- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Sper sa va ajute si lucrurile de mai jos.
Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Culoarea fumului, mirosul, durata, densitatea, toate pot indica cauze total diferite. Exista o gramada de mituri si idei gresite despre ce inseamna fumul exagerat la esapament.
FUMUL ALB:
-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru
FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva .
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje
FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.
FUMUL GRI (rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.
Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.
Culoarea fumului, mirosul, durata, densitatea, toate pot indica cauze total diferite. Exista o gramada de mituri si idei gresite despre ce inseamna fumul exagerat la esapament.
FUMUL ALB:
-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru
FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva .
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje
FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.
FUMUL GRI (rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.
criogen
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2009
- Mesaj Privat
Stimate Domn, cu tot respectul eu nu recomand nimanui sa bage altceva in loc de ulei in baie si sa porneasca motorul. Motorina nu are viscozitatea si proprietatile antifrictiune ale uleiului. Lagarele de la paliere si manetoane functioneaza in mod normal in regim hidrodinamic, adica datorita presiunii exista tot timpul o pelicula de ulei astfel incit sa nu frece direct cuzinetul de fus. In cazul motorinei care nu are viscozitatea uleiului lagarele nu vor mai functiona in regim hidrodinamic si va duce la uzura prematura a acestora. Concluzie: in baia de ulei se pune numai ulei chiar daca e mai ieftin pt spalare. Si eu am 1.3CDTI si pina la 12000km nu consuma nici 0.5l cu toate ca innegreste uleiul. Teoria spune ca uleiul bun are aditivi detergenti care spala motorul si de aceea se innegreste caci altfel ar arata la demontare ca motorul de dacie uns cu M40super2 reciclat la RM Sarat de pe vremuri. Cu bafta tuturor!
sunt de acord cu tine. dar eu nu am zis sa se faca km cu motorina in loc de ulei. se proneste doar cat sa se amestece putin si sa ajunga motorina peste tot si sa mai curete din depuneri. uleiul (bun) stiu ca are detergent, dar dupa 7000-10000-15000 km (fiecare la cat schimba) tot se depune cateceva. ca sa cureti ar trebui sa baqgi ulei, sa-l lasi sa spele si apoi ori sa schimbi vreo 2 filtre ori sa faci schimbul din nou ca sa elimini murdaria.
cat despre consum, pesemne ca e o caracteristica a motorasului sa pape putin (si la mine a fost negru de a doua zi....)
sunt de acord cu tine. dar eu nu am zis sa se faca km cu motorina in loc de ulei. se proneste doar cat sa se amestece putin si sa ajunga motorina peste tot si sa mai curete din depuneri. uleiul (bun) stiu ca are detergent, dar dupa 7000-10000-15000 km (fiecare la cat schimba) tot se depune cateceva. ca sa cureti ar trebui sa baqgi ulei, sa-l lasi sa spele si apoi ori sa schimbi vreo 2 filtre ori sa faci schimbul din nou ca sa elimini murdaria.
cat despre consum, pesemne ca e o caracteristica a motorasului sa pape putin (si la mine a fost negru de a doua zi....)
CUM bine spune dl de mai sus SUB NICI O FORMA MOTORUL NU SE VA PORNI FARA ULEI.
Pentru spalare puteti folosi un ulei mai ieftin pe care il aruncati.
Motoarele nu trebuiesc nici macar virate (atunci cand le pui la punct cand schimbi cureaua de distrib de exemplu) fara ulei.
La motoarele mai mari (cum ar fi cele de TIR) au pompa de preungere pentru astfel de situatii cand ai nevoie sa virezi motorul.
O singura tura de rotatie al motorului (fara ungere) ii ia din viata motorului si il uzeaza cat in sute de ore de functionare in regim normal.
Eu zic sa nu va mai luati dupa cum spala bunicul motorul la camion ca vremurile alea au trecut.
Motorina nu are nici pe departe calitatile de ungere a celui mai prost ulei, nici macar cat uleiul de floarea soarelui.
crissti19
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z13D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2009
- Mesaj Privat
Problema fumului inecacios, de culoare alb/gri in momentul pornirii este dat de unul, doua, trei sau patru injectoare, si va spun cu siguranta pentru ca am exact aceleasi simptome. In consecinta, am mers la un prieten, la una dintre reprezentantele opel(UN MECANIC PRICEPUT, in adevaratul sens al cuvantului) si am verificat autoturismul din bara in bara, rezultatul: injectorul nr 2 terminat si inca unul pe duca...... TRIST va spun, de ce? Pretul unui injector ..... Exagerat. In sfarsit, am gasit injector cu 1200 lei, fara manopera, iar in cursul zilei de luni sau marti se lasa cu schimbare.
- raku21
- ***
- 521 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
raku21
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
crissti19
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z13D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2009
- Mesaj Privat
- Cumnatu1
- **
- 103 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Tigra 2000 1.4
- Bucuresti
Cumnatu1
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 2000 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
supervizor a scris:
FUMUL ALB:
si dupa incalzirea motorului dispare.
FUMUL ALB:
si dupa incalzirea motorului dispare.
Mai exact dupa incalzirea motorului SI a traseului de evacuare. Mai ales cand e rece afara sau dimineata cand e condens pe evacuare motorul se va incalzii relativ repede ( adica acum din bord ) dar evacuarea poate inca sa aiba condens pe ea. In orice caz daca antigelul NU dispare din vas e condens.
supervizor a scris:
FUMUL NEGRU
Cauze probabile:
FUMUL NEGRU
Cauze probabile:
Inclusiv sonda lambda daca fumul negru apare in blana la benzinare.
supervizor a scris:
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie
Din cunostintele mele singura legatura intre obiectul care merge la evacuare adica motorul si cutie este o curea sau un lant . este IMPOSIBIL ca vaporii de ulei din cutie sa ajunga in evacuare. Eventual ei pot ajunge pe garnitura cutiei daca aceasta este impuscata dar NU in evacuare.
- pstefan
- **
- 366 mesaje
- din 12 Jul 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
pstefan
- Mesaje scrise: 366
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salut , am si eu o problema , in momentul in care accelerez normal , motorul are un fel de ezitare ca si cum ar vrea sa dea in nas,apoi dupa ce trece de momentul respectiv acceleratia e lina. Din ce am citit suspectez un injector semi-infundat. A diagnosticat cineva sistemul de injectie la Z13DT? Imi recomanda cineva un service unde se poate face asta la un pret rezonabil?
Multumesc
Multumesc
jhony05
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Olt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2009
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Bine ai venit pe forum este bine sa citesti , cred ca raspunsul tau poate fi aici Corsa diesel scoate fum alb pe espament
- darvin
- **
- 135 mesaje
- din 13 Mar 2009
- Astra 2003 y 2.0 dth
- Vrancea
darvin
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2003 y 2.0 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
si eu am o astra y 20 dth si la prima pornire sau daca o las mai mult de se raceste imi scoate un fum alb sau albastrui dar foarte inacacios si imi mege intrerupt de trepideaza toata masina dar dupa ce se incalzeste un pic merge normal nici fum numai scoate.tin sa spun ca antigel nu pierd dar ulei imi cam ia ceva m-am cam saturat de completat.un remediu?imi cer scuze daca mai gasiti si in alta parte desprea ce am scris acum dar sunt fff disperat nu stiu ce sai mai fac
- pstefan
- **
- 366 mesaje
- din 12 Jul 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
pstefan
- Mesaje scrise: 366
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
pstefan a scris:Salut , am si eu o problema , in momentul in care accelerez normal , motorul are un fel de ezitare ca si cum ar vrea sa dea in nas,apoi dupa ce trece de momentul respectiv acceleratia e lina. Din ce am citit suspectez un injector semi-infundat. A diagnosticat cineva sistemul de injectie la Z13DT? Imi recomanda cineva un service unde se poate face asta la un pret rezonabil?
Multumesc
Multumesc
Eu am descoperit problema , cel putin asa cred , acum ceva vreme s-a aprins in bord becul magic , si am citit codurile afland ca e vorba de EGR. O sa il schimb...
Xtm
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
- eul_liric
- **
- 109 mesaje
- din 18 Sep 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Cluj
eul_liric
- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut si eu am o corsa 1.3 CDTI si am studiat problema cu fumul la pornire la rece la multijet. Am citit mai multe forumuri si am observat comportamentul masinii mele. Fumul alb /albastrui apare doar atunci cand temperatura mediului ambiant e sub 15 grade si se datoareaza unei supralimentari a motorului pentru a facilitatea pornirea si o ardere incompleta. Masina mea la peste 15 grade nu soate fum deloc la pornire deci nu se poate pune problmea de apa sau ulei in cilindri. Numai bine!
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Xtm a scris:Fumul alb anunta ca s-a ales un nou papa.
Interesant postul tau si folositor de altfel, dar topicul este gresit ales. Am cautat eu pentru tine topicul corect: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=34155 Multumesc pentru intelegere.