- Bad_Boy_18ro111
- OP
- 3 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 2000 y17dt
- Mures
Bad_Boy_18ro111
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
salut. am si eu o problema cu un opel astra din 2000, motor de 1,7 dti; tip motor y17dt.
in luna noiembrie mi s-a blocat electrovalva sau electroventilul; m-a dus la un service mi l-a pus pe tester si cu un pic de spray mi s-a deblocat. apoi in luna ianuarie mi s-a supraturat motorul dimineata dupa 10 minute dupa ce l-am pornit. am dat telefoane si am aflat ca mi s-a dus turbosuflanta pentru k a inceput sa scoata foarte mult fum. intr-adevar asa era. avea axul turbinei un joc de aproximativ 5 milimetrii. m-am dus si am cumparat unul original second adus din germania de la o firma din tg mures pt k am inteles de la mai multi macanici k reconditionarea nu este de calitate iar de unul nou nu am avut bani. totul bine si frumos. la cel second mi s-a dat garantie o luna. dupa o saptamana dupa ce a trecut garantia s-a dus si cel cumparat second. am reusit sa tratez cu cei de la firma de dezmambrari sa le dau o diferenta si sa imi dea altul. de data aceasta l-am rugat pe mecanic sa imi verifice si ungerea la turbina si a zis k e buna. am pus a 3-a turbina am facut inca 60 de km si am inceput sa aud un sunet ciudat, din nou! m-am dus de data aceasta la un mecanic care lucreaza scump dar cica e specializat pe opel si mi-a spus k acel sunet este de la turbina si e pe duca...! va rog sa ma ajutati! de ce se duce? cele pe care le-am luat eu erau uzate sau am eu vreo problema de care nu stiu? ce ar putea sa fie pentru ca deja m-am saturat de cati banii am investit in masina asta (in 40000 km in 6 luni in jur la 1500 de euro).
in luna noiembrie mi s-a blocat electrovalva sau electroventilul; m-a dus la un service mi l-a pus pe tester si cu un pic de spray mi s-a deblocat. apoi in luna ianuarie mi s-a supraturat motorul dimineata dupa 10 minute dupa ce l-am pornit. am dat telefoane si am aflat ca mi s-a dus turbosuflanta pentru k a inceput sa scoata foarte mult fum. intr-adevar asa era. avea axul turbinei un joc de aproximativ 5 milimetrii. m-am dus si am cumparat unul original second adus din germania de la o firma din tg mures pt k am inteles de la mai multi macanici k reconditionarea nu este de calitate iar de unul nou nu am avut bani. totul bine si frumos. la cel second mi s-a dat garantie o luna. dupa o saptamana dupa ce a trecut garantia s-a dus si cel cumparat second. am reusit sa tratez cu cei de la firma de dezmambrari sa le dau o diferenta si sa imi dea altul. de data aceasta l-am rugat pe mecanic sa imi verifice si ungerea la turbina si a zis k e buna. am pus a 3-a turbina am facut inca 60 de km si am inceput sa aud un sunet ciudat, din nou! m-am dus de data aceasta la un mecanic care lucreaza scump dar cica e specializat pe opel si mi-a spus k acel sunet este de la turbina si e pe duca...! va rog sa ma ajutati! de ce se duce? cele pe care le-am luat eu erau uzate sau am eu vreo problema de care nu stiu? ce ar putea sa fie pentru ca deja m-am saturat de cati banii am investit in masina asta (in 40000 km in 6 luni in jur la 1500 de euro).
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
JupanXXX
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2008
- Mesaj Privat
problema ar putea fi de la stilul tau de condus... nu trebuie sa mergi cu masina subturata.... adica sa nu mergi cu ea sub 1800...apoi...altceva de care trebuie sa tii cont... atat timp cat motorul nu are peste 80 grade nu trebuie sa depasesti turatia de 2400 ...daca treci peste intra turbo... si daca nu e motorul cald strici turbina.... dupa ce trece temp in motor poti sa mergi cum vrei... dar nici atunci sub 1800 ... vezi daca undeva in ce am scris eu gresesti... poate fi o cauza si asta...cauta pe forum ca era pe undeva cum se merge cu masina diesel...scrie acolo mai detaliat totul ... daca dau peste ea...postez link aici
- Bad_Boy_18ro111
- OP
- 3 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 2000 y17dt
- Mures
Bad_Boy_18ro111
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
la chestia cu turatia am avut in vedere de cand am permis. subturata cu ea nu circul si nici turata peste 2000 de rotatii atunci cand e rece. stilul meu de condus este un pic mai sportiv, adica dupa ce se incalzeste obisnuiesc sa schimb treptele la 3500 chiar si la 4000 de ture. se poate sa fie si asta?
JupanXXX
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
In mod sigur nu depaseste turatia maxima. Totusi, 4000 rot-1 este cam mult pentru un mers normal cu un diesel. Cand te grabesti la ce turatii schimbi?
O greseala poate fi si cumpararea de turbine sh. Firmele care reconditioneaza turbine dau garantie atat in timp cat si in km, daca montajul se realizeaza in service. Cumparand sh, dai mai mult decat pe una reconditionata si pana la urma tot acolo ajungi.
O greseala poate fi si cumpararea de turbine sh. Firmele care reconditioneaza turbine dau garantie atat in timp cat si in km, daca montajul se realizeaza in service. Cumparand sh, dai mai mult decat pe una reconditionata si pana la urma tot acolo ajungi.
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0 afli mai multe despre turbina.
DAr din cate am vazut si stiu eu turbina de la y17dt este Mitsubishi si tot odata nu stiu sa se reconditioneze in Romania. E posibil ca la tine sa fie alta problema, deoarece aceste turbine sunt foarte fiabile si pana acum esti a treia persoana in decurs de 4 ani care scrie pe forum ca are probleme cu aceasta turbina. Sunt foarte multi colegi care au acelasi motor asa ca 3 cazuri sunt ff.putine.
Cauze pentru care se poate distruge turbina cu geometrie fixa pot fi: in primul rand lipsa ungerii (la turatii mari sa nu ai ungere deoarece pompa de ulei la y17dt poate fi problematica) sau a debitului scazut de ulei. Cred ca asta e problema la tine pentru ca este aproape imposibil sa distrugi 3 turbine indiferent cat de SH sunt ele.
Alta cauza mai poate fi corp strain in admisia de aer care loveste paletii turbinei si ii dezechilibreaza, dar este f rara.
Totusi repet cea ce spunea si un coleg: aceste turbine sunt foarte fiabile.
DAr din cate am vazut si stiu eu turbina de la y17dt este Mitsubishi si tot odata nu stiu sa se reconditioneze in Romania. E posibil ca la tine sa fie alta problema, deoarece aceste turbine sunt foarte fiabile si pana acum esti a treia persoana in decurs de 4 ani care scrie pe forum ca are probleme cu aceasta turbina. Sunt foarte multi colegi care au acelasi motor asa ca 3 cazuri sunt ff.putine.
Cauze pentru care se poate distruge turbina cu geometrie fixa pot fi: in primul rand lipsa ungerii (la turatii mari sa nu ai ungere deoarece pompa de ulei la y17dt poate fi problematica) sau a debitului scazut de ulei. Cred ca asta e problema la tine pentru ca este aproape imposibil sa distrugi 3 turbine indiferent cat de SH sunt ele.
Alta cauza mai poate fi corp strain in admisia de aer care loveste paletii turbinei si ii dezechilibreaza, dar este f rara.
Totusi repet cea ce spunea si un coleg: aceste turbine sunt foarte fiabile.
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
trebuia sa faci o diagnoza a turbinei vechi,sa cauti cauza defectului,nu sa o schimbi si gata.prin dezmembrarea ei puteai sa vezi care a fost problema.la uzura axului se verifica daca are rizuri pe ax,ceea ce inseamna o ungere deficitara,atit dpdv al presiunii cit si a debitului de ulei,verificarea paletilor si incarcarea lor cu depuneri iti poate spune calitatea arderii,amestec bogat,mers subturat,sau chiar lovirea lor cu un corp strain.deci se pot spune multe si pot fi multe cauze.
- Bad_Boy_18ro111
- OP
- 3 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 2000 y17dt
- Mures
Bad_Boy_18ro111
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat