Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • moromete

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Salut voios. Este adevarat ce am auzit, ca pt Opel Astra Caravan din 1993 , motor 14SE este bine sa pui nenzina fara pb de 95 si nu de 98 sau 100? Daca da, de ce, daca nu ....
Skip ads

  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Pai vezi ca la motor trebuie sa ai o sonda ( e o chestie galbena pe care scrie 95 sau 91) Dupa acea valoare sonda ecu stie cum sa prepare amestecul, care este puterea octanica a benzinei.
Daca bagi alt fel de benzina decat ceea ce scrie acolo, risti sa iti mearga masina nasol si sa strici motorul. Acu nu stiu ce sa zic in privinta benzinei de la pompele noatre( ca daca aia 95 chiar are cifra octanica 95, unii zic ca cea de 98 se apropie mai rpd de cifra octanica 95) Acum nu e musai asa, dar am auzit si eu.
La masina ta cred ca ar trebui sa ii pui 95(fara plumb)Wink.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
In Autodata zice pt. C14SE minim CO95. De altfel se pare ca la Opel de abia Z-urile (nu si LET-ul) pot "inghiti" fara proteste pana in CO91, asa ca, paradoxal poate, la motoarele mai vechi tb. benzina mai "nobila", deci preferabil CO98.
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa te contrazic, dar la masina mea veche in carte scria ca sa-i pun benzina 95 sau 91 ... Si oricum scria ca daca ii pun 95 sa intorc sonda pe partea cu 95, daca ii pun 91 pe partea cu 91.
Si am auzit ca daca ii pui benzina cu cifra octanica mai mare decat cea prevazuta se poate sa-i arzi garniturile de la pistoane.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
dgxshpe a scris:Nu vreau sa te contrazic, dar la masina mea veche in carte scria ca sa-i pun benzina 95 sau 91 ... Si oricum scria ca daca ii pun 95 sa intorc sonda pe partea cu 95, daca ii pun 91 pe partea cu 91.
Si am auzit ca daca ii pui benzina cu cifra octanica mai mare decat cea prevazuta se poate sa-i arzi garniturile de la pistoane.

Aia e valabil pt. C16NZ. La C14SE are tot 2 pozitii, dar una e pt. 95 iar cealalta pt. 98
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
moromete a scris:]Salut voios. Este adevarat ce am auzit, ca pt Opel Astra Caravan din 1993 , motor 14SE este bine sa pui nenzina fara pb de 95 si nu de 98 sau 100? Daca da, de ce, daca nu ....

*
In compartimentul motor trebuie sa ai un "selector" de benzina, poti pune SI 95, SI 98 , in functie de pozitia acestuia Exclamation
Haynes zice chiar ca Opel poate furniza o "cheie" speciala pentru banzina de 91, dar eu un am fost curios, in FR nu se gaseste asa ceva...
Deci... 95 Exclamation (mai ieftina)
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Da, la C16NZ chestia aia da 220 Ohmi pt. CO95 si 0 pt. CO91. La C14SE da tot 220 Ohmi pt. CO95 si 470 Ohmi pt. CO98. De ce am impresia ca la C14SE daca faci scurt intre terminalele senzorului (deci rezistenta 0) e ca si cum l-ai coda pt. CO91?
  • Luco

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2006

  • Mesaj Privat
si la masinile noi e aceeasi chestie cu selectorul; vorbesc de motoarele Z16xep si Z14xep; sau poti pune ori 95 ori 98 indiferent cum e, ba chiar sa le si amesteci cind ai chef
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
In manualul OPEL ASTRA de H.R.Etzold pentru motorul C16NZ,scrie: " Automobilul nu trebuie sa functioneze cu combustibil a carui cifra octanica este mai mica decat valoarea inscrisa pe mufa de codare . In acest caz, se introduce invers mufa de codare , altfel fiind posibila avarierea motorului." fara a se face referire la cazul cand valoarea cifrei octanice este mai mare decat valoarea inscrisa pe mufa de codare .
  • ovidelu

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Intru si eu un discutie cu urmatoarea intrebare?

La Astra Classic II 1.4 cu motor Z14XEP exista vre-un comutator / jumper pentru selectarea tipului de benzina sau pur si simplu pun benzina si calculatorul autoregleaza combustia ( sper ca nu m-am exprimat atehnic Very Happy )?
Maine voi ridica masina de la dealer si vreau sa stiu cum trebuie sa procedez.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Exact asa cum ai amintit mai inainte... cheia de codaj este specifica Astrei F...
  • moromete

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Acum m-am lamurit! Multzam
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am alimentat de la OMV din graba cu benzina CO95 cu plumb si cand mi-am dat seama aveam deja in rezervor aprox.10 litrii. Am alimetat apoi cu inca 12litrii benzina CO95 fara plumb in speranta ca poate o mai "diluez". Am facut o gresala? La ce ma pot astepta acum din partea motorului? Momentan masina merge bine si nu-mi face probleme. Ma gandeam ca acum sa alimentez o perioada numai cu benzina CO98. Oare sa bag ceva aditivi pentru benzina?
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Felicitari, ai "omorat" catalizatorul Rolling Eyes (oricum, daca masina e cea din avatar, nu ar mai fi trait mult)
In rest, nu prea se intampla nimic... Wink Daca elimini catalizatorul, "aproape" ca ai putea sa mergi cu benzina cu plumb (ma rog... cu potasiu...)
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Stai linistit...Benzina Premium pt. masini fara catalizator de la noi e tot fara plumb. Mi se pare ca de vreo 2 ani este interzisa vanzarea benzinelor etilate cu Pb in .ro. Singura diferenta (teoretic) fata de benzina fara Pb e un aditiv care are probabil scopul de a proteja supapele.
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
sorin nu stiu cat de pe moarte e catalizatorul ca in ianuarie am facut revizia si testul de gaze a iesit bine, in plus ma gandeam cam ce influenta poate avea 10 l de benzina cu Pb in amestec cu 22 l de benzina fara Pb asupra catalizatorului. Noroc cu Inginerul ca mi-am mai revenit ; oricum masina merge bine si n-am avut probleme; acum am numai benzina fara Pb; cea in amestec s-a consumat deja Laughing
Va multumesc pentru raspunsuri la tuturor
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ei, acuma si tu... oricum, dupa 10 ani, PUTINE catalizatoare mai sunt eficace... dca nu sunt infundate, e deja OK...
Iar benzina "cu plumb" e de fapt cu potasiu...
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
doru_a a scris:In manualul OPEL ASTRA de H.R.Etzold pentru motorul C16NZ,scrie: " Automobilul nu trebuie sa functioneze cu combustibil a carui cifra octanica este mai mica decat valoarea inscrisa pe mufa de codare . In acest caz, se introduce invers mufa de codare , altfel fiind posibila avarierea motorului." fara a se face referire la cazul cand valoarea cifrei octanice este mai mare decat valoarea inscrisa pe mufa de codare .


dap..asa zice neamtu'..dar fiind valoare minima, eu nu vad vreun efect negativ daca mergi cu benzina cu cifra octancia peste codajul mufei..banuiesc ca efectele negative ar aparea la o benzina cu cifra octanica peste 100, ceea ce nu e cazul (poate doar daca pui de la PETROM, benzina pt CNR, care are 120,cred, si se obtine de la Petrom doar prin diverse interventii..sper sa nu zic prostii dar oricum la statii nu gasesti benzina aia...)..oricum calitatea benzinei noastre lasa muuult de dorit....o statie clar sa evitati: pseudo-rompetrol de pe DN3, Branesti...numai benzina nu vand indivizii aia...am pus de 2 ori de la ei...cred ca pana si benzina din pakistan sau mongolia e mai buna...mergea masina ca dracu, parca avea cifra octanica <91. Rolling Eyes
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR