adi76
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
astazi am remarcat la relanti un tacanit profund provenit din zona motorului. Tin sa precizez ca acest zgomot metalic se aude doar la relanti, cand accelerez dispare imediat. Ulterior impreuna cu un bun prieten am remarcat ca acest zgomot provine dintr-o tija ce se pare ca vine de la turbina.
Precizez ca am un astra h 1.7 cdti z17dth. Si acum ,cu scuzele de rigoare pentru limbajul meu non tehnic va descriu urmatoarele
Cum stai pozitionat cu privirea la motor, uitandu-te in jos se observa o aparatoare din metal ce protejeaza o tija care se misca in momentul in care apesi acceleratia, deci este situata in fata blocului motor la baza acestuia in zona turbinei. Cred ca aceasta, la relanti, freaca de aparatoarea de metal din cauza jocului.
Ce se poate face, am vazut ca pe axul tijei e un filet care nu este strans pana la capat
Rog sa-mi propuneti o solutie, sau alte eventuale cauze ale zgomotului
Precizez ca am un astra h 1.7 cdti z17dth. Si acum ,cu scuzele de rigoare pentru limbajul meu non tehnic va descriu urmatoarele
Cum stai pozitionat cu privirea la motor, uitandu-te in jos se observa o aparatoare din metal ce protejeaza o tija care se misca in momentul in care apesi acceleratia, deci este situata in fata blocului motor la baza acestuia in zona turbinei. Cred ca aceasta, la relanti, freaca de aparatoarea de metal din cauza jocului.
Ce se poate face, am vazut ca pe axul tijei e un filet care nu este strans pana la capat
Rog sa-mi propuneti o solutie, sau alte eventuale cauze ale zgomotului
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
Nu stiu cum este la diesel, dar pot sa-ti spun ca la benzina exista o tija asemanatoare asezata pe turbo, care deschide si inchide wastegate-ul. Intr-o parte are un filet si un surub(care e strans pana la jumatate), iar in partea opusa o capsula? Daca da, atunci e tija de la wastegate. Nu vad cum ar putea sa atinga aparatoarea, aceasta tija fiind foarte rigida, fara joc. Important e sa nu umblii la acel surub, deoarece el regleaza presiunea in turbo.
adi76
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
Capsula din care "iese" aceasta tija contine un arc. Probabil ca acest arc este dus. Daca acest arc e dus, masina ar trebui sa mearga destul de prost.
Ca idee, se inlocuieste actuatorul, dar asta depinde de la turbo la turbo.
Mai asteapta putin sa-si dea cu parerea si un cunoscator al acestui motor.
Uite cum arata turbina de pe masina mea. Daca tija seamna cu cea din poza atunci vb despre acelasi lucru. Turbina poate sa difere un pic ca si aspect.
Ca idee, se inlocuieste actuatorul, dar asta depinde de la turbo la turbo.
Mai asteapta putin sa-si dea cu parerea si un cunoscator al acestui motor.
Uite cum arata turbina de pe masina mea. Daca tija seamna cu cea din poza atunci vb despre acelasi lucru. Turbina poate sa difere un pic ca si aspect.
adi76
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
Poti sa o misti cu mana? Scutul care este deasupra ei este cumva slabit si loveste tija? Mi se pare ciudat sa fie o problema la actuator, iar masina sa mearga bine. Ar trebui sa mearga nasol.
Mai asteapta sa intre vreunul care cunoaste acest motor. N-are rost sa-ti dau sfaturi aiurea acum. Oricum nu umbla la surub, pt ca ala se regleaza cu calculatorul si daca pui mana risti sa intrii in alte rahaturi. Mai verifica odata, poate face din alta parte. Pune pe cineva sa accelereze si vezi daca sigur face de acolo.
Mai asteapta sa intre vreunul care cunoaste acest motor. N-are rost sa-ti dau sfaturi aiurea acum. Oricum nu umbla la surub, pt ca ala se regleaza cu calculatorul si daca pui mana risti sa intrii in alte rahaturi. Mai verifica odata, poate face din alta parte. Pune pe cineva sa accelereze si vezi daca sigur face de acolo.
adi76
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
am tinut de el la relanti si zgomotul se opreste instant, deci sigur de acolo este. in legatura cu aparatoarea, tija nu loveste in exterior sau deasupra, ci in partea de jos, deci nu se poate indoi. Cand accelerez pe loc tija este trasa in interior si nu se aude pic de zgomot, ma gandesc acum sa nu se fi indoit aparatoarea in parte de jos, dar nu prea vad cum s-ar fi putut produce asta. Curios ca are toane. Am fost plecat acum cu ea si nici un zgomot.
plus ca nu am nici un martor aprins, nici o eroare stocata in calculator, deci...
plus ca nu am nici un martor aprins, nici o eroare stocata in calculator, deci...
mazy_bks
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
mazy_bks
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
Ai mai multe variante:
1 Poate intra vreun meserias aici si-ti da o rezolvare, ar fi cel mai frumos
2 Daca ai timp vino diseara la Polivalenta, imposibil sa nu fie si vreun mecanic ascuns printre colegi
3 Daca ai ceva bani de aruncat du-te intr-un service si vezi ce zic aia. Lasi cam 1 mil cat e ora de manopera si poate rezolvi si problema.
4 Daca nu da eroare in bord si masina merge bine las-o asa
5 Da un search pe forum-urile din Ro, iar daca nu gasesti nimc incearca pe forum- urile Opel din Anglia. Englezi au niste forumuri foarte smechere.
Bafta
1 Poate intra vreun meserias aici si-ti da o rezolvare, ar fi cel mai frumos
2 Daca ai timp vino diseara la Polivalenta, imposibil sa nu fie si vreun mecanic ascuns printre colegi
3 Daca ai ceva bani de aruncat du-te intr-un service si vezi ce zic aia. Lasi cam 1 mil cat e ora de manopera si poate rezolvi si problema.
4 Daca nu da eroare in bord si masina merge bine las-o asa
5 Da un search pe forum-urile din Ro, iar daca nu gasesti nimc incearca pe forum- urile Opel din Anglia. Englezi au niste forumuri foarte smechere.
Bafta
adi76
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
adi76
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
la aia orange nu cred ca zangane fiind de cauciuc, mai degraba in cealalta parte. Probabil a prins uzura wastegate-ul la supapa din interior si acum e putin libera. Desi in mod normal e reglata cursa din piulitele alea si pusa vopsea ca si sigiliu ti-as recomanda sa umbli la ele pentru ca supapa sa stea din nou inchisa si sa nu pierzi presiune aiurea in turatii mici. Pozitia normala ar fi sa forteze ff putin spre pozitia inchis, adica sa mai "lungesti" putin axul. Daca in turatie mare tija incepe sa se traga inspre supapa mare de aluminiu tu trebuie sa fortezi putin spre cealalta parte.
Cel putin la mine e pe vacuum si tija se trage spre supapa de aluminiu, la voi posibil sa impinga, sper ca ai prins ideea.
Cel putin la mine e pe vacuum si tija se trage spre supapa de aluminiu, la voi posibil sa impinga, sper ca ai prins ideea.
adi76
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
dap, ai dreptate, tija cred ca are joc in partea de jos, nu in cea cu partea de cauciuc orange, dar problema este ca este desurubata de pe filet destul de mult, si, din cate am inteles, nu prea este bine sa umbli pe filet deoarece este reglat in functie de lungime pentru a deschide turbo. Eu cred ca este o problema cu niturile din partea de jos.
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
pai atunci ori desfaci turbo si te asiguri ca nu e nicio mizerie pe acolo, ori mergi pe ideea ca masina are o uzura destul de mare si jocul din simeringuri, frecarea cu gazele etc are acelasi efect, slabeste etanseitatea supapei in pozitia normala. Algoritmul este acelasi, daca wastegate-ul trage tija misti piulitele astfel incat tija sa fie mai lunga, daca o impinge le misti astfel incat sa fie mai scurta, nu f. mult, doar cat sa nu mai zornaie jucariile pe acolo. Ideea este ca daca ai prins joc in loc sa treaca toate gazele prin turbina trec si o parte pe langa si la turatii mici o sa ai lag mai mare, partea cu zumzaitul nu prea are importanta.
adi76
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
nu turbo este problema, astazi la opel mi-au spus ca turbina nu are nici o problema, merge perfect, dar ca ar trebui sa caut pe cineva care reconditioneaza turbine pentru nitul care prinde tija de la actuator in partea de jos. Oricum maine sau poimaine voi face o diagnoza la maiandrei sa vad daca mere in parametrii si poate ma indruma el ce si cum
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
asta e bine, deci le-ai platit alora 80-100 de lei sa iti spuna ca e problema la un nit si sa ti-l rezolvi singur cand deja aveai problema localizata.
Sunt convins ca marius deja a citit topicul si se va ocupa cum trebuie, asa ca nu ma mai obosesc.
P.S. parca mi-ar fi spus cineva cand completam freon ca pot sa imi faca diagnoza cu 140 de lei sa vedem daca rasufla. I-am raspuns ca daca completez stiu ca rasufla si oricum mi-o si reparau? cu ce ma ajuta sa stiu sigur ca rasufla?
Sunt convins ca marius deja a citit topicul si se va ocupa cum trebuie, asa ca nu ma mai obosesc.
P.S. parca mi-ar fi spus cineva cand completam freon ca pot sa imi faca diagnoza cu 140 de lei sa vedem daca rasufla. I-am raspuns ca daca completez stiu ca rasufla si oricum mi-o si reparau? cu ce ma ajuta sa stiu sigur ca rasufla?
adi76
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
adi76
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
dap, am vorbit cu maiandrei astazi si increc sa ajung la o diagnoza . Dupa ce o fac voi posta verdictul, dar turbo cred ca nu are nimic, partea de jos a tijei unde are acel nit cred ca e problema
si alta chestie ce mi-a trecut prin minte, asta ca afon in ale mecanicii> are legatura cablul de la pedala de acceleratie cu acea tija? parca mi se pare un pic mai moale pedala, ma gandesc ca daca cablul o fi putin slabit , o lasa si tija mai libera, in mers cand e piciorul pe acceleratie nu face, problema este doar la relanti
si alta chestie ce mi-a trecut prin minte, asta ca afon in ale mecanicii> are legatura cablul de la pedala de acceleratie cu acea tija? parca mi se pare un pic mai moale pedala, ma gandesc ca daca cablul o fi putin slabit , o lasa si tija mai libera, in mers cand e piciorul pe acceleratie nu face, problema este doar la relanti