Se incepe cu:
1. masina cu frana de mana trasa la maxim, capota motor ridicata, pusa pe cric, roata data jos si pusa ca in poza in spatele cricului cu 1 sau 2 scanduri ca sa nu se juleasca janta, cricul slabit din sarcina.

2. se foloseste cheia de 19 pentru a desuruba piulitele de la capul de bara (cap bieleta de directie) si pivot (inferior). NU exista pivot superior, deoarece acesta este inlocuit de ansamblul flansei din capatul amorizorului, flansa ce are in compunere si un rulment ce preia rolul de pivot. Nu intrebati de ce, ca nu stiu. E unu’ McPershon care ar fi inventat tipul asta de suspensie…cred… Mda, si mai trebuie sa folositi si o presa pentru a scoate pivotul si capul de bara. Daca nu aveti, too bad, cumparati o presa sau folositi o teava pentru “mangealic” si o sa iasa pana la urma. Mai dati si cu spray din ala minune care deblocheaza ruginiturile…daca aveti rugina pe acolo…
3. se foloseste un patent pentru a scoate splintul de blocare al piulitei de la arborele planetar, apoi o cheie tubulara de 32 (parca…) si se desface aceasta piulita.
4. se foloseste un imbus de 10 pentru a desface doua (2) suruburi in care se prinde etrierul de frana de fuzeta. E putin tricky, trebuie pornit motorul si rotit stanga sau dreapta (functie de roata la care lucrati) de volan pt. ca surubul sa fie la indemana, nu sa bagi mana in spatele etrierului si sa nu poti folosi o teva prelungitoare pentru imbus, daca surubul merge greu.

5. acum, ca in poza de mai sus, se foloseste o presa pentru a impinge planetara afara din fuzeta. Ca sa iasa usor, se misca stg/dr. pentru ca planetara sa iasa in lateral, daca se tine drept, planetara nu are spatiu de iesire pt. ca celalat capat al ei este in cutia de viteze si nu are unde sa intre mai departe…(omg, ce explicatie, nici eu nu mai inteleg asa bine…)
6. daca nu ati inteles pana aici, nu cititi mai departe, e si mai complicat…hehehe
7. se folosesc cheia de 11 si de 22 pentru a desuruba capatul amortizorului, si se scoate toata “jamba” adica tot ansamblul amortizor suspensie (ca in poza)

8. acuma vine partea mai interesanta si unde se cere indemanare si “fler” … iar debitez aiureli, oricine poa’ sa faca operatia asta… Dupa cum se vede in imagine, asa arata fuzeta pe partea cealalta, pe care nu o vedem decat cand se schimba rulmentii, nu? Aici se vede o siguranta rotunda cu doua gauri unde tre’ sa intre un cleste special cu ajutorul caruia se strange siguranta si se scoate afara, daca aveti si o surubesnita dreapta si mai lata, cu atat mai bine. Atentie la siguranta, e din otel si poate sa sara in mana, cap, ochi, etc. Puneti o carpa peste ea la momentul cand este aproape sa cedeze, sa iasa de tot. Tot aici se vede port fuzeta, cea care intra pe diametrul interior al rumentului.

9. mai departe…….trebuie depresata port-fuzeta de pe interiorul rulmentului cu o presa ca in imaginea urmatoare. Rulmetul este dublu pe interiror (are doua camasi si doua randuri de bile) iar pe exterior are o camasa.

10. in fotografie se vede cum se depreseaza port-fuzeta cu o presa si o cheie tubulara de 24.
11. Jumatate din camasa interioara va ramane fixata pe port-fuzeta si va fi taiata prin polizare si apoi cu un ciocan si o dalta se sparge peretele subtiat.

12. Se scoate camasa interioara de pe port-fuzeta, ca in poza de mai jos, se curata si se unge cilindrul acesteia si se baga in congelator. Tot in congelator tebuie pus si rulmentul (rulmentii). Intra mai usor in fuzeta pt ca se racesc si isi micsoreaza un pic diametrul…nu cine stie ce, dar conteaza ….

13. Rulmentul vechi se scoate cu ajutorul unei tevi sau o camasa veche exterioara de rulment. Se pune camasa veche peste rulment, si se foloseste un ciocan de 1 kg sau 1,5 kg si se bate cu partea laterala a acestuia pt. ca rulmentul sa iasa drept. Daca se bate circular cu ciocanul, adica pe stanga, dreapta, sus, jos, rulmentul iese foarte greu. Fiind de acelasi diametru cu rulmentul, camasa veche apasa in mod uniform pe toata circumferinta rulmentului si iese usor. Na, ca nu am facut poze la operatia asta! Pfff…. ce uituc sunt, me bad, me bad!
14. In pozele de mai jos se vede deja rulmentul montat si detaliile scrise pe fotografii sunt, cred, de ajuns. Daca mai doriti detalii, schimbati si voi rulmentii singuri si o sa vedeti ce si cum…Ah, se vede si clestele ala minune pt. desfacut siguranta circulara. Atentie – sunt doua sigurante, cate una pe fiecare parte a rulmentului.


15. Acuma scoateti din frigider si port-fuzeta si trebuie presata pe interiorul rulmentului, ca in poza urmatoare.

Mai sunt si alte minunatii scrise pe acolo prin fotografie, vedeti si voi ce mai intelegeti…
Dupa toata chinuiala asta, se pune totul la loc pe masina, in ordine inversa ca la inceput.
Si mai am si alte treburi de facut asa ca:
SUCCES! 😎