miki208
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2006
- Mesaj Privat
Salut!Iata ce mi sa intamplat la astra 1,7td isuzu:
dupa 2-3 km de la plecare am constatat scaderea brusca a tensiunii masinii(Faruri aprinse, stergatoare, incalzire, functionau).Fiind intuneric, ploua si intarziam am continut drumul parcurgind cam 10 km.Ajungand acasa am masurat tensiunea; aveam 8 volti si pe bujii aveam tensiune permanent.Ce se intamplase, bujiile fiind sub tensiune + alti consumatori au ars 3 diode din punte(hitachi 130RON).Dupa inlocuire (un "meserias a zis ca releul de bujii nu decupleaza decat daca incarca alternatorul) tot nu decupleaza.Releul de comanda al bujiilor este in masina in dreapta(am desfacut torpedoul).Unde este partea electronica?sau s-o fi defectat senzorul de temperatura?A patit cineva ceva similar?
dupa 2-3 km de la plecare am constatat scaderea brusca a tensiunii masinii(Faruri aprinse, stergatoare, incalzire, functionau).Fiind intuneric, ploua si intarziam am continut drumul parcurgind cam 10 km.Ajungand acasa am masurat tensiunea; aveam 8 volti si pe bujii aveam tensiune permanent.Ce se intamplase, bujiile fiind sub tensiune + alti consumatori au ars 3 diode din punte(hitachi 130RON).Dupa inlocuire (un "meserias a zis ca releul de bujii nu decupleaza decat daca incarca alternatorul) tot nu decupleaza.Releul de comanda al bujiilor este in masina in dreapta(am desfacut torpedoul).Unde este partea electronica?sau s-o fi defectat senzorul de temperatura?A patit cineva ceva similar?
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
In partea dreapta nu exista nici un releu , degeaba ai desfacut torpedoul , ceva releee si o groaza de sigurante exista dar in spatele unui mic torpedou in stinga , sub butonul aprindere faruri, in schimb ,in habitaclul motorului exista citeva sigurante si [parca ] citeva relee posibil unul din ele sa fie releul de la bujiile incandescente , astea aici sint in partea dreapta .
miki208
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2006
- Mesaj Privat
Visse a scris:In partea dreapta nu exista nici un releu , degeaba ai desfacut torpedoul , ceva releee si o groaza de sigurante exista dar in spatele unui mic torpedou in stinga , sub butonul aprindere faruri, in schimb ,in habitaclul motorului exista citeva sigurante si [parca ] citeva relee posibil unul din ele sa fie releul de la bujiile incandescente , astea aici sint in partea dreapta .
La Opelul meu comanda bujiilor este facuta de un releu care-l gasesti in dreapta demontand torpedoul.DOAR RELEUL. Comanda electronica este in alta parte .La momentul actual, dimineata dau jos torpedoul, montez releul, pornesc (in bord becul de bujii se stinge dupa cateva secunde, aratand o functionare aparent normala), dar dupa 10-15 secunde TREBUIE sa scot releul pt. ca nu mai decupleaza! Chiar si cu motorul cald, daca-l pun, el "tine"bujiile(am masurat chiar pe bujii)! Am omis faptul ca doar vara se ridica temperatura la apa la~80 grade.Probabil n-am termostat.Caldura da relativ repede si suficienta.
- epuremarian
- *
- 1 mesaje
- din 10 Jan 2006
- Bucuresti
epuremarian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2006
- Mesaj Privat
miki208
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Omule, ce Astra ai si cu ce motor? e cumva fabricata inainte de '94 cu motor 17DT? Sau e X17DT? pt. ca conform Autodata in cutia din torpedou tb. sa ai 5 slot-uri cu 5 relee maxim care sunt: 1. releu AC, 2.releu ventilator radiator, 3. releu ambreiaj AC, 4.releu aeroterma, 5.releu spalatoare faruri.
miki208
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Ceea ce ai gasit tu este releul de comanda al bujiilor dar nu ala te intereseaza. Vezi ca ai o cutie de relee in compartimentul motor in apropierea rotii stanga fata. El contine de la stanga la dreapta: un releu (preincalzirea), 2 sigurante (a 2-a e de la bujii), inca un releu care te intereseaza:glow plug timer relay dupa care mai vine un releu (control al relantiului). Acel releu cred ca e defect pt. ca nu mai da comanda de oprire a circuitului electric al bujiilor.
Jh0nny
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2005
- Mesaj Privat
Duron
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2008
- Mesaj Privat
- georgesand
- **
- 102 mesaje
- din 27 Apr 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Vrancea
georgesand
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salut Duron, bine ai venit in club. Postul la care ai dat raspuns e din noiembrie 2007 si pana acum cred ca e rezolvata problema, mai ales ca nu a mai postat continuarea. Pe viitor fii mai atent la data postului, e afisata chiar prima in caseta destinata mesajului.
Toate cele bune si drumuri fara probleme!
Toate cele bune si drumuri fara probleme!
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
salut miki208, am si eu aceiasi tip de masina ca si tine opel astra g y 17 dt si am acelasi fenomen de 3 ani incoace. Am mai scris despre problema mea (care este si a ta de fapt) si uite o rezolvare (care elimina doar efectul si nu cauza):
"Salutare, sper sa nu gresesc tutorialul, sunt nou pe forum, dar urmaresc de mult timp discutiile dumneavoastra si mi-au ajutat foarte mult in repararea de catre subsemnatul a masinii mele.
Am un opel astra g Y17 DT diesel - 180 000 km, fabricat in anul 2000 si achizitionat de mine din Germania, acum 3 ani. Am intampinat pana acum multe probleme tehnice, de obicei sub forma de "boala la opel" sau "problema tipica opel", pe care le-am rezolvat prin reparatii. Insa, de 3 ani am o problema, pe care nu reusesc sa ii gasesc "buba" si anume:
daca pornesc motorul masinii imediat ce beculetele din bord se sting, mi se aprinde dupa cateva secunde (5-6 secunde), beculetul (martorul) de noxe. Aprinzandu-se acest beculet, motorul nu mai "toarce rotund", iar puterea masinii in mers scade in procent de aprox. 15%.
Cum am "rezolvat" eu problema:
am observat ca, daca invart cheia in contact (pana se aprind si se sting beculetele din bord) si astept timp de 12 -13 secunde, se aude un tacanit in cutia de relee din compartimentul motorului. Acest sunet imi indica mie ca releul insarcinat cu cuplarea / decuplarea circuitului bujiilor incandescente a deconectat alimentarea bujiilor incandescente. Imediat dupa acest fapt, pornesc motorul masinii si masina merge perfect, fara sa se mai aprinda beculetul de noxe si fara probleme cu puterea masinii. Daca nu astept sa se auda decuplarea acelui releu, si pornesc masina, bujiile incandescente raman conectate electric tot timpul functionarii motorului (asa cred eu) si beculetul de noxe din bord se aprinde (probabil vreun senzor vede bujiile conectate, producatoare de noxe noxe) si masina prezinta simptomele prezentate mai sus.
Problema mea este ca, am eliminat efectul si nu cauza problemei. Nu inteleg unde ar fi defectul, deoarece nu este normal sa astept atat de mult sa se decupleze un releu (dupa ce toate beculetele din bord se sting si raman numai 3).
Mentionez ca interpretarea defectului de mai sus imi apartine si poate fi o interpretare gresita, de aceea va rog sa-mi da-ti un sfat , daca este posibil. Va multumesc."
Dupa cum ai avut si tu probleme cu alternatorul si eu am avut (dupa ce se aprindea beculetul check engine) in sensul ca mi s-au ars diodele de la alternator (dupa ce am mers ceva timp cu beculetul de noxe "ceck engine" aprins, maxim 100 km) si am ramas fara servodirectie. Mecanicul meu mi-a schimbat puntea de diode si releul de incarcare pentru a fi amandoua in aceiasi parametri. Gandindu-ma la fenomen, am realizat si eu ca si tine ca s-a intamplat in acelasi fel ca la tine, te citez: "bujiile fiind sub tensiune + alti consumatori au ars 3 diode". Incercand sa descopar cauza mai in amanunt am schimbat releul bujiilor incandescente de la alta masina (la care totul era ok) si am observat ca fenomenul persista. Deci nu releul bujiilor incandescente e de vina. Am vazul ca domnul Corneliu Panait a scris, citez: "Cu siguranta ai senzorul de temperatura care comanda releul defect". As vrea sa stiu care senzor de temperatura, acela din bara (spoilerul) din fata, sau cumva senzorul de temperatura de pe motorul masinii. Unde este senzorul acesta si cum sa-l verific, sau sa-l schimb. Multumesc mult ca exista acest forum si multumesc persoanelor care se preocupa de rezolvarea problemelor. Nicu.
"Salutare, sper sa nu gresesc tutorialul, sunt nou pe forum, dar urmaresc de mult timp discutiile dumneavoastra si mi-au ajutat foarte mult in repararea de catre subsemnatul a masinii mele.
Am un opel astra g Y17 DT diesel - 180 000 km, fabricat in anul 2000 si achizitionat de mine din Germania, acum 3 ani. Am intampinat pana acum multe probleme tehnice, de obicei sub forma de "boala la opel" sau "problema tipica opel", pe care le-am rezolvat prin reparatii. Insa, de 3 ani am o problema, pe care nu reusesc sa ii gasesc "buba" si anume:
daca pornesc motorul masinii imediat ce beculetele din bord se sting, mi se aprinde dupa cateva secunde (5-6 secunde), beculetul (martorul) de noxe. Aprinzandu-se acest beculet, motorul nu mai "toarce rotund", iar puterea masinii in mers scade in procent de aprox. 15%.
Cum am "rezolvat" eu problema:
am observat ca, daca invart cheia in contact (pana se aprind si se sting beculetele din bord) si astept timp de 12 -13 secunde, se aude un tacanit in cutia de relee din compartimentul motorului. Acest sunet imi indica mie ca releul insarcinat cu cuplarea / decuplarea circuitului bujiilor incandescente a deconectat alimentarea bujiilor incandescente. Imediat dupa acest fapt, pornesc motorul masinii si masina merge perfect, fara sa se mai aprinda beculetul de noxe si fara probleme cu puterea masinii. Daca nu astept sa se auda decuplarea acelui releu, si pornesc masina, bujiile incandescente raman conectate electric tot timpul functionarii motorului (asa cred eu) si beculetul de noxe din bord se aprinde (probabil vreun senzor vede bujiile conectate, producatoare de noxe noxe) si masina prezinta simptomele prezentate mai sus.
Problema mea este ca, am eliminat efectul si nu cauza problemei. Nu inteleg unde ar fi defectul, deoarece nu este normal sa astept atat de mult sa se decupleze un releu (dupa ce toate beculetele din bord se sting si raman numai 3).
Mentionez ca interpretarea defectului de mai sus imi apartine si poate fi o interpretare gresita, de aceea va rog sa-mi da-ti un sfat , daca este posibil. Va multumesc."
Dupa cum ai avut si tu probleme cu alternatorul si eu am avut (dupa ce se aprindea beculetul check engine) in sensul ca mi s-au ars diodele de la alternator (dupa ce am mers ceva timp cu beculetul de noxe "ceck engine" aprins, maxim 100 km) si am ramas fara servodirectie. Mecanicul meu mi-a schimbat puntea de diode si releul de incarcare pentru a fi amandoua in aceiasi parametri. Gandindu-ma la fenomen, am realizat si eu ca si tine ca s-a intamplat in acelasi fel ca la tine, te citez: "bujiile fiind sub tensiune + alti consumatori au ars 3 diode". Incercand sa descopar cauza mai in amanunt am schimbat releul bujiilor incandescente de la alta masina (la care totul era ok) si am observat ca fenomenul persista. Deci nu releul bujiilor incandescente e de vina. Am vazul ca domnul Corneliu Panait a scris, citez: "Cu siguranta ai senzorul de temperatura care comanda releul defect". As vrea sa stiu care senzor de temperatura, acela din bara (spoilerul) din fata, sau cumva senzorul de temperatura de pe motorul masinii. Unde este senzorul acesta si cum sa-l verific, sau sa-l schimb. Multumesc mult ca exista acest forum si multumesc persoanelor care se preocupa de rezolvarea problemelor. Nicu.
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
A...inca ceva, temporizarea de 12-13 secunde pentru decuplarea releului bujjiilor incandescente o am non stop si vara si iarna si toamna si primavara. Toate releele din compartimentul motorului sunt bune, in sensul ca lucreaza "in secunda 1" (le-am verificat chiar eu) si toate cele 4 bujii incandescente sunt ok (le-am verificat chiar si ieri cu aparatul de masura si creionul de tensiune). De cand folosesc aceasta "smecherie", insensul ca astept cele 12-13 secunde ca sa se decupleze releul bujiilor incandescente si imediat dupa aceia pornesc motorul, nu am mai avut nici o problema cu aprinderea beculetului de noxe "check engine" (nu s-a mai aprins niciodata) si motorul merge rotund. Problema este ca totusi vreau cumva sa elimin si cauza, adica sa gasesc si sa elimin adevaratul defect al masinii in aceasta problema. Va multumesc. Nicu.
- Catalln
- **
- 318 mesaje
- din 06 Aug 2007
- Suceava
Catalln
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nu stiu dar poate va ajuta ceea ce am sa va spun, pe langa releu mai exista un termocontact care da semnal releului, acel termocontact se afla in zona senzorului de temperatura si a termostatului. (asta in cazul motorului 1.7 de isuzu 82CP de pe Astra F si Vectra A). De regula acel termocontact dadea semnalul atunci cand lichidul de racire ajungea la 60 de grade asta undeva dupa 3 4 minute in mers pe loc si mai mult.
Sper sa va fie de folos.
Sper sa va fie de folos.
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
motorul meu este de 1.7, 75 CP, Astra G.
Releul bujiilor incandescente este informat si comandat de catre ECU asupra duratei de preancalzire (calculatorul comanda prin releu alimentarea celor 4 bujii incandescente). Bujiile incandescente trebuie sa fie alimentate doar cateva secunde la punerea contactului motor (bujiile trebuie sa fie deconectate in momentul pornirii motorului), in functie de temperatura ambianta, apoi ele trebuie sa ramana in permanenta deconectate (pe tot timpul functionarii motorului).
Deci tu zici ca exista un termocontact care da semnal lui ECU care la randul lui comanda prin releu deconectarea bujiilor incandescente.....buun...si unde este acel termocontact ? in blocul motor? stii cumva cum este denumit exact, ca sa-l cumpar de la magazinul de piese auto ?
oricum, iti multumesc pentru ajutor Catalin.
Releul bujiilor incandescente este informat si comandat de catre ECU asupra duratei de preancalzire (calculatorul comanda prin releu alimentarea celor 4 bujii incandescente). Bujiile incandescente trebuie sa fie alimentate doar cateva secunde la punerea contactului motor (bujiile trebuie sa fie deconectate in momentul pornirii motorului), in functie de temperatura ambianta, apoi ele trebuie sa ramana in permanenta deconectate (pe tot timpul functionarii motorului).
Deci tu zici ca exista un termocontact care da semnal lui ECU care la randul lui comanda prin releu deconectarea bujiilor incandescente.....buun...si unde este acel termocontact ? in blocul motor? stii cumva cum este denumit exact, ca sa-l cumpar de la magazinul de piese auto ?
oricum, iti multumesc pentru ajutor Catalin.
puntomk1
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
"...si unde este acel termocontact ? in blocul motor? stii cumva cum este denumit exact, ca sa-l cumpar de la magazinul de piese auto ?"
Poate te ajuta http://www.elitecat.cz/Arti...lection.aspx?B=0. Acel senzor se afla pe chiuloasa, ai foto o sa-l descoperi.
Poate te ajuta http://www.elitecat.cz/Arti...lection.aspx?B=0. Acel senzor se afla pe chiuloasa, ai foto o sa-l descoperi.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Catalln
- **
- 318 mesaje
- din 06 Aug 2007
- Suceava
Catalln
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/lin...age.php?v=aV75pNi
Cum sunt pozitionate cele doua: senzorul de temperatura si cel pentru bujii la motorul TC4EE1 (1,7 60KW 82CP).
Cum sunt pozitionate cele doua: senzorul de temperatura si cel pentru bujii la motorul TC4EE1 (1,7 60KW 82CP).
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
ok, deci acum incep sa inteleg, senzorul de temperatura antigel (care de fapt, parerea mea, fara suparare,este un termocontact pentru ca inchide sau deschide un circuit electric in functie de temperatura lichidului antigel), acest senzor inchide un circuit electric ce sesizeaza ECU ca preancalzirea s-a efectuat si ECU la randul sau comanda prin intermediul releului bujiilor incandescente deconectarea bujiilor incandescente (asa cred eu).
Multumesc LDivora pentru solutionarea problemei mele.
Pentru puntomk1: am incercat sa accesez siteul tau, dar da eroare la deschidere. Oricum multumesc.
In weekend am sa caut senzorul de temperatura antigel la masina mea, asa cum m-ai sfatuit Ldivora, in zona termostatului si am sa revin cu amanunte si cu poze daca voi rezolva problema.
Acum banuiesc ca acel senzor ori are depusa calamina pe el (banuiesc ca este in contact direct cu lichidul antigel) sau poate fi chiar defect.
Multumesc LDivora pentru solutionarea problemei mele.
Pentru puntomk1: am incercat sa accesez siteul tau, dar da eroare la deschidere. Oricum multumesc.
In weekend am sa caut senzorul de temperatura antigel la masina mea, asa cum m-ai sfatuit Ldivora, in zona termostatului si am sa revin cu amanunte si cu poze daca voi rezolva problema.
Acum banuiesc ca acel senzor ori are depusa calamina pe el (banuiesc ca este in contact direct cu lichidul antigel) sau poate fi chiar defect.