Gepetto
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Scrie chiar pe capac.....Sequential Fuel Injection....adica injectie de benzina secventiala, that means, fata de fratele mai mic c20ne, care dadea scanteie chiar daca pistonul nu se afla la compresie, motoru C20XE, adica SFI, da scanteia la cele 2 pistoane atunci cand trebuie, si nu iroseste scanteia pe celelalte 2 care sunt la evacuare ... asta se face cu ajutorul amplificatorului de bobina care este o chestie neagra cu o mufa mare, si senzorul Hall-Effect care e pus pe corpul distributor, acesta trimitand cate un impuls computerului pt a-i spune care pistoane trebuie "scanteiate"
si normal, poti sa-l modifici sa-i mai dai niste cai..
chip, filtru sport (dar sa-i asiguri un flow de aer rece ca altfel mai rau ii faci), evacuare marita, directa , injectoare de turbo, pompa, regulator reglabil de benzina.. .ar fi mai multe
si normal, poti sa-l modifici sa-i mai dai niste cai..
chip, filtru sport (dar sa-i asiguri un flow de aer rece ca altfel mai rau ii faci), evacuare marita, directa , injectoare de turbo, pompa, regulator reglabil de benzina.. .ar fi mai multe
- DnI
- **
- 236 mesaje
- din 01 Aug 2004
- Astra 2009 z19dth
- Bucuresti
DnI
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2004
- Mesaj Privat
Gepetto
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2004
- Mesaj Privat
Gepetto
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Gepetto
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Gepetto
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2004
- Mesaj Privat
acolo e un ne din trei cifre...parca 511, care nu cred ca are vreo treaba cu motorul...si oricum cred ca nu MAI are legatura ca a fost schimbat motorul si ma interesa daca calc de bord corespunde motorului care este acum pe masina...asta pentru ca mi se pare ca arata ca mic consumul...si apropos de SFI, ziceai ca da scanteia alternativ pe cate doua pistoane, dar atunci un simplu delcou ce mai face?
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
- GSi
- **
- 177 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Bucuresti
GSi
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
ToX a scris:Scrie chiar pe capac.....Sequential Fuel Injection....adica injectie de benzina secventiala, that means, fata de fratele mai mic c20ne, care dadea scanteie chiar daca pistonul nu se afla la compresie, motoru C20XE, adica SFI, da scanteia la cele 2 pistoane atunci cand trebuie, si nu iroseste scanteia pe celelalte 2 care sunt la evacuare ... asta se face cu ajutorul amplificatorului de bobina care este o chestie neagra cu o mufa mare, si senzorul Hall-Effect care e pus pe corpul distributor, acesta trimitand cate un impuls computerului pt a-i spune care pistoane trebuie "scanteiate"
Stii tu ceva, dar nu e chiar asa ... SFI se refera la injectie si nu la aprindere, si anume ca la C20XE fiecare injector se deschide la momentul optim pentru cilindrul pe care il deserveste. La C20NE (Motronic 4.1) injectoarele se deschid doua cate doua (injectie grupata), iar la sistemele mai vechi injectoarele se deschid toate odata. Castigul pentru SFI e in consum (oarecum, diferenta e mica), in timp ce la injectia grupata puterea obtinuta e putin mai mare.
La motoarele de pe Calibra se foloseste distribuitorul si o singura bobina pentru aprindere, si scanteia vine numai la momentul oportun. Sistemul la care se da scanteie de doua ori pe ciclu, odata la capatul evacuarii si odata cand trebuie, se numeste "distributorless - wasted spark", unde se foloste o bobina la 2 cilindri, fara distribuitor.
- GSi
- **
- 177 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Bucuresti
GSi
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
Senzorul knock detecteaza detonatiile aparute din cauza conditiilor nepotrivite de temperatura/compresie/avans etc si corecteaza avansul de aprindere si eventual timpul de injectie pentru a readuce motorul in regim normal. ECU nu se bazeaza pe senzorul knock, acesta e doar o metoda de protectie a motorului, pentru ca in mod normal hartile din ECU sunt proiectate astfel incat sa nu apara detonatii.
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
dap, am gresit, am incurcat scanteia cu benzina logic ca n-are cum sa dea scanteia altfel ca doar e cu distribuitor pe axa cu came, nu cu DIS. Si despre computerul de bord... teoretic, am spus , pe placuta de pe capota , pe acelasi rand unde se afla codul de culoare al masinii, mai trebuie sa fie un nr format din 2 cifre. Ala este codul cu care e programat computeru de bord care iti arata consumu shi toate alea..
dor
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2005
- Mesaj Privat
radu a scris:ca la mine.....
intervenea cand imi era lumea mai draga (in forja, la liniutzi LEGALE etc), atunci imi taia parca aprinderea si masina se punea in bot.
era din cauza mufei care se topise si firele atingeau intre ele.
intervenea cand imi era lumea mai draga (in forja, la liniutzi LEGALE etc), atunci imi taia parca aprinderea si masina se punea in bot.
era din cauza mufei care se topise si firele atingeau intre ele.
stiu ca a trecut ceva timp de cand ai scris asta, dar te rog sa ma ajuti ca am o problema similara cu masina mea.
cand imi e lumea mai draga , da in nas.
deci da in nas cand accelerez brusc, daca o iau treptat , merge bine, dar la acceleratii brutale da in nas si mai da si rateuri cate o data.
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
dor
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2005
- Mesaj Privat
dor
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2005
- Mesaj Privat
abia am venit cu masina de la diagnosticare ( la reprezentanta opel) am schimbat un senzor de la arborele cotit si dupa aceea am facut din nou diagnosticarea. mi s-a spus ca totul e ok.
intr-adevar nu mai am problema pe care o aveam inainte( mi se aprindea becul de check engine si se oprea motorul cand luam piciorul de pe acceleratie dupa ce o turam mai taricel), dar nu mi-a disparut problema cu datul in nas.
specific din nou tipul motorului : 1400 cmc, 16 v, x14xe
intr-adevar nu mai am problema pe care o aveam inainte( mi se aprindea becul de check engine si se oprea motorul cand luam piciorul de pe acceleratie dupa ce o turam mai taricel), dar nu mi-a disparut problema cu datul in nas.
specific din nou tipul motorului : 1400 cmc, 16 v, x14xe