Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • Hordy

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Bunã. Problema mea o sã vã facã pe mulþi sã râdeþi, Very Happy Azi mi-am dat seama ce prost am fost cã am fugit cam de la toate orele de fizicã.
Am pus trei poze cu un aparat de mãsurã, vreau sã verific încãrcarea bateriei. Problema este cã habar nu am pe ce sã îl pun ca sã îmi indice. Bornele ºtiu udne sã le pun, bãnuiesc cã ar trebui setat comutatorul pe 10A colþul din dreapta jos, dar aºtept sfatul celor care se pricep

Vã muþumesc.







Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa masori tensiunea de incarcare pune-l pe domeniul DCV "20". O incarcare buna inseamna 13.8-14.4V. Sa nu care cumva sa-l pui pe masurare curent DCA sau ACA!


Ultima modificare făcută de djtaotao la Joi 26 Feb, 2009 2:31 pm
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
pai tu masori tensiunea de pe baterie. tensiunea se masoara in Volti. Asta inseamna ca trebuie sa pui aparatul pe DC 20V si e ok.
Succes !
  • daedalus

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cum adika sa testezi incarcarea bateriilor? sa vezi ce intensitate este trasa din baterie de un anumit consumator sau sa vezi cati volti are?
Pt varianta 1 pui multimetrul pe 10A sau pe 1A (conform consumului estimat de tine) si inseriezi multimetrul in circuit. O sa iti arate cati amperi trec prin respectivul loc. Ai grija ca pt 10A trebuie sa muti o borna in alta gaura
Pt varianta 2 pui multimetrul pe DC la 10v 20v 30v etc in functie de cat are bateria si pui in paralel aparatul de masura pe bornele bateriei.
Ca o observatie sa nu te bazezi pe valorile indicate de respectivul multimetru, nu este de precizie, doar orientativ
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
daedalus, nu-l ameti pe om. Tu n-ai citit ca a lipsit de la orele de fizica si vrea doar sa masoare incarcarea bateriei adica doar tensiunea? Crezi ca e cazul sa-i impuiem capul cu montarea voltmetrului sau a ampermetrului intr-un circuit?
  • daedalus

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
nu am inteles la ce anume s-a referit prin incarcare Confused
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
djtaotao a scris:daedalus, nu-l ameti pe om. Tu n-ai citit ca a lipsit de la orele de fizica si vrea doar sa masoare incarcarea bateriei adica doar tensiunea? Crezi ca e cazul sa-i impuiem capul cu montarea voltmetrului sau a ampermetrului intr-un circuit?


Scuze, cind spui incarcare nu te referi la tensiune ci la curent de incarcare.
asa ca, e bine sa-l ametim cu ampermetrul in circuit.

Chiar specifica in primul post ca banuieste ca ar trebui pus pe 10 A comutatorul.

Sfatul meu : desfaci borna + de la baterie si pui un tester de la aparat pe borna goala si al doilea tester pe mufa de la borna.
Aparatul sa fie pe 10 A.
daca nu indica nimic, pui pe urmatoarea scara 200 m A
Asta o faci daca vrei sa vezi daca ai cumva scurgeri de curent.

daca vrei sa vezi daca incarca aletrnatorul, a spus bine djtao, pui aparatul pw 20 V si pui testerele pe bornele bateriei fara sa desfaci nimic.
  • Hordy

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Va multumesc baieti. Asa e vreau sa vad daca incarca ok cum verifica aietii la rombat. Apoi vreau sa scot pe rand cqte o siguranta sa vad daca scapa ceva. imi sunt foarte utile sfaturile voastre am cam inteles ideea.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:Scuze, cind spui incarcare nu te referi la tensiune ci la curent de incarcare.


Cat trebuie sa fie curentul de incarcare?
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Depinde de consumatori.
Daca e doar bateria, fara nimic, curentul de incarcare depnde de starea bateriei.
daca e goala curentul e 4-5 amperi/h.

Ca regula, curentul de incarcare nu trebuie sa depaseasca plaja asta.
Si inca o regula, cu cit curentul de incarcare e mai stabil si mai mic, cu atit bateria e mai bine incarcata.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Si ai impresia ca trebuie sa te complici atat? Daca tensiunea de incarcare e 14V mai merita sa verifici curentul ala? Adica sa dai borna jos, sa inseriezi aparatul si sa ai grija ca nu cumva sa fii pe domeniul "unfused" si sa-ti prajesti scula?
  • Hordy

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ideea e ca mi-am luat baterie noua si dupa 2 luni s-a descarcat. Tipu mi-a zis de la baterii ca imi incarca bine dar ca am ceva consumator. Ma gandeam sa verific cu metoda sigurantelor scoase.

@ daedalus
Ai grija ca pt 10A trebuie sa muti o borna in alta gaura

aici nu am prea inteles. Poti sa explici mai amanuntit te rog ?
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ai trei borne pe aparat. Una pentru sonda neagra (COM) si doua pentru sonda rosie. Cand vrei sa masori curenti mari estimati intre 200mA-10A pui sonda rosie pe 10A si comutatorul de domeniu tot pe 10A. Dar ai mare grija sa cand masori curenti (amperi), aparatul se inseriaza cu consumatorul (adica merge direct pe locul lasat liber de siguranta scoasa). Daca depasesti 10A, de exemplu: pui sondele direct la baterie, iti arzi aparatul.


Ultima modificare făcută de djtaotao la Joi 26 Feb, 2009 4:06 pm
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
djtaotao a scris:Si ai impresia ca trebuie sa te complici atat? Daca tensiunea de incarcare e 14V mai merita sa verifici curentul ala? Adica sa dai borna jos, sa inseriezi aparatul si sa ai grija ca nu cumva sa fii pe domeniul "unfused" si sa-ti prajesti scula?


Sigur ca merita.
daca tensiunea e 14 V si totul e ok, n-ar fi pacat sa ai un consumator care ti-o stoarce in 2 ore ?
  • Hordy

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cam asta se intampla la mine gabriel
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Corect. Atunci hai sa nu confundam incarcarea bateriei cu un consumator care "fura" curent. Verificarea unui asa consumator se poate face cu motorul oprit, toti consumatorii teoretici decuplati si folosirea metodei sigurantei scoase. Expozitiunea de inceput era legata strict de incarcarea bateriei.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR