moromete
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2006
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Pai vezi ca la motor trebuie sa ai o sonda ( e o chestie galbena pe care scrie 95 sau 91) Dupa acea valoare sonda ecu stie cum sa prepare amestecul, care este puterea octanica a benzinei.
Daca bagi alt fel de benzina decat ceea ce scrie acolo, risti sa iti mearga masina nasol si sa strici motorul. Acu nu stiu ce sa zic in privinta benzinei de la pompele noatre( ca daca aia 95 chiar are cifra octanica 95, unii zic ca cea de 98 se apropie mai rpd de cifra octanica 95) Acum nu e musai asa, dar am auzit si eu.
La masina ta cred ca ar trebui sa ii pui 95(fara plumb).
Daca bagi alt fel de benzina decat ceea ce scrie acolo, risti sa iti mearga masina nasol si sa strici motorul. Acu nu stiu ce sa zic in privinta benzinei de la pompele noatre( ca daca aia 95 chiar are cifra octanica 95, unii zic ca cea de 98 se apropie mai rpd de cifra octanica 95) Acum nu e musai asa, dar am auzit si eu.
La masina ta cred ca ar trebui sa ii pui 95(fara plumb).
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Nu vreau sa te contrazic, dar la masina mea veche in carte scria ca sa-i pun benzina 95 sau 91 ... Si oricum scria ca daca ii pun 95 sa intorc sonda pe partea cu 95, daca ii pun 91 pe partea cu 91.
Si am auzit ca daca ii pui benzina cu cifra octanica mai mare decat cea prevazuta se poate sa-i arzi garniturile de la pistoane.
Si am auzit ca daca ii pui benzina cu cifra octanica mai mare decat cea prevazuta se poate sa-i arzi garniturile de la pistoane.
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
dgxshpe a scris:Nu vreau sa te contrazic, dar la masina mea veche in carte scria ca sa-i pun benzina 95 sau 91 ... Si oricum scria ca daca ii pun 95 sa intorc sonda pe partea cu 95, daca ii pun 91 pe partea cu 91.
Si am auzit ca daca ii pui benzina cu cifra octanica mai mare decat cea prevazuta se poate sa-i arzi garniturile de la pistoane.
Si am auzit ca daca ii pui benzina cu cifra octanica mai mare decat cea prevazuta se poate sa-i arzi garniturile de la pistoane.
Aia e valabil pt. C16NZ. La C14SE are tot 2 pozitii, dar una e pt. 95 iar cealalta pt. 98
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
moromete a scris:]Salut voios. Este adevarat ce am auzit, ca pt Opel Astra Caravan din 1993 , motor 14SE este bine sa pui nenzina fara pb de 95 si nu de 98 sau 100? Daca da, de ce, daca nu ....
*
In compartimentul motor trebuie sa ai un "selector" de benzina, poti pune SI 95, SI 98 , in functie de pozitia acestuia
Haynes zice chiar ca Opel poate furniza o "cheie" speciala pentru banzina de 91, dar eu un am fost curios, in FR nu se gaseste asa ceva...
Deci... 95 (mai ieftina)
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Luco
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2006
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
In manualul OPEL ASTRA de H.R.Etzold pentru motorul C16NZ,scrie: " Automobilul nu trebuie sa functioneze cu combustibil a carui cifra octanica este mai mica decat valoarea inscrisa pe mufa de codare . In acest caz, se introduce invers mufa de codare , altfel fiind posibila avarierea motorului." fara a se face referire la cazul cand valoarea cifrei octanice este mai mare decat valoarea inscrisa pe mufa de codare .
ovidelu
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
Intru si eu un discutie cu urmatoarea intrebare?
La Astra Classic II 1.4 cu motor Z14XEP exista vre-un comutator / jumper pentru selectarea tipului de benzina sau pur si simplu pun benzina si calculatorul autoregleaza combustia ( sper ca nu m-am exprimat atehnic )?
Maine voi ridica masina de la dealer si vreau sa stiu cum trebuie sa procedez.
La Astra Classic II 1.4 cu motor Z14XEP exista vre-un comutator / jumper pentru selectarea tipului de benzina sau pur si simplu pun benzina si calculatorul autoregleaza combustia ( sper ca nu m-am exprimat atehnic )?
Maine voi ridica masina de la dealer si vreau sa stiu cum trebuie sa procedez.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
moromete
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2006
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
Am alimentat de la OMV din graba cu benzina CO95 cu plumb si cand mi-am dat seama aveam deja in rezervor aprox.10 litrii. Am alimetat apoi cu inca 12litrii benzina CO95 fara plumb in speranta ca poate o mai "diluez". Am facut o gresala? La ce ma pot astepta acum din partea motorului? Momentan masina merge bine si nu-mi face probleme. Ma gandeam ca acum sa alimentez o perioada numai cu benzina CO98. Oare sa bag ceva aditivi pentru benzina?
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
sorin nu stiu cat de pe moarte e catalizatorul ca in ianuarie am facut revizia si testul de gaze a iesit bine, in plus ma gandeam cam ce influenta poate avea 10 l de benzina cu Pb in amestec cu 22 l de benzina fara Pb asupra catalizatorului. Noroc cu Inginerul ca mi-am mai revenit ; oricum masina merge bine si n-am avut probleme; acum am numai benzina fara Pb; cea in amestec s-a consumat deja
Va multumesc pentru raspunsuri la tuturor
Va multumesc pentru raspunsuri la tuturor
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
doru_a a scris:In manualul OPEL ASTRA de H.R.Etzold pentru motorul C16NZ,scrie: " Automobilul nu trebuie sa functioneze cu combustibil a carui cifra octanica este mai mica decat valoarea inscrisa pe mufa de codare . In acest caz, se introduce invers mufa de codare , altfel fiind posibila avarierea motorului." fara a se face referire la cazul cand valoarea cifrei octanice este mai mare decat valoarea inscrisa pe mufa de codare .
dap..asa zice neamtu'..dar fiind valoare minima, eu nu vad vreun efect negativ daca mergi cu benzina cu cifra octancia peste codajul mufei..banuiesc ca efectele negative ar aparea la o benzina cu cifra octanica peste 100, ceea ce nu e cazul (poate doar daca pui de la PETROM, benzina pt CNR, care are 120,cred, si se obtine de la Petrom doar prin diverse interventii..sper sa nu zic prostii dar oricum la statii nu gasesti benzina aia...)..oricum calitatea benzinei noastre lasa muuult de dorit....o statie clar sa evitati: pseudo-rompetrol de pe DN3, Branesti...numai benzina nu vand indivizii aia...am pus de 2 ori de la ei...cred ca pana si benzina din pakistan sau mongolia e mai buna...mergea masina ca dracu, parca avea cifra octanica <91.