- Hordy
- OP
- 307 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Vectra 1990 C20NE
- Bistrita-Nasaud
Hordy
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1990 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Bunã. Problema mea o sã vã facã pe mulþi sã râdeþi, Azi mi-am dat seama ce prost am fost cã am fugit cam de la toate orele de fizicã.
Am pus trei poze cu un aparat de mãsurã, vreau sã verific încãrcarea bateriei. Problema este cã habar nu am pe ce sã îl pun ca sã îmi indice. Bornele ºtiu udne sã le pun, bãnuiesc cã ar trebui setat comutatorul pe 10A colþul din dreapta jos, dar aºtept sfatul celor care se pricep
Vã muþumesc.
Am pus trei poze cu un aparat de mãsurã, vreau sã verific încãrcarea bateriei. Problema este cã habar nu am pe ce sã îl pun ca sã îmi indice. Bornele ºtiu udne sã le pun, bãnuiesc cã ar trebui setat comutatorul pe 10A colþul din dreapta jos, dar aºtept sfatul celor care se pricep
Vã muþumesc.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- daedalus
- **
- 261 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Astra 2007 y17dtl
- Bucuresti
daedalus
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
Cum adika sa testezi incarcarea bateriilor? sa vezi ce intensitate este trasa din baterie de un anumit consumator sau sa vezi cati volti are?
Pt varianta 1 pui multimetrul pe 10A sau pe 1A (conform consumului estimat de tine) si inseriezi multimetrul in circuit. O sa iti arate cati amperi trec prin respectivul loc. Ai grija ca pt 10A trebuie sa muti o borna in alta gaura
Pt varianta 2 pui multimetrul pe DC la 10v 20v 30v etc in functie de cat are bateria si pui in paralel aparatul de masura pe bornele bateriei.
Ca o observatie sa nu te bazezi pe valorile indicate de respectivul multimetru, nu este de precizie, doar orientativ
Pt varianta 1 pui multimetrul pe 10A sau pe 1A (conform consumului estimat de tine) si inseriezi multimetrul in circuit. O sa iti arate cati amperi trec prin respectivul loc. Ai grija ca pt 10A trebuie sa muti o borna in alta gaura
Pt varianta 2 pui multimetrul pe DC la 10v 20v 30v etc in functie de cat are bateria si pui in paralel aparatul de masura pe bornele bateriei.
Ca o observatie sa nu te bazezi pe valorile indicate de respectivul multimetru, nu este de precizie, doar orientativ
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- daedalus
- **
- 261 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Astra 2007 y17dtl
- Bucuresti
daedalus
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
djtaotao a scris:daedalus, nu-l ameti pe om. Tu n-ai citit ca a lipsit de la orele de fizica si vrea doar sa masoare incarcarea bateriei adica doar tensiunea? Crezi ca e cazul sa-i impuiem capul cu montarea voltmetrului sau a ampermetrului intr-un circuit?
Scuze, cind spui incarcare nu te referi la tensiune ci la curent de incarcare.
asa ca, e bine sa-l ametim cu ampermetrul in circuit.
Chiar specifica in primul post ca banuieste ca ar trebui pus pe 10 A comutatorul.
Sfatul meu : desfaci borna + de la baterie si pui un tester de la aparat pe borna goala si al doilea tester pe mufa de la borna.
Aparatul sa fie pe 10 A.
daca nu indica nimic, pui pe urmatoarea scara 200 m A
Asta o faci daca vrei sa vezi daca ai cumva scurgeri de curent.
daca vrei sa vezi daca incarca aletrnatorul, a spus bine djtao, pui aparatul pw 20 V si pui testerele pe bornele bateriei fara sa desfaci nimic.
- Hordy
- OP
- 307 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Vectra 1990 C20NE
- Bistrita-Nasaud
Hordy
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1990 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
Depinde de consumatori.
Daca e doar bateria, fara nimic, curentul de incarcare depnde de starea bateriei.
daca e goala curentul e 4-5 amperi/h.
Ca regula, curentul de incarcare nu trebuie sa depaseasca plaja asta.
Si inca o regula, cu cit curentul de incarcare e mai stabil si mai mic, cu atit bateria e mai bine incarcata.
Daca e doar bateria, fara nimic, curentul de incarcare depnde de starea bateriei.
daca e goala curentul e 4-5 amperi/h.
Ca regula, curentul de incarcare nu trebuie sa depaseasca plaja asta.
Si inca o regula, cu cit curentul de incarcare e mai stabil si mai mic, cu atit bateria e mai bine incarcata.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Hordy
- OP
- 307 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Vectra 1990 C20NE
- Bistrita-Nasaud
Hordy
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1990 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Ideea e ca mi-am luat baterie noua si dupa 2 luni s-a descarcat. Tipu mi-a zis de la baterii ca imi incarca bine dar ca am ceva consumator. Ma gandeam sa verific cu metoda sigurantelor scoase.
@ daedalus
Ai grija ca pt 10A trebuie sa muti o borna in alta gaura
aici nu am prea inteles. Poti sa explici mai amanuntit te rog ?
@ daedalus
Ai grija ca pt 10A trebuie sa muti o borna in alta gaura
aici nu am prea inteles. Poti sa explici mai amanuntit te rog ?
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Ai trei borne pe aparat. Una pentru sonda neagra (COM) si doua pentru sonda rosie. Cand vrei sa masori curenti mari estimati intre 200mA-10A pui sonda rosie pe 10A si comutatorul de domeniu tot pe 10A. Dar ai mare grija sa cand masori curenti (amperi), aparatul se inseriaza cu consumatorul (adica merge direct pe locul lasat liber de siguranta scoasa). Daca depasesti 10A, de exemplu: pui sondele direct la baterie, iti arzi aparatul.
Ultima modificare făcută de djtaotao la Joi 26 Feb, 2009 4:06 pm
Ultima modificare făcută de djtaotao la Joi 26 Feb, 2009 4:06 pm
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
djtaotao a scris:Si ai impresia ca trebuie sa te complici atat? Daca tensiunea de incarcare e 14V mai merita sa verifici curentul ala? Adica sa dai borna jos, sa inseriezi aparatul si sa ai grija ca nu cumva sa fii pe domeniul "unfused" si sa-ti prajesti scula?
Sigur ca merita.
daca tensiunea e 14 V si totul e ok, n-ar fi pacat sa ai un consumator care ti-o stoarce in 2 ore ?
- Hordy
- OP
- 307 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Vectra 1990 C20NE
- Bistrita-Nasaud
Hordy
- Mesaje scrise: 307
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1990 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat