- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Odata cu venirea anotimpului cald , vom incepe sa consumam produse alimentare reci : sucuri etc. Ma bate gandul sa modific torpedeul si sa gasesc o metoda de racire al acestuia pentru a putea raci diverse chestii : o sticla de suc, bere etc.
Un torpedeu refrigerat este foarte util , in anumite conditii chiar mai eficient decat o lada frigorifica electrica.Intr-un concediu acestea doua se vor completa de minune, tinand cont ca aerul conditionat poate atinge si temperaturi de 4 grd C .
De aceea doresc sa stiu daca a realizat cineva asa ceva , cum a procedat , materiale folosite etc.
Pe forum nu am gasit decat un singur topic ce se referea la Vectra.
Un torpedeu refrigerat este foarte util , in anumite conditii chiar mai eficient decat o lada frigorifica electrica.Intr-un concediu acestea doua se vor completa de minune, tinand cont ca aerul conditionat poate atinge si temperaturi de 4 grd C .
De aceea doresc sa stiu daca a realizat cineva asa ceva , cum a procedat , materiale folosite etc.
Pe forum nu am gasit decat un singur topic ce se referea la Vectra.
- slickest
- **
- 391 mesaje
- din 31 Mar 2008
- Astra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
slickest
- Mesaje scrise: 391
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2008
- Mesaj Privat
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- slickest
- **
- 391 mesaje
- din 31 Mar 2008
- Astra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
slickest
- Mesaje scrise: 391
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2008
- Mesaj Privat
- gobelu
- ***
- 975 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 975
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Singura solutie sa faci exact ce vrei ... sa ai racire in torpedou, e sa te legi cu o teava din pvc la una din gurile de racire pe dedesubt evident sa nu se vada, sa faci o gura de intrare undeva in torpedou si sa inchizi circuitul. Daca chiar iti doresti asta poti folosi pana la urma pentru usurinta un furtun flexibil din ala care se foloseste la scurgerile la chiuveta. Numai bine
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Exact ai MARE DREPTATE!
Asa si aveam de gand , insa doream sa aflu mai multe detalii de la cineva care a realizat asa ceva.
Ca furtun gofrat am 2 variante :
- un furtun de scurgere de chiuveta care are si sistem de prindere. Evident ca va fi NOU
- furtun de aluminiu gofrat , urmand ca eu sa confectionez prinderile .
Ce nu estiu eu : unde sa dau gaurile, cum sa etansez si cum sa astup orificiu in torpedeu cand nu mai doresc racire/incalzire in torpedeu.
Multumesc @bazare pentru ideea cu scurgerea de chiuveta : e ceam mai buna varianta de pana acum
Asa si aveam de gand , insa doream sa aflu mai multe detalii de la cineva care a realizat asa ceva.
Ca furtun gofrat am 2 variante :
- un furtun de scurgere de chiuveta care are si sistem de prindere. Evident ca va fi NOU
- furtun de aluminiu gofrat , urmand ca eu sa confectionez prinderile .
Ce nu estiu eu : unde sa dau gaurile, cum sa etansez si cum sa astup orificiu in torpedeu cand nu mai doresc racire/incalzire in torpedeu.
Multumesc @bazare pentru ideea cu scurgerea de chiuveta : e ceam mai buna varianta de pana acum
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
eu nu am facut asta la mine asa ca pot doar sa imi dau cu presupusu. gaurile le poti da cu o smecherie din aia care se pune pe bormasina ca sa gauresti lemn ( se gasesc la diametre variabile) etansarile le poti face cu silicon sau poxilina. La intrarea in torpedou poti monta o plasa care sa se prinda cu suruburi in plasticul de pe spate si cand trece vara in loc de plasa poti monta un capac sau ceva asemanator.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
pai sistemul original e identic.
un furtun de plastic din tubul care vine la gura de aerisire dreapta.
poti folosi un furtun care vine de la preaplinul unui chiuvete in scurgere.are cam 2 cm in diametru.
dai gaura lipesti un stut cu silicon sau ceva.mai greu e cu sistemul de inchidere, asta daca nu vrei sa ai si torpedou incalzit.cred ca gasesti pe la dezmembrari un sistem din ala.poate fi de orice masina.
un furtun de plastic din tubul care vine la gura de aerisire dreapta.
poti folosi un furtun care vine de la preaplinul unui chiuvete in scurgere.are cam 2 cm in diametru.
dai gaura lipesti un stut cu silicon sau ceva.mai greu e cu sistemul de inchidere, asta daca nu vrei sa ai si torpedou incalzit.cred ca gasesti pe la dezmembrari un sistem din ala.poate fi de orice masina.
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Eu sunt hotarat sa il realizez , si cred ca voi folosi o scurgere de chiuveta , aceasta avand avantajul de a se prinde cu surub pe o parte , are si garnitura aceea de cauciuc care o sa ii asigure o buna etansare .
Prinderea cu surub o voi face in torpedeu a.i. in torpedeu nu se va vedea decat un surub si dopul de etansare care o sa inchida aerul atunci cand nu vrei sa utilizezi ,,inventia". Voi da niste gaurele pe unde va patrunde aerul rece .
Partea cu stut o voi introduce in tunelul de aeraj .
@Marian_sro cunosti cumva sistemul original ? Ceva detalii ?
Prinderea cu surub o voi face in torpedeu a.i. in torpedeu nu se va vedea decat un surub si dopul de etansare care o sa inchida aerul atunci cand nu vrei sa utilizezi ,,inventia". Voi da niste gaurele pe unde va patrunde aerul rece .
Partea cu stut o voi introduce in tunelul de aeraj .
@Marian_sro cunosti cumva sistemul original ? Ceva detalii ?
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
asta e sistemul original.un furtun din tubul din care iese aerul pe partea dreapta, legat la torpedou prin spate.in torpedou se vede doar o rotita de unde inchizi sau deschizi.
la opel nu am vazut, dar am vazut la alte marci si asta e toata instalatia.banui ca la opel e identic.principiu e simplu.ceva trebuie sa duca aerul rece in torpedou.
la opel nu am vazut, dar am vazut la alte marci si asta e toata instalatia.banui ca la opel e identic.principiu e simplu.ceva trebuie sa duca aerul rece in torpedou.
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
ddf, atentie insa si la debitul de aer rece din torpedou!
La Vivaro am torpedoul racit, dar orificiul pe unde trece aer rece are diametrul cam jumatate din furtunul ala de racord ce vrei sa-l folosesti tu.
Ma gandesc ca daca lasi debitul prea mare, pentru o asa incinta mica si inchisa, va fi prea mult. Iti ingheata actele in masina
Blocarea orificiului din torpedou se face printr-o clema culisanta pe verticala.
La Vivaro am torpedoul racit, dar orificiul pe unde trece aer rece are diametrul cam jumatate din furtunul ala de racord ce vrei sa-l folosesti tu.
Ma gandesc ca daca lasi debitul prea mare, pentru o asa incinta mica si inchisa, va fi prea mult. Iti ingheata actele in masina
Blocarea orificiului din torpedou se face printr-o clema culisanta pe verticala.
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Byke a scris:
La Vivaro am torpedoul racit, dar orificiul pe unde trece aer rece are diametrul cam jumatate din furtunul ala de racord ce vrei sa-l folosesti tu.
.
La Vivaro am torpedoul racit, dar orificiul pe unde trece aer rece are diametrul cam jumatate din furtunul ala de racord ce vrei sa-l folosesti tu.
.
Ce dimensiuni are torpedeul la Vivaro ? Dar diametrul cat este ?
Eu am vazut 2 modele de scurgeri ( sa nu radeti) :
1. scurgere de chiuveta normala care ere un diametru de cam 3-4 cm si este un furtun gofrat cu capetele drepte;
2. scurgere de dus(sau cada) cu un diametru de 1.5- 2 cm max.si capetele plate , adica ,,intrarea" se face pe lateral ;
Am facut o schita la repezeala in paint cu cele 2 variante :
Iar acte nu am de gand sa mai pun in torpedeu. Intentionez sa il folosesc pentru pastrarea pe timpul calatoriei (in concediu de exemplu) a catorva produse mai perisabile, o sticla de suc, de bere etc.
Iar daca o sa ii pun si un dop obturator o sa pot inchide dupa bunul plac accesul aerului conditionat in torpedeu.
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Daca te hotarasti sa faci cu furtun de scurgere il poti prinde in torpedou cu surubul din dotare si sa lasi si sita cu care vine acesta ( cea cu gaurele metalica ) .
Pentru a inchide debitul de aer poti pune dopul de cauciuc cu care vine acesta , ca la chiuveta cand vrei sa lasi apa in ea . Nu este estetic dar este practic !
Pentru a inchide debitul de aer poti pune dopul de cauciuc cu care vine acesta , ca la chiuveta cand vrei sa lasi apa in ea . Nu este estetic dar este practic !
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
@Fnf_Bogdan_Fnf :am cumparat deja o scurgere .
Azi am desfacut torpedeul sa studiez problema. Voi prinde sifonul pe spatele torpedeului cu surubul din dotare. Pentru a acoperi gaura atunci cand nu e necesar m-am gandit la cateva variante printre care cea mai buna ar fi sa bag surubul acela ,,invers " si sa iasa filetul un pic in torpedeu. Tot pe acest filet voi pune un disc obturator care atunci cand rotesc intr-o parte se strange si astupa gaurile pe unde vine aerul, iar cand rotesc invers se deschide si permite aerului rece / cald sa intre.Deci pe torpedeu voi da o gaura centrala de prindere a surubului, voi trasa cercul , apoi cateva gauri (cred ca 4 ) pentru admisia aerului in torpedeu.
O schita la repezeala :
Pozitia cea mai buna de prindere a ,,scurgerii" ar fi in spatele torpedeului unde acesta este si un pic tesit.
Discul obturator va fi probabil un dop de apa plata de 5 litri pentru ca nu poate si perfect plat din cauza piulitei din torpedeu care nu i-ar permite inchiderea completa.Asta e o problema minora.
Problema mea este insa unde ma ,,leg" cu furtunul pe tunelul de aer ca nu prea am loc. Am vazut insa pe partea laterala stanga cum te uiti in ,,gaura" lasata de torpedeul scos UN STUT obturat cu un diametru de cam 1.5cm. Ca si pozitionare e situat in spatele comenzilor de clima (am AC normal).
Stie cineva la ce serveste stutul acela ? Cumva tocmai acestui scop ?
Adaug o poza cu locul cu pricina (poza nu-mi apartine insa alta nu am):
Si inca una :
Azi am desfacut torpedeul sa studiez problema. Voi prinde sifonul pe spatele torpedeului cu surubul din dotare. Pentru a acoperi gaura atunci cand nu e necesar m-am gandit la cateva variante printre care cea mai buna ar fi sa bag surubul acela ,,invers " si sa iasa filetul un pic in torpedeu. Tot pe acest filet voi pune un disc obturator care atunci cand rotesc intr-o parte se strange si astupa gaurile pe unde vine aerul, iar cand rotesc invers se deschide si permite aerului rece / cald sa intre.Deci pe torpedeu voi da o gaura centrala de prindere a surubului, voi trasa cercul , apoi cateva gauri (cred ca 4 ) pentru admisia aerului in torpedeu.
O schita la repezeala :
Pozitia cea mai buna de prindere a ,,scurgerii" ar fi in spatele torpedeului unde acesta este si un pic tesit.
Discul obturator va fi probabil un dop de apa plata de 5 litri pentru ca nu poate si perfect plat din cauza piulitei din torpedeu care nu i-ar permite inchiderea completa.Asta e o problema minora.
Problema mea este insa unde ma ,,leg" cu furtunul pe tunelul de aer ca nu prea am loc. Am vazut insa pe partea laterala stanga cum te uiti in ,,gaura" lasata de torpedeul scos UN STUT obturat cu un diametru de cam 1.5cm. Ca si pozitionare e situat in spatele comenzilor de clima (am AC normal).
Stie cineva la ce serveste stutul acela ? Cumva tocmai acestui scop ?
Adaug o poza cu locul cu pricina (poza nu-mi apartine insa alta nu am):
Si inca una :
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,989 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,989
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat