Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • cernat gina

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2009

  • Mesaj Privat
am o astra 1.6, 16v din 2003 ºi va urma sã plec din þarã timp de 7 luni. cum ar fi mai bine sã conserv maºina pentu o perioadã aºa lungã de timp. nu ampe nimeni sã o porneascã. Rolling Eyes
Skip ads

  • d3c3n3u

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2008

  • Mesaj Privat
vinde-o!
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Mda, tie si cat mai ieftin... Laughing
Du-o la tara, pune-o undeva, de preferinta ascunsa privirilor si sub un acoperis, si... i-ai o piesa mica, fara care nu porneste... Crying or Very sad
Deconecteaza bateria...
  • kapp

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Cel mai bine incerci sa o vinzi.. daca scoti preti bun... o dai. Se pierde valoarea asa stand degeaba.
Totusi daca vrei sa o tii sa o pastrzi undeva unde sa nu fie umiditate, temperatura ridicata si pericol de loviri.
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,271
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
In primul rand un acoperis...garaj, sopron, etc...
4 butuci de lemn, pe care sa o tii suspendata...ca sa nu se deformeze gumele!
Desfaci bujiile si cu o seringa bagi cam 5 ml. ulei curat in fiecare cilindru, dupa care fara bujii invarti la automat putin motorul. dupa care montezi bujiile la loc fara sa o mai pornesti!
Deconectezi si duci bateria in intr-un loc cu temp. constanta!
In praguri, usi, contra aripi, hayon, capota sau portbagaj cu seringa si un furtunas de perfuzie se introduce ulei ars, de la un schimb anterior!
Vaselina data cu buretul in strat foarte fin in zonele mai sensibile si expuse la rugina!
Si sa vezi ce masina beton ai cand te intorci.... Smile
Asta in cazul in care vrei sa o tii si sa nu o "mariti" Smile
  • Viz

  • Mesaje scrise: 513
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2007

  • Mesaj Privat
In cazul in care nu vrei sa o vinzi, cel mai simplu o duci undeva intr-un garaj sau un loc mai ferit. Fara butuci de lemn, ulei in usi sau alte inginerii.
Bateria las-o pe masina, se pastreaza mult mai bine(asta in cazul in care nu ai consumatori mari in standby). Lasa cheile unu prieten in care ai incredere, sa o mai porneasca din cand in cand.
Presiune in cauciucuri putin mai mare.

Este suficient pentu sapte luni.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,574
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
D_M_G a scris:In primul rand un acoperis...garaj, sopron, etc...
4 butuci de lemn, pe care sa o tii suspendata...ca sa nu se deformeze gumele!
Desfaci bujiile si cu o seringa bagi cam 5 ml. ulei curat in fiecare cilindru, dupa care fara bujii invarti la automat putin motorul. dupa care montezi bujiile la loc fara sa o mai pornesti!
Deconectezi si duci bateria in intr-un loc cu temp. constanta!
In praguri, usi, contra aripi, hayon, capota sau portbagaj cu seringa si un furtunas de perfuzie se introduce ulei ars, de la un schimb anterior!
Vaselina data cu buretul in strat foarte fin in zonele mai sensibile si expuse la rugina!
Si sa vezi ce masina beton ai cand te intorci.... Smile
Asta in cazul in care vrei sa o tii si sa nu o "mariti" Smile


Eu votez cu ce a zis D_M_G...dar in loc de ulei ars..foloseste tot ulei curat. Am inteles ca ala ars este putin acid si coroziv, ca urmare a utilizarii.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu zic sa stati pe ku*, astea sunt metode de acum 50 de ani din "folclorul soferului", nu de masina cu caroserie trecuta prin cataforeza... Twisted Evil
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,271
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
livcro a scris:
Eu votez cu ce a zis D_M_G...dar in loc de ulei ars..foloseste tot ulei curat. Am inteles ca ala ars este putin acid si coroziv, ca urmare a utilizarii.

Din experienta celor batrani am invatat si eu! Si asa am reusit ca sa tin o masina timp de aproape 20 ani in forma maxima, fara pata de rugina pe ea!
Am pus intrebarea ...de ce nu un ulei curat in tablarie...si am primit un raspuns pe care ulterior l-am verificat in decursul anilor...ca uleiul ars are o aderenta mult mai buna....nu stiu motivul, dar asa este!
Cu partea coroziva nu stiu ce sa zic....mie nu mi-a pricinuit nici un necaz! Anual, in special toamna, imi faceam timp pentru o "toaletare" de genul acesta.....si toti se mirau in parcare ca ei aveau masini mult mai noi, pline de rugina iar a mea arata ca din fabrica ...si era un harb romanesc de Olcit, stiut ca tabla lui este "iubitoare" de rugina!
Cam asa arata in 2008, cand am "abandonat-o" undeva la tara, unde vreau sa o fac decapotabila! Smile
Niciodata facuta tablaraia pe ea! Dar se pare ca batranii au avut mare dreptate cu uleiul "ars"....
Nici Vectra actuala nu "a scapat" de acest tratament toamna trecuta...si va continua sa primeasca in fiecare toamna portia de ulei... Smile

Eu zic sa stati pe ku*, astea sunt metode de acum 50 de ani din "folclorul soferului", nu de masina cu caroserie trecuta prin cataforeza...


Da Sorin, folclor adevarat....si trecerea prin cataforeza "se vede" in special la Opeluri, la aripile din spate dupa cativa ani! Am dreptate? Smile
Legat de procesul tehnologic actual si tratamentele aplicate in special caroseriei, lasa-ma sa cred ca suntem in era consumerismului si ca atare lucrurile facute acum, nu mai au "rezistenta" celor facute acum cativa ani! In mai multe domenii...electronica, auto, etc....asa am constatat eu!
In alta ordine de idei....nu vreau sa conving pe nimeni! Fiecare face cum vrea si cum il taie capul!



  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Mda, intre un Opel din 2003 si Citroenu' oltenesc de acum 30 de ani, ruginit de nou, eu nu pot sa fac nici o paralela... Embarassed
Pune-i in praguri bere, ulei de masline, ce vrei matale, dar mai gandeste-te ca timpurile se mai schimba, si tehnica odata cu ele... Ultimele Opeluri cu praguri ruginite au fost cele din generatia pana in 1995... Cand s-au generalizat tratamentele de caroserie... cataforeza, printre altele, dar nu numai...
Si nu uita ca e vorba de cateva luni de stocare, nu cine stie ce...
  • cristi1947

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Timis
  • Masina: Ascona 1979 1.9N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2009

  • Mesaj Privat
kapp a scris:Cel mai bine incerci sa o vinzi.. daca scoti preti bun... o dai. Se pierde valoarea asa stand degeaba.
Totusi daca vrei sa o tii sa o pastrzi undeva unde sa nu fie umiditate, temperatura ridicata si pericol de loviri.


sau creste, depinde cat o tii si in ce stare
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,574
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
@sorin666.. si la astra g am vazut rugina; in buza de la capota...vreo 3 exemplare din 2001-2002... a ta cum se prezinta?
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
E un pic off topic, dar a mea nu are nimic... poate ca la cele vazute de tine o fi vorba de reparatii facute in spatele blocului, eu am avut PB aia la prima Corsa pe care am avut-o, am reparat-o in RO prin vechea metoda cu "ciocanul si aparatul de sudura"...
Tipul a fost cinstit si "mi-a dat" 5 ani, de fapt, a tinut 2 1/2.
Sincer, Astra G in stare buna, eu nu prea am vazut ruginite, asta nu inseamna insa ca nu eista...
  • kosfunny

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Sintra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Daca ai mici consumatori, scoate-i bateria.Incearca sa o bagi intr-un garaj si cam atat pentru 7 luni!
  • cernat gina

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2009

  • Mesaj Privat
vã mulþumesc pentru ajutor.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Bre, masinile sunt facute pentru a fi folosite, nu pentru a fi pastrate.
Evident dupa o perioada lunga de nefolosire se vor bloca franele, uleiul din motor va face depuneri in baie, si ar mai fi. Treaba cu vaselina si uleiul este benefica, dar la o caroserie galvanizata....... Pentru pastrare ar fi bine sa gasesti un garaj care sa-i asigure un mediu uscat. Din cand in cand sa o mai miste cineva.
  • dumitru florin

  • Mesaje scrise: 742
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Mai ai varianta de a o imprumuta unui prieten... Very Happy
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,900
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
cernat gina a scris:nu ampe nimeni sã o porneascã. Rolling Eyes

Se pare ca mai multe persoane nu au citit propozitia asta!
  • martinje

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Tulcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2009

  • Mesaj Privat
cernat gina a scris:am o astra 1.6, 16v din 2003 Rolling Eyes
cred ca s-a exprimat destul de clar, nu e dacia sa-i faci treaba aia cu uleiul pa peste tot. ai grija sa nu stea pe pamant, in garaj e obligatoriu, ca e intradevar o problema in aer liber cu praful care odata depus incurajeaza "romanul" la vandalism.
  • frumushel

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2008

  • Mesaj Privat
biela-manivela a scris:
cernat gina a scris:nu ampe nimeni sã o porneascã. Rolling Eyes

Se pare ca mai multe persoane nu au citit propozitia asta!

a uitat sa puna spatiu...chiar trebuia sa faci remarca asta?o simpla greseala.si nu e gramaticala ca sa ai de ce sa te legi.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR