87GMS- Suspendat
- 637 mesaje
- din 13 Aug 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Prahova
87GMS- Mesaje scrise: 637
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2008
- Mesaj Privat
- babuliu
- ***
- 525 mesaje
- din 13 Jul 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Iasi
babuliu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2008
- Mesaj Privat
87GMS a scris:ITp_ul se trece foarte usor daca dai un 100 ron , iesi foarte linistit, cu revizia pt 2 ani >
Confirm, asta e suma cu care am cotizat si eu azi. Beleaua e ca oricum te intoarce, nu prea se ia ITPul din prima. Cunosc cazuri nefericite cu masini noi. Tot iti gasesc ei cate ceva
@ Cipiotul : daca vrei o toba sport, fa-ti o gaura. Asa am avut eu si nu am trecut neobservat la RAR (asta fiind unul din motivele ptr care am fost refuzat)
87GMS- Suspendat
- 637 mesaje
- din 13 Aug 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Prahova
87GMS- Mesaje scrise: 637
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2008
- Mesaj Privat
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
Am facut si eu ITP la AutoTest in AutoVit. 120 ron. durata 45 min, au puricat-o de i-a luat dracii (pe aia, de altfel profesionisti mi s-au parut). I-am lasat ca masina e noua are doar 31k km. Spaga = 0 lei. Exceptand faptul ca 'firma' apvea program pe usa de la 9 si ei s-au apucat de treaba pe la 9 si 25 (eu asteptam de la 8 jumate), aproape ca am uitat ca suntem in Romanica...Nota mea=9,25. la mai mare.
- VIPER1981
- **
- 304 mesaje
- din 25 Oct 2008
- Astra 2007 Z13DTH
- Bucuresti
VIPER1981
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2008
- Mesaj Privat
mvm
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2001 y1,7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2008
- Mesaj Privat
- VIPER1981
- **
- 304 mesaje
- din 25 Oct 2008
- Astra 2007 Z13DTH
- Bucuresti
VIPER1981
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2008
- Mesaj Privat
mvm
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2001 y1,7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2008
- Mesaj Privat
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
ce am vazut eu ca am stat cu ochii pe ea si pe aia (restul orice statie ITP are lista cu verificari pe perete la avizier langa lista cu preturi
- verifica seriile caroserie si motor sa fie ca cele din talon si CIV;
- verifica functionarea tuturor semnaleor luminoase, faze, semnalizatoare, lampi ceata, lampa marsalier;
- verifica starea amortizoarelor pe fiecare punte separat, cu niste 'trepidatoare' speciale, computerizat;
- tot computerizat verifica trenurile de rulare pe niste role, tot punte cu punte, si tot la pasul asta verifica eficacitatea franarii pe fiecare punte;
- se uita in compartimentul motor la naiba stie ce, poate cauta coliere slabite, nu stiu, la mine au stat cam 3-4minute bagati sub capota;
- verifica tensiunea de la bornele bateriei, cu si fara motor pornit;
- pornesc motoru, asteapta sa ajunga temp baii de ulei pe la 70-80 si trec la testul de noxe, care consta in masurarea emisiilor de noxe la teava de esapament, la turatia de putere maxima (la mine cca 4500 ture);
- la final ridica masina pe elevator si verifica vizual starea caroseriei (eu cu o aripa putin muscata nu am avut probleme), starea altor componenente pe dedesubt...etc
- manual si vizual veriifica jocul la directie roti (tot pe elevator)
- verifica cauciucurile sa corespunda cu cele de pe talon (dimensiuni)
- geometrie NU au verificat la mine, doar faza aia cu trasul de roti cu mana, sa vada cam ce joc au...
Cam atat am remarcat eu, si am stat tot timpul cu ochii pe ei
Scuze daca am omis ceva
Ultima modificare făcută de indy la Dum 01 Mar, 2009 12:38 am
- verifica seriile caroserie si motor sa fie ca cele din talon si CIV;
- verifica functionarea tuturor semnaleor luminoase, faze, semnalizatoare, lampi ceata, lampa marsalier;
- verifica starea amortizoarelor pe fiecare punte separat, cu niste 'trepidatoare' speciale, computerizat;
- tot computerizat verifica trenurile de rulare pe niste role, tot punte cu punte, si tot la pasul asta verifica eficacitatea franarii pe fiecare punte;
- se uita in compartimentul motor la naiba stie ce, poate cauta coliere slabite, nu stiu, la mine au stat cam 3-4minute bagati sub capota;
- verifica tensiunea de la bornele bateriei, cu si fara motor pornit;
- pornesc motoru, asteapta sa ajunga temp baii de ulei pe la 70-80 si trec la testul de noxe, care consta in masurarea emisiilor de noxe la teava de esapament, la turatia de putere maxima (la mine cca 4500 ture);
- la final ridica masina pe elevator si verifica vizual starea caroseriei (eu cu o aripa putin muscata nu am avut probleme), starea altor componenente pe dedesubt...etc
- manual si vizual veriifica jocul la directie roti (tot pe elevator)
- verifica cauciucurile sa corespunda cu cele de pe talon (dimensiuni)
- geometrie NU au verificat la mine, doar faza aia cu trasul de roti cu mana, sa vada cam ce joc au...
Cam atat am remarcat eu, si am stat tot timpul cu ochii pe ei
Scuze daca am omis ceva
Ultima modificare făcută de indy la Dum 01 Mar, 2009 12:38 am
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
la ITP
la prima inmatriculare in ro se face si ITP-ul si in PLUS se verifica autenticiate+cautare in baze de date sa nu fie declarata furata + se omologheaza in functie de model, an, etc; cu aceasta ocazie se securizeaza si CIV-ul cu o folie colanta transparenta care se aplica peste serii si datele masinii
la prima inmatriculare in ro se face si ITP-ul si in PLUS se verifica autenticiate+cautare in baze de date sa nu fie declarata furata + se omologheaza in functie de model, an, etc; cu aceasta ocazie se securizeaza si CIV-ul cu o folie colanta transparenta care se aplica peste serii si datele masinii
vidra
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 2.0 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2009
- Mesaj Privat
Aveti mare grija la RAR!. Va sfatuiesc sa dati spaga, sa nu faceti nazuri, daca tineti la masinile voastre . Am sa va spun de ce...
Am fost de curand la R.A.R, in Calea Grivitei. Am un Opel Astra G, motor diesel 2.0 dti , 2002 an fabricatie, 100.000 km reali. Mi-a ridicat militia talonul pt. expirarea itp-ului. La prima verificare am picat noxele. Recunosc, uneori am mers cam subturat cu ea dar nu tot timpul. Am folosit numai motorina sprint diesel cu aditiv in ea.
La RAR, un domn inginer (Costin Petculescu) mi-a turat masina de cel putin 10 ori la peste 5200 rpm, inainte de verificarea propriu-zisa.
Testul s-a facut prin esantion de 3 ori la 4900 rpm, 85 de grade la ulei. Am picat testul cu 5.50, limita minima fiind 3.00.
Dupa acest eveniment, am fost pe autostrada si am forjat-o in viteza a- 4-a, timp de 45 de minute la 3200 rpm. Apoi am mers cu ea schimbind vitezele doar la 3000 rpm-uri. (2 3 si 4)
Dupa o luna m-am gandit sa refac testul dar cu o zi inainte de-a merge la rar, am fost la un service opel si am facut un test de noxe( am turat masina pina la 7000 rpm), niciodata nu mi-au iesit mai mult de 2.20 noxe .
Cine nu ma crede ii pot arata buletinul de analiza. Incantat ca voi trece RAR-ul, am ajuns din nou la standul de testare noxe. De aceasta data noxele au fost 5.70 . Binenteles, am picat . A doua zi am fost la un alt service opel unde testul mi-a aratat 1.19 noxe la 4900 rpm. M-am intors l-a RAR Grivita si am refacut testul. Mi-au iesit 7.00 noxe. Am fost la conducerea RAR(cladirea portocalie) si am cerut sa aduca un alt aparat pt testarea. Angajatii RAR au facut acest lucru, destul de deranjati de faptul c-am indraznit sa cer un alt aparat (dl inginer Costin Petculescu m-a amenintat ca daca si la acest aparat ies noxele peste limita, ma va pune sa platesc testarea). Masina a fost turata peste 5 secunde la 5200 rpm de 6 ori.
Aparatul a indicat de aceasta data valorea corecta a noxelor, intre
0.50- 0.60. Dl inginer mi-a spus ca diferenta de rezultat se datoreaza unui injector care nu functioneaza, din cand in cand. Intrebarerea este de ce la alte statii itp (metrologizate rar) acel injector functioneaza si la dinsii nu. Concluzia e una singura, oricit de putin fum ar scoate masina dvs daca vor sa va pice pt. noxe, o vor face. Folosesc un aparat decalibrat intentionat sau il decalibreaza ei in functie de situatie. RAR e o institutie stat in stat, ca multe din institutiile din Romania. Eu dupa aceasta experinta groaznica m-am ales cu un motor care nu m-ai trage la fel de bine, e mai zgomotos( parca nu mai merge rotund), iar in viteza 1 tremura foarte tare la plecare.
Unde si la cine ma pot adresa ?
Am fost de curand la R.A.R, in Calea Grivitei. Am un Opel Astra G, motor diesel 2.0 dti , 2002 an fabricatie, 100.000 km reali. Mi-a ridicat militia talonul pt. expirarea itp-ului. La prima verificare am picat noxele. Recunosc, uneori am mers cam subturat cu ea dar nu tot timpul. Am folosit numai motorina sprint diesel cu aditiv in ea.
La RAR, un domn inginer (Costin Petculescu) mi-a turat masina de cel putin 10 ori la peste 5200 rpm, inainte de verificarea propriu-zisa.
Testul s-a facut prin esantion de 3 ori la 4900 rpm, 85 de grade la ulei. Am picat testul cu 5.50, limita minima fiind 3.00.
Dupa acest eveniment, am fost pe autostrada si am forjat-o in viteza a- 4-a, timp de 45 de minute la 3200 rpm. Apoi am mers cu ea schimbind vitezele doar la 3000 rpm-uri. (2 3 si 4)
Dupa o luna m-am gandit sa refac testul dar cu o zi inainte de-a merge la rar, am fost la un service opel si am facut un test de noxe( am turat masina pina la 7000 rpm), niciodata nu mi-au iesit mai mult de 2.20 noxe .
Cine nu ma crede ii pot arata buletinul de analiza. Incantat ca voi trece RAR-ul, am ajuns din nou la standul de testare noxe. De aceasta data noxele au fost 5.70 . Binenteles, am picat . A doua zi am fost la un alt service opel unde testul mi-a aratat 1.19 noxe la 4900 rpm. M-am intors l-a RAR Grivita si am refacut testul. Mi-au iesit 7.00 noxe. Am fost la conducerea RAR(cladirea portocalie) si am cerut sa aduca un alt aparat pt testarea. Angajatii RAR au facut acest lucru, destul de deranjati de faptul c-am indraznit sa cer un alt aparat (dl inginer Costin Petculescu m-a amenintat ca daca si la acest aparat ies noxele peste limita, ma va pune sa platesc testarea). Masina a fost turata peste 5 secunde la 5200 rpm de 6 ori.
Aparatul a indicat de aceasta data valorea corecta a noxelor, intre
0.50- 0.60. Dl inginer mi-a spus ca diferenta de rezultat se datoreaza unui injector care nu functioneaza, din cand in cand. Intrebarerea este de ce la alte statii itp (metrologizate rar) acel injector functioneaza si la dinsii nu. Concluzia e una singura, oricit de putin fum ar scoate masina dvs daca vor sa va pice pt. noxe, o vor face. Folosesc un aparat decalibrat intentionat sau il decalibreaza ei in functie de situatie. RAR e o institutie stat in stat, ca multe din institutiile din Romania. Eu dupa aceasta experinta groaznica m-am ales cu un motor care nu m-ai trage la fel de bine, e mai zgomotos( parca nu mai merge rotund), iar in viteza 1 tremura foarte tare la plecare.
Unde si la cine ma pot adresa ?
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
vidra a scris:Eu dupa aceasta experinta groaznica m-am ales cu un motor care nu m-ai trage la fel de bine, e mai zgomotos( parca nu mai merge rotund), iar in viteza 1 tremura foarte tare la plecare.
scuze ca ma bag, dar mi-e greu a crede ca turarea de 10-20 de ori pana la rosu pe cadranul tahometrului duce la astfel de deteriorari ale masinii...chiar asa sa fie?
recomand plangere la OPC daca ai buletin analiza opel inainte de rar, buletin analiza rar cu valoare mare si apoi iar buletinul de la opel de dupa rar-ul picat;
poti sa faci plangere bazata pe folosirea de catre rar a unor instrumente defecte (imprecise). Cat despre efectele ulterioare ale masinii, mi-e teama ca va fi imposibil sa demonstrezi ca datorita relelor tratamente motorul functioneaza in alti parametri...
din pacate traim in romania.
vidra
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 2.0 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2009
- Mesaj Privat
Toate buletinele de analiza, in urma testului de noxe facut la ei, au fost luate de catre cei de la RAR. La intrebarea daca pot sa trag un xerox dupa ele, hirtiile aflandu-se in mina celui pe care il intrebam, acesta a raspuns sec: " doar daca faci cerere si o depui la registratura, oricum noi vom hotara daca iti dam o copie sau nu". Daca as fi renuntat la testul de noxe, mi-ar fi dat buletinele inapoi . Dar cum as fi putut face asta dupa tot ce-am patit. Sper cat de curand, sa va pot demonstra cat de bine la merge opacimetrul acestor snapani pusi pe capatuiala.
In ce priveste treaba cu turatile motorului, pot spune ca la un momendat acesta incepuse sa fluiere pe undeva la 5200 de ture si brusc s-a aprins cheia galbena(avarie motor). Cred totusi ca starea masinii s-a agravat si datorita faptului ca am turat-o foarte tare catava zile la rand( mers in forta), crezand ca devina este calamina si ca aparatele celorlalte statii itp sunt defecte si nu indica corect volorile de noxe. Nu cred in OPC cand la mijloc e o institutie de stat. Corb la corb...
In ce priveste treaba cu turatile motorului, pot spune ca la un momendat acesta incepuse sa fluiere pe undeva la 5200 de ture si brusc s-a aprins cheia galbena(avarie motor). Cred totusi ca starea masinii s-a agravat si datorita faptului ca am turat-o foarte tare catava zile la rand( mers in forta), crezand ca devina este calamina si ca aparatele celorlalte statii itp sunt defecte si nu indica corect volorile de noxe. Nu cred in OPC cand la mijloc e o institutie de stat. Corb la corb...
robertexe
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
- popa marce
- *
- 5 mesaje
- din 25 Mai 2015
- Astra 2005 Y17DT
- Alba
popa marce
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2015
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- popa marce
- *
- 5 mesaje
- din 25 Mai 2015
- Astra 2005 Y17DT
- Alba
popa marce
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2015
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat