- mihai popovici
- OP
- 57 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Rekord 1971 1.9 sprint
- Constanta
mihai popovici
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Constanta
- Masina: Rekord 1971 1.9 sprint
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
problema grava,sa va explic:1.motorul are compresie,dar scoate gaze pe la capacul de ulei si si face presiune la joja.2.culbutorii sunt hidraulici,cum se regleaza la cald sau la rece si la ce cote?3.am carburator dulblu corp dar masina totusi nu fuge si se tureaza(discul de ambreiaj este bun)4.ce ulei de motor sa-ii bag?multumesc anticipat
- cristi1947
- **
- 163 mesaje
- din 02 Mar 2009
- Ascona 1979 1.9N
- Timis
cristi1947
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Timis
- Masina: Ascona 1979 1.9N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2009
- Mesaj Privat
- mihai popovici
- OP
- 57 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Rekord 1971 1.9 sprint
- Constanta
mihai popovici
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Constanta
- Masina: Rekord 1971 1.9 sprint
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- cristi1947
- **
- 163 mesaje
- din 02 Mar 2009
- Ascona 1979 1.9N
- Timis
cristi1947
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Timis
- Masina: Ascona 1979 1.9N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Tachetii hidraulici la motoarele CIH se regleaza cu motorul pornit!
Se destrange fiecare tachet in parte pana cand incepe sa bata si se strange treptat pana cand tace.Dupa asta se strange LENT 90 de grade , se face o pauza de minim 10 secunde si se repeta strangerea lenta de 90 de grade de inca 2 ori (maxim de 3 ori in cazul tachetilor noi).Practic strangerea se face de 3 sau 4 ori cate un sfert de tura. Se repeta aceeasi operatiune in cazul fiecarui tachet .
Pentru a putea lucra comod si curat poti fenestra un capac de culbutori , vartianta din tabla , in zona de acces catre suruburile de reglaj .Montat cu garnitura aferenta acesta te va scuti de spalat haine , spalat motor etc.
Se destrange fiecare tachet in parte pana cand incepe sa bata si se strange treptat pana cand tace.Dupa asta se strange LENT 90 de grade , se face o pauza de minim 10 secunde si se repeta strangerea lenta de 90 de grade de inca 2 ori (maxim de 3 ori in cazul tachetilor noi).Practic strangerea se face de 3 sau 4 ori cate un sfert de tura. Se repeta aceeasi operatiune in cazul fiecarui tachet .
Pentru a putea lucra comod si curat poti fenestra un capac de culbutori , vartianta din tabla , in zona de acces catre suruburile de reglaj .Montat cu garnitura aferenta acesta te va scuti de spalat haine , spalat motor etc.
- walker
- **
- 146 mesaje
- din 10 Apr 2007
- Commodore 1969 25H
- Bucuresti
walker
- Mesaje scrise: 146
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Commodore 1969 25H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat
Mihai , daca ai scapari mari de compresie pe la capacul culbutorilor si mai ales pe la joja e clar ca nu mai ai compresie suficienta existand uzuri f mari la ansamblul cilindru segmenti piston . Pentru CIH-ul tau cu raport de comprimare 9,5 :1 cu motorul cald si antrenat de demaror cu o baterie buna trebuie sa ai o compresie > 11 atm , daca presiunea e mai mica de 9 motorul trebuie reparat . Iti urez succes . Dealtfel asta e si motivul pentru care motorul nu mai trage cum trebuie .
- walker
- **
- 146 mesaje
- din 10 Apr 2007
- Commodore 1969 25H
- Bucuresti
walker
- Mesaje scrise: 146
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Commodore 1969 25H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat
Pentru a alege uleiul ar trebui sa ii masori presiunea de ulei cu un manometru clasic . In general motoarele CIH de 4 cilindrii nu au probleme de presiune de ulei . Totusi trebuie sa stii ca CIH-ul merge bine daca ai o presiune la relanti > 1,5 barr ( motor cald , apa in zona verde , uleiul cald) si la turatii > 2000rpm , presiunea trebuie sa fie >3,5 barr . Eu recomand in general un ulei semisintetic sau sintetic . 5W40 sau 10W40 pentru iarna si un 10W50 , 15W50 sau 5W60 , 20W60 pentru vara .
- mihai popovici
- OP
- 57 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Rekord 1971 1.9 sprint
- Constanta
mihai popovici
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Constanta
- Masina: Rekord 1971 1.9 sprint
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
tocmai am vb cu cineva care a avut o problema asemanatoare :sa va explic.eu am axa cu came si culbutori hidraulici,trebuie sa fie si chiuloasa penttru hidraulic.sfatul lui senator l-am mai facut odata si a mers bine 2 saptamini si presiune si tot aveam iar apoi iar a luat-o de la capat.cica pe axa de hidraulic trebuie sa fac un sant acolo unde ea se prinde pe roata distributiei.acel sant l-am vazut pe o axa mai veche.este adevarat?iar presiunea din baie si gazele din motor s-ar pute sa fie de la un piston care are segmentii aliniati.oricum eu acum cer mai multe pareri caci motorul tot il desfac fir ar el sa fie ,nimic nu este imposibil
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Axele cu came pot avea intradevar acel sant pe primul lagar insa nu e obligatoriu si nu are legatura cu faptul ca tachetii sunt sau nu hidraulici.E o chestie de an de fabricatie fiind vorba de diferente intre chiulase , mai exact la circuitul de ungere .
Daca in chiulasa ta a fost montat initial un ax cu sant atunci e obligatoriu sa-l inlocuiesti cu unul la fel pentru ca lucrurile sa functioneze normal.In celalalt model de chiulasa poti folosi atat axul cu sant cat si pe cel fara.
In orice caz daca uleiul reuseste sa ajunga la tacheti axul e cel potrivit , nu aici trebuie cautata problema.
Daca problema reapare treptat dupa reglare e destul de clar ca se destrang suruburile , fiind cel mai probabil uzate prezoanele culbutorilor.Acest lucru se poate verifica , pe un prezon "sanatos" surubul de reglaj nu are voie sa se stranga/destranga decat greu.
Mai exista si posibilitatea ca unul sau mai multe prezoane sa fie destranse din chiulasa insa lucrul asta se intampla mai rar.
Daca in chiulasa ta a fost montat initial un ax cu sant atunci e obligatoriu sa-l inlocuiesti cu unul la fel pentru ca lucrurile sa functioneze normal.In celalalt model de chiulasa poti folosi atat axul cu sant cat si pe cel fara.
In orice caz daca uleiul reuseste sa ajunga la tacheti axul e cel potrivit , nu aici trebuie cautata problema.
Daca problema reapare treptat dupa reglare e destul de clar ca se destrang suruburile , fiind cel mai probabil uzate prezoanele culbutorilor.Acest lucru se poate verifica , pe un prezon "sanatos" surubul de reglaj nu are voie sa se stranga/destranga decat greu.
Mai exista si posibilitatea ca unul sau mai multe prezoane sa fie destranse din chiulasa insa lucrul asta se intampla mai rar.
- walker
- **
- 146 mesaje
- din 10 Apr 2007
- Commodore 1969 25H
- Bucuresti
walker
- Mesaje scrise: 146
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Commodore 1969 25H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat
- alexx_marin
- *
- 42 mesaje
- din 01 Feb 2009
- Rekord 1976 2.0 s
- Cluj
alexx_marin
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Cluj
- Masina: Rekord 1976 2.0 s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2009
- Mesaj Privat
simy85- Suspendat
- 104 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Vectra 2003 y22dtr
- Bucuresti
simy85- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
sal, sper sa nu se supere colegul mihai ca ma bag si eu putin pe topicul lui, am si eu cam aceeasi problema, adica am presiune la capacul de la culbutori dar in schimb la joja nu da nici cu ulei si nici presiune nu are si mai da si cu fum albastrui pe esapament. care ar fi cauza acestor probleme?
ps: masina trage si porneste foarte bine
ps: masina trage si porneste foarte bine
lznicu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1978
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Senator a scris:Tachetii hidraulici la motoarele CIH se regleaza cu motorul pornit!
Se destrange fiecare tachet in parte pana cand incepe sa bata si se strange treptat pana cand tace.Dupa asta se strange LENT 90 de grade , se face o pauza de minim 10 secunde si se repeta strangerea lenta de 90 de grade de inca 2 ori (maxim de 3 ori in cazul tachetilor noi).Practic strangerea se face de 3 sau 4 ori cate un sfert de tura. Se repeta aceeasi operatiune in cazul fiecarui tachet .
Pentru a putea lucra comod si curat poti fenestra un capac de culbutori , vartianta din tabla , in zona de acces catre suruburile de reglaj .Montat cu garnitura aferenta acesta te va scuti de spalat haine , spalat motor etc.
Se destrange fiecare tachet in parte pana cand incepe sa bata si se strange treptat pana cand tace.Dupa asta se strange LENT 90 de grade , se face o pauza de minim 10 secunde si se repeta strangerea lenta de 90 de grade de inca 2 ori (maxim de 3 ori in cazul tachetilor noi).Practic strangerea se face de 3 sau 4 ori cate un sfert de tura. Se repeta aceeasi operatiune in cazul fiecarui tachet .
Pentru a putea lucra comod si curat poti fenestra un capac de culbutori , vartianta din tabla , in zona de acces catre suruburile de reglaj .Montat cu garnitura aferenta acesta te va scuti de spalat haine , spalat motor etc.
Metoda descrisa de tine este gresita, in felul descris de tine este ca si cand nu ai avea tacheti hidraulici. La motoarele CIH se golesc tachetii de ulei dupa care se strange reglajul astfel incat culbutorul sa apese la jumatate din cursa pistonasul din tachetul hidraulic. Operatia se face la toti tachetii dupa care se porneste motorul, va "trancani" cam 15-20 minute (cateodata si mai mult) pana se incarca dinou tachetii. Dupa asta veti avea un motor super silentios si nu va mai fi nevoie sa-i reglati mult timp.
PS: Pentru a goli tachetii va trebui sa-i demontati in bucati, ocazie cu care vor fi si curatati exemplar cu benzina sau decarbusolv, nu de putine ori am gasit mazga in ei sau chiar pistonasele blocate. Bafta!