- cernat gina
- OP
- 2 mesaje
- din 05 Jun 2009
- Astra 2002
- Vrancea
cernat gina
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2009
- Mesaj Privat
- d3c3n3u
- **
- 342 mesaje
- din 24 Jun 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
d3c3n3u
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2008
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- kapp
- **
- 360 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
In primul rand un acoperis...garaj, sopron, etc...
4 butuci de lemn, pe care sa o tii suspendata...ca sa nu se deformeze gumele!
Desfaci bujiile si cu o seringa bagi cam 5 ml. ulei curat in fiecare cilindru, dupa care fara bujii invarti la automat putin motorul. dupa care montezi bujiile la loc fara sa o mai pornesti!
Deconectezi si duci bateria in intr-un loc cu temp. constanta!
In praguri, usi, contra aripi, hayon, capota sau portbagaj cu seringa si un furtunas de perfuzie se introduce ulei ars, de la un schimb anterior!
Vaselina data cu buretul in strat foarte fin in zonele mai sensibile si expuse la rugina!
Si sa vezi ce masina beton ai cand te intorci....
Asta in cazul in care vrei sa o tii si sa nu o "mariti"
4 butuci de lemn, pe care sa o tii suspendata...ca sa nu se deformeze gumele!
Desfaci bujiile si cu o seringa bagi cam 5 ml. ulei curat in fiecare cilindru, dupa care fara bujii invarti la automat putin motorul. dupa care montezi bujiile la loc fara sa o mai pornesti!
Deconectezi si duci bateria in intr-un loc cu temp. constanta!
In praguri, usi, contra aripi, hayon, capota sau portbagaj cu seringa si un furtunas de perfuzie se introduce ulei ars, de la un schimb anterior!
Vaselina data cu buretul in strat foarte fin in zonele mai sensibile si expuse la rugina!
Si sa vezi ce masina beton ai cand te intorci....
Asta in cazul in care vrei sa o tii si sa nu o "mariti"
- Viz
- ***
- 513 mesaje
- din 18 Nov 2007
- Astra 2008 z13dth
- Bucuresti
Viz
- Mesaje scrise: 513
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2007
- Mesaj Privat
In cazul in care nu vrei sa o vinzi, cel mai simplu o duci undeva intr-un garaj sau un loc mai ferit. Fara butuci de lemn, ulei in usi sau alte inginerii.
Bateria las-o pe masina, se pastreaza mult mai bine(asta in cazul in care nu ai consumatori mari in standby). Lasa cheile unu prieten in care ai incredere, sa o mai porneasca din cand in cand.
Presiune in cauciucuri putin mai mare.
Este suficient pentu sapte luni.
Bateria las-o pe masina, se pastreaza mult mai bine(asta in cazul in care nu ai consumatori mari in standby). Lasa cheile unu prieten in care ai incredere, sa o mai porneasca din cand in cand.
Presiune in cauciucuri putin mai mare.
Este suficient pentu sapte luni.
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
D_M_G a scris:In primul rand un acoperis...garaj, sopron, etc...
4 butuci de lemn, pe care sa o tii suspendata...ca sa nu se deformeze gumele!
Desfaci bujiile si cu o seringa bagi cam 5 ml. ulei curat in fiecare cilindru, dupa care fara bujii invarti la automat putin motorul. dupa care montezi bujiile la loc fara sa o mai pornesti!
Deconectezi si duci bateria in intr-un loc cu temp. constanta!
In praguri, usi, contra aripi, hayon, capota sau portbagaj cu seringa si un furtunas de perfuzie se introduce ulei ars, de la un schimb anterior!
Vaselina data cu buretul in strat foarte fin in zonele mai sensibile si expuse la rugina!
Si sa vezi ce masina beton ai cand te intorci....
Asta in cazul in care vrei sa o tii si sa nu o "mariti"
4 butuci de lemn, pe care sa o tii suspendata...ca sa nu se deformeze gumele!
Desfaci bujiile si cu o seringa bagi cam 5 ml. ulei curat in fiecare cilindru, dupa care fara bujii invarti la automat putin motorul. dupa care montezi bujiile la loc fara sa o mai pornesti!
Deconectezi si duci bateria in intr-un loc cu temp. constanta!
In praguri, usi, contra aripi, hayon, capota sau portbagaj cu seringa si un furtunas de perfuzie se introduce ulei ars, de la un schimb anterior!
Vaselina data cu buretul in strat foarte fin in zonele mai sensibile si expuse la rugina!
Si sa vezi ce masina beton ai cand te intorci....
Asta in cazul in care vrei sa o tii si sa nu o "mariti"
Eu votez cu ce a zis D_M_G...dar in loc de ulei ars..foloseste tot ulei curat. Am inteles ca ala ars este putin acid si coroziv, ca urmare a utilizarii.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
livcro a scris:
Eu votez cu ce a zis D_M_G...dar in loc de ulei ars..foloseste tot ulei curat. Am inteles ca ala ars este putin acid si coroziv, ca urmare a utilizarii.
Eu votez cu ce a zis D_M_G...dar in loc de ulei ars..foloseste tot ulei curat. Am inteles ca ala ars este putin acid si coroziv, ca urmare a utilizarii.
Din experienta celor batrani am invatat si eu! Si asa am reusit ca sa tin o masina timp de aproape 20 ani in forma maxima, fara pata de rugina pe ea!
Am pus intrebarea ...de ce nu un ulei curat in tablarie...si am primit un raspuns pe care ulterior l-am verificat in decursul anilor...ca uleiul ars are o aderenta mult mai buna....nu stiu motivul, dar asa este!
Cu partea coroziva nu stiu ce sa zic....mie nu mi-a pricinuit nici un necaz! Anual, in special toamna, imi faceam timp pentru o "toaletare" de genul acesta.....si toti se mirau in parcare ca ei aveau masini mult mai noi, pline de rugina iar a mea arata ca din fabrica ...si era un harb romanesc de Olcit, stiut ca tabla lui este "iubitoare" de rugina!
Cam asa arata in 2008, cand am "abandonat-o" undeva la tara, unde vreau sa o fac decapotabila!
Niciodata facuta tablaraia pe ea! Dar se pare ca batranii au avut mare dreptate cu uleiul "ars"....
Nici Vectra actuala nu "a scapat" de acest tratament toamna trecuta...si va continua sa primeasca in fiecare toamna portia de ulei...
Eu zic sa stati pe ku*, astea sunt metode de acum 50 de ani din "folclorul soferului", nu de masina cu caroserie trecuta prin cataforeza...
Da Sorin, folclor adevarat....si trecerea prin cataforeza "se vede" in special la Opeluri, la aripile din spate dupa cativa ani! Am dreptate?
Legat de procesul tehnologic actual si tratamentele aplicate in special caroseriei, lasa-ma sa cred ca suntem in era consumerismului si ca atare lucrurile facute acum, nu mai au "rezistenta" celor facute acum cativa ani! In mai multe domenii...electronica, auto, etc....asa am constatat eu!
In alta ordine de idei....nu vreau sa conving pe nimeni! Fiecare face cum vrea si cum il taie capul!
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Mda, intre un Opel din 2003 si Citroenu' oltenesc de acum 30 de ani, ruginit de nou, eu nu pot sa fac nici o paralela...
Pune-i in praguri bere, ulei de masline, ce vrei matale, dar mai gandeste-te ca timpurile se mai schimba, si tehnica odata cu ele... Ultimele Opeluri cu praguri ruginite au fost cele din generatia pana in 1995... Cand s-au generalizat tratamentele de caroserie... cataforeza, printre altele, dar nu numai...
Si nu uita ca e vorba de cateva luni de stocare, nu cine stie ce...
Pune-i in praguri bere, ulei de masline, ce vrei matale, dar mai gandeste-te ca timpurile se mai schimba, si tehnica odata cu ele... Ultimele Opeluri cu praguri ruginite au fost cele din generatia pana in 1995... Cand s-au generalizat tratamentele de caroserie... cataforeza, printre altele, dar nu numai...
Si nu uita ca e vorba de cateva luni de stocare, nu cine stie ce...
- cristi1947
- **
- 163 mesaje
- din 02 Mar 2009
- Ascona 1979 1.9N
- Timis
cristi1947
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Timis
- Masina: Ascona 1979 1.9N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2009
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
E un pic off topic, dar a mea nu are nimic... poate ca la cele vazute de tine o fi vorba de reparatii facute in spatele blocului, eu am avut PB aia la prima Corsa pe care am avut-o, am reparat-o in RO prin vechea metoda cu "ciocanul si aparatul de sudura"...
Tipul a fost cinstit si "mi-a dat" 5 ani, de fapt, a tinut 2 1/2.
Sincer, Astra G in stare buna, eu nu prea am vazut ruginite, asta nu inseamna insa ca nu eista...
Tipul a fost cinstit si "mi-a dat" 5 ani, de fapt, a tinut 2 1/2.
Sincer, Astra G in stare buna, eu nu prea am vazut ruginite, asta nu inseamna insa ca nu eista...
- kosfunny
- **
- 270 mesaje
- din 02 Aug 2007
- Sintra 1996
- Bucuresti
kosfunny
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Sintra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2007
- Mesaj Privat
- cernat gina
- OP
- 2 mesaje
- din 05 Jun 2009
- Astra 2002
- Vrancea
cernat gina
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2009
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Bre, masinile sunt facute pentru a fi folosite, nu pentru a fi pastrate.
Evident dupa o perioada lunga de nefolosire se vor bloca franele, uleiul din motor va face depuneri in baie, si ar mai fi. Treaba cu vaselina si uleiul este benefica, dar la o caroserie galvanizata....... Pentru pastrare ar fi bine sa gasesti un garaj care sa-i asigure un mediu uscat. Din cand in cand sa o mai miste cineva.
Evident dupa o perioada lunga de nefolosire se vor bloca franele, uleiul din motor va face depuneri in baie, si ar mai fi. Treaba cu vaselina si uleiul este benefica, dar la o caroserie galvanizata....... Pentru pastrare ar fi bine sa gasesti un garaj care sa-i asigure un mediu uscat. Din cand in cand sa o mai miste cineva.
- dumitru florin
- ***
- 742 mesaje
- din 11 Jul 2008
- Vectra 2004 Y22DTR
- Alta tara
dumitru florin
- Mesaje scrise: 742
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2008
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,900 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
martinje
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Tulcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2009
- Mesaj Privat
- frumushel
- **
- 329 mesaje
- din 02 Oct 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Braila
frumushel
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat