cena_sima
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2008
- Mesaj Privat
claudiuv
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Teleorman
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2007
- Mesaj Privat
- Suller Istvan
- **
- 434 mesaje
- din 17 Apr 2007
- Kadett 1986 1,3
- turda
Suller Istvan
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: turda
- Masina: Kadett 1986 1,3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
cena_sima
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2008
- Mesaj Privat
- d3c3n3u
- **
- 342 mesaje
- din 24 Jun 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
d3c3n3u
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2008
- Mesaj Privat
Apropo de economie...am fost anul trecut pe Tranfagarasan cu mai multi prieteni...coboram...eram ultimul si tot simteam miros puternic de ferodo incins...la prima oprire am constatat ca pe rotile masinii unuia dintre prieteni puteai lejer sa faci oua ochiuri...asa de incinse erau...am crezut ca are vreo problema ceva, ca i s-au blocat rotile...ne-a linistit spunandu-ne ca a coborat cu masina scoasa din viteza sa faca economie la benzina...am lesinat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
In toate manualele de utilizare a masinilor incepand cu cele ce indeplinesc norma de poluare euro 2 este mentionat faptul ca nu trebuie pornit motorul prin tractare. Pornitul in panta este echivalent cu pornirea tractata. Riscurile le-a expus @jE.
@d3c3n3u
Amicul tau a economisit cateva sute de ml de carburant dar a uzat semnificativ sistemul de franare.
@d3c3n3u
Amicul tau a economisit cateva sute de ml de carburant dar a uzat semnificativ sistemul de franare.
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
Sute de ml? Mult spus! In frana de motor consumul este infim, chiar daca turatia e mare (treapta a 2-a, la 50 km/h de exemplu).
In schimb riscurile sunt enorme. Mai ales pe un traseu ca si Transfagarasanul. Riscurile de a se defecta sistemul de franare sunt foarte mari, sa iesi de pe carosabil acolo inseamna moarte sigura. Plus ca pui in real pericol viata celorlalti participanti la trafic.
Sa incep sa enumar cate tiruri, dube si autoturisme au ramas fara frane pe Calea Turzii in jos, la intrare in Cluj?
Si ºofatul ãsta, e o îndeletnicire laborioasã, o artã!
In schimb riscurile sunt enorme. Mai ales pe un traseu ca si Transfagarasanul. Riscurile de a se defecta sistemul de franare sunt foarte mari, sa iesi de pe carosabil acolo inseamna moarte sigura. Plus ca pui in real pericol viata celorlalti participanti la trafic.
Sa incep sa enumar cate tiruri, dube si autoturisme au ramas fara frane pe Calea Turzii in jos, la intrare in Cluj?
Si ºofatul ãsta, e o îndeletnicire laborioasã, o artã!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Consumul de carburant in frina motor nu este infim ci zero, ECU taie injectia total, care nu crede sa se uite pe BC sau sa conecteze un laptop sa vada ca timp injectie este 0.
Daca vrei sa economisesti baterie sau electromotor fa porinre de acest gen poate faci motorul tandari.
In cazul in care ramii fara baterie exclus sa fie trasa sau dat drumul la vale, ECU are nevoie de 12V adevarati ca sa poata comanda bobina, injectoare, sa interogheze senzori....nu e o masina simpla pe carburatie care o pornesti la manivela.
Daca vrei sa economisesti baterie sau electromotor fa porinre de acest gen poate faci motorul tandari.
In cazul in care ramii fara baterie exclus sa fie trasa sau dat drumul la vale, ECU are nevoie de 12V adevarati ca sa poata comanda bobina, injectoare, sa interogheze senzori....nu e o masina simpla pe carburatie care o pornesti la manivela.
cristianc
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
Eu sunt mai incepator in ale condusului insa, tot timpul sunt deschis la a afla trucuri despre aceasta indeletnicire.
Din cate stiu, este recomandat ca, atunci cand observi ca in cateva zeci/sute de metri trebuie sa opresti, sa scoti din viteza si sa lasi masina sa mearga in virtutea inertiei. Mai mult de atat, stiu ca frana de motor inseamna sa introduci schimbatorul de viteze intr-o treapta inferioara si ca, este recomandat sa folosesti si aceasta frana in locul celei de picior, daca distanta iti permite.
Intrebarea mea este: mersul in panta, cu schimbatorul in pozitia neutra, este daunator? Pentru ca eu asta am inteles. Si daca da, atunci asta nu este acelasi lucru cu scosul din viteza de care spuneam mai sus? Din cate stiam eu, asta era recomandat.
Va rog sa ma corectati daca gresesc si sa ma lamuriti pentru ca ma simt putin in ceata.
Multumesc
Din cate stiu, este recomandat ca, atunci cand observi ca in cateva zeci/sute de metri trebuie sa opresti, sa scoti din viteza si sa lasi masina sa mearga in virtutea inertiei. Mai mult de atat, stiu ca frana de motor inseamna sa introduci schimbatorul de viteze intr-o treapta inferioara si ca, este recomandat sa folosesti si aceasta frana in locul celei de picior, daca distanta iti permite.
Intrebarea mea este: mersul in panta, cu schimbatorul in pozitia neutra, este daunator? Pentru ca eu asta am inteles. Si daca da, atunci asta nu este acelasi lucru cu scosul din viteza de care spuneam mai sus? Din cate stiam eu, asta era recomandat.
Va rog sa ma corectati daca gresesc si sa ma lamuriti pentru ca ma simt putin in ceata.
Multumesc
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
In panta pe liber ai:
- servofrina la limita datorita vacumului insuficient
- uzura cutie viteze
- consum carburant
- la servodirectie alte belele chiar si la cea electrica, alternatorul nu poate furniza suficient amperaj
Cind coboara turatia sub 1500 scoti pe liber sau bagi alta viteza dupa caz, exclus sute de metri, daca esti pe liber si trebuie sa o calci din varii motive vei pierde secunde pretioase pina o bagi in viteza.
- servofrina la limita datorita vacumului insuficient
- uzura cutie viteze
- consum carburant
- la servodirectie alte belele chiar si la cea electrica, alternatorul nu poate furniza suficient amperaj
Din cate stiu, este recomandat ca, atunci cand observi ca in cateva zeci/sute de metri trebuie sa opresti, sa scoti din viteza si sa lasi masina sa mearga in virtutea inertiei
Cind coboara turatia sub 1500 scoti pe liber sau bagi alta viteza dupa caz, exclus sute de metri, daca esti pe liber si trebuie sa o calci din varii motive vei pierde secunde pretioase pina o bagi in viteza.
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
In cazul motoarelor ce se bucura si de o turbosuflanta (turbina), rulatul la viteze peste 30km/h, fara a introduce in vreo treapta de viteza duce la invartirea palelor turbinei la turatii foarte mari, deloc sanatoase, ducand la o imbatranire prematura si accentuata a intregului ansamblu al turbinei. La viteze mari, rezultand turatii foarte mari se pot rupe palele turbinei.
Daca nu zic bine, pot fi corectat sau completat mai tehnic.
Daca nu zic bine, pot fi corectat sau completat mai tehnic.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat