Adi B
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Adi B
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2004
- Mesaj Privat
teo_parvu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2007
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
teo_parvu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2007
- Mesaj Privat
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- BeWaRe
- **
- 170 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Kadett 1988
- Bucuresti
BeWaRe
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
love4cars ai dreptate in ce zici tu fara indoiala..Dar de ce mai exista tuningul??Doar pt motoare de 16 valve sau cum??Eu unu consider ca poti face tuning si la o amarata de dacie ..Daca ai scos cativa manji din motoru respectiv este ok..Eu am luat o astara f motor de 18nz si vreau sa-i pun chiulasa si admisia de 18e adik primu motor de 1.8 115 hp pus pe kadett..in principiu merge fara probleme..Cand am vrut sa fac schimbarea de admisie nu vroiam sa schimb si chiulasa dar gaurile de admisie din chiulasa sunt ovale in timp ce cele de la chiulasa de 18e sunt rotunde ...Pe prezoane admisia cadea dar pe gauri nu...Vreau sa-i pun calculatorul de 2.0 8 valve 115 hp si am vorbit cu cineva care din cate zicea el poate pune un a 2lea cip pe acelasi cal care sa-ti mareasca cu ceva cai putere ...Singura chestie care trebuie sa o faci este sa opresti motoru si sa treci pe cel de al doilea cip...Sunt curios daca intradevar se poate ...Momentan sa o fac sa mearga si dupa ce o sa vad motorul pornit cu cei 115 hp am sa incerc si varianta cu al 2lea cip...Am sa revin cu poze din timpul modificari..poate uni sunt interesati..salve baieti
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- BeWaRe
- **
- 170 mesaje
- din 11 Oct 2005
- Kadett 1988
- Bucuresti
BeWaRe
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2005
- Mesaj Privat
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mocca
- ***
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
- radu_print
- **
- 150 mesaje
- din 18 Dec 2006
- Astra 1992 c25xe
- Bucuresti
radu_print
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 c25xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2006
- Mesaj Privat
Salutare,
Chiar daca am putine postari pe forum, is destul de vechi pe aici si ma lupt de vreo 2 ani cu motorul asta.
Motivele pentru care am decis sa deschid topicul asta sunt destule: suntem foarte multi posesori de acest tip de motor, multi au deschis topicuri pe forum pentru sfaturi de crestere a puterii, multi cu motoare mai slabe doresc sa le schimbe si chiar ajung sa le schimbe cu xel-ul (nu-i neaparat ce as recomanda , da ata-i realitatea).
Deci, aici, daca va supravietui topicul, as vrea sa discutam strict despre MODIFICARI ale acestui motor, pentru cresterea performantelor, si nu direct despre probleme gen consum de ulei, senzori, coduri de eroare si altele, pentru acestea sunt o gramada de topicuri separate.
Si ca sa nu mai lungim vorba prea mult, voi da eu tonul:
Una din modicarile care le-am facut eu, si la care am simtit o diferenta relativ mare, a fost scoaterea catalizatorului si a tobei intermediare, concomitent cu o toba sport. Dupa modificarea asta motorul urca mult mai repede in ture, are cuplu mult mai bun la turatii mai mici.
Alta chestie facuta a fost alezarea chiulasei, din care am luat 1,ceva mm. Din nou o imbunatatire la urcatul in ture.
Si o modificare strict pentru urcatul in ture este usuratul volantei, eu din a mea am luat undeva la 1,8 kg. Se simte bine diferenta.
Mai am filtru sport K&N, si cam atat.
Dupa toate astea am fost cu masina pe dyno, si a scos undeva pe la 108 si ceva de cai, tinand cont ca motorul asta nou are puterea declarata de 100.
Mai am in plan, impreuna cu electronistul, modificarea traseului de admisie, operatiune care ar trebui sa ne mai aduca un spor de vreo 8 cai. Si toate astea fara modificari de soft (inca).
Pentru admisie il las pe electronistul sa posteze, ca are acces mai facil si la ceva poze.
Numa bine
Chiar daca am putine postari pe forum, is destul de vechi pe aici si ma lupt de vreo 2 ani cu motorul asta.
Motivele pentru care am decis sa deschid topicul asta sunt destule: suntem foarte multi posesori de acest tip de motor, multi au deschis topicuri pe forum pentru sfaturi de crestere a puterii, multi cu motoare mai slabe doresc sa le schimbe si chiar ajung sa le schimbe cu xel-ul (nu-i neaparat ce as recomanda , da ata-i realitatea).
Deci, aici, daca va supravietui topicul, as vrea sa discutam strict despre MODIFICARI ale acestui motor, pentru cresterea performantelor, si nu direct despre probleme gen consum de ulei, senzori, coduri de eroare si altele, pentru acestea sunt o gramada de topicuri separate.
Si ca sa nu mai lungim vorba prea mult, voi da eu tonul:
Una din modicarile care le-am facut eu, si la care am simtit o diferenta relativ mare, a fost scoaterea catalizatorului si a tobei intermediare, concomitent cu o toba sport. Dupa modificarea asta motorul urca mult mai repede in ture, are cuplu mult mai bun la turatii mai mici.
Alta chestie facuta a fost alezarea chiulasei, din care am luat 1,ceva mm. Din nou o imbunatatire la urcatul in ture.
Si o modificare strict pentru urcatul in ture este usuratul volantei, eu din a mea am luat undeva la 1,8 kg. Se simte bine diferenta.
Mai am filtru sport K&N, si cam atat.
Dupa toate astea am fost cu masina pe dyno, si a scos undeva pe la 108 si ceva de cai, tinand cont ca motorul asta nou are puterea declarata de 100.
Mai am in plan, impreuna cu electronistul, modificarea traseului de admisie, operatiune care ar trebui sa ne mai aduca un spor de vreo 8 cai. Si toate astea fara modificari de soft (inca).
Pentru admisie il las pe electronistul sa posteze, ca are acces mai facil si la ceva poze.
Numa bine
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
rovid
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2009
- Mesaj Privat
- radu_print
- **
- 150 mesaje
- din 18 Dec 2006
- Astra 1992 c25xe
- Bucuresti
radu_print
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 c25xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2006
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Pana la urma a reusit cineva sa faca tuning la X16XEL? Am mers cu un Vauxhall care avea un chip de 122 de CP(sau cel putin asa zicea proprietarul). Mi se par cifrele cam optimiste dar oricum se misca frumos masina. Presupun ca era vorba de acelasi chip pe care il avea colegul Electronistul.
Saptamana viitoare o sa iau legatura cu o firma din Craiova care promite 114 CP si 171 NM. Merita si marea iubire un suflu nou.
Saptamana viitoare o sa iau legatura cu o firma din Craiova care promite 114 CP si 171 NM. Merita si marea iubire un suflu nou.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- radu_print
- **
- 150 mesaje
- din 18 Dec 2006
- Astra 1992 c25xe
- Bucuresti
radu_print
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 c25xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2006
- Mesaj Privat
Il stiu
pentru c20ne am reusit sa facem noi modificarea, dar la xel nu merge decat cumparat, costa ambele undeva la 170 de euro.
La ne se simtea exrem de tare diferenta, se putea regla sa consume mai putin, sa traga mai repede (din ture mai mici) etc.
II o piesa folosita da majoritatea tunerilor de motoare.
La mine urmeaza dupa ce reusesc sa fac power-box-ul (care vine in minim 2 exemplare - unul pentru electronistul).
Partea cea mai nasoala ii ca toate astea costa destul de mult, pentru ca nu merita sa le faci fara sa pui si un unichip si sa setezi tot ansamblul pe dyno...
da incet incet
pentru c20ne am reusit sa facem noi modificarea, dar la xel nu merge decat cumparat, costa ambele undeva la 170 de euro.
La ne se simtea exrem de tare diferenta, se putea regla sa consume mai putin, sa traga mai repede (din ture mai mici) etc.
II o piesa folosita da majoritatea tunerilor de motoare.
La mine urmeaza dupa ce reusesc sa fac power-box-ul (care vine in minim 2 exemplare - unul pentru electronistul).
Partea cea mai nasoala ii ca toate astea costa destul de mult, pentru ca nu merita sa le faci fara sa pui si un unichip si sa setezi tot ansamblul pe dyno...
da incet incet