DVD
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina: Vectra 2004 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salutare
Am parcurs cu vectra mea 40.000 de km si am observat o uzura normala ( uniforma ,) mai mare a anvelopelor pe rotile din fata.Ma gindeam sa le pun pe cele de pe spate pe fata si invers insa nu stiu daca este vre-o regula in a face lucru asta sau e suficient sa schimb dreapta-fata cu dreapta-spate,etc.
Am parcurs cu vectra mea 40.000 de km si am observat o uzura normala ( uniforma ,) mai mare a anvelopelor pe rotile din fata.Ma gindeam sa le pun pe cele de pe spate pe fata si invers insa nu stiu daca este vre-o regula in a face lucru asta sau e suficient sa schimb dreapta-fata cu dreapta-spate,etc.
- Florin M
- **
- 390 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Brasov
Florin M
- Mesaje scrise: 390
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
vladruse
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
pok
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2003 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2007
- Mesaj Privat
[quote="claudiu-cld"]cand se monteaza cauciucul pe janta tre sa ai grija la sensul de rotatie
cand schimbi rotile intre ele le poti pune unde vrei si e in regula
ma mai gandesc la faza cu sensul de rotatie al cauciucurilor(pt cele cu sens de rotatie)dk poate sa ma lamureasca cineva nu ma supar[/quote]
pintenii de pe anvelopa (daca pot sa le spun asa) sunt ganditi de producator in forma aplicata pe anvelopa intr-un anume sens de rulare, pentru zgomot cat mai scazut la rulare, pentru evitarea acvaplanarii, pentru priza la demarare si franare brusca. daca le pui in sens invers se poate sa ai probleme la viteze mai mari sau pe ploaie (ipotetic).
cand schimbi rotile intre ele le poti pune unde vrei si e in regula
ma mai gandesc la faza cu sensul de rotatie al cauciucurilor(pt cele cu sens de rotatie)dk poate sa ma lamureasca cineva nu ma supar[/quote]
pintenii de pe anvelopa (daca pot sa le spun asa) sunt ganditi de producator in forma aplicata pe anvelopa intr-un anume sens de rulare, pentru zgomot cat mai scazut la rulare, pentru evitarea acvaplanarii, pentru priza la demarare si franare brusca. daca le pui in sens invers se poate sa ai probleme la viteze mai mari sau pe ploaie (ipotetic).
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@claudiu-cld: "cand se monteaza cauciucul pe janta tre sa ai grija la sensul de rotatie
cand schimbi rotile intre ele le poti pune unde vrei si e in regula"
De sensul de rotatie trebuie sa ai grija la orice montare de anvelopa (permutare, montare SH, etc). Daca nu se respecta sensul apar uzuri neuniforme si de aici o serie de manifestari "ciudate".
@ovidium: Asa este.
cand schimbi rotile intre ele le poti pune unde vrei si e in regula"
De sensul de rotatie trebuie sa ai grija la orice montare de anvelopa (permutare, montare SH, etc). Daca nu se respecta sensul apar uzuri neuniforme si de aici o serie de manifestari "ciudate".
@ovidium: Asa este.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eu zic ca nu e realist sa demontezi cauciucurile de pe jante, cel mai simplu este sa schimbi cele doua din fata cu cele doua din spate, roata de rezerva ramanand neatinsa pana la trimiterea masinii la "gunoi"
( cauciucurile radiale, adica 99,99% din cele actuale, "tin minte" sensul initial de rotatie, si in plus, unele sunt asimetrice...)
( cauciucurile radiale, adica 99,99% din cele actuale, "tin minte" sensul initial de rotatie, si in plus, unele sunt asimetrice...)
- costi petrescu
- **
- 380 mesaje
- din 10 Nov 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Bucuresti
costi petrescu
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat
Cred ca cel mai bine este sa faci schimbul de cauciucuri astfel: Dreapta spate il pui in fata stanga si stanga spate in fata dreapta. In acest caz trebuie sa mergi la vulcanizare pentru schimbarea sensului de rotatie. Daca doar shimbi spate dreapta cu fata dreapta nu mai trebuie sa mergi la vulcanizare.Sensul de rotatie este acelasi.
Eu intotdeauna am facut schimbul de cauciuci in sensul asa-numit "X".
Decizia iti apartine.
Bafta
Eu intotdeauna am facut schimbul de cauciuci in sensul asa-numit "X".
Decizia iti apartine.
Bafta
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
- costi petrescu
- **
- 380 mesaje
- din 10 Nov 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Bucuresti
costi petrescu
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat
Codrin... pana la urma fiecare procedeaza cum este mai bine pentru el.Cum spuneam decizia este numai a lui.
Schimbarea in X mi-a recomandat-o cineva care a lucrat intr-o fabrica de anvelope. Nu mai tin minte exact care este motivul pentru care este bine sa le pui in X. Eu am retinut doar ideea, si in consecinta am procedat intotdeauna asa.
Oricum, cu cat sunt mai multe pareri dar si informatii din manual cu atat mai bine pentru cei care au nevoie de sfaturi. Are de unde alege.
Schimbarea in X mi-a recomandat-o cineva care a lucrat intr-o fabrica de anvelope. Nu mai tin minte exact care este motivul pentru care este bine sa le pui in X. Eu am retinut doar ideea, si in consecinta am procedat intotdeauna asa.
Oricum, cu cat sunt mai multe pareri dar si informatii din manual cu atat mai bine pentru cei care au nevoie de sfaturi. Are de unde alege.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Singura problema e ca tipul a lucrat probabil... in mileniul trecut si producea cauciucuri cu "N" generatii mai vechi...
Adesea sfaturile date de "vechii meseriasi" mai mult strica decat ajuta, si asta Nu numai in domeniul auto...
ATUNCI motivul era uniformizarea uzurii, ACUMA este vorba de considerente practice, in primul rand daca ai genti de aluminiu, exista mari sansa ca roata de rezerva sa fie "din tabla" si in al doilea rand, demontarea-montarea repetata pe janta face mai mult rau structurii cauciucului decat avantajele unei uzuri uniforme...
Fara suparare...
Adesea sfaturile date de "vechii meseriasi" mai mult strica decat ajuta, si asta Nu numai in domeniul auto...
ATUNCI motivul era uniformizarea uzurii, ACUMA este vorba de considerente practice, in primul rand daca ai genti de aluminiu, exista mari sansa ca roata de rezerva sa fie "din tabla" si in al doilea rand, demontarea-montarea repetata pe janta face mai mult rau structurii cauciucului decat avantajele unei uzuri uniforme...
Fara suparare...
- costi petrescu
- **
- 380 mesaje
- din 10 Nov 2006
- Vectra 1991 C20NE
- Bucuresti
costi petrescu
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat
- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
Am si eu o nelamurire legata de anvelope daca stie cineva. Am schimbat pe fata si mi-am pus Dunlop Sport sp01 profil asimetric.
Ele au pe ele doar indicatia "Outside" adica cu partea respectiva spre exterior. Nu au sens de rotatie pe ele. Cum se face ca profilul de pe stanga este intr-un sens iar profilul de pe dreapta este in celalalt sens?
este OK asa?
Deci cand intorci anvelopa sa fie cu liniile alea spre exterior profilul este invers. o sa atasez si o poza.
Ele au pe ele doar indicatia "Outside" adica cu partea respectiva spre exterior. Nu au sens de rotatie pe ele. Cum se face ca profilul de pe stanga este intr-un sens iar profilul de pe dreapta este in celalalt sens?
este OK asa?
Deci cand intorci anvelopa sa fie cu liniile alea spre exterior profilul este invers. o sa atasez si o poza.
- claudiu__
- **
- 472 mesaje
- din 27 Apr 2008
- Alta tara
claudiu__
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
Exact aceleasi anvelope le am si eu, si tot asa sunt puse. Teoretic n-ar trebui sa fie nici o problema, producatorul le-a gandit in ambele sensuri de rotatie. Totusi nu cred ca functioneaza la fel, si cu siguranta cand vine vorba de scos apa de sub roata pentru evitarea acvaplanarii anvelopele de pe o parte fac treaba mai buna decat celelalte doua.
Cu toate astea, n-am simtit nici un fel de diferenta pe drum ud sau foarte ud pe franare(ar trebui sa traga putin intr-o parte daca nu si-ar face treaba la fel perechile de anvelope).
PS:Aceeasi problema o gasesti la multe modele de anvelope asimetrice, aici e mai evidenta din cauza "desenului".
Cu toate astea, n-am simtit nici un fel de diferenta pe drum ud sau foarte ud pe franare(ar trebui sa traga putin intr-o parte daca nu si-ar face treaba la fel perechile de anvelope).
PS:Aceeasi problema o gasesti la multe modele de anvelope asimetrice, aici e mai evidenta din cauza "desenului".