miki208
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2006
- Mesaj Privat
dupa 2-3 km de la plecare am constatat scaderea brusca a tensiunii masinii(Faruri aprinse, stergatoare, incalzire, functionau).Fiind intuneric, ploua si intarziam am continut drumul parcurgind cam 10 km.Ajungand acasa am masurat tensiunea; aveam 8 volti si pe bujii aveam tensiune permanent.Ce se intamplase, bujiile fiind sub tensiune + alti consumatori au ars 3 diode din punte(hitachi 130RON).Dupa inlocuire (un "meserias a zis ca releul de bujii nu decupleaza decat daca incarca alternatorul) tot nu decupleaza.Releul de comanda al bujiilor este in masina in dreapta(am desfacut torpedoul).Unde este partea electronica?sau s-o fi defectat senzorul de temperatura?A patit cineva ceva similar?
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
miki208
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2006
- Mesaj Privat
- epuremarian
- *
- 1 mesaje
- din 10 Jan 2006
- Bucuresti
epuremarian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2006
- Mesaj Privat
miki208
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
miki208
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Jh0nny
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2005
- Mesaj Privat
Duron
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2008
- Mesaj Privat
- georgesand
- **
- 102 mesaje
- din 27 Apr 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Vrancea
georgesand
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2007
- Mesaj Privat
Toate cele bune si drumuri fara probleme!
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
"Salutare, sper sa nu gresesc tutorialul, sunt nou pe forum, dar urmaresc de mult timp discutiile dumneavoastra si mi-au ajutat foarte mult in repararea de catre subsemnatul a masinii mele.
Am un opel astra g Y17 DT diesel - 180 000 km, fabricat in anul 2000 si achizitionat de mine din Germania, acum 3 ani. Am intampinat pana acum multe probleme tehnice, de obicei sub forma de "boala la opel" sau "problema tipica opel", pe care le-am rezolvat prin reparatii. Insa, de 3 ani am o problema, pe care nu reusesc sa ii gasesc "buba" si anume:
daca pornesc motorul masinii imediat ce beculetele din bord se sting, mi se aprinde dupa cateva secunde (5-6 secunde), beculetul (martorul) de noxe. Aprinzandu-se acest beculet, motorul nu mai "toarce rotund", iar puterea masinii in mers scade in procent de aprox. 15%.
Cum am "rezolvat" eu problema:
am observat ca, daca invart cheia in contact (pana se aprind si se sting beculetele din bord) si astept timp de 12 -13 secunde, se aude un tacanit in cutia de relee din compartimentul motorului. Acest sunet imi indica mie ca releul insarcinat cu cuplarea / decuplarea circuitului bujiilor incandescente a deconectat alimentarea bujiilor incandescente. Imediat dupa acest fapt, pornesc motorul masinii si masina merge perfect, fara sa se mai aprinda beculetul de noxe si fara probleme cu puterea masinii. Daca nu astept sa se auda decuplarea acelui releu, si pornesc masina, bujiile incandescente raman conectate electric tot timpul functionarii motorului (asa cred eu) si beculetul de noxe din bord se aprinde (probabil vreun senzor vede bujiile conectate, producatoare de noxe noxe) si masina prezinta simptomele prezentate mai sus.
Problema mea este ca, am eliminat efectul si nu cauza problemei. Nu inteleg unde ar fi defectul, deoarece nu este normal sa astept atat de mult sa se decupleze un releu (dupa ce toate beculetele din bord se sting si raman numai 3).
Mentionez ca interpretarea defectului de mai sus imi apartine si poate fi o interpretare gresita, de aceea va rog sa-mi da-ti un sfat , daca este posibil. Va multumesc."
Dupa cum ai avut si tu probleme cu alternatorul si eu am avut (dupa ce se aprindea beculetul check engine) in sensul ca mi s-au ars diodele de la alternator (dupa ce am mers ceva timp cu beculetul de noxe "ceck engine" aprins, maxim 100 km) si am ramas fara servodirectie. Mecanicul meu mi-a schimbat puntea de diode si releul de incarcare pentru a fi amandoua in aceiasi parametri. Gandindu-ma la fenomen, am realizat si eu ca si tine ca s-a intamplat in acelasi fel ca la tine, te citez: "bujiile fiind sub tensiune + alti consumatori au ars 3 diode". Incercand sa descopar cauza mai in amanunt am schimbat releul bujiilor incandescente de la alta masina (la care totul era ok) si am observat ca fenomenul persista. Deci nu releul bujiilor incandescente e de vina. Am vazul ca domnul Corneliu Panait a scris, citez: "Cu siguranta ai senzorul de temperatura care comanda releul defect". As vrea sa stiu care senzor de temperatura, acela din bara (spoilerul) din fata, sau cumva senzorul de temperatura de pe motorul masinii. Unde este senzorul acesta si cum sa-l verific, sau sa-l schimb. Multumesc mult ca exista acest forum si multumesc persoanelor care se preocupa de rezolvarea problemelor. Nicu.
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Catalln
- **
- 318 mesaje
- din 06 Aug 2007
- Suceava
Catalln
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
Sper sa va fie de folos.
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
Releul bujiilor incandescente este informat si comandat de catre ECU asupra duratei de preancalzire (calculatorul comanda prin releu alimentarea celor 4 bujii incandescente). Bujiile incandescente trebuie sa fie alimentate doar cateva secunde la punerea contactului motor (bujiile trebuie sa fie deconectate in momentul pornirii motorului), in functie de temperatura ambianta, apoi ele trebuie sa ramana in permanenta deconectate (pe tot timpul functionarii motorului).
Deci tu zici ca exista un termocontact care da semnal lui ECU care la randul lui comanda prin releu deconectarea bujiilor incandescente.....buun...si unde este acel termocontact ? in blocul motor? stii cumva cum este denumit exact, ca sa-l cumpar de la magazinul de piese auto ?
oricum, iti multumesc pentru ajutor Catalin.
puntomk1
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
Poate te ajuta http://www.elitecat.cz/Arti...lection.aspx?B=0. Acel senzor se afla pe chiuloasa, ai foto o sa-l descoperi.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Catalln
- **
- 318 mesaje
- din 06 Aug 2007
- Suceava
Catalln
- Mesaje scrise: 318
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2007
- Mesaj Privat
Cum sunt pozitionate cele doua: senzorul de temperatura si cel pentru bujii la motorul TC4EE1 (1,7 60KW 82CP).
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
Multumesc LDivora pentru solutionarea problemei mele.
Pentru puntomk1: am incercat sa accesez siteul tau, dar da eroare la deschidere. Oricum multumesc.
In weekend am sa caut senzorul de temperatura antigel la masina mea, asa cum m-ai sfatuit Ldivora, in zona termostatului si am sa revin cu amanunte si cu poze daca voi rezolva problema.
Acum banuiesc ca acel senzor ori are depusa calamina pe el (banuiesc ca este in contact direct cu lichidul antigel) sau poate fi chiar defect.