Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • cena_sima

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Buna!
Are ceva daca pornesti in repetate randuri masina din rampa? Adica sa fie parcata cu botul in jos si cu contactul pus numa dat drumu din ambreiaj... Nu se defecteaza nimic? Erori sau alte probleme? De obicei o las in panta masina si ma gandeam sa fac economie la electromotor Laughing
Skip ads

  • claudiuv

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Hai ca esti culmea Laughing
Ce masina ai? Daca ai dacia 1310 nu se intampla mai nimic Smile
  • Suller Istvan

  • Mesaje scrise: 434
  • Locatie: turda
  • Masina: Kadett 1986 1,3
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2007

  • Mesaj Privat
e aceeasi chestie ca si la frana de motor, teoretic nu se intampla nimic, dar totusi sa nu o pornesti in treapta 1 ci in a 2-a mai bine si sa nu bruschezi prea tare!
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
nu te zgarci la electromotor. socul care apare cand lasi ambreiajul iti poate face distributia sa sara de la punct, sau iti poate rupe cureaua de distributie. metoda asta de pornire foloseste-o doar cand nu ai alta solutie.
  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Mie mi s-a interzis categoric sa procedez in felul asta cu masina, acelasi motiv, pui motorul pe butuci tot in atata timp cat ai porni motorul normal, ambreiaj, contact, motor.
"Ai trecut de la Dacie la Opel, nu-l fa praf!" mi s-a spus cand aveam 4,2 km. O tempora!
  • cena_sima

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Nu e vorba de masina, ma gandeam mai mult asa in general pentru cultura mea generala Smile. Bineinteles ca nu o pornesc asa pentru ca nu are rost sa o bruschez.
Multumesc de pareri oricum!
  • d3c3n3u

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Apropo de economie...am fost anul trecut pe Tranfagarasan cu mai multi prieteni...coboram...eram ultimul si tot simteam miros puternic de ferodo incins...la prima oprire am constatat ca pe rotile masinii unuia dintre prieteni puteai lejer sa faci oua ochiuri...asa de incinse erau...am crezut ca are vreo problema ceva, ca i s-au blocat rotile...ne-a linistit spunandu-ne ca a coborat cu masina scoasa din viteza sa faca economie la benzina...am lesinat
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
In toate manualele de utilizare a masinilor incepand cu cele ce indeplinesc norma de poluare euro 2 este mentionat faptul ca nu trebuie pornit motorul prin tractare. Pornitul in panta este echivalent cu pornirea tractata. Riscurile le-a expus @jE.
@d3c3n3u
Amicul tau a economisit cateva sute de ml de carburant dar a uzat semnificativ sistemul de franare.
  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Sute de ml? Mult spus! In frana de motor consumul este infim, chiar daca turatia e mare (treapta a 2-a, la 50 km/h de exemplu).
In schimb riscurile sunt enorme. Mai ales pe un traseu ca si Transfagarasanul. Riscurile de a se defecta sistemul de franare sunt foarte mari, sa iesi de pe carosabil acolo inseamna moarte sigura. Plus ca pui in real pericol viata celorlalti participanti la trafic.

Sa incep sa enumar cate tiruri, dube si autoturisme au ramas fara frane pe Calea Turzii in jos, la intrare in Cluj?
Si ºofatul ãsta, e o îndeletnicire laborioasã, o artã!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Consumul de carburant in frina motor nu este infim ci zero, ECU taie injectia total, care nu crede sa se uite pe BC sau sa conecteze un laptop sa vada ca timp injectie este 0.
Daca vrei sa economisesti baterie sau electromotor fa porinre de acest gen poate faci motorul tandari.
In cazul in care ramii fara baterie exclus sa fie trasa sau dat drumul la vale, ECU are nevoie de 12V adevarati ca sa poata comanda bobina, injectoare, sa interogheze senzori....nu e o masina simpla pe carburatie care o pornesti la manivela.
  • cristianc

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Eu sunt mai incepator in ale condusului insa, tot timpul sunt deschis la a afla trucuri despre aceasta indeletnicire.
Din cate stiu, este recomandat ca, atunci cand observi ca in cateva zeci/sute de metri trebuie sa opresti, sa scoti din viteza si sa lasi masina sa mearga in virtutea inertiei. Mai mult de atat, stiu ca frana de motor inseamna sa introduci schimbatorul de viteze intr-o treapta inferioara si ca, este recomandat sa folosesti si aceasta frana in locul celei de picior, daca distanta iti permite.
Intrebarea mea este: mersul in panta, cu schimbatorul in pozitia neutra, este daunator? Pentru ca eu asta am inteles. Si daca da, atunci asta nu este acelasi lucru cu scosul din viteza de care spuneam mai sus? Din cate stiam eu, asta era recomandat.
Va rog sa ma corectati daca gresesc si sa ma lamuriti pentru ca ma simt putin in ceata.
Multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In panta pe liber ai:
- servofrina la limita datorita vacumului insuficient
- uzura cutie viteze
- consum carburant
- la servodirectie alte belele chiar si la cea electrica, alternatorul nu poate furniza suficient amperaj

Din cate stiu, este recomandat ca, atunci cand observi ca in cateva zeci/sute de metri trebuie sa opresti, sa scoti din viteza si sa lasi masina sa mearga in virtutea inertiei

Cind coboara turatia sub 1500 scoti pe liber sau bagi alta viteza dupa caz, exclus sute de metri, daca esti pe liber si trebuie sa o calci din varii motive vei pierde secunde pretioase pina o bagi in viteza.
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Si la scoala te invata ca nu ai voie sa cobori pe liber panta sau cu motorul oprit.
  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
In cazul motoarelor ce se bucura si de o turbosuflanta (turbina), rulatul la viteze peste 30km/h, fara a introduce in vreo treapta de viteza duce la invartirea palelor turbinei la turatii foarte mari, deloc sanatoase, ducand la o imbatranire prematura si accentuata a intregului ansamblu al turbinei. La viteze mari, rezultand turatii foarte mari se pot rupe palele turbinei.
Daca nu zic bine, pot fi corectat sau completat mai tehnic.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Turbina nu se invarte in functie de viteza masinii ci de turatia motorului. Daca motorul este la ralanti, turbina se invarte putin sau deloc. Raman celelelte riscuri pe care @dancuciureanu le-a explicat deja.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR