- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage si
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit High Voltage
Este o problema cunoscuta la motoarele Z16XEP.
Daca ajungeti la reprezentanta cu aceasta eroare, vi se spune sa inlocuiti galeria de admisie.
Nu e vina lor, asta e rezolvarea cunoscuta de ei (si de mine pana ieri).
Costuri: 3400 lei galeria, 400 lei manopera instalare. Sau pe garantie, pentru norocosi.
Am intalnit-o de cateva ori pana acum, insa ieri i-am venit de hac
Simptome:
Doar se aprinde beculetul enervant (masinuta cu cheita).
Si ce daca? ar zice unii. In primul rand, e enervant. In al doilea rand, daca ai tot timpul beculetul aprins nu stii cand apare alta problema.
Daca aveti si alte simptome (gen tremurat), nu va incadrati la aceasta rezolvare. Ma contactati si studiem.
Cauza:
ECU vede o tensiune prea mica pe senzorul pozitie TW la initializare si are impresia ca e intrerupt sau ca e scurt la masa.
Solutie:
Ii aratam lu' ECU ca nu e niciun scurt si nicio intrerupere.
In primul rand, verificam senzorul (gasiti mufa lui in partea dreapta a galeriei de admisie, adica inspre baterie):
Pentru norocosi, exista mufa X63 care e mai accesibila:
Pin 1 - fir NegruAlb
Pin 2 - fir Maro
Pin 3 - fir RosuAlbastru
Practic e un potentiometru care, masurat cu un ohmmetru, are urmatoarele valori:
~7.2 Kohm intre pinii 1 si 2 indiferent de pozitia cursorului;
~1.6 Kohm intre 3 si 2, respectiv 8.8 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la minim (adica lasat liber);
~8.8 Kohm intre 3 si 2, respectiv 1.6 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la maxim (adica la aprox 90 grade);
Chiar daca nu are fix valorile astea, nu va impacientati. Daca aveti variatie de rezistenta intre minim si maxim, e ok.
Nu intram prea mult in amanunte, ca sa nu para prea complicat
Se adauga una bucata rezistor de 330 ohm (era OK si 680) in serie cu potentiometrul:
"Low" - pe firul Maro (adica la pinul 2)
"High" - pe firul NegruAlb (adica la pinul 1):
In acest fel, la initializare ECU vede o tensiune de ~0.4V in loc de ~0.1V si nu mai da eroare. Totul e in regula, aceasta valoare este perceputa ca si pozitie 0%.
Am efectuat toate testele posibile, fara sarcina (cu Tech2) cat si in sarcina. Twinportul se comporta excelent.
Cam asta e tot.
SUCCES!
Later edit:
Inlocuit poze crapate de imageshack, actualizat valoare rezistor, "High" se rezolva in mod similar, inserand aceeasi valoare pe firul NegruAlb.
Poza cu rezistorul inseriat si degete murdare e recuperata de pe un forum bulgaresc
Ma bucura sa vad ca ideea a fost preluata in diverse tari, o simpla cautare pe google dupa "P1113 680" ma face sa zambesc.
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mar 04 Nov, 2014 3:48 am, modificat de 12 ori în total
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit High Voltage
Este o problema cunoscuta la motoarele Z16XEP.
Daca ajungeti la reprezentanta cu aceasta eroare, vi se spune sa inlocuiti galeria de admisie.
Nu e vina lor, asta e rezolvarea cunoscuta de ei (si de mine pana ieri).
Costuri: 3400 lei galeria, 400 lei manopera instalare. Sau pe garantie, pentru norocosi.
Am intalnit-o de cateva ori pana acum, insa ieri i-am venit de hac
Simptome:
Doar se aprinde beculetul enervant (masinuta cu cheita).
Si ce daca? ar zice unii. In primul rand, e enervant. In al doilea rand, daca ai tot timpul beculetul aprins nu stii cand apare alta problema.
Daca aveti si alte simptome (gen tremurat), nu va incadrati la aceasta rezolvare. Ma contactati si studiem.
Cauza:
ECU vede o tensiune prea mica pe senzorul pozitie TW la initializare si are impresia ca e intrerupt sau ca e scurt la masa.
Solutie:
Ii aratam lu' ECU ca nu e niciun scurt si nicio intrerupere.
In primul rand, verificam senzorul (gasiti mufa lui in partea dreapta a galeriei de admisie, adica inspre baterie):
Pentru norocosi, exista mufa X63 care e mai accesibila:
Pin 1 - fir NegruAlb
Pin 2 - fir Maro
Pin 3 - fir RosuAlbastru
Practic e un potentiometru care, masurat cu un ohmmetru, are urmatoarele valori:
~7.2 Kohm intre pinii 1 si 2 indiferent de pozitia cursorului;
~1.6 Kohm intre 3 si 2, respectiv 8.8 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la minim (adica lasat liber);
~8.8 Kohm intre 3 si 2, respectiv 1.6 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la maxim (adica la aprox 90 grade);
Chiar daca nu are fix valorile astea, nu va impacientati. Daca aveti variatie de rezistenta intre minim si maxim, e ok.
Nu intram prea mult in amanunte, ca sa nu para prea complicat
Se adauga una bucata rezistor de 330 ohm (era OK si 680) in serie cu potentiometrul:
"Low" - pe firul Maro (adica la pinul 2)
"High" - pe firul NegruAlb (adica la pinul 1):
In acest fel, la initializare ECU vede o tensiune de ~0.4V in loc de ~0.1V si nu mai da eroare. Totul e in regula, aceasta valoare este perceputa ca si pozitie 0%.
Am efectuat toate testele posibile, fara sarcina (cu Tech2) cat si in sarcina. Twinportul se comporta excelent.
Cam asta e tot.
SUCCES!
Later edit:
Inlocuit poze crapate de imageshack, actualizat valoare rezistor, "High" se rezolva in mod similar, inserand aceeasi valoare pe firul NegruAlb.
Poza cu rezistorul inseriat si degete murdare e recuperata de pe un forum bulgaresc
Ma bucura sa vad ca ideea a fost preluata in diverse tari, o simpla cautare pe google dupa "P1113 680" ma face sa zambesc.
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mar 04 Nov, 2014 3:48 am, modificat de 12 ori în total
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
In mesajul anterior ziceam "Este o problema cunoscuta la motoarele Z16XEP pe Astra-H".
La fel si la Astra-G. Azi am testat un pic mai mult pe Astra-G.
Daca aveti o unealta de diagnoza la indemana, efectuati test de Twinport. Daca nu puteti efectua test direct din meniu, mergeti pe parametri motor si observati valorile la Port Deactivation Position Sensor in timp ce apasati ferm pedala.
Daca vedeti 0.1V, respectiv 4.5V cand e actionat, se rezolva cu metoda de mai sus.
La fel si la Astra-G. Azi am testat un pic mai mult pe Astra-G.
Daca aveti o unealta de diagnoza la indemana, efectuati test de Twinport. Daca nu puteti efectua test direct din meniu, mergeti pe parametri motor si observati valorile la Port Deactivation Position Sensor in timp ce apasati ferm pedala.
Daca vedeti 0.1V, respectiv 4.5V cand e actionat, se rezolva cu metoda de mai sus.
- Moshuuuu
- ***
- 682 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Constanta
Moshuuuu
- Mesaje scrise: 682
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
cireapd
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
cireapd
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Considerand ca in mod normal consuma 11-12, acum consuma 35 l/100km? Asta este aberant.
Da, in mod sigur alta este cauza. De o asemenea crestere a consumului nici sonda lambda nu cred ca e in stare.
Nu stiu ce ati fi putut omite.
Poate cel mai simplu test este sa urmariti consumul pe un traseu predefinit, cu si fara modificare.
Cereti si furnizati cat mai multe detalii cu putinta. Ca la doctor.
Si atentie, pacientul minte. Nu o zic eu, o zice Dr. House. Eu pot doar sa confirm, din experienta.
Ultima modificare făcută de maiandrei la Lun 20 Sep, 2010 10:31 pm
Da, in mod sigur alta este cauza. De o asemenea crestere a consumului nici sonda lambda nu cred ca e in stare.
Nu stiu ce ati fi putut omite.
Poate cel mai simplu test este sa urmariti consumul pe un traseu predefinit, cu si fara modificare.
Cereti si furnizati cat mai multe detalii cu putinta. Ca la doctor.
Si atentie, pacientul minte. Nu o zic eu, o zice Dr. House. Eu pot doar sa confirm, din experienta.
Ultima modificare făcută de maiandrei la Lun 20 Sep, 2010 10:31 pm
cireapd
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
blackcat
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2008
- Mesaj Privat
@maiandrei
Nu se poate inlocui doar acest senzor, fara a fi necesara inlocuirea galeriei de admisie?
Imi poti da mai multe detalii despre functionarea acestui senzor? Cum "simte" acest senzor pozitia TW - prin cuplaj mecanic sau in functie de diferenta de presiune creata in galerie la deschiderea TW? Ce anume determina ECU sa citeasca o tensiune de 0,1V in loc de 0,6V - defectarea senzorului sau o problema cu cablurile+conectica dintre ECU si senzor?
Putin off-topic: mie mi-a aparut problema asta dupa ce la plecarea de pe loc am uitat sa mai apas acceleratia si mi s-a oprit motorul. De atunci, din cand in cand mi se aprinde "masina cu cheita" in timpul mersului si dispare dupa oprirea si repornirea motorului.
Crezi ca este suficienta doar stergerea erorii din memoria ECU sau este necesara aplicarea solutiei gasite de tine?
Masina: ASTRA G, 2006, Z16XEP, 50.000 km
Nu se poate inlocui doar acest senzor, fara a fi necesara inlocuirea galeriei de admisie?
Imi poti da mai multe detalii despre functionarea acestui senzor? Cum "simte" acest senzor pozitia TW - prin cuplaj mecanic sau in functie de diferenta de presiune creata in galerie la deschiderea TW? Ce anume determina ECU sa citeasca o tensiune de 0,1V in loc de 0,6V - defectarea senzorului sau o problema cu cablurile+conectica dintre ECU si senzor?
Putin off-topic: mie mi-a aparut problema asta dupa ce la plecarea de pe loc am uitat sa mai apas acceleratia si mi s-a oprit motorul. De atunci, din cand in cand mi se aprinde "masina cu cheita" in timpul mersului si dispare dupa oprirea si repornirea motorului.
Crezi ca este suficienta doar stergerea erorii din memoria ECU sau este necesara aplicarea solutiei gasite de tine?
Masina: ASTRA G, 2006, Z16XEP, 50.000 km
- Moshuuuu
- ***
- 682 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Constanta
Moshuuuu
- Mesaje scrise: 682
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
blackcat
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2008
- Mesaj Privat
cireapd
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
revin cu detalii, intr-adevar am omis sa verific mai atent parametri nu stiam ca pe testeul de opel imi da si tensiunea senzorului ,(defapt asta era) pe bune era defect senzorul era de inteles ca ecu trebuie sa stie unde ii este clape iar fentarea lui a dus la cresterea consumului , acuma ca , am spus ca sa triplat , de exemplu satu mare cluj (180 km ) 37 litri : shock: cam mult ,dupa parerea mea consumul ar trebui sa fie in jur de 12 litri .
mai intrebat imi pare ceva de sistemul lui ,este pe baza de electrovalva ,iar ecu in functie de senzorul de presiune iti regleaza clapeta respectiva,posibil ca si variaanta ta sa fie functionala dar eu unul daca as avea bani as prefera metoda ortodoxa, nu este bani carpim ,
mersi oricum , cu stima i resprct
mai intrebat imi pare ceva de sistemul lui ,este pe baza de electrovalva ,iar ecu in functie de senzorul de presiune iti regleaza clapeta respectiva,posibil ca si variaanta ta sa fie functionala dar eu unul daca as avea bani as prefera metoda ortodoxa, nu este bani carpim ,
mersi oricum , cu stima i resprct
mazsola
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2009
- Mesaj Privat
@Maiandrei
Am acest simptom cam de o saptamana incoace la un Astra G de 3 ani (prima defectiune serioasa aparuta). Am localizat senzorul (cred) si conectorul lui cu 3 pini prin pipaire insa n-am putut efectua nici o masuratoare (nici nu vorbesc de inserarea rezistentei sugerate) din cauza accesibilitatii foarte proaste. Problema ca pot sa scot mufa din senzor, dar nu pot sa trag de cablu pentru a sectiona firul maro. Vad ca ai reusit chiar sa faci o fotografiei operatiei cu rezistenta direct pe cablu - asta inseamna ori ca ai tras mai mult de cablu, ori fotografia (deci operatia) a fost efectuata pe capatul celalalt al cablului (partea din stanga al motorului - parca acolo iese cablul, chiar sub actuatorul levierului twinport. M-ar ajuta foarte mult daca ai putea sa-mi clarifici acest lucru. Mentionez ca la partea electronica m-as descurca (sunt de meserie), dar cu mecanica stau foarte prost - ar fi prima operatie de acest gen . Merci anticipat!
Am acest simptom cam de o saptamana incoace la un Astra G de 3 ani (prima defectiune serioasa aparuta). Am localizat senzorul (cred) si conectorul lui cu 3 pini prin pipaire insa n-am putut efectua nici o masuratoare (nici nu vorbesc de inserarea rezistentei sugerate) din cauza accesibilitatii foarte proaste. Problema ca pot sa scot mufa din senzor, dar nu pot sa trag de cablu pentru a sectiona firul maro. Vad ca ai reusit chiar sa faci o fotografiei operatiei cu rezistenta direct pe cablu - asta inseamna ori ca ai tras mai mult de cablu, ori fotografia (deci operatia) a fost efectuata pe capatul celalalt al cablului (partea din stanga al motorului - parca acolo iese cablul, chiar sub actuatorul levierului twinport. M-ar ajuta foarte mult daca ai putea sa-mi clarifici acest lucru. Mentionez ca la partea electronica m-as descurca (sunt de meserie), dar cu mecanica stau foarte prost - ar fi prima operatie de acest gen . Merci anticipat!
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Salutare
Am eliberat cablul (e prins cu un soricel la mijlocul galeriei) si astfel am reusit sa lucrez la el pe partea dinspre distributie.
A trecut mai bine de un an de la prima reparatie (eu personal am reparat vreo 4) si am primit feedback-uri pozitive si de la altii. Inca nicio problema. Imi pare rau ca nu scriu si aici cei ce-si rezolva problemele, sa se vada ca ideea a fost buna si poate fi aplicata cu succes.
LE: am dat o cautare dupa aceasta eroare pe gogule. Am gasit referinte despre tutorialul meu pe un forum nemtesc, unul englezesc, unul croat si inca unul romanesc, de "electronisti". La straini nu poti sa ai vreo pretentie, dar romanasul care si-a rezolvat problema a scris in felul urmator:
Am eliberat cablul (e prins cu un soricel la mijlocul galeriei) si astfel am reusit sa lucrez la el pe partea dinspre distributie.
A trecut mai bine de un an de la prima reparatie (eu personal am reparat vreo 4) si am primit feedback-uri pozitive si de la altii. Inca nicio problema. Imi pare rau ca nu scriu si aici cei ce-si rezolva problemele, sa se vada ca ideea a fost buna si poate fi aplicata cu succes.
LE: am dat o cautare dupa aceasta eroare pe gogule. Am gasit referinte despre tutorialul meu pe un forum nemtesc, unul englezesc, unul croat si inca unul romanesc, de "electronisti". La straini nu poti sa ai vreo pretentie, dar romanasul care si-a rezolvat problema a scris in felul urmator:
cineva a scris:
MULTUMESC INTRADEVAR ERA SENZORUL DE POSITIE AL CLAPETELOR TURBIONARE
DUPA MASURATORILE REALIZATE AM AJUNS LA CONCLUZIA CA IMI TRIMITEA IN ECU LA INITIALIZARE O TENSIUNE DE 01 VOLTI PREA MICA . CE CREDETI CA AM FACUT ? CA SA NU MAI CAUT ALT SENZOR SI SA DEMONTEZ GALERIA AM INSERIAT PE FIRUL MARO O REZISTENTA DE 680 OHMI ASTFEL ECU IMI VEDE ACUM O TENSIUNE DE 0.6 V IN LOC DE 0.1 V .
MASINA PORNESTE MERGE ROTUND SE ACCELEREAZA RELANTIU STABIL OMUL E MULTUMIT CA A SCAPAT MAI IEFTIN LA REPREZENTANTA AU VRUT SA I INLOCUIE GALERIA
MULTUMESC MULT COLEGIILOR PENTRU INFORMATII BAFTA
altcineva a scris:daca este senzorul de pozitie al clapetelor turbionare, cum te uiti la motor, in drepta in spate sub admisie , este un senzor identic cu cel de pe c 16 nz (senzor de clapete, monopunct).
MULTUMESC INTRADEVAR ERA SENZORUL DE POSITIE AL CLAPETELOR TURBIONARE
DUPA MASURATORILE REALIZATE AM AJUNS LA CONCLUZIA CA IMI TRIMITEA IN ECU LA INITIALIZARE O TENSIUNE DE 01 VOLTI PREA MICA . CE CREDETI CA AM FACUT ? CA SA NU MAI CAUT ALT SENZOR SI SA DEMONTEZ GALERIA AM INSERIAT PE FIRUL MARO O REZISTENTA DE 680 OHMI ASTFEL ECU IMI VEDE ACUM O TENSIUNE DE 0.6 V IN LOC DE 0.1 V .
MASINA PORNESTE MERGE ROTUND SE ACCELEREAZA RELANTIU STABIL OMUL E MULTUMIT CA A SCAPAT MAI IEFTIN LA REPREZENTANTA AU VRUT SA I INLOCUIE GALERIA
MULTUMESC MULT COLEGIILOR PENTRU INFORMATII BAFTA
mazsola
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2009
- Mesaj Privat
@Maiandrei
Merci pentru raspuns - deocamdata ramane sa-mi rezerv ceva timp pentru a efectua operatia si revin cu rezultatele.
Pe net am mai intalnit (pe un forum rusesc, tradus cu Google Translate) un remediu mai putin elegant : au pus ceva bucatele de tabla sub actuatorul electromagnetic al levierului twinport. Astfel s-a creat probabil o deplasare al intregului ansamblu levier-potentiometru, facand ca tensiunea de pe cursorul acesteia sa nu mai coboare sub 0,3-0,4V.
O alta solutie a fost coborarea cu Tech2 (sau poate alt diagnostizor?) a pragului respectiv pana la 0,1-0,15V - chiar s-a sugerat ca pragul de 0,3-0,4 original este o eroare de fabricatie/proiectare de la Opel. N-am putut s-o incerc pentru ca nu am in sertar o astfel de jucarie Testorul simplu pe care mi l-am confectionat singur nu poate programa asemenea parametrii.
Ramane de vazut cum se comporta in timp solutia - eu am doar 52.000km si deja am potentiometrul uzat ? Fie ca cauza problemei este marirea jocului dintre levier si axul potentiometrului, fie deteriorarea stratului rezistiv sau cursorului acestuia, asta ar trebui sa ne dea de gandit pentru ca dupa un timp situatia ar putea reaparea chiar cu modificarile facute. 0,6V-0,1V= 0,5V - atata este "corectia electrica" necesara care reprezinta 10% din 5V alimentare ceea ce este foarte mult dupa parerea mea pentru 52.000km la bord
Merci pentru raspuns - deocamdata ramane sa-mi rezerv ceva timp pentru a efectua operatia si revin cu rezultatele.
Pe net am mai intalnit (pe un forum rusesc, tradus cu Google Translate) un remediu mai putin elegant : au pus ceva bucatele de tabla sub actuatorul electromagnetic al levierului twinport. Astfel s-a creat probabil o deplasare al intregului ansamblu levier-potentiometru, facand ca tensiunea de pe cursorul acesteia sa nu mai coboare sub 0,3-0,4V.
O alta solutie a fost coborarea cu Tech2 (sau poate alt diagnostizor?) a pragului respectiv pana la 0,1-0,15V - chiar s-a sugerat ca pragul de 0,3-0,4 original este o eroare de fabricatie/proiectare de la Opel. N-am putut s-o incerc pentru ca nu am in sertar o astfel de jucarie Testorul simplu pe care mi l-am confectionat singur nu poate programa asemenea parametrii.
Ramane de vazut cum se comporta in timp solutia - eu am doar 52.000km si deja am potentiometrul uzat ? Fie ca cauza problemei este marirea jocului dintre levier si axul potentiometrului, fie deteriorarea stratului rezistiv sau cursorului acestuia, asta ar trebui sa ne dea de gandit pentru ca dupa un timp situatia ar putea reaparea chiar cu modificarile facute. 0,6V-0,1V= 0,5V - atata este "corectia electrica" necesara care reprezinta 10% din 5V alimentare ceea ce este foarte mult dupa parerea mea pentru 52.000km la bord
- mariusgtcopel
- *
- 40 mesaje
- din 22 Mai 2009
- Vectra 2008 1.8 xer
- Bucuresti
mariusgtcopel
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 1.8 xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2009
- Mesaj Privat
- ady negoita
- **
- 372 mesaje
- din 07 Feb 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Hunedoara
ady negoita
- Mesaje scrise: 372
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat