- turatii
- OP
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
- emmanuel
- **
- 235 mesaje
- din 10 Feb 2005
- Bucuresti
emmanuel
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
- canan17ro
- **
- 132 mesaje
- din 05 Feb 2005
- Astra 2018 16SHT
- Bucuresti
canan17ro
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2005
- Mesaj Privat
Turbina la un motor merge tot timpul si nu exista ca intra sau se opreste. Protectie are motorul nu turbina si ea este la 5250 rpm cand se taie alimentarea (cut-off). Cum poate sa fie limitata la 4000 cand puterea maxima este la 4400. In treapta a 5-a nu are nici o limitare ci este limitata de puterea motorului care nu mai poate creste turatia si implicit turatia turbinei.
- emmanuel
- **
- 235 mesaje
- din 10 Feb 2005
- Bucuresti
emmanuel
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Gazele evacuate actioneaza turbina. Cantitatea de gaze care exercita presiune asupra palelor turbinei este controlata de o valva (wastegate). Prin acea valva se controleaza ce cantitate de gaze actioneaza palele. Valva e controlata de un traductor electro-pneumatic. Aceasta valva este legata la circuitul de vaccum al motorului.
Uite aici schema
Cum lucreaza turbina in detaliu:
http://auto.howstuffworks.c...rbo.htm/printable
Uite aici schema
Cum lucreaza turbina in detaliu:
http://auto.howstuffworks.c...rbo.htm/printable
- turatii
- OP
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
Pai da, nu am pus intrebarea corect, stiam ca e o valva care deschide, ma gandeam ca stie cineva exact la ce turatii intra in lucru turbina. Nu lucreaza tot timpul, asta e clar. Sunt de acord cu faptul ca la turatie maxima este limitata doar de managementul motorului, deci foarte probabil ca nu exista o protectie la supraturare (doar protectia motorului), cum a zis Canan. Deci, valva deschide la o turatie anume? Este turatia cea mentionata de Emannuel sau alta?
- Johnny Bravo
- **
- 128 mesaje
- din 03 Mai 2004
- Astra 2005 1.7 DTL
- Bucuresti
Johnny Bravo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 1.7 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2004
- Mesaj Privat
turatii a scris:Pai da, nu am pus intrebarea corect, stiam ca e o valva care deschide, ma gandeam ca stie cineva exact la ce turatii intra in lucru turbina. Nu lucreaza tot timpul, asta e clar.
Ba vad ca nu ti-e clar!!!. Turbina lucreaza tot timpul. Formularea corecta a intrebarii tale ar fi: Intre ce turatii turbina functioneaza la parametrii nominali?
Turbina se invarte tot timpul insa numai de la 1500 RPM (zic unii, eu stiam ca de la 1750 RPM) se simte.
- turatii
- OP
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
Vad ca nu ne intelegem. Nu lucreaza tot timpul. Nu-s tocmai imbecil in ceea ce priveste turbinele. Intervalul de lucru este acel interval in care turbina SUPRAALIMENTEAZA, adica unde presiunea este la valoarea nominala de 1 bar.
S-ar putea sa se invarta tot timpul, insa presiunea nominala de lucru o atinge intr-un interval de turatii. Am inteles de aici ca turatia maxima a turbinei se atinge la turatia maxima a motorului (logic intr-o oarecare masura), ce vreau sa stiu neaparat este EXACT valoarea de la care turbina da constant 1 bar.
Tot logic, valoarea ar fi egala sau mai mare decat valoarea la care se deschide valva de admisie a gazelor de evacuare (care actioneaza turbina). Spun egala sau mai mare, pentru ca "lag-ul" turbinei este exact DIFERENTA dintre acel moment in care se deschide valva si momentul in care se obtine presiunea nominala de supraalimentare. Ca exemplu empiric, se poate spune ca daca valva deschide la 1500 rpm motorul are "zvacul" de intrare al turbinei pe la 1600-1750 rpm. Nu am gasit pe nicaieri scrise aceste date.
S-ar putea sa se invarta tot timpul, insa presiunea nominala de lucru o atinge intr-un interval de turatii. Am inteles de aici ca turatia maxima a turbinei se atinge la turatia maxima a motorului (logic intr-o oarecare masura), ce vreau sa stiu neaparat este EXACT valoarea de la care turbina da constant 1 bar.
Tot logic, valoarea ar fi egala sau mai mare decat valoarea la care se deschide valva de admisie a gazelor de evacuare (care actioneaza turbina). Spun egala sau mai mare, pentru ca "lag-ul" turbinei este exact DIFERENTA dintre acel moment in care se deschide valva si momentul in care se obtine presiunea nominala de supraalimentare. Ca exemplu empiric, se poate spune ca daca valva deschide la 1500 rpm motorul are "zvacul" de intrare al turbinei pe la 1600-1750 rpm. Nu am gasit pe nicaieri scrise aceste date.
- canan17ro
- **
- 132 mesaje
- din 05 Feb 2005
- Astra 2018 16SHT
- Bucuresti
canan17ro
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2005
- Mesaj Privat
La CDTI de 80 de cai cuplul maxim este la 1800 de turatii si se mentine pana la aprox. 2700.
TURBINA MERGE TOT TIMPUL, chiar si la relanti.
http://www.gmpowercomponent...17cdti16v80ps.htm
Uite aici date exacte despre motor :
http://www.globalautoindex....vers2.plt?no=6356
Lag-ul este diferenta de timp intre momentul in care tu ceri ceva si in care turbina face. La lag nu creste turatia ca daca ar creste nu ar mai fi lag. Apesi, astepti si face. Lag apare la orice turatie numai ca valoarea lui in timp este diferita. Mai simplu cand esti intre 1800 si 2700 rpm o calci si ai raspunsul cel mai bun. Teoretic.
TURBINA MERGE TOT TIMPUL, chiar si la relanti.
http://www.gmpowercomponent...17cdti16v80ps.htm
Uite aici date exacte despre motor :
http://www.globalautoindex....vers2.plt?no=6356
Lag-ul este diferenta de timp intre momentul in care tu ceri ceva si in care turbina face. La lag nu creste turatia ca daca ar creste nu ar mai fi lag. Apesi, astepti si face. Lag apare la orice turatie numai ca valoarea lui in timp este diferita. Mai simplu cand esti intre 1800 si 2700 rpm o calci si ai raspunsul cel mai bun. Teoretic.
- turatii
- OP
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
- broschi2002
- *
- 36 mesaje
- din 24 Feb 2005
- Astra
broschi2002
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2005
- Mesaj Privat
- canan17ro
- **
- 132 mesaje
- din 05 Feb 2005
- Astra 2018 16SHT
- Bucuresti
canan17ro
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2005
- Mesaj Privat
- Luciani67
- **
- 299 mesaje
- din 10 Aug 2005
- Astra 2001
- Bihor
Luciani67
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2005
- Mesaj Privat
- turatii
- OP
- 293 mesaje
- din 05 Jun 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
turatii
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Luciani67 a scris:nu ma speriati....eu simt +de putere de pe la 2300-2500....
Si eu la fel!
La 2500 pur si simplu devine alta masina!
canan17ro a scris:TURBINA MERGE TOT TIMPUL, chiar si la relanti.
Un link, pliz... din cele 2 furnizate de tine nu am dedus asta. 10x
O fi lucrand turbina tot timpul, nu contrazic pe nimeni, dar ceva se intampla la fix 2500 rpm. Invit pe cei din Bucuresti la o demonstratie
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Treaba sta cam asa: la turatii f. mici turbosuflanta consuma mai mult decat produce in sensul ca e nevoie de o presiune mai mare a gazelor de evacuare decat presiunea creata de suflanta in galeria de admisie. Pe masura ce turatia turbinei creste, presiunea exercitata in galerie creste si apare efectul "turbo". Lagul apare pe perioada cat turbina "paraziteaza". Presiunea de 1 bar este maximul ce poate da turbina dupa care se deschide wastegate-ul (altfel existand pericolul aparitiei detonatiilor). In 99% din cazuri turbina nu da maxim, si nici nu e bine sa dea pt. ca motorul s-ar face praf f. rapid altfel.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Din cate am inteles eu, nu motorul s-ar face praf ci turbina.
Daca nu se deschide wastegate-ul apare fenomenul "surge", pentru ca motorul nu poate prelua tot aerul impins de turbina => creste presiunea. Asta se intampla la turatii mici (pana in 2000 rpm), cand ii dai talpa (WOT). La turatii mari motorul poate prelua tot aerul impins de turbina.
Daca am gresit, va rog sa ma corectati (am o vaga impresie ca incurc ceva).
turatii, scuze pentru off-topicul prelungit. pot sa ajut doar cu cateva definitii
"The time delay between injecting fuel to accelerate and delivering air to the intake manifold by the turbocharger. This phenomenon may cause black smoke emissions in some turbocharged diesel engines during acceleration." http://www.dieselnet.com/gl-s.html
"Turbo lag is the delay between when you press the throttle and the turbocharger starts producing boost pressure. Since a turbocharger is an exhaust driven compressor, the engine must be producing a sufficient quantity of exhaust gases to drive the turbocharger, which may only occur once the engine gets to a high rpm. Ways to reduce turbo lag are to lighten the turbocharger components to reduce inertia, use a smaller turbocharger, or use rally style anti-lag... " http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_lag
Daca nu se deschide wastegate-ul apare fenomenul "surge", pentru ca motorul nu poate prelua tot aerul impins de turbina => creste presiunea. Asta se intampla la turatii mici (pana in 2000 rpm), cand ii dai talpa (WOT). La turatii mari motorul poate prelua tot aerul impins de turbina.
Daca am gresit, va rog sa ma corectati (am o vaga impresie ca incurc ceva).
turatii, scuze pentru off-topicul prelungit. pot sa ajut doar cu cateva definitii
"The time delay between injecting fuel to accelerate and delivering air to the intake manifold by the turbocharger. This phenomenon may cause black smoke emissions in some turbocharged diesel engines during acceleration." http://www.dieselnet.com/gl-s.html
"Turbo lag is the delay between when you press the throttle and the turbocharger starts producing boost pressure. Since a turbocharger is an exhaust driven compressor, the engine must be producing a sufficient quantity of exhaust gases to drive the turbocharger, which may only occur once the engine gets to a high rpm. Ways to reduce turbo lag are to lighten the turbocharger components to reduce inertia, use a smaller turbocharger, or use rally style anti-lag... " http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_lag
mihtud
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
am fost la mai multe testere dar la ultimul omul a fost super tare , avea un aparat de 6000 euro si mia spus ca masina este ok, toti senzorii, pompa, inj, acceleratie totul lucreaza in parametrii dar masina nu trage. ultima concl: turbina nu functioneaza deci trebuie schimbata ( se aude un carat, rapanit puternic pe la 2mii si ceva) dar ascultand motoru atent pe la calculator, injectoare in spate, se aude ca si cum ar pierde aer si mi sa spus ca asta poate fi cauza, un furtun sau vacumul sau tija care comanda turbina trebuie curatata cu sprei. Nu mai stiu ce sa cred. daca stiti unde se afla tija asta sau aveti poze cu turbina, tija asta cae cica trebuie sa fie undeva sau cu furtunele de aer....m-a disperat. Multumesc mult.
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat