NetNZeghe
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
Multumesc todo_tdo, am facut montajul si functioneaza... am intampinat mici probleme cu releul, necunoscand prea multa electronica, am apelat la niste amici "electronisti" care atat s-au contrazis si atatea modificari de legaturi au facut de nu se mai intelege nimic de acolo ... acum am sa cumpar un releu si am sa fac eu cu mana mea tot montajul din nou ... sa arate exact ca in schita... ca cica releul era cu 2 contacte, insa unul era pe normal deschis si unul pe inchis ... habar nu am ce inseamna asta si bobina era pe pinii din mijloc a releului... cert e ca functioneaza smecheria asta ... acum incerc sa descopar, in UCH, la Logan, pinii care alimenteaza motorasul geamurilor electrice si de la inchiderea centralizata... pana la urma si daca le leg gresit ... nu are ce sa se intample, probabil se ard niste sigurante si gata ... cred ca voi pune pe montaj, preventiv, pe + - IN OUT cate o siguranta ... sa nu fac vreo minune ... si am sa incerc la Auto Europa din Timisoara sa vad daca ma ajuta cu ceva informatii... nu ii defaimez... dar personal, sunt foarte dezamagit de calitatea serviciilor lor (este opinia mea personala)... dar asta e o alta poveste ...
Revin cu alte posturi pe masura ce voi progresa ... oricum nu renunt... vreau si eu asa ceva ...
Va salut, numai bine.
Revin cu alte posturi pe masura ce voi progresa ... oricum nu renunt... vreau si eu asa ceva ...
Va salut, numai bine.
NetNZeghe
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
a scuze, todo_tdo sincer as vrea doar acest montaj fara alarma... iar daca e musai un modul cu functia confort sau modul confort... cum se numeste... poate ne explica cineva care sunt componentele a unui astfel de modul, care indeplinesc aceasta functie... si mai punem un integrat sau ceva pe montaj si scapam de acel modul .... atunci te legi direct cu montajul direct la + si -, in inchiderea centralizata si cu IN-ul si la motorasul geamurilor el. cu OUT-ul ...
Sper sa nu fi spus o prostie mai mare ca mine ...
Stima.
Sper sa nu fi spus o prostie mai mare ca mine ...
Stima.
NetNZeghe
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2009
- Mesaj Privat
Am facut montajul, personal, dar nu functioneaza. Dupa multe verificari, am ajuns la concluzia ca releul nu e bun... am folosit un releu HE LI SHUN HLS-14F2L cred ca trebuia folosit unul de genul HLS-14F3 , si legat ca in imagine ...
circuitul e NE555N, sper ca e ok asta ...
Totusi, cand am alimentat releul bobina cupla, iar pe montaj nu s-a auzit ca ar cupla...
Scuze ca va cam bazai ...
O zi buna
circuitul e NE555N, sper ca e ok asta ...
Totusi, cand am alimentat releul bobina cupla, iar pe montaj nu s-a auzit ca ar cupla...
Scuze ca va cam bazai ...
O zi buna
- lupu_sandu
- ***
- 599 mesaje
- din 25 Aug 2007
- Bucuresti
lupu_sandu
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
TM32PIF
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2000 1.7 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2008
- Mesaj Privat
eu dragilor miam montat alarma care stie si optiunea de confort adica dupa inchidere mai da o masa pt cateva secunde cat sa imi inchida geamurile foarte bine pana aici dar cu ocazia asta mio inchide si a doua oara problema la mine este alta...nu stiu exact care este pinul...firul de deschidere pt ca firul care lam gasit eu nu imi deschide usile decat daca armez decat o data daca arme si a doua oara nu imi deschide decat din telecomanda masini...mentionez ca am si pornire motor pe telecomanda si cheia masini o tin doar ca saa deschid usile si ma enerveaza...deci mai concret va rog ajutatima cu pinul/sau firul pe care sami leg inpulsul de deschidere a usi dupa a doua inchidere...va multumesc anticipat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- nickm
- **
- 382 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Zafira 2008 A17DTR
- Arges
nickm
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
Am citit topicul vostru din curiozitate si vreau sa va spun ca de aprox. doi ani am facut acelasi lucru la masina mea dar, fara sa folosesc nici-un fel de montaj electonic ci, pur si simplu, printr-o dioda de putere mai mare, am trimis plusul care actioneaza actuatorul de inchidere centralizata la plusul care pleaca din butonul de inchidere a geamului. Impulsul este suficient de lung pentru a comanda inchiderea geamului respectiv. Aceasta idee mi-a venit atunci cand am apasat butonul sa inchid geamul si dupa ce am luat contactul sa opresc motorul,acel geam a continuat sa se inchida pana sus.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- mishu_b
- ****
- 1,669 mesaje
- din 16 Jul 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
mishu_b
- Mesaje scrise: 1,669
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
NetNZeghe a scris:Salut, recent am descoperit acest forum, datorita acestui topic, pe care l-am CITIT IN INTREGIME... si am mai gasit niste chestii interesante...
Am facut si eu acest montaj, l-am testat "la rece", nemontat pe autoturism, functioneaza perfect.
Problema ar fi ca:
1. Eu nu vreau sa il montez pe un Opel, (nu vad de ce nu ar functiona si pe un alt tip de autovehicul dotat cu inchidere centralizata si geamuri electrice). Autoturismul meu, are I.C. si G.EL., nu stiu ce module are si pe unde sunt, are cineva idee cum se poate monta pe Logan acest montaj? Dar pe alt tip de autoturisme?
2. De exemplu: "Programezi" montajul sa actioneze motorasele geamurilor timp de 10 sec...
- un geam este deschis complet (timpul de ridicare completa este de 8 sec + 2 sec sa fi sigur ca
geamurile se vor ridica pana sus)...
- celalalt geam este deschis pe jumatate... timpul de actionare a motorasului este de tot 10 sec. insa tu ai
nevoie de doar 4 secunde (6 secunde este alimentat inutil si tinde sa iti inchida geamurile), nu se
forteaza motorasul? Dupa o perioada mai indelungata, nu exista riscul de a se arde motorasul ?
Sper sa primesc raspuns la aceste intrebari, pentru a putea reveni cu altele ...
Am facut si eu acest montaj, l-am testat "la rece", nemontat pe autoturism, functioneaza perfect.
Problema ar fi ca:
1. Eu nu vreau sa il montez pe un Opel, (nu vad de ce nu ar functiona si pe un alt tip de autovehicul dotat cu inchidere centralizata si geamuri electrice). Autoturismul meu, are I.C. si G.EL., nu stiu ce module are si pe unde sunt, are cineva idee cum se poate monta pe Logan acest montaj? Dar pe alt tip de autoturisme?
2. De exemplu: "Programezi" montajul sa actioneze motorasele geamurilor timp de 10 sec...
- un geam este deschis complet (timpul de ridicare completa este de 8 sec + 2 sec sa fi sigur ca
geamurile se vor ridica pana sus)...
- celalalt geam este deschis pe jumatate... timpul de actionare a motorasului este de tot 10 sec. insa tu ai
nevoie de doar 4 secunde (6 secunde este alimentat inutil si tinde sa iti inchida geamurile), nu se
forteaza motorasul? Dupa o perioada mai indelungata, nu exista riscul de a se arde motorasul ?
Sper sa primesc raspuns la aceste intrebari, pentru a putea reveni cu altele ...
...
extra lamuriri (daca imi este permis)
Motorasele care actioneaza mecanismul de ridicare/coborare a geamurilor sunt comandate de circuite integrate. Aceste circuite integrate sunt "inteligente" si stiu cand un motoras a dus geamul la unul dintre cele doua capete si intern decupleaza comada pentru partea de putere (intern circuitul integrat are o parte care se numeste de putere si joaca rolul unui comutator) chiar daca comanda este inca activa ....
Mai precis poti sa stai mult si bine cu degetul apasat (in directia in care s-a terminat cursa) pe "butotnul" de geamuri ca motorasul sigur nu va mai avea comanda pe el. Daca nu ma crezi posa incerci sa masori tensiunea si vei constata cu stupoare ca la bornele motorasului e zero insa tu aplici de la buton comanda.
Un exemplu de circuit poate fi (ca titlu informativ)
http://www.st.com/stonline/...ds/4470/td310.pdf
Asa ca fara grija poate sa stea comanda cat vrea acolo.
bafta
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Nu circuitele integrate sunt inteligente, ci exista traductoare de curent, adica operationale pe post de comparatoare care au intre intrari, rezistente foarte mici prin care circula curentul de actionare al motorului. In momentul in care se depaseste curentul cu N% (prag ce este fixat hard) se "taie" comanda motorului.
- mishu_b
- ****
- 1,669 mesaje
- din 16 Jul 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
mishu_b
- Mesaje scrise: 1,669
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
LDivora a scris:Nu circuitele integrate sunt inteligente, ci exista traductoare de curent, adica operationale pe post de comparatoare care au intre intrari, rezistente foarte mici prin care circula curentul de actionare al motorului. In momentul in care se depaseste curentul cu N% (prag ce este fixat hard) se "taie" comanda motorului.
Nu veau sa starnesc o polemica pe tema asta (considerati ca este ultimul mesaj postat in "discutia asta").
Tot ce se comnda (becuri nu conteaza faruri, stopuri mai noi si controlul alternatorui, motorase, sensori etc - elemente de miscare, iluminat, sau control) intr-o masina este controlat de un circuit integrat.
http://www.infineon.com/cms...module-front.html
Mai sus vei gasi cam cum arata partea de comanda pentru o "usa" in care vei gasi circuitele (poate fi si un singur integrat care suporta functia Full Bridge) pentru comanda "power window". Circuitele care comnda motorasele de la geam au integrat dezvoltat parea care le spune ca au ajuns la capat (acel threshold mentionat de tine - prin monitorizarea curentului de OUT, care la randul lui este disponibil si ucontroller-ului prin pinul de SENSE).
Pentru alte discutii putem vorbi oricand offline, daca vei dori.
bafta
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Nu starnesti o polemica, din confruntarea de idei s-a nascut progresul. Dar, tu vorbesti bazandu-te pe o teorie generala despre comenzi de diferite Devices auto, iar eu vorbesc de pe scheme Opel. Aici este diferenta. Poate tu iti imaginezi ce este intr-un modul electronic de pe masina, eu ridic shema de pe cablaj daca nu o pot gasi. Asta este diferenta. No Ofense.
Tu poate te gandesti cum sa ridici geamurile, eu o fac. Asta e.
Tu poate te gandesti cum sa ridici geamurile, eu o fac. Asta e.
- nickm
- **
- 382 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Zafira 2008 A17DTR
- Arges
nickm
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
LDivora a scris:@Ron a spus ca nu este singura solutie. Pune schema sa se poata intelege, sa vedem si noi unde se pune dioda, nu povesti.
Nu este vorba de nici-o schema. Am dat panoul de la usa soferului jos si cu lampa de control am gasit firul de plus care duce la actuatorul de inchidere centralizata. De acest fir am lipit dioda, iar de dioda am lipit alt fir pe care l-am dus la comutatorul de ridicare a geamului, unde, tot cu ajutorul lampii de control, am descoperit care este iesirea pe care se face comanda de ridicare a geamului, adica am apasat butonul si am masurat pe rand iesirile din comutator. Dupa ce am gasit iesirea respectiva am lipit de ea firul. Daca nu puneam acea dioda, in momentul cand apasam comutatorul de ridicare a geamului, se incuiau si usile. Dioda nu face decat sa nu lase sa treaca plusul de la comutator catre inchiderea centralizata. Acesta operatiune am facut-o si la usa pasagerului.
Sper ca am fost suficient de explicit.
Vreau sa fac aceasta operatiune si la "Tigra" fiului meu si atunci am sa fac poze pe care am sa le postez in acest topic.
eukata
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
Am tot citit topicul asta dar am ceva neclaritati (datorate lipsei de cunostinte din domeniul electronicii) si va rog sa ma lamuriti:
- ca masura sporita de siguranta se pot baga diode pe out si pe masa sa separam astfel circuitul de "curenti de descarcare"?
- "-" si "+" sunt permanenti? merge pe oricare + si - din mufe? intreb deoarece inchiderea centralizata are alt cod la mine (gm 24437076) decat cel dat pentru astra g in acest topic, si nu stiu daca se potriveste ordinea pinilor si culorilor firelor.
Multumesc
- ca masura sporita de siguranta se pot baga diode pe out si pe masa sa separam astfel circuitul de "curenti de descarcare"?
- "-" si "+" sunt permanenti? merge pe oricare + si - din mufe? intreb deoarece inchiderea centralizata are alt cod la mine (gm 24437076) decat cel dat pentru astra g in acest topic, si nu stiu daca se potriveste ordinea pinilor si culorilor firelor.
Multumesc
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- lupu_sandu
- ***
- 599 mesaje
- din 25 Aug 2007
- Bucuresti
lupu_sandu
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- mishu_b
- ****
- 1,669 mesaje
- din 16 Jul 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
mishu_b
- Mesaje scrise: 1,669
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat