- nicu.costinesti
- OP
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
Deschid acest tutorial pentru cei care vor sa-si curete singuri acasa sita si paharul sorbului rezervorului de motorina sau sa scoata sonda de nivel (plutitorul) din rezervor pentru Opel Astra G Y17DT.
Inainte de a incepe operatiunea, este bine sa aveti cat mai putina motorina in rezervor, pentru ca va trebui sa goliti motorina din rezervor pentru a putea curata paharul sorbului de motorina.
Operatiunea consta in pasii urmatori:
Pasul 1: Deconectarea bornei minus de la baterie si desfacerea busonului exterior de alimentare cu motorina;
Pasul 2: Rabatarea banchetei spate a masinii;
Pasul 3: Ridicarea izolatiei fonice de deasupra capacului de protectie din material plastic al sorbului de motorina;
Pasul 4: Scoaterea capacului de protectie din plastic al sorbului de motorina:
- operatia se efectueaza cu o surubelnita, asa cum arata in poza de mai jos:
- iar asa arata sub capacul de protectie:
Pasul 5: Scoaterea mufei de conectare si a furtunelor de tur si retur motorina:
- scoatere racordurilor furtunelor de tur si retur motorina se efectueaza cu 2 surubelnite si foarte multa atentie si grija si asa arata dupa demontarea lor:
Este bine ca dupa demontarea mufei si a furtunelor de tur-retur sa aspirati tot praful din locas, pentru ca daca nu veti face aceasta operatie, tot praful va cadea dupa demontarea capacului sorbului in rezervorul de motorina.
Pasul 6: Demontarea colierului din metal ce preseaza capacul de tabla al sorbului de motorina:
- operatia se efectueaza cu o surubelnita si un ciocanel rotindu-se colierul in sens invers acelor de ceasornic.
- iata cum apare dupa aceasta operatie:
Pasul 7: Scoaterea capacului de tabla si a sorbului de motorina:
- capacul se scoate tinand de cele doua racorduri din teava ale capacului, tragand usor in sus si rotind usor stanga-dreapta, apoi se scoate mufa de contact a sondei de nivel (plutitorului) pentru a putea apoi scoate sorbul de motorina;
- sorbul se scote prin apasarea celor 3 cleme de plastic ale sorbului, in acelasi timp si ridicand in sus sorbul;
- si iata sorbul de motorina:
Vreau sa stiti ca sub capacul de tabla exista doua furtune, unul de tur si celalalt de retur motorina iar operatiunea de curatare sorb motorina se poate face lejer fara a demonta aceste furtune, care dealtfel sunt prinse cu coliere prin presare destul de greu de demontat-montat la loc.
Pasul 8: Curatarea propriu-zisa a sorbului de motorina, si a paharului rezervorului:
- sorbul de motorina se curata prin pulverizare spray decarbusol sau de contacte (cel putin eu pe acestea le-am folosit cu succes), insa deoarece sita sorbului nu se poate demonta din sorb, este foarte greu sa poti curata in totalitate aceasta sita (sita este dubla);
- paharul rezervorului se poate curata dupa golirea motorinei cu un furtun intr-un bidon prin aspirare (cu gura);
- asa arata paharul de plastic al sorbului de motorina cu mizerie in el:
Sincer, acesta poza a fost facuta dupa ce am mai scos din noroi, deci acolo sa stiti ca se strange o gramada mare de mizerie.
Pentru a scoate mizeria din paharul sorbului folositi o seringa transparenta din plastic.
Si asa arata sorbul si paharul sorbului curatate:
Pasul 8: Pentru cine vrea sa scoata sonda de nivel (plutitorul) din rezervor, acesta se gaseste atasat de paharul sorbului de motorina si se scote prin apasarea unei singure cleme din plastic si apoi tragerea in sus a acestuia;
- iata cum arata si sonda de nivel motorina (plutitorul):
Pasul 9; Remontarea tuturor subansamblelor:
- se efectueaza invers ca la demontare, finalul:
Mult succes !
Nicu.
Inainte de a incepe operatiunea, este bine sa aveti cat mai putina motorina in rezervor, pentru ca va trebui sa goliti motorina din rezervor pentru a putea curata paharul sorbului de motorina.
Operatiunea consta in pasii urmatori:
Pasul 1: Deconectarea bornei minus de la baterie si desfacerea busonului exterior de alimentare cu motorina;
Pasul 2: Rabatarea banchetei spate a masinii;
Pasul 3: Ridicarea izolatiei fonice de deasupra capacului de protectie din material plastic al sorbului de motorina;
Pasul 4: Scoaterea capacului de protectie din plastic al sorbului de motorina:
- operatia se efectueaza cu o surubelnita, asa cum arata in poza de mai jos:
- iar asa arata sub capacul de protectie:
Pasul 5: Scoaterea mufei de conectare si a furtunelor de tur si retur motorina:
- scoatere racordurilor furtunelor de tur si retur motorina se efectueaza cu 2 surubelnite si foarte multa atentie si grija si asa arata dupa demontarea lor:
Este bine ca dupa demontarea mufei si a furtunelor de tur-retur sa aspirati tot praful din locas, pentru ca daca nu veti face aceasta operatie, tot praful va cadea dupa demontarea capacului sorbului in rezervorul de motorina.
Pasul 6: Demontarea colierului din metal ce preseaza capacul de tabla al sorbului de motorina:
- operatia se efectueaza cu o surubelnita si un ciocanel rotindu-se colierul in sens invers acelor de ceasornic.
- iata cum apare dupa aceasta operatie:
Pasul 7: Scoaterea capacului de tabla si a sorbului de motorina:
- capacul se scoate tinand de cele doua racorduri din teava ale capacului, tragand usor in sus si rotind usor stanga-dreapta, apoi se scoate mufa de contact a sondei de nivel (plutitorului) pentru a putea apoi scoate sorbul de motorina;
- sorbul se scote prin apasarea celor 3 cleme de plastic ale sorbului, in acelasi timp si ridicand in sus sorbul;
- si iata sorbul de motorina:
Vreau sa stiti ca sub capacul de tabla exista doua furtune, unul de tur si celalalt de retur motorina iar operatiunea de curatare sorb motorina se poate face lejer fara a demonta aceste furtune, care dealtfel sunt prinse cu coliere prin presare destul de greu de demontat-montat la loc.
Pasul 8: Curatarea propriu-zisa a sorbului de motorina, si a paharului rezervorului:
- sorbul de motorina se curata prin pulverizare spray decarbusol sau de contacte (cel putin eu pe acestea le-am folosit cu succes), insa deoarece sita sorbului nu se poate demonta din sorb, este foarte greu sa poti curata in totalitate aceasta sita (sita este dubla);
- paharul rezervorului se poate curata dupa golirea motorinei cu un furtun intr-un bidon prin aspirare (cu gura);
- asa arata paharul de plastic al sorbului de motorina cu mizerie in el:
Sincer, acesta poza a fost facuta dupa ce am mai scos din noroi, deci acolo sa stiti ca se strange o gramada mare de mizerie.
Pentru a scoate mizeria din paharul sorbului folositi o seringa transparenta din plastic.
Si asa arata sorbul si paharul sorbului curatate:
Pasul 8: Pentru cine vrea sa scoata sonda de nivel (plutitorul) din rezervor, acesta se gaseste atasat de paharul sorbului de motorina si se scote prin apasarea unei singure cleme din plastic si apoi tragerea in sus a acestuia;
- iata cum arata si sonda de nivel motorina (plutitorul):
Pasul 9; Remontarea tuturor subansamblelor:
- se efectueaza invers ca la demontare, finalul:
Mult succes !
Nicu.
safe
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- nicu.costinesti
- OP
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
Prima varianta: daca apa din interiorul masinii este lipiciosa, este posibil sa ai oringurile de etansare de la radiatorul de incalzire al habitaclului crapate sau pocnite sau poate chiar radiatorul spart. Prin acest radiator circula lichid de racire (antigel).
A doua varianta: ai schimbat parbrizul si iti intra apa pe la cheder.
A treia varianta: daca tot crezi ca este de la furtunasul de evacuare, urca masina pe rampa si curata cu un betisor furtunasul de drenare a apei.
Succes.
A doua varianta: ai schimbat parbrizul si iti intra apa pe la cheder.
A treia varianta: daca tot crezi ca este de la furtunasul de evacuare, urca masina pe rampa si curata cu un betisor furtunasul de drenare a apei.
Succes.
- mocanuradu
- **
- 67 mesaje
- din 12 Mar 2008
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mocanuradu
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2008
- Mesaj Privat
Felicitari @nicu.costinesti pentru tutorial. Minunat si foarte necesar. Operatiunea asta am facut-o si eu , la un service, avand probleme foarte mari din cauza mizeriei. Vreau sa adaug ca, se poate scoate si paharul sorbului "daca ai mana subtire" si rezervorul mai gol:)) are daca-mi aduc aminte bine sunt 3 cleme sub pahar, prins pe fundul rezervorului. Vreau sa repet si eu operatiune + curatarea rezervorului (inca nu stiu cum o sa-l curat, cu carpa sau vad eu)
- nicu.costinesti
- OP
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
Multumesc mocanuradu.
Referitor la paharul sorbului, cred ca la mine sunt parca 4 cleme sub pahar, am incercat sa scot si paharul, dar pentru ca este pozitia destul de imposibila, am lasat paharul la loc (da, nu am mana destul de subtire si nici rabdare destula n-am avut ). Am reusit totusi sa scot mizeria din pahar si de pe langa pahar cu o seringa mare de plastic.
Da, trebuie sa scoti toata motorina mai intai din rezervor, iar daca reusesti sa scoti si paharul, operatiunea de curatare a rezervorului este mult mai simpla. Apoi curatarea fundului rezervorului merge cu orice carpa curata.
Succes.
Referitor la paharul sorbului, cred ca la mine sunt parca 4 cleme sub pahar, am incercat sa scot si paharul, dar pentru ca este pozitia destul de imposibila, am lasat paharul la loc (da, nu am mana destul de subtire si nici rabdare destula n-am avut ). Am reusit totusi sa scot mizeria din pahar si de pe langa pahar cu o seringa mare de plastic.
Da, trebuie sa scoti toata motorina mai intai din rezervor, iar daca reusesti sa scoti si paharul, operatiunea de curatare a rezervorului este mult mai simpla. Apoi curatarea fundului rezervorului merge cu orice carpa curata.
Succes.
- mocanuradu
- **
- 67 mesaje
- din 12 Mar 2008
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mocanuradu
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2008
- Mesaj Privat
Azi mi-am desfacut sorbul. Operatiune destul de usoara. Ciudat e faptul ca am gasit mizerie in sorb si paharul acestuia dar fundul rezervorului era curat aproape ca lacrima.
Ultima data sorbul meu a fost desfacut acum 1 an si putin si uite ce depuneri am pe el. NU am o statie anume de la care alimentez dar toate cunoscute
Ce se vede pe sorb e numai mazga daia gelatinoasa, in pahar pe langa asta mai sunt si cateva impuritati solide.
Ultima data sorbul meu a fost desfacut acum 1 an si putin si uite ce depuneri am pe el. NU am o statie anume de la care alimentez dar toate cunoscute
Ce se vede pe sorb e numai mazga daia gelatinoasa, in pahar pe langa asta mai sunt si cateva impuritati solide.
- nicu.costinesti
- OP
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial si mai ales poze. Probabil ca la fel este constructiv si la masinile cu motoare de 2.0 diesel. Mai am insa o intrebare. Stie careva dintre voi, am inteles ca acolo undeva este o supapa mica care nu lasa motorina sa se intoarca in rezervor si tine sub presiune instalatia. Stie careva ceva de aceasta supapa si unde este mai precis pozitionata si cum arata? Vreo poza ceva? am inteles ca nu este scumpa si merita schimbata. Mie dimineata imi porneste ceva mai greu deci este dezamorsare si nu stiu de unde.... asa ca trebuie sa elimin toate posibilitatile...
- mocanuradu
- **
- 67 mesaje
- din 12 Mar 2008
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mocanuradu
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2008
- Mesaj Privat
- nicu.costinesti
- OP
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
Multumesc frumos milkyboy.
Din ce am gasit eu pe acolo se pare ca nu este nici o supapa. Chiar am suflat si tras motorina pe cele doua furtune de tur - retur la desfacere si curatare sorb rezervor si nu am simtit nimic in acest sens.
Verifica daca ai vreun furtun de tur-retur crapat care poate trage aer in instalatie si poate dezamorsa pompa de injectie, daca ai apa sau gunoaie in in rezorvor sau pe fundul paharului filtrului de motorina.
Daca nu gasesti nimic suspect, mergi la un tester, caci poate ai o problema in pompa de injectie sau calculatorul pompei de injectie. Daca ai unul din modelele Y 2.0 DTL sau Y 2.0 DTH e posibil sa ai defect in pompa sau calculatorul EDC al pompei, e problema tipica la modelul acesta. Ce eroare ai pe tester ?
Din ce am gasit eu pe acolo se pare ca nu este nici o supapa. Chiar am suflat si tras motorina pe cele doua furtune de tur - retur la desfacere si curatare sorb rezervor si nu am simtit nimic in acest sens.
Verifica daca ai vreun furtun de tur-retur crapat care poate trage aer in instalatie si poate dezamorsa pompa de injectie, daca ai apa sau gunoaie in in rezorvor sau pe fundul paharului filtrului de motorina.
Daca nu gasesti nimic suspect, mergi la un tester, caci poate ai o problema in pompa de injectie sau calculatorul pompei de injectie. Daca ai unul din modelele Y 2.0 DTL sau Y 2.0 DTH e posibil sa ai defect in pompa sau calculatorul EDC al pompei, e problema tipica la modelul acesta. Ce eroare ai pe tester ?
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Deocamdata nu am eroare pe tester dar problema este ca nu porneste asa de repede cum ar trebui intotdeauna. Adica dimineata mai ales si are momente cand si daca merg undeva si stau numai cateva minute nu o ia dupa ce invarte de 2 ori ci invarte maxim 10 secunde. Dar asta este aleator. Adica poate sa stea si peste noapte si dimineata sa plece rapid de tot sau cum am zis poate sa porneasca mai rau chiar daca am umblat cu ea cu 15 minute inainte. Nu stiu chiar ca inainte parca nu facea asa. Acum vreau sa ii mai schimb filtrul de motorina sa vad daca este vreo imbunatatire ca e cam vechi saracul si e timpul.
- ARISTROCRATE
- **
- 55 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Vectra 2000 x20dth
- Ialomita
ARISTROCRATE
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
azi am curatat si eu sorbul la vectra mea(x20dth) dar cred ca am pierdut o ciupercuta de plastic care era pozitonata in partea de sus a paharului
ea optura gaurelele alea marcate de mine .Acum problema e ca nu am mai gasit acea ciupercuta si am montat sorbul asa ,poate ma lamuriti ce rol are si daca e vreo pb daca o las asa ?
ea optura gaurelele alea marcate de mine .Acum problema e ca nu am mai gasit acea ciupercuta si am montat sorbul asa ,poate ma lamuriti ce rol are si daca e vreo pb daca o las asa ?
marian83
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 tdy
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2009
- Mesaj Privat
marian83
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 tdy
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2009
- Mesaj Privat
- ARISTROCRATE
- **
- 55 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Vectra 2000 x20dth
- Ialomita
ARISTROCRATE
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
m-am tot gandit si nu cred ca ar fi pb daca o las asa ,pt ca paharul este "ingropat" in motorina si cred ca rolul ciupercutei e sa nu se aspire motorina decat pe la baza paharului unde este si sita aia dubla ; parerea mea -asteptam si alte pareri
@marian 83-cred ca trebuie sa cauti rezolvarea in alta parte
@marian 83-cred ca trebuie sa cauti rezolvarea in alta parte
marian83
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 tdy
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2009
- Mesaj Privat
- ARISTROCRATE
- **
- 55 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Vectra 2000 x20dth
- Ialomita
ARISTROCRATE
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
marian83
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 tdy
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2009
- Mesaj Privat
- mocanuradu
- **
- 67 mesaje
- din 12 Mar 2008
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mocanuradu
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2008
- Mesaj Privat
marian83 a scris:cine ma poate ajuta la un cod eroare P0500 si P1220 la UN OPEL ASTRA G
Salut. In legatura cu 1220 uite aici o discutie https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=15820 , si eu am avut problema cu 1220, discutia este pentru motoarele de 2000 nu stiu sa-ti spun daca e valabil si pentru 1,7 dar banuiesc, ca e valabil . Sa scrii si capacitatea motorului in profil.