune mana si mai inveti si tu cate ceva ;o)

Succes.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR