- miky grebanus
- OP
- 61 mesaje
- din 19 Sep 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
miky grebanus
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2008
- Mesaj Privat
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
- robytza
- ****
- 1,087 mesaje
- din 24 Jul 2007
- GT 2007
- Alta tara
robytza
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Alta tara
- Masina: GT 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
bobo32
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
wikipedia a scris:DOT code: All tires for use in the USA have the DOT code, as required by the Department of Transportation (DOT). It specifies the company, factory, mold, batch, and date of production (2 digits for week of the year plus 2 digits for year; or 2 digits for week of the year plus 1 digit for year for tires made prior to 2000). Although not law, tire manufacturers do not suggest using a "new" tire that has been sitting on the shelf for more than 6 years.
nici unul dintre cele 2 linkuri nu contine absolut nici o informatie utila legata de DOT code-urile ce se pot gasi in EU.
de curiozitate si eu as vrea sa vad cum se interpreteaza un DOT code european, per exemplu HW5X FRRE, care pentru mine e o enigma totala din punct de vedere al interpretarii.
- infanteria
- *
- 7 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Arges
infanteria
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- anvelopeweb
- *
- 1 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Bihor
anvelopeweb
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bihor
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salutari! Haideti sa le luam pe rand
Numerele DOT este clar cam ce ar trebui sa reprezinte.
Ce nu prea scrie nicaieri este ca DOTul complet nu este marcat pe ambele flancuri ale anvelopei. Nu este obligatoriu sa apara pe ambele flancuri si unii producatori il marcheaza complet doar pe o parte. Daca acea parte se nimereste sa fie pe flancul dinspre interior... ghinion trebuie sa ridici masina ca sa il vezi sau sa dai roata jos.
Acesta este motivul pentru care ati gasit doar DOT DM CP 27X sau DOT HW5X FRRE. Exista si continuarea pe cealalta parte, uneori grupul de 3, 4 cifre reprezentand data fabricatiei este la randul lui deplasat fata de restul DOT-ului.
DOT DM CP 27X :
DOT = Dep. of Transp. ,evident
DM = codul care identifica tara de productie si producatorul. In acest caz, Germany, Dunlop
CP = codul care identifica presa folosita (sau matrita, autoclava)
27X = combinatie interna a producatorului, poate insemna orice, doar ei stiu exact
[2708] = data de fabricatie, intre [] si numere 'din burta' pentru ca nu apare pe flancul acesta, va trebui sa o cauti pe cealalta parte
DOT HW5X FRRE :
HW = Czechoslovakia, Rudy Rijen. Rudy Rijen inseamna Octombrie Rosu in ceha si este cea mai mare fabrica de anvelope din Cehia, face anvelope Barum, acum parte a grupului Continental.
5X = codul care identifica presa folosita
FRRE = combinatie interna a producatorului
[2708] = la fel, pe cealalta parte ar trebui sa apara data fabricatiei
Numerele DOT este clar cam ce ar trebui sa reprezinte.
Ce nu prea scrie nicaieri este ca DOTul complet nu este marcat pe ambele flancuri ale anvelopei. Nu este obligatoriu sa apara pe ambele flancuri si unii producatori il marcheaza complet doar pe o parte. Daca acea parte se nimereste sa fie pe flancul dinspre interior... ghinion trebuie sa ridici masina ca sa il vezi sau sa dai roata jos.
Acesta este motivul pentru care ati gasit doar DOT DM CP 27X sau DOT HW5X FRRE. Exista si continuarea pe cealalta parte, uneori grupul de 3, 4 cifre reprezentand data fabricatiei este la randul lui deplasat fata de restul DOT-ului.
DOT DM CP 27X :
DOT = Dep. of Transp. ,evident
DM = codul care identifica tara de productie si producatorul. In acest caz, Germany, Dunlop
CP = codul care identifica presa folosita (sau matrita, autoclava)
27X = combinatie interna a producatorului, poate insemna orice, doar ei stiu exact
[2708] = data de fabricatie, intre [] si numere 'din burta' pentru ca nu apare pe flancul acesta, va trebui sa o cauti pe cealalta parte
DOT HW5X FRRE :
HW = Czechoslovakia, Rudy Rijen. Rudy Rijen inseamna Octombrie Rosu in ceha si este cea mai mare fabrica de anvelope din Cehia, face anvelope Barum, acum parte a grupului Continental.
5X = codul care identifica presa folosita
FRRE = combinatie interna a producatorului
[2708] = la fel, pe cealalta parte ar trebui sa apara data fabricatiei
- infanteria
- *
- 7 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Arges
infanteria
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat