Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
LA MASINILE DIESEL INCALZIREA SE FACE MAI GREU
CIND AM VENIT PE VISCOL DE LA UN DRUM MAI LUNG TOATA MASCA SI RADIATORUL erau cam infundate cu "chiciura"
se pune carton in fata radiatorului macar pe 1/2 din el ( cam ca la dacie)
sau nu
ma gindesc sa nu supraincalzesc motorul
voi ce stiti de acest lucru
??
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Salut Lucian ...cu toate ca nu am motor diesel m-am confruntat si eu cu problema asta , in sensul ca termostatul meu ramasese pe deschis si motorul meu se incalzea foarte foarte greu, uneori nu trecea nici de prima linie alba. Eu am pus carton in fata lui si tin sa iti zic k se incalzeste mult mai repede si ramane chiar undeva in jurul a 90*.
In ceea ce ma priveste pot spune ca e ok atata timp cat nu mergi bara la bara multa vreme ca sa incalzesti motorul prea rau.

Mai asculta si alte sfaturi Wink

Multa bafta...!!! Very Happy
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
eu nici la dacia care o aveam inaintea opelului nu puneam carton.
am diesel si nu pun nicodata asa ceva. se incalzeste si ramane la 90 grade. daca ai probleme, vezi pe la termostat sa nu fie ceva.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
lucian a scris:LA MASINILE DIESEL INCALZIREA SE FACE MAI GREU
CIND AM VENIT PE VISCOL DE LA UN DRUM MAI LUNG TOATA MASCA SI RADIATORUL erau cam infundate cu "chiciura"


In mod normal,daca termostatul e bun,nu are voie sa se depuna chiciura,pt ca in radiator circula apa calda de la motor.Verifica termostatul,s-ar putea sa fie dus.
Si eu am problema asta,mai ales la drum lung,nu se ridica acul peste culoarea albastra deloc,dar caldura am totusi in masina.
Eu folosesc carton,asta pana imi schimb termostatul.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
@eduard33 Nu neaparat, daca mergi fara sa o turezi, termostatul se deschide f putin sau chiar deloc (temp ~85) suficient pt diesel. Conteaza si modelul masini (distanta bara si masca cu radiator).

Pe vreme cu temp negative sau pana la ~5 grade eu recomand sa pui carton. De ce ? Cand se deschide termostatul, lichidul din radiator e foarte rece si in cantitate mare. Cartonul pastraza o temp mai ridica a lichidului din radiator ceea ce nu are cum sa-i faca rau. La asemenea temp pericolul supraincalzirii e minim. Eu pun carton in portiunea care nu e in bataia ventilatorului. Deci pericolul supraincalzirii este nul.
  • bogdanbratescu

  • Mesaje scrise: 410
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2005

  • Mesaj Privat
pe motorina orice masina se incalzeste mai greu. sfat(auzit de la altii). cand pornesti masina inchide la 0 ventilatia si mentine ptr 5 min turatia motorului la 2000. se incalzeste
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
chiciuc...nu pot sa te contrazic,dar toate posturile( pe care le-am citit pana acum pe tema asta) spun ca apa trebuie sa aibe o temp constanta atat la drum lung cat si prin oras,si anume 80-85-90grade. Ce sa mai inteleg?ca daca merg cu ea batraneste termostatul nu deschide deloc? sa zicem ca merg afara cu 90-100/ora- cca 3000rpm- si e f.frig, indicatorul din bord e normal sa ramana la nivelul albastru?
inseamna ca termostatul meu e bun Very Happy ceea ce ma cam indoiesc Rolling Eyes
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
oricare ar fi turatia motorului, el se incalzeste. numai ca daca mergi constant, el se incalzeste mai repede. in traficul aglomerat, e normal sa se incalzeasca mai greu. dar odata ce se incalzeste, temperatura temperatura ramane contanta
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
eduard33 a scris:chiciuc...nu pot sa te contrazic,dar toate posturile( pe care le-am citit pana acum pe tema asta) spun ca apa trebuie sa aibe o temp constanta atat la drum lung cat si prin oras,si anume 80-85-90grade. Ce sa mai inteleg?ca daca merg cu ea batraneste termostatul nu deschide deloc? sa zicem ca merg afara cu 90-100/ora- cca 3000rpm- si e f.frig, indicatorul din bord e normal sa ramana la nivelul albastru?
inseamna ca termostatul meu e bun Very Happy ceea ce ma cam indoiesc Rolling Eyes


Din ce am observat eu: motorul trebuie sa ajunga la 90* si sa ramana acolo.In conditiile acelea motorul consuma cat trebuie si merge rotund, are putere. Daca nu trece de linia alba ....e clar ca sunt probleme cu termostatul. A mea nu se incalzea calumea nici vara , mai ales daca plecam la drum intins ,la 120 acul era putin peste albastru Crying or Very sad
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Am facut un drum de Zalau si la intoarcere am pus un carton in fata deoarece acul imi statea fix peste zona albastra chiar unde se termina ea indiferent ca o calcam sau dadeam de un deal. A mers masina ce a mers cu cartonul in fata si dau de un deal si apa incepe sa urce si ramane la 90 de acolo nu mai scade , se porneste si ventilatorul apa tot nu scade. Am luat cartonul jos deoarece ventilatorul mergea intruna si am zis sa nu se arda Smile. Ce concluzii am tras : cu cartonul pus in fata si cu acul la temp aproape de 90 masina nu mai trage cum trebuie poti sa o tot calci, fara carton in fata si cu acul la temp chiar cum se termina zona albastra masina merge mult mult mult mai bine decat cu cartonul pus. Oricum caldura in masina baga la fel in ambele variante .
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Din cate masini am folosit pana acum singura care a necesitat carton in bot, a fost o amarata de Dacie.
Consider ca daca termostatul e bun si motorul nu are probleme, nu este nevoie decat de a da gaz si drum bun.
Recunosc ca se incalzeste mai greu un motor diesel fata de benzina dar depinde si de constructor.
Nimeni nu poate controla temperatura de functionare unui motor manual cu ajutorul unui carton. Cred ca implica si riscuri!
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nici la mine nu urca acul decat f. putin peste zona albastra. Carton nu am pus.. dar oricum caldura baga ... cam dupa 7-8 min.
O sa incerc si cu carton ... desi nu ma incanta ideea .. dar consumul ...
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
@eduard33: N-am spus ca trebuie sa stea in zona albastra. Am spus ca e posibil ca termostatul sa se deschida foarte putin sau chiar deloc. Nu uita termostatul se deschide teoretic la 92 grade. Motorul pierde caldura prin toate componentele sale, nu numai prin radiator, si cand e foarte frig cu atat mai mult. Intr-adevar daca ai diferente mari de temp in oras si in afara atunci ai probleme cu termostatul.
@bogdanbratescu: Turatul in gol ? Ce rost are mai bine mergi cu masina...
@zafira 2.0 automatic: Nimeni nu vrea sa controleze temp ci sa mentina o ceva mai ridicata pe vremuri foarte reci.
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
eu nu folosesc nici un carton, nimic, daca merg 3-4 km sau 5 minute, da caldura de rupe in masina, si in maxim 10 minute urca si temperatura la apa putin sub 90 grade si acolo ramane
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
eu in fiecare iarna la Omega A puneam carton si nu am avut probleme niciodata.
daca vara la 40 de grade mergind prin oras bara la bara nu aveam probleme iarna la minus 10- 15 grade nu pot sa apara probleme
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Mama ei de masina si de termostat Mad ...fiti atenti...am plecat ieri dimineata la Sinaia si am profitat de ocazie sa fac cateva probe.
La ora 4.30 am fost sa o iau pe verisoara-mea de la Gara Obor,19 km dus-intors,acul s-a incapatanat sa stea la limita inferioara a portiunii albastre iar caldura f.putina.
Ajuns acasa,am pus un carton pe 3/4 din radiator.
Pe la 6.20, pornit iar motor si lasat cam 10 min, pana am dus bagajele si schiurile la masina, apoi am plecat sa luam celelalte 2 persoane care mergeau cu noi,8 km prin oras(la ora aia,duminica, strazi aproape pustii). Temp pe TID -3*,dar in realitate era -5*,imi indica mie cu aprox 2*+. Deja situatia s-a schimbat. La ridicarea celui de-al 2-lea pachet Laughing (cea de-a 2 persoana) am vazut ca acul era la jumatate intre albastru si 90*si statea acolo.Caldura in masina berechet Exclamation Apoi ne-am intalnit cu cealalata masina si pana la Sinaia a fost OK,temp a fost constanta.
Seara,la intoarcere,am mai pus o fasie de carton si am acoperit aproape tot radiatorul,ramanand liber cam 5 cm din radiator,pe verticala/dreapta.
Tot drumul acul a stat aproape lipit de 90*,si caldura Rolling Eyes ...nu va mai zic Exclamation
La intrarea in Buc situatia s-a schimbat.Semafoare,cedeaza...etc...temp a inceput sa urce pe la 95* si devenea periculos. Am oprit si am dat jos bucatica de carton pusa la Sinaia si si-a revenit. Pana acasa acul nu a depasit 90*.

Acum, ce zic eu...ori termostatul meu e VARZA Exclamation si ramane blocat pe deschis,ori motoarele astea de Opel sunt super-meseriase dom'le Twisted Evil
si nu se incalzesc...glumesc bineinteles Very Happy,ca in cazul asta as avea un consum f.mare.Nu pot sa cred ca motorul meu nu se incalzeste in asa fel incat sa aibe o temperatura macar de 80*.
Deci ramane varianta cu termostatul blocat.
Cine a mai facut ca mine sa ridice mana sus Razz
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu!
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Parerea mea e sa puneti cartonul ala la 50 de metri in spatele masinii Laughing si sa schimbati temostatele ("boala tipica Opel") cu unele ne-facute pa vapor...
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Sorine, si tu est amable, comme d'hab, tu peux trouver chez toi din alea "ne-vaporizate" ... Da-ne si noua un pret la colet de vreo 10-20 de bucati si iti trimitem banii ramburs. Si asa, on va avoir pas de probleme. + la biere...
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
marius radu a scris:Sorine, si tu est amable, comme d'hab, tu peux trouver chez toi din alea "ne-vaporizate" ... Da-ne si noua un pret la colet de vreo 10-20 de bucati si iti trimitem banii ramburs. Si asa, on va avoir pas de probleme. + la biere...


Raducu' tatii...unii dintre noi este mai prosti si nu stie frantuseste.. Laughing Laughing ...una peste alta e chiar buna ideea,numai sa vrea Sorin. Ma abonez si eu. Deci pana cum suntem 2 pe lista.
Ia thermostatu' neamuleeee Exclamation Laughing
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR